225/45 17"-vihjeitä kaivataan
Valvoja: Moderators
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
225/45 17"-vihjeitä kaivataan
166 TS:äni kesägummit pitää uusia eli kaipaisin vinkkejä ajankohtaisista rengastyypeistä joita haluatte suositella. Kokemukset voivat tietysti olla hankittuja muissakin Alfamalleissa. Etsin hyvää pitoa, myös sateella, hyvää ohjausvastetta, saavat olla hiljaiset (jos mahdollista), pannaan nyt vielä kulutuskestävyyskin tähän itsestään selvyyksien listaan. En välttämättä vierasta harvinaisempiakaan merkkejä (esim Toyo) jos jollakin sattus olemaan oikein positiivisia kokemuksia. Kokoluokka ilmenee otsikosta.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Hiljainen ja kulutuskestävyys eikait oikein sovi saman renkaan ominaisuuksiin... mutta.
Viime kesän omassa 156:ssa rullasi alla Nokian NRZi. Koko oli kylläkin 225/40 18". Rengasmelu voisi olla pienempi, mutta ei ole tuossa kokoluokassa mihin verrata. Pito oli märällä mielestäni yllättävänkin hyvä ja muutenkin pitoa tuntui riittävän yli oman tarpeen.
Kesän aikana (n.10 000km) renkaat kuluivat n. 1.5mm. Joten mukavasti ajelee samaan tahtiin ainakin kaksi kesää vielä.
Viime kesän omassa 156:ssa rullasi alla Nokian NRZi. Koko oli kylläkin 225/40 18". Rengasmelu voisi olla pienempi, mutta ei ole tuossa kokoluokassa mihin verrata. Pito oli märällä mielestäni yllättävänkin hyvä ja muutenkin pitoa tuntui riittävän yli oman tarpeen.
Kesän aikana (n.10 000km) renkaat kuluivat n. 1.5mm. Joten mukavasti ajelee samaan tahtiin ainakin kaksi kesää vielä.
Ei enää Alfaa... eipä
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Minulta meni ja pari F1:stä ennenaikojaan sakkorenkaiksi syksyllä epätasaisen kulumisen takia, naapurin rengasliikkeestä sain joulukuussa puoleen hintaan Nokian NRY:t, jotka on vielä korkkaamatta.GiuliaSuper kirjoitti:Eagle F1:t kuluu vaan niin pirun nopeasti, kieltämättä pitääkin hyvin!Jappe kirjoitti:Väitän että pidoltaan paras on Bridgestone Potenza S3, yleisominaisuuksiltaan Goodyear Eagle F1
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Itse juuri alkuviikosta tilasin uudet alut juuri noilla GoodYearin Eagle F1:sillä. Ensin sanoin jo ottavani Savan Intensat kun olivat 200€ halvemmat mutta illalla sain suostuteltua emännän maksamaan tuon kahden sadan erotuksen että saadaan "turvallisemmat kun jotkut slovenialaiset"
Pitääpä itsekkin tarkkailla miten lähtevät kulumaan.

Pitääpä itsekkin tarkkailla miten lähtevät kulumaan.
Eikun en kirjotakaan... meni täysin OT!Cotson kirjoitti:Itse juuri alkuviikosta tilasin uudet alut juuri noilla GoodYearin Eagle F1:sillä. Ensin sanoin jo ottavani Savan Intensat kun olivat 200€ halvemmat mutta illalla sain suostuteltua emännän maksamaan tuon kahden sadan erotuksen että saadaan "turvallisemmat kun jotkut slovenialaiset"![]()
Pitääpä itsekkin tarkkailla miten lähtevät kulumaan.

Ei enää Alfaa... eipä
Aavistuksen OT, mutta tänään tulivat tilaamani kesäkumit reifen-direkt.de:stä. Tilasin ne viime torstai-iltana ja luvattu toimitusaika oli eilen, joten ei hullumpaa. Asian tekee vielä paremmaksi se, että postikuluineen säästöä tuli Suomen hintaan verrattuna ainakin 200e
Tosin kyse oli 225/18/40 koosta, mutta näyttäisi tuolla olevan esim. GoodYear F1:siä koossa 225/45/17 hintaan about 580e postikuluineen. Tuskin irtoaa Suomesta mistään sillä hinnalla. Ja valikoima on hiukan laajempi. Ja maksaa voi luottokortilla, toisin kuin monessa muussa sakupuljussa, yleensä vaativat vorkassea.
Suosittelen lämpimästi!

Tosin kyse oli 225/18/40 koosta, mutta näyttäisi tuolla olevan esim. GoodYear F1:siä koossa 225/45/17 hintaan about 580e postikuluineen. Tuskin irtoaa Suomesta mistään sillä hinnalla. Ja valikoima on hiukan laajempi. Ja maksaa voi luottokortilla, toisin kuin monessa muussa sakupuljussa, yleensä vaativat vorkassea.
Suosittelen lämpimästi!
OffT senkun jatkuu: Tilasitko renkaat ja vanteet? Mitä lähetyskulut olivat. Tuli nimittäin juuri tänään kaverin kanssa tilattua toisesta saksalaisesta putiikista kahdet vanteet ja yhdet renkaat. Luottokortti kelpasi niillekin. Saas nyt nähdä saako ajoissa vai saako nastarenkailla sakkoja pääsiäisen jälkeen 
OnT: Auton mukana tulleet Pirelli PZero Rossot 225/45R17 tulee noiden vanteiden päälle. Syksyllä ehdin kerran vetää kovemmalla vauhdilla rampin ja hyvältä tuntui. Joten ei kovin vahvaa kokemusta mutta hyvä ensivaikutelma.

OnT: Auton mukana tulleet Pirelli PZero Rossot 225/45R17 tulee noiden vanteiden päälle. Syksyllä ehdin kerran vetää kovemmalla vauhdilla rampin ja hyvältä tuntui. Joten ei kovin vahvaa kokemusta mutta hyvä ensivaikutelma.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Renkaat tilasin tuolta reifendirektistä, ovat muuten Pirelli P-Zero Nerot, niistä ei ole mitään kokemuksia, mutta näkyivät joissain sakulehdissä saaneen hyviä testituloksia aikaan. Postikulut 18 per nakki eli yhteensä 72e.
Vanteet ovat tulossa Performancealloysilta, saas nähdä ehtivätkö ennen pääsiäistä, vähän polttelisi vaihtaa alle
Siellä ei ole postikuluja ollenkaan, lienee mukana hinnassa.
Mistäs puljusta tilasit? Onko niillä nettisivua? Minulla on myös parin asiallisesti kyselyihin vastanneiden ja hyviä hintoja tarjonneiden saksalaisen puljun nettiosoitteita, mutta niiden osalta kaupat kaatuivat siihen kun ei luottokortti käynyt.
Vanteet ovat tulossa Performancealloysilta, saas nähdä ehtivätkö ennen pääsiäistä, vähän polttelisi vaihtaa alle

Mistäs puljusta tilasit? Onko niillä nettisivua? Minulla on myös parin asiallisesti kyselyihin vastanneiden ja hyviä hintoja tarjonneiden saksalaisen puljun nettiosoitteita, mutta niiden osalta kaupat kaatuivat siihen kun ei luottokortti käynyt.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kehänpituuden puolesta 225/45-17 taitaa olla lähinnä alkuperäistä gummia, eikös 156:n optiorengastuskin ole tuota kokoa? Jos nyt nimenomaan pitää olla 215 leveät niin ota nelivitoset, kehä lähinnä oikeaa.Vittorio Jano kirjoitti:Taas pöljä rengaskymys (nyt kun uudet 17" vanteet olen saanut tilattua): 215/40*17, 215/45*17 vaiko 215/50*17 - onko sopivuuden/mahtuvuuden tai mukavuuden kannalta mitään merkitystä?
Mukavuuden voit kyllä unohtaa noilla kaikilla

- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jees, tuo 45 on mainittu myös rekisteriotteessa (eli sen vuoksi ei autoa tarvitse muutoskatsastaa, tulevan madalluksen vuoksi kylläkin). Täsmennän vielä alkuperäistä kysymystäni: tuleeko 215/50:n kanssa ongelmia hieman suuremman kehän vuoksi (yhdet sellaiset olisivat haarukassa)?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kehänpituuden puolesta 225/45-17 taitaa olla lähinnä alkuperäistä gummia, eikös 156:n optiorengastuskin ole tuota kokoa? Jos nyt nimenomaan pitää olla 215 leveät niin ota nelivitoset, kehä lähinnä oikeaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Noissa noin 7 milliä suurempi säde kuin 225/40/18:ssa, ja 9 milliä suurempi kuin 225/45/17:ssa jotka molemmat kyllä mahtuvat ilman ongelmia. Varmuuden vuoksi hommaisin kyllä silti 45:set.Vittorio Jano kirjoitti:Täsmennän vielä alkuperäistä kysymystäni: tuleeko 215/50:n kanssa ongelmia hieman suuremman kehän vuoksi (yhdet sellaiset olisivat haarukassa)?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Yksityisviesti postattu. Vanteet saapuvat kuulemma ensi viikolla - kohta minustakin tulee ehta tuning-hemmo!Grendel kirjoitti:Löytyisi Kirkkonummalta tallin nurkasta ylimääräiset uudet 225/45R17 kumit. Ja toinen satsi sisäänajettuja 225/40R18. Noin puolella mitä uusista jotuu maksamaan.
PM nappia jos kiinnostaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Pulju oli www.reifen-berg.de. Suositella en uskalla ennenkuin olen onnistuneesti saanut tavaranSassicaia kirjoitti: Mistäs puljusta tilasit? Onko niillä nettisivua?

Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Toivottavasti ovat nyt ainaskin pyöreät. Soittelin about 500 liikettä läpi ja useimmat myivät ei-oota - kun on niiiiin harvinainen jako. Pääsisäisen jälkeen laitetaan uudet vieterit ja pyörät alle. Sitten pääsevät kaikki haukkumaan; on ne R-U-M-A-T...Cuore Sportivo kirjoitti:Ja vanteet ovat millaiset?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Mukavat renkaat
Missä mitoissa mukavuus löytyy? (olenkin vähän ihmetellyt, kun niin kaunis auto on niin rytky ajella (166 225/45-17 Nokian kitkat)Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kehänpituuden puolesta 225/45-17 taitaa olla lähinnä alkuperäistä gummia, eikös 156:n optiorengastuskin ole tuota kokoa? Jos nyt nimenomaan pitää olla 215 leveät niin ota nelivitoset, kehä lähinnä oikeaa.Vittorio Jano kirjoitti:Taas pöljä rengaskymys (nyt kun uudet 17" vanteet olen saanut tilattua): 215/40*17, 215/45*17 vaiko 215/50*17 - onko sopivuuden/mahtuvuuden tai mukavuuden kannalta mitään merkitystä?
Mukavuuden voit kyllä unohtaa noilla kaikilla
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Mukavat renkaat
Oho, onpas sulla leveät talvirenkaat. Muuten mukavuudesta puheen ollen ei minusta 17"-renkaat välttämättä niin kauheta kärsimystä merkitse. Mukavuutta on mielestäni ihan riittävästi. Auto sama kuin sulla, Eibach madallusjouset ja Bilstein Sprint iskarit. Iskareitten ollessa uudet tuntui kyllä että meni vähän liian kovaksi mutta nyt meno on aika jouheaa. Etkö vielä ole ehtinyt kesärenkailla ajaa kun vain näihin kitkoihin viittaat?wetear kirjoitti: Missä mitoissa mukavuus löytyy? (olenkin vähän ihmetellyt, kun niin kaunis auto on niin rytky ajella (166 225/45-17 Nokian kitkat)
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Re: Mukavat renkaat
Tammikuussa ei arvannut kesärilloja panna alle - siis hankinta-ajankohtana.166 kirjoitti:Etkö vielä ole ehtinyt kesärenkailla ajaa kun vain näihin kitkoihin viittaat?
Myyjällä on varastossa "jotkut" vanteille sopivat kesämakkarat, mutta emmin 225/45-17 alle laittamista kitkakokemusten jälkeen.
Oliskohan 165/75 -15 mukavampi.

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mukavuus on suhteellista, mun mielestä 205/45 renkaat olivat mukavat ei turhaa vetelyä vaan tukevat rinkulat. Jonkun mielestä taas 215/45 ei ole tietoakaan mukavuudesta.. Tai sanoisiko että ajomukavuus = ajo-ominaisuus minulle, jos ajomukavuus on pehmeää laivamaista keinumista niin sitten 185/70 jotka ovat varmaan vakiona jossain japskissa 

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
...ja 164 TS:ssäRolle kirjoitti:jos ajomukavuus on pehmeää laivamaista keinumista niin sitten 185/70 jotka ovat varmaan vakiona jossain japskissa

Itse ajoin nyt ekat tyypit uusilla Nokian NRVi 225/45-17:silla. Uskomaton ero samankokoisiin Pirelleihin parin millin pinnalla, uraherkkyyden osalta nimittäin. Vai olisiko joku käynyt renkaanvaihdon aikana tasoittamassa Suomen tiet? Rengasmelua kyllä tulee kevätkarkealla asfaltilla, kaikkea ei sentään voi saada.
- Epäkelpokeräilijä -
Ei tosiaan ole paha hinta, saksan poijaatkin ottaa tuon kokoisista jostain syystä enemmän kuin 225/45/17:sta. Postikuluineen tulisi 215:set maksamaan reifndirektistä n. 610, mutta ovatkin Y-luokan (300 km/h) kun lonsin ovat vain Zetat (>240km/h), mikä selittänee tarjoushinnan. Tosin taitaa tuo zetakin piisata ihan kivasti meikäläisissä oloissa.alfa164 kirjoitti:uudenmalliset f1:set kokoa 215/45/17 maksavat 580eeroa,ei paha.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jep, etkös huomannut miten kokemuksen syvällä rintaäänellä tuon kirjoitinScuderia Rasvanäppi kirjoitti:...ja 164 TS:ssä

Eikös noissa renkaissa voi olla aika isokin ero, riippuen ovatko pyöreäolkaiset vai terävämmät?Itse ajoin nyt ekat tyypit uusilla Nokian NRVi 225/45-17:silla. Uskomaton ero samankokoisiin Pirelleihin parin millin pinnalla, uraherkkyyden osalta nimittäin. Vai olisiko joku käynyt renkaanvaihdon aikana tasoittamassa Suomen tiet?
Ai harmi,elättelin jo toiveita Sitruunanomaisesta mukavuudesta lisättynä Alfan tehostetun hammastanko-ohjauksen tarkkuudella jopa Nokian NRVi 225/45-17:silla...Täytynee hankkia parempi poppikone rengasmelua vastaan. (Tai muriseva V-kone)Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Itse ajoin nyt ekat tyypit uusilla Nokian NRVi 225/45-17:silla. Uskomaton ero samankokoisiin Pirelleihin parin millin pinnalla, uraherkkyyden osalta nimittäin. Vai olisiko joku käynyt renkaanvaihdon aikana tasoittamassa Suomen tiet? Rengasmelua kyllä tulee kevätkarkealla asfaltilla, kaikkea ei sentään voi saada.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Netistä bongattua:
Myös Auto, Motor und Sport on testannut numerossa 6/2004 koon 225/45R17 renkaita.
Testatut renkaat pisteineen:
Pirelli P Zero Nero, 194/200
Dunlop SP Sport Maxx, 191/200
Michelin Pilot Sport, 187/200
Goodyear Eagle F1, 180/200
Uniroyal Rain Sport 1, 179/200
Falken FK 451, 176/200
Nokian NRY, 173/200
BF Goodrich G Force Profiler, 170/200
Kumho Ecsta KU 19, 164/200
Hankook Ventus Sport K 104, 163/200
Myös Auto, Motor und Sport on testannut numerossa 6/2004 koon 225/45R17 renkaita.
Testatut renkaat pisteineen:
Pirelli P Zero Nero, 194/200
Dunlop SP Sport Maxx, 191/200
Michelin Pilot Sport, 187/200
Goodyear Eagle F1, 180/200
Uniroyal Rain Sport 1, 179/200
Falken FK 451, 176/200
Nokian NRY, 173/200
BF Goodrich G Force Profiler, 170/200
Kumho Ecsta KU 19, 164/200
Hankook Ventus Sport K 104, 163/200
Kas kun sattui, just noin lukee tallinnurkassa vanteita odottavien kumien kyljessäRolle kirjoitti:Netistä bongattua:
Myös Auto, Motor und Sport on testannut numerossa 6/2004 koon 225/45R17 renkaita.
Testatut renkaat pisteineen:
Pirelli P Zero Nero, 194/200

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No ei ole noista pahaa sanaa kuullut. Enkä tiedä mitä ne testissä sitten painottivat, jos oli nopeaa ajoa niin harva meistä ajaa sen 30tkm vuodessa sitä nopeata ajoa. Jarrutusmatkat kuivalla/märällä taas kertoo jo jotain. Noista kaksi viimeistä taisivat ottaa yli 20% enemmän matkaa pysähtyäkseen märällä 100-0km/H. Onhan noi suuntaa antavia mutta fiiliskohtaista mitä renkaita kukin hankkii.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pakko selitellä jotain kun tuli NRVi:t otettua
Pääasia että se oma rengas on paras jos joku kysyy

Onneks otit kuitenkin "Nokian" renkaat. Talvella käyttämäni 225 45 17 Nokian kitkat oli olemattoman uraherkät, joskin hiukan äänekkäämmät kuin suvimakkarat samoilla mitoilla: made in england star performance.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Pakko selitellä jotain kun tuli NRVi:t otettua
Kohta kortin saavaa tytärtäni en starrin renkaiden puikkoihin päästä, ellei ojia alfaldoida!