En löytänyt tuosta aiheesta tietoa, niin kysyn täältä.
Nykyisessä ja edellisessäkin 164 2.0 TS autoissa kytkinpoljin pitää olla varpailla painettuna ihan pohjaan, että saa vaihteen päälle. Kytkin myös irrottaa hyvin alhaalla. Onko tuo ominaisuus vai voiko jollakin tavalla säätää kytkinpolkimen liikettä, että ottaisi ylempänä kiinni? Toimiiko teillä vaihteenvaihto sutjakasti, vaan onko se vaihtaminen väkisinkiskomista teillä? Sylinterit on kunnossa ja ilmaa ei ole järjestelmässä.
Onko ihan varma, että pääsylinteri on kunnossa? Täsmälleen samanlaista oiretta oli omassa 164 silloinkun pääsylinteri oli huono ja myöhemmin se vielä hajosi.
Minusta tuo kuulostaa siltä että kytkin alkaa olla loppu. Kunnossa ollessaan 164 TS:n kytkin ja vaihteensiirto ovat hyvinkin mukavia ja nopeita käyttää.
Rasvis kirjoitti:Minusta tuo kuulostaa siltä että kytkin alkaa olla loppu. Kunnossa ollessaan 164 TS:n kytkin ja vaihteensiirto ovat hyvinkin mukavia ja nopeita käyttää.
Jos kytkin lopussa oireet on just päinvastaiset, eli vaihteet menee hyvin päälle ja kytkin ottaa tosi ylhäältä kunnes alkaa luistamaan.
Kyllä tämä nyt kuulostaa työsylinterivialta eli kytkin ei irrota kun polkimen polkaisu ei tuota riittävästi voimaa kytkimelle...