164: Kytkinpolkimen liike

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

164: Kytkinpolkimen liike

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

En löytänyt tuosta aiheesta tietoa, niin kysyn täältä.
Nykyisessä ja edellisessäkin 164 2.0 TS autoissa kytkinpoljin pitää olla varpailla painettuna ihan pohjaan, että saa vaihteen päälle. Kytkin myös irrottaa hyvin alhaalla. Onko tuo ominaisuus vai voiko jollakin tavalla säätää kytkinpolkimen liikettä, että ottaisi ylempänä kiinni? Toimiiko teillä vaihteenvaihto sutjakasti, vaan onko se vaihtaminen väkisinkiskomista teillä? Sylinterit on kunnossa ja ilmaa ei ole järjestelmässä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Onko ihan varma, että pääsylinteri on kunnossa? Täsmälleen samanlaista oiretta oli omassa 164 silloinkun pääsylinteri oli huono ja myöhemmin se vielä hajosi. :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minusta tuo kuulostaa siltä että kytkin alkaa olla loppu. Kunnossa ollessaan 164 TS:n kytkin ja vaihteensiirto ovat hyvinkin mukavia ja nopeita käyttää.
- Epäkelpokeräilijä -

Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

Kytkin on vaihdettu 100tkm sitten. Kokeilen vaihtaa pääsylinterin ensin, koska sen iästä ei ole tietoa. Katsotaan sitten auttaako se.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Rasvis kirjoitti:Minusta tuo kuulostaa siltä että kytkin alkaa olla loppu. Kunnossa ollessaan 164 TS:n kytkin ja vaihteensiirto ovat hyvinkin mukavia ja nopeita käyttää.
Jos kytkin lopussa oireet on just päinvastaiset, eli vaihteet menee hyvin päälle ja kytkin ottaa tosi ylhäältä kunnes alkaa luistamaan.

Kyllä tämä nyt kuulostaa työsylinterivialta eli kytkin ei irrota kun polkimen polkaisu ei tuota riittävästi voimaa kytkimelle...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä mulla 164 TS:n loppuun kulunut kytkin oireili nimenomaan niin että irrotti huonosti.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin