156 käynnistyksen esto - ongelma!
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
156 käynnistyksen esto - ongelma!
Parina päivänä on toi käynnistyksen esto temppuillut. Molemmilla avaimilla kokeiltu ja sama tulos, eli avaimet ainakin ovat ehjät. Hieman auttaa kun avainta käynnistyksen yhteydessä hieman vetää itseä kohti ja useimmiten auto onkin näin käyntiin saatu.
Käytin "hakua", mutta en ihan kaikkeen vastausta saanut... Eli seuraavana tukimuksen alle ajon eston lähetin tms, mikä lienee se musta kaulus virtalukon ympärillä josta lähtee johto jonnekin (minne?)?!? Mihin hintaan ko. osan saa, onko tietoa? Tämä saattaa mulla olla porsimassa, mihin toi "avaimen veto" - ratkaisukin auttoi.
Tuleeko Alfan mukaan joku erillinen koodaus-virta-avain (niinku fiudeissa), vai riittääkö pelkkä numerosarja uuden "rinkulan" koodaukseen? Mulla sitä ei ole.
JKL:n DA:sta tarjosivat ratkaisuksi uusia lukkopesiä x 4 + avaimet = 1500€ Ei hyvää päivää.
Käytin "hakua", mutta en ihan kaikkeen vastausta saanut... Eli seuraavana tukimuksen alle ajon eston lähetin tms, mikä lienee se musta kaulus virtalukon ympärillä josta lähtee johto jonnekin (minne?)?!? Mihin hintaan ko. osan saa, onko tietoa? Tämä saattaa mulla olla porsimassa, mihin toi "avaimen veto" - ratkaisukin auttoi.
Tuleeko Alfan mukaan joku erillinen koodaus-virta-avain (niinku fiudeissa), vai riittääkö pelkkä numerosarja uuden "rinkulan" koodaukseen? Mulla sitä ei ole.
JKL:n DA:sta tarjosivat ratkaisuksi uusia lukkopesiä x 4 + avaimet = 1500€ Ei hyvää päivää.
Abarth 500 Esseesse
Itsellä oli sama vika noin vuosi sitten. Autoon vaihdettiin ajonestolaitteen antenni - eli juurikin se musta rinkula. Töineen (n. 15 min) homma kustansi n.100 euroa. Kannattaa itse tarkastaa antennin liitin. Vaikea uskoa että muovirinkula missä rautalankakieppi sisällä voisi olla rikki - itseltä tuo jäi tarkastamatta
156 V6 -00
Re: 156 käynnistyksen esto - ongelma!
En osaa auttaa tuossa ongelmassa, mutta vaikuttaa että DA:n kavereilla on jonkilainen asenneongelma... "Alfan omistajalla on rahaa ja se joutaa maksaa hieman extraakin... ei se kuitenkaan mitään ymmärrä..."m.sa kirjoitti:... Hieman auttaa kun avainta käynnistyksen yhteydessä hieman vetää itseä kohti ja useimmiten auto onkin näin käyntiin saatu...
... JKL:n DA:sta tarjosivat ratkaisuksi uusia lukkopesiä x 4 + avaimet = 1500€ Ei hyvää päivää.
Eikös tuo ajonesto toimi jollain RF-ID tekniikalla? Silloin ei minun käsityksen mukaan ole ihan millipeliä tunnistuksen kanssa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Morjens!
Ajattelin jakaa tarinan päätöksen teidän kaikkien muidenkin kanssa, jotka rimpuilevat samaisten ongelmien parissa.
Eli ostin auton m.sa:lta (hieno mies) ja lievää pätkintää ilmeni päivittäin estimen kanssa. Eräänä kauniina perjantai-aamuna päätin sumuttaa hiukkasen CRC:tä virtalukkoon, koska olen tottunut korjaamaan sillä kaikki sähköviat (vanha saabisti). Alfa ei pitänytkään tökötistä ja oli hiljaa kuin paperitehtaat lakon aikana. Tässä vaiheessa on todettava että on syytä tarkistaa ajoissa omistavansa ohituskoodit.. No, saa ne maahantuojalta.
Ratkaisu:
Vein auton Imatran Deltaan (keräsin ensin hiukka rohkeutta) ja ongelma ratkesi antennin liittimen huonolla kontaktilla. Puhditus ja suihkaus kontakti sprayta, 44€, ja taas mennään..
Niin, kokeilin tuota hätävilkut päälle/pois juttua, mutta ainoa saavutus oli, että hullun maineeni lisääntyi naapurustossa..
Ajattelin jakaa tarinan päätöksen teidän kaikkien muidenkin kanssa, jotka rimpuilevat samaisten ongelmien parissa.
Eli ostin auton m.sa:lta (hieno mies) ja lievää pätkintää ilmeni päivittäin estimen kanssa. Eräänä kauniina perjantai-aamuna päätin sumuttaa hiukkasen CRC:tä virtalukkoon, koska olen tottunut korjaamaan sillä kaikki sähköviat (vanha saabisti). Alfa ei pitänytkään tökötistä ja oli hiljaa kuin paperitehtaat lakon aikana. Tässä vaiheessa on todettava että on syytä tarkistaa ajoissa omistavansa ohituskoodit.. No, saa ne maahantuojalta.
Ratkaisu:
Vein auton Imatran Deltaan (keräsin ensin hiukka rohkeutta) ja ongelma ratkesi antennin liittimen huonolla kontaktilla. Puhditus ja suihkaus kontakti sprayta, 44€, ja taas mennään..
Niin, kokeilin tuota hätävilkut päälle/pois juttua, mutta ainoa saavutus oli, että hullun maineeni lisääntyi naapurustossa..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Se liitin muuten ei ole lähelläkään virtalukkoa, ei edes ohjausakselilla, niinkuin joskus jossain on väitetty, vaan lanka menee virtalukon ympärillä olevalta kelalta ilman liittimiä kojelaudan alle, sulakerasian takana/yäpuolella olevaan boxiin.
Käsi siis kojelaudan alle ja sieltä etsimään muistaakseni 3-säikeistä lattakaapelia, liitin irti, puhdistusainetta (esim PRF:n sininen) liittimiin ja vähän renkkausta päälle ja taas kulkee
Been there, done that...
Käsi siis kojelaudan alle ja sieltä etsimään muistaakseni 3-säikeistä lattakaapelia, liitin irti, puhdistusainetta (esim PRF:n sininen) liittimiin ja vähän renkkausta päälle ja taas kulkee
Been there, done that...
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Niin, noinhan sen voisi kanssa tehdä. Minä kuitenkin tyydyin vilkuttelemaan hätävilkkuja..Käsi siis kojelaudan alle ja sieltä etsimään muistaakseni 3-säikeistä lattakaapelia, liitin irti, puhdistusainetta (esim PRF:n sininen) liittimiin ja vähän renkkausta päälle ja taas kulkee
Ei varmaan ole iso/vaikea työ, kun tietää mitä tekee.
Mystistä kuitenkin on, kuinka estin lopetti toimintansa välittömästi CRC suihkutuksen jälkeen. Olin kuitenkin ajanut autolla vain viisi minuuttia aikaisemmin. Sattumaa? No, ei perk..
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla oli juuri pitkään toi vika, ei tahtonut startata ja ajoneston merkkivalo paloi enkä aluksi tajunnut missä vika oli. Tänään auto ei sitten lähtenyt illalla enää puolen tunnin starttailunkaan jälkeen...noh... otin siinä yhden asennuskaljan, avasin tien virtalukkoon, ja nyppäsin oikein kovaa johdosta joka menee tästä "virtalukon kehyksestä", (mikälie antenni sitten), konehuoneeseen ja kas kummaa ongelmat hävisivät ja auto starttaa taas kuin unelma.
Ovat nuo Luigin viritykset ihmeellisiä
Korjaamiseenkin käyvät näemmä kummat konstit
Ovat nuo Luigin viritykset ihmeellisiä
Korjaamiseenkin käyvät näemmä kummat konstit
No sellasta sattuu..
Mulla teki kans pari kertaan tuon estojutun jokin aikaa sitten, mutta
sitten välähti sellanen "antaa paskan olla" -idis ja löin oven kiinni,
avaimella lukkoon ja muihin puuhiin.
Parin tunnin päästä piti sitten lähteä kauppaan ja mitään muistamatta
marssin autolle, ovi auki ja rattiin.. toimi ihan moitteettomasti! En edes
älynnyt sitä, ennenkuin pääsin kauppaan asti ja samalla pamahti se
klassinen "jäänsininen rengas persauksiin", että pääseekö täältä
enää takas? Vaan kun pääsi..
Sama toistui toisenkin kerran, jolloin fundeerasin asiaa ja totesin
tutuksi ilmiöksi, taas eiku ovet hetkeksi lukkoon ja sitten matkaan..
Ilmeisesti tuo jotenkin lukittuu, jos esim. ovet jäävät auki tms.?
- - - -
Fituta, fituta, ollako se uksi suuri harmita? Kysyi italialainen Fiat-mies
suomessa käydessään. Ja sitähän se joskus näiden Fiatin parempien
mallien kanssa tahtoo olla!!
Mulla teki kans pari kertaan tuon estojutun jokin aikaa sitten, mutta
sitten välähti sellanen "antaa paskan olla" -idis ja löin oven kiinni,
avaimella lukkoon ja muihin puuhiin.
Parin tunnin päästä piti sitten lähteä kauppaan ja mitään muistamatta
marssin autolle, ovi auki ja rattiin.. toimi ihan moitteettomasti! En edes
älynnyt sitä, ennenkuin pääsin kauppaan asti ja samalla pamahti se
klassinen "jäänsininen rengas persauksiin", että pääseekö täältä
enää takas? Vaan kun pääsi..
Sama toistui toisenkin kerran, jolloin fundeerasin asiaa ja totesin
tutuksi ilmiöksi, taas eiku ovet hetkeksi lukkoon ja sitten matkaan..
Ilmeisesti tuo jotenkin lukittuu, jos esim. ovet jäävät auki tms.?
- - - -
Fituta, fituta, ollako se uksi suuri harmita? Kysyi italialainen Fiat-mies
suomessa käydessään. Ja sitähän se joskus näiden Fiatin parempien
mallien kanssa tahtoo olla!!
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
sama äällä... välillä jää ajoneston valo palamaan ja saa avainta rumpata edestakaisin ja ylösalaisin käännellä, mutta kyllä se siitä lähtee kun vähän aikaa rumppaa!!!
meilläkin on emännän kanssa omat avaimet ja emännällä se uudempi avain, en tiedä voisiko kenties johtua siitä tämä oireilu kun toinen avain paremmassa kunnossa???
meilläkin on emännän kanssa omat avaimet ja emännällä se uudempi avain, en tiedä voisiko kenties johtua siitä tämä oireilu kun toinen avain paremmassa kunnossa???
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
Saman tyyppisestä viasta on kokemuksia volkkarin transporttereista. Niissä ei huolto edes yrittänyt mitään vaan ilmoitti aina muitta mutkitta, että ajoneston boksi vaihtoon. Noita menikin yhdessä autossa ainakin kaksi jollei kolmekin vaihtoon. Tuolloin olivat firman autoja ja takuut voimassa joten menivätten pienellä ajan kululla kuntoon. Väittäisin kuitenkin, että jos ei antennin vaihto auta ja avaimet ovatten kunnossa niin tuo älypää on viallinen. Noita ei kaiketi paljon korjailla vaan se on laakista vaihto uuteen. Ei kuulosta kivalta
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
Kokemuksia vastaavan tyylisestä viasta löytyy kaksipyöräisten puolelta. Eli prätkä, jossa on ajonesto ei lähde käyntiin vaan vilkuttaa ajoneston merkkivaloa. Avain on oikea ja muutama minutti aikaisemmin toiminut. Hetken odottelun jälkeen pyörä taas toimii...
Vikaa selvitettäessä löytyi vikakoodi antennivahvistimen viasta. No vaihtamalla antennivahvistin pyörä toimii normaalisti. Siis kuten ennen antennivahvistimen vaihtoa, vikahan oli päällä vain sen pienen hetken kun ei lähtenyt käyntiin. Jonkin ajan kuluttua (muutama viikko) vika uusii, ja taas sama vikakoodi.
Tarkemmassa selvityksessä viaksi osoittautuikin johtosarjan sisällä oleva maajohtoliitos, joka oli hapettunut veden päästessä sen sisään. Siis pääjohtosarjan sisällä teipin alla oleva muoviliitin! Tämä löytyi sattumalta, eikä mikään vikakoodi yms tuntomerkki olisi voinut viestittää moisesta viasta. No kyseinen johtosarja muuttaa varaosanumeroaan, ja uudemmassa on tuo kyseinen liitin sijoitettu vähän toisella tavalla, ettei vettä pääse valumaan sinne sisään. Eli vikakoodi antennivahvistimesta oli virheellinen, koska vahvistimessa ei ollut alunperinkään mitään vikaa.
Miksi tämän kerroin? No siksi, että huollossa usein tuijotetaan liikaa niitä vikakoodeja ja vaihdetaan (ajattelematta asiaa tarkemmin) palikoita niiden koodien perusteella. Siitähän huollot parhaat rahat saavat, kun vaihtavat kalliita pienellä vaivalla vaihdettavia osia.
Kannattaa aina tutkia kaikki liittimet jotka liittyvät ko järjestelmään, koska sähköviat jotka ilmestyvät vain toisinaan johtuvat usein heikosta kosketuksesta. Jos jokin boxi on rikki, niin se on yleensä sitten totaalisen mykkä. Toki se hyvin voikin olla viallinen, ja kaikki viat johtuvatkin siitä. Kuitenkin itse pitäisin sitä aika viimeisenä ratkaisuna. Ja kuten esimerkkini kertoi, niin se huono kosketus voi olla todellakin vaikka johtosarjan sisällä olevassa liitoskohdassa.
Niin ja eihän vaan nyt tässä autossa ole jälkiasennettua hälytintä? Ne ovat pärnäsen asentamina oikeita herkkupaloja vikoja keräävinä lisävarusteina. Kokemusta on!
Vikaa selvitettäessä löytyi vikakoodi antennivahvistimen viasta. No vaihtamalla antennivahvistin pyörä toimii normaalisti. Siis kuten ennen antennivahvistimen vaihtoa, vikahan oli päällä vain sen pienen hetken kun ei lähtenyt käyntiin. Jonkin ajan kuluttua (muutama viikko) vika uusii, ja taas sama vikakoodi.
Tarkemmassa selvityksessä viaksi osoittautuikin johtosarjan sisällä oleva maajohtoliitos, joka oli hapettunut veden päästessä sen sisään. Siis pääjohtosarjan sisällä teipin alla oleva muoviliitin! Tämä löytyi sattumalta, eikä mikään vikakoodi yms tuntomerkki olisi voinut viestittää moisesta viasta. No kyseinen johtosarja muuttaa varaosanumeroaan, ja uudemmassa on tuo kyseinen liitin sijoitettu vähän toisella tavalla, ettei vettä pääse valumaan sinne sisään. Eli vikakoodi antennivahvistimesta oli virheellinen, koska vahvistimessa ei ollut alunperinkään mitään vikaa.
Miksi tämän kerroin? No siksi, että huollossa usein tuijotetaan liikaa niitä vikakoodeja ja vaihdetaan (ajattelematta asiaa tarkemmin) palikoita niiden koodien perusteella. Siitähän huollot parhaat rahat saavat, kun vaihtavat kalliita pienellä vaivalla vaihdettavia osia.
Kannattaa aina tutkia kaikki liittimet jotka liittyvät ko järjestelmään, koska sähköviat jotka ilmestyvät vain toisinaan johtuvat usein heikosta kosketuksesta. Jos jokin boxi on rikki, niin se on yleensä sitten totaalisen mykkä. Toki se hyvin voikin olla viallinen, ja kaikki viat johtuvatkin siitä. Kuitenkin itse pitäisin sitä aika viimeisenä ratkaisuna. Ja kuten esimerkkini kertoi, niin se huono kosketus voi olla todellakin vaikka johtosarjan sisällä olevassa liitoskohdassa.
Niin ja eihän vaan nyt tässä autossa ole jälkiasennettua hälytintä? Ne ovat pärnäsen asentamina oikeita herkkupaloja vikoja keräävinä lisävarusteina. Kokemusta on!
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
joopa vain, mutta miten diagnoosi sitten antaa että epälooginen signaali?
ELi silloinhan testeri saa yhteyden mutta signaali on väärä?
Samalla saatiin muuten selville että ajonesto on lukittu tilassa ja sille tuntuu tuo tuomio olevan että no can do = uutta tilalle?
Tämänkun voisi ohittaa niin olisi vaan helppoa
ELi silloinhan testeri saa yhteyden mutta signaali on väärä?
Samalla saatiin muuten selville että ajonesto on lukittu tilassa ja sille tuntuu tuo tuomio olevan että no can do = uutta tilalle?
Tämänkun voisi ohittaa niin olisi vaan helppoa
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18
Samaan ongelmaan törmäsin kuukausi sitten. Epäilin ensin akkua, mutta mittautin sen liikkeessä ja oli ok. Auton CODE valo jää palamaan noin joka kymmenellä starttauksella ( aina kun joku tuttu on lähistöllä )
Auton koodit kun luetutin oli ajonesto hälytys ainoana aktiivisena.
Mielestäni ongelma voisi olla sen antennin huonossa liittimessä, mutta en kaikki ajonesto hakusanalla löytyneiden topiccienkaan avulla saanut selvitetty missä tämä puhdistettava liitin on. Avasin jo ratin alasuojuksen ja katsoin, että harmaa kolmerivinen latta lähtee etenemään. Ratin alla oli kuitenkin iso läjä teipattuja nippuja, joten etsinnät jouduttiin lopettamaan tuloksettomina.
Jos jollain olisi kuva aina parempi, mutta hyvillä ohjeillakin löytäisin.
Niin ja auto on 156 -98 2.5 V6
Auton koodit kun luetutin oli ajonesto hälytys ainoana aktiivisena.
Mielestäni ongelma voisi olla sen antennin huonossa liittimessä, mutta en kaikki ajonesto hakusanalla löytyneiden topiccienkaan avulla saanut selvitetty missä tämä puhdistettava liitin on. Avasin jo ratin alasuojuksen ja katsoin, että harmaa kolmerivinen latta lähtee etenemään. Ratin alla oli kuitenkin iso läjä teipattuja nippuja, joten etsinnät jouduttiin lopettamaan tuloksettomina.
Jos jollain olisi kuva aina parempi, mutta hyvillä ohjeillakin löytäisin.
Niin ja auto on 156 -98 2.5 V6
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Liitin on ajonestoboksissa, joka sijaitsee kojelaudan alla siellä kuskin jalkatilassa, muistaakseni rattiakselin vasemmalla puolella. Ei pitäisi tarvita purkaa mitään. Kuvaa ei valitettavasti ole. Sitä kaapelia seuraamalla pitäisi löytyä, mutta tietysti jos on kovasti niputettu niin hankaloittaa hommaa hieman.
Virtalukon päässä ei pitäisi olla mitään liitoksia.
Virtalukon päässä ei pitäisi olla mitään liitoksia.
Ajonesto on temppuillut ajoittain sen 1/2 vuotta mitä 156 JTD on minulla ollut. Viime päivinä meni pahaksi, sai renklata avainta joka kerta kymmeniä kertoja. Kerran oli matkan jatkuminen hinurin lavalla lähellä.
Vika oli tässäkin ajoneston antennin liittimessä, sen irtikäyttäminen ja kontaktispray autto. Ko. liitin on juurikin ratin vas. puolella kojelaudassa melko ylhäällä (kuva) .[/img]
Vika oli tässäkin ajoneston antennin liittimessä, sen irtikäyttäminen ja kontaktispray autto. Ko. liitin on juurikin ratin vas. puolella kojelaudassa melko ylhäällä (kuva) .[/img]
- Liitteet
-
- 13122009072.JPG
- (80.75 KiB) Tiedosto ladattu 8922 kertaa
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Heips. Pitäisi varmaan resetoida ecu 156:sta ja näin ollen täytyy kysyä;
Akun joutuu irroittamaan, joten miten reagoi ajonestohärdelli?
Avaimia autoon on jäljellä 1 kpl, koska edellisellä omistajalla oli avain katkennut oven lukkoon. Onko molemmissa avaimissa joku ajonestoblaablaa tsydeemi, vai miten toi juttu toimii?
Loistavana kuvauksena kerron, että jäljellä oleva avain on sellainen paksupäinen punäperäinen klöntti, joten onko siinäkin joku "lukulaite"?
Ellei ja ajonesto kilahtaa päälle, mistä saan ohjeet siihen, kuinka ajonesto pedaalia painemalla puretaan? Kiitos.
Akun joutuu irroittamaan, joten miten reagoi ajonestohärdelli?
Avaimia autoon on jäljellä 1 kpl, koska edellisellä omistajalla oli avain katkennut oven lukkoon. Onko molemmissa avaimissa joku ajonestoblaablaa tsydeemi, vai miten toi juttu toimii?
Loistavana kuvauksena kerron, että jäljellä oleva avain on sellainen paksupäinen punäperäinen klöntti, joten onko siinäkin joku "lukulaite"?
Ellei ja ajonesto kilahtaa päälle, mistä saan ohjeet siihen, kuinka ajonesto pedaalia painemalla puretaan? Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Ei reagoiAlfred Romero kirjoitti:Heips. Pitäisi varmaan resetoida ecu 156:sta ja näin ollen täytyy kysyä;
Akun joutuu irroittamaan, joten miten reagoi ajonestohärdelli?
Avaimia autoon on jäljellä 1 kpl, koska edellisellä omistajalla oli avain katkennut oven lukkoon. Onko molemmissa avaimissa joku ajonestoblaablaa tsydeemi, vai miten toi juttu toimii?
Loistavana kuvauksena kerron, että jäljellä oleva avain on sellainen paksupäinen punäperäinen klöntti, joten onko siinäkin joku "lukulaite"?
Ellei ja ajonesto kilahtaa päälle, mistä saan ohjeet siihen, kuinka ajonesto pedaalia painemalla puretaan? Kiitos.
- On ajonestoblaablaa
- Avaimessa ei ole lukulaitetta vaan ilmeisesti siru, joka luetaan
- Ohjekirjasta (joku joka muistaa, voinee opastaa)
VMP
- Wildf
- Viestit: 240
- Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
- Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
- Paikkakunta: Nastola
Eipä omassa mitenkää ajoestoo vaikuttanu vaikka akku oli irti.
Uus avain makso viimevuonna deltassa 105e koodattuna, avain suutarit ei pystyny tekee.
Tosin huomasin senki,että avainsuutarilla teetetyllä metallilisu avaimella pystyy auton käynnistää jos on avain katkennu,nii pitää sen punasen pötkylän virtalukon vieressä. 10 sentin päässä virtalukosta toimii vielä vallan hyvin.
Uus avain makso viimevuonna deltassa 105e koodattuna, avain suutarit ei pystyny tekee.
Tosin huomasin senki,että avainsuutarilla teetetyllä metallilisu avaimella pystyy auton käynnistää jos on avain katkennu,nii pitää sen punasen pötkylän virtalukon vieressä. 10 sentin päässä virtalukosta toimii vielä vallan hyvin.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Joo. Ajonestoboxissa ei ole mitään haihtuvaa. Dataa säilötään serial eepromissa. Esim. 156:ssa on useaa eri aliversiota (eri piirilevy, eri piirit) vaikka ulkoinen signalointi on sama.Wildf kirjoitti:Eipä omassa mitenkää ajoestoo vaikuttanu vaikka akku oli irti.
Neitseellinen ajonestoboxi oppii ensimmäisellä yhteyskerralla ECU:n id-koodin ja tallentaa sen eeprommiinsa. Samoin käy ainakin kolmelle seuraavalle avaimelle.
Normaali käynnistyksen yhteydessä:
1. ECU kysyy ajonestoa -> jos ECU on ajoneston tunnistama, niin se kuittaa ok
2. Ajonesto lukee avaimen -> jos se on tunnettu ajonesto kuittaa ECUlle ok
Muutoin tulee vastavat vikakoodit.
Uusien avaimien opettaminen ajonestolle master-keyn avulla on sitten oma prosessinsa.
En tyytynyt tavanomaiseen.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Edullisin "purkkaviritys" on teetättää autoon parit avaimet suutarilla.Wildf kirjoitti:Uus avain makso viimevuonna deltassa 105e koodattuna, avain suutarit ei pystyny tekee.
Tosin huomasin senki,että avainsuutarilla teetetyllä metallilisu avaimella pystyy auton käynnistää jos on avain katkennu,nii pitää sen punasen pötkylän virtalukon vieressä. 10 sentin päässä virtalukosta toimii vielä vallan hyvin.
Sitten ostaa ajoneston antennikomponentin (ei maksa montaa kymppiä) ja teippaa viimeisin avaimen antennirenkaaseen. Alkuperäisen antennin piuha irti ajonestoboxista ja tilalle tuon uuden antennin piuha. Teippimokkulan voi sijoittaa jonnekin sulaketaulujen väliin.
Ajonestohan tuossa ei enää toimi varsinaisessa tarkoituksessaan..
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
156, ajoneston ohituskoodin antaminen
Ei oikein tuo saksan kielinen manuaali auta, joten voisiko joku kertoa kuinka hätäkäynnistysprosessi menikään, eli se kaasupolkimella koodin antaminen.
Autona 156 2.0TS Selespeed. 5-numeroinen koodi löytyy.
Autona 156 2.0TS Selespeed. 5-numeroinen koodi löytyy.
Noniin, nyt on omassa alfassa ikävä ongelma.
ELi ajonesto jää päälle jos on ollut ulkona ja ilma on kylmempi kuin -4-6 pakkasta.
Kun vie sisälle ja antaa olla pari tuntia, niin auto toimii normaalisti, code valo sammuu ja käynnistyy normaalisti.
mistähän tälläinen voisi johtua?
kosteutta jossain, ja kun jäätyy niin ei enää pelaa?
vikakoodeja ei anna ajonestoon viitaten.
outo homma, ja etenkin rasittava kun ei viitsi ajella töihin eikä muuallekaan, jos ei enää käynnistykkään.
nyt kun on vielä noita pakkasia pidellyt niin ei mitään toivoa että käynnistyisi, ellei saa lämpöiseen autoa jatkuvasti.
ELi ajonesto jää päälle jos on ollut ulkona ja ilma on kylmempi kuin -4-6 pakkasta.
Kun vie sisälle ja antaa olla pari tuntia, niin auto toimii normaalisti, code valo sammuu ja käynnistyy normaalisti.
mistähän tälläinen voisi johtua?
kosteutta jossain, ja kun jäätyy niin ei enää pelaa?
vikakoodeja ei anna ajonestoon viitaten.
outo homma, ja etenkin rasittava kun ei viitsi ajella töihin eikä muuallekaan, jos ei enää käynnistykkään.
nyt kun on vielä noita pakkasia pidellyt niin ei mitään toivoa että käynnistyisi, ellei saa lämpöiseen autoa jatkuvasti.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Itsellä sama vika, valo tulee tauluun eikä lähde käyntiin. Liittimeen suihkutin jo contact cleaneria muttei vaikutusta, olisiko sitten avain kulunut? Kokeilin kyllä vara-avaimella muttei sekään mitään auttanut. Ohitushan tapahtuu seuraavasti:
Pitää olla ajoneston ohituksen koodi, itsellä se oli ohjekirjan välissä, entinen omistaja varmaan hommannut sen. Mutta siis virrat päälle, ja ruiskuvalo syttyy. Paina kaasu pohjaan n.8sek ajaksi, tai kunnes valo sammuu. Nosta kaasu ylös, ja valo alkaa vilkkumaan.
Nyt pitää katsoa kortista ensimmäinen numero, esimerkiksi neljä. Kun valo on vilkkunut neljä kertaa, niin kaasupoljin pohjaan ja odota kunnes valo sammuu ja kaasu ylös.
Katso seuraava numero. Jos on esimerkiksi 3 on seuraava numero niin odota kunnes valo on vilkkunut kolme kertaa ja taas poljin pohjaan ja odota kunnes valo sammuu ja sitten poljin taaas ylös. Numerosarjassa on 5 numeroa. Käy kaikki numerot tällä tavalla läpi. Kun viimeinen numero on saatu syötettyä niin valo alkaa vilkkumaan nopeaan tahtiin. Tämä on merkki siitä että ajonesto on ohitettu ja voit käynnistää auton.
Pitää olla ajoneston ohituksen koodi, itsellä se oli ohjekirjan välissä, entinen omistaja varmaan hommannut sen. Mutta siis virrat päälle, ja ruiskuvalo syttyy. Paina kaasu pohjaan n.8sek ajaksi, tai kunnes valo sammuu. Nosta kaasu ylös, ja valo alkaa vilkkumaan.
Nyt pitää katsoa kortista ensimmäinen numero, esimerkiksi neljä. Kun valo on vilkkunut neljä kertaa, niin kaasupoljin pohjaan ja odota kunnes valo sammuu ja kaasu ylös.
Katso seuraava numero. Jos on esimerkiksi 3 on seuraava numero niin odota kunnes valo on vilkkunut kolme kertaa ja taas poljin pohjaan ja odota kunnes valo sammuu ja sitten poljin taaas ylös. Numerosarjassa on 5 numeroa. Käy kaikki numerot tällä tavalla läpi. Kun viimeinen numero on saatu syötettyä niin valo alkaa vilkkumaan nopeaan tahtiin. Tämä on merkki siitä että ajonesto on ohitettu ja voit käynnistää auton.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Siis CODE-valo jää palamaan? Avaimen kulumisella ei ole merkitystä sillä virtalukon ympärillä oleva antenniosa lukee koodin avaimen muovin sisällä olevasta sirusta RF tekniikalla. Puhdistitko sen antennirinkulan liittimen (menee IMMO-boxiin) vai minkä?Cadamuro kirjoitti:Itsellä sama vika, valo tulee tauluun eikä lähde käyntiin. Liittimeen suihkutin jo contact cleaneria muttei vaikutusta, olisiko sitten avain kulunut? Kokeilin kyllä vara-avaimella muttei sekään mitään auttanut.
Yhtä tapausta lukuunottamatta kaikki CODE ongelmat ovat korjaantuneet antenniliittimen irroituksella ja takaisinlaitolla, puhdisti sen tai ei.
Kerran on tullut vastaan 156 jossa IMMO-boxin regu oli vikaantunut. Kun en jaksanut sopivaa rekkulaa metsästää, vaihdoin serial eepromin hyllystä löytyneeseen vastaavaan IMMO-boxiin - Ja taas mentiin..
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
code valo jää siis palamaan. Nytkin istun autossa tutkimassa mikä voisi olla vialla. Liitintä on irroteltu ja puhdisteltu, ei vaikutusta. Ja liitin on kyllä oikea.. Mikähän viallakatiska kirjoitti:Siis CODE-valo jää palamaan? Avaimen kulumisella ei ole merkitystä sillä virtalukon ympärillä oleva antenniosa lukee koodin avaimen muovin sisällä olevasta sirusta RF tekniikalla. Puhdistitko sen antennirinkulan liittimen (menee IMMO-boxiin) vai minkä?Cadamuro kirjoitti:Itsellä sama vika, valo tulee tauluun eikä lähde käyntiin. Liittimeen suihkutin jo contact cleaneria muttei vaikutusta, olisiko sitten avain kulunut? Kokeilin kyllä vara-avaimella muttei sekään mitään auttanut.
Yhtä tapausta lukuunottamatta kaikki CODE ongelmat ovat korjaantuneet antenniliittimen irroituksella ja takaisinlaitolla, puhdisti sen tai ei.
Kerran on tullut vastaan 156 jossa IMMO-boxin regu oli vikaantunut. Kun en jaksanut sopivaa rekkulaa metsästää, vaihdoin serial eepromin hyllystä löytyneeseen vastaavaan IMMO-boxiin - Ja taas mentiin..
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Akkukin on hyvässä kunnossa, ainakin pitäisi..... Laitanpa muuten huomenna lataukseen varmuuden vuoksi. Ei pakosti tarvisi sitten lauantaina töllinmäellä alkaa ohittelemaan ajonestoa jos saa sen kuntoonJarsan kirjoitti:Onkos akku missä kunnossa? Sehän on tunnetusti aiheuttanut myös näitä ongelmia.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
No laittelenpa yyveetä kun tiiän onko vika siinä. Käyn huomenna kokeilemassa tutun antennia.toolman kirjoitti:Varmaan kannattaa seuraavaks vaihtaa se virtalukon antenni? Purkuautoista löytynee, mullakin pitäis olla yks jossain jos tarttet?Cadamuro kirjoitti:Akku ladattu, ei vaikutusta..
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
olisko boksi hukannu avaimen koodin.taikka sit se boksi itessään on entinen. eipä tossa paljon enää ole vika paikkoja.taikka sit boksin ja moottorin ecun välinen yhteys pätkii.ajonestoboksi lähettää moottorin eculle tiedon kun oikea avain on virtalukossa ja tämän signaalin pystynee oskilloskoopilla mittaan.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: 156 käynnistyksen esto - ongelma!
Joo käytin autokeskuksella pari kk sitten ja sanoivat että boksi viallinen. Auto nyt talviseisonnassa ja pitäisi alkaa sitä kunnolla tutkimaan. Ongelmana on vaan se että tehdas ei toimita uutta boksiakaan..
Kantapään kautta vuodesta -93..
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: 156 käynnistyksen esto - ongelma!
Hiukan aihetta sivuten. Teetin tuossa juuri 1995vm GTV:hen uuden avaimen ajonestolaitteen chipillä paikallisessa pikasuutarissa. Homma kustansi 79e ja avaimessa myös ajonestolaitteen chippi toimii OK, eli code valo sammuu ja auto starttaa. Käyttivät Silican avainaihiota ja systeemejä. Ajonestochipin kopiointi onnistui normaalista "käyttöavaimesta". Sellainenkin avain tuossa GTVssä mukana tuli jossa ajonestolaiteen chipin saa esiin kuoren avaamalla, eli ei ole tuollainen valettu kuin nuo muut avaimet. Olisikohan tarkoitettu tuollaiseksi "master" avaimeksi. Niin ja autossa ei kauko-ohjattua keskuslukitusta.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 156 käynnistyksen esto - ongelma!
Valettujenkin sisältä saa sen chipin irti kun vaan varovaisesti hioo kuorta auki. Itse teetin 156:n molemmat avaimet uusiksi. Kakettomassa autossa pehmeät messinkiavaimet joutuu koville ja kuluu n.200tkm:ssä
Mutta toki suutarissakin saavat (mistä vaan) avaimesta koodin ongittua, kun itse kykenee todistamaan että on ko. auton omistaja.
Mutta toki suutarissakin saavat (mistä vaan) avaimesta koodin ongittua, kun itse kykenee todistamaan että on ko. auton omistaja.
Alfa Romeo 155 V6 1992