Aika HC vaikutelma - ei takapenkkiä ja monipistevyöt... Lieköhän tolle linjalle ollaan lähdössä90 kirjoitti:eihän tuota pitänyt tulla vai pitikö..

Valvoja: Moderators
Taitaa olla tämä italiaspeed.com teksti lähteenä: "It will be just the latest juggling for the Alfa Romeo division within the Fiat Group since the Italian carmaker bought the brand in 1986 to prevent Ford from completing a takeover. Previously Alfa Romeo was tied together with Lancia, but this was unpicked to allow it to standalone. In the spring of 2005 the then Alfa Romeo CEO Karl-Heinz Kalbfell took over at Maserati as well but this arrangement latest barely six months before he was dumped from his Alfa Romeo duties although for a short while he technically assumed responsibility for the 'sporting pole' of both divisions before eventually leaving the Group".V6 kirjoitti:mistä tommonen tieto on peräisin?
Äläs ny. Onhan siellä edelleen pieni mutta sitkeä harrastajajoukko joka fiilistelee niitä Spidereitä, Milanoita ja 164:sia jotka sinne on viimeksi viety.AlfaTom kirjoitti:Amerikan markkinat tarkoittaa Alfoja amerikkalaiseen makuun eli...ei kiitos.
Toki Amerikassa on samanlaisia harrastajia kuin Euroopassa, ja Jenkeissä harrastaminen on usein halvempaa ja helpompaa---isojen markkinoiden hyvä puoli.Rasvis kirjoitti:Äläs ny. Onhan siellä edelleen pieni mutta sitkeä harrastajajoukko joka fiilistelee niitä Spidereitä, Milanoita ja 164:sia jotka sinne on viimeksi viety.AlfaTom kirjoitti:Amerikan markkinat tarkoittaa Alfoja amerikkalaiseen makuun eli...ei kiitos.
Ei Ison Veden takanakaan joka jannu tahdo ajaa kromatulla hetekalla, myyhän BMW:kin hyvin.
jepVittorio Jano kirjoitti:Genevessä esiteltävä konsepti?
Fiat esitteli myös tarkemmat suunnitelmat koskien Fiatia ja Lanciaa vuosille 2011-2012:Mirafiori kirjoitti:Vag eli VW group on ilmaissut virallisen kiinnostuksensa ostaa Fiat groupilta Alfa Romeo-merkki. Fiat on aikaisemmin kieltänyt Alfan myyntiaikeet, mutta viimeisimmän jälkeen kommentteja ei ole vielä kuultu.
Kyllä, Bertone (nykyään Fiatin omistuksessa), Giugiaro ja Pininfarina tuovat kukin yhden konseptin Alfan 100-vuotisjuhlien kunniaksi.V6 kirjoitti:jepVittorio Jano kirjoitti:Genevessä esiteltävä konsepti?
http://www.pininfarina.com/index/eventi ... Motor-Show
joidenkin tietojen mukaan siellä pitäisi olla yhteensä 3 eri Alfa konseptia
Mirafiori kirjoitti:Vag eli VW group on ilmaissut virallisen kiinnostuksensa ostaa Fiat groupilta Alfa Romeo-merkki. Fiat on aikaisemmin kieltänyt Alfan myyntiaikeet, mutta viimeisimmän jälkeen kommentteja ei ole vielä kuultu.
Tällaisilla lausunnoilla on kolme tulkintaa vähintään.Alfa Romeota ei myydä "missään olosuhteissa" sanoo Luca di Montezemolo
Totta... ja "Montezuma" on tunnetusti lausuntoautomaatti jolta tulee vaikka mitä kommenttia, se jo F1 puolellakin on huomattu.Laku kirjoitti:Tällaisilla lausunnoilla on kolme tulkintaa vähintään.Alfa Romeota ei myydä "missään olosuhteissa" sanoo Luca di Montezemolo
1.On kyllä myynnissä, mutta näin voi korottaa hintaa.
2. Myydään heti kun ostaja ilmaantuu.
3. Ei ole myynnissä, koska ulosmittattavaa on tulossa.
Vertaa lausuntoa: Henkilöstö on meidän tärkein voimavara.
Tämä lienee tuttu monelle nykyään Suomessakin.
kyllä tämä tarjoaa esim Lancialle aivan uudet mahdollisuudet. tulevaisuudessa merkillä on mallisto joka on laajempi kuin koskaan. alfan kohtalo on mietinnässä koska se on hieman erilainen merkki muiden joukossa, ja synergioita on vaikea saada siinä mittakaavassa mikä olisi järkevää. Marchionne on muun muassa sanonut että dodge ja alfa ovat liian erilaisia syvempään yhteistyöhön.155156 kirjoitti:Daimler-Benz älysi hankkiutua eroon Chrysleristä ennen kuin oli liian myöhäistä. Nyt Fiat iski kätensä samaa pas.. haasteeseen (nykyään on valitettavan muodikasta sanoa haaste joka asiasta).
Oma näkemys on, että Fiatin Chrysler-osaomistajuus oli Fiatin merkkien harrastajille huonoin uutinen koskaan. Chrysler on käenpoika ja se tulee Fiat-pesässä kasvaessaan heittelemään poikaset (Lancia & Alfa Romeo) ulos.
Mirafiori kirjoitti:kyllä tämä tarjoaa esim Lancialle aivan uudet mahdollisuudet. tulevaisuudessa merkillä on mallisto joka on laajempi kuin koskaan. alfan kohtalo on mietinnässä koska se on hieman erilainen merkki muiden joukossa, ja synergioita on vaikea saada siinä mittakaavassa mikä olisi järkevää. Marchionne on muun muassa sanonut että dodge ja alfa ovat liian erilaisia syvempään yhteistyöhön.155156 kirjoitti:Daimler-Benz älysi hankkiutua eroon Chrysleristä ennen kuin oli liian myöhäistä. Nyt Fiat iski kätensä samaa pas.. haasteeseen (nykyään on valitettavan muodikasta sanoa haaste joka asiasta).
Oma näkemys on, että Fiatin Chrysler-osaomistajuus oli Fiatin merkkien harrastajille huonoin uutinen koskaan. Chrysler on käenpoika ja se tulee Fiat-pesässä kasvaessaan heittelemään poikaset (Lancia & Alfa Romeo) ulos.
Niin, se riippuu siitä, miten homma toteutetaan. Saisihan Lancian "pidettyä hengissä" vaikka myymällä merkki kiinalaisille, jotka sitten myisivät kilpilogoisia foliolaatikoita ympäri kolmannen maailman. Lancian vahva asema Italiassa antaa toivoa, ei siellä mitään rebadge-Sebringejä tultaisi hyväksymään.Vittorio Jano kirjoitti:Vähän niinkuin vihanneksen hengityskoneessa.Jönsson kirjoitti:Mutta jos Lancia Deltaa saadaan myytyä Hyrslerin tuotemerkillä Amerikkaan 500 000 kpl., nii se pitänee Lancian elävien kirjoissa.
Alfa Romeo PandionPRO kirjoitti:http://www.motorauthority.com/blog/1042 ... omeo-coupe
Tuolla on pininfarinan piirroksen ohella tiiseri bertonen konseptista...
Osattiin sitä Genevessä 1995. Upeita linjoja!V6 kirjoitti:Alfa Romeo PandionPRO kirjoitti:http://www.motorauthority.com/blog/1042 ... omeo-coupe
Tuolla on pininfarinan piirroksen ohella tiiseri bertonen konseptista...
Lumiauramainen keula ja etulokasuojien muotoilu toteutuivat sitten 159:ssä.Raimo Miettinen kirjoitti:Osattiin sitä Genevessä 1995. Upeita linjoja!V6 kirjoitti:Alfa Romeo PandionPRO kirjoitti:http://www.motorauthority.com/blog/1042 ... omeo-coupe
Tuolla on pininfarinan piirroksen ohella tiiseri bertonen konseptista...
http://home.kpn.nl/evdbeek/szcastagna.html
http://www.italiaspeed.com/2010/motor_s ... /2602.htmlalfista kirjoitti:^ Tuossa se jo tulikin, eli pitkään odotettu vaihteistouutuus Mitoon. Kaksoiskytkimellä varustettu robottivaihteisto, joka on ollut kilpailijoilla kiusallisen pitkään myynnissä.