Hei taas ja apua!
Jäähdytysnestesäiliö sijaitsee ilmeisesti akun vieressä oikealla?
Uusi Alfan omistaja siis äänessä, matkalla ja ilman ohjekirjaa Huomasin, että nestettä oli säiliössä todella vähän, tosin moottori oli vielä hieman lämmin. Nestettä oli siis reilusti alle minimin!
Onko merkitystä, mitä jäähdytysnestettä lisään? En tiedä, mitä siellä tällä hetkellä on...
Kiitos jo etukäteen.
Samanväristä nestettä pitäisi lisätä. Huomautettakoon kuitenkin, että säiliö on sen verran kallellaan, että helposti näyttää siltä kuin nestettä olisi liian vähän. Ainakin itse laitoin aluksi aivan liian paljon nestettä kun sinne päin katsoin tason
Oikeassa säiliössä (= jäähdytysnesteen paisuntasäiliö) Nestepinnan tulee olla kylmänä lähellä max viivaa. Kuumana pinta nousee hieman yli.
Nyrkkisääntö on että jos on punaista, niin ei muun väristä joukkoon. Tosin poikkeuksena Valvolinen maxlife jäähdytysneste.
Harkitsisin kyllä koko jäähdytysnesteen vaihtoa. Koska lie vaihdettu?
Merkillä ei kait mitään merkitystä,värillä on.on sin,pun,kirkasta,vihreetä
Eli saman väristä,yleisisin on vihreä,jota saa joka kioskista.
Tarkistus&lisäys kylmänä
Vähän vaikea on varmuudella mennä väriä vannomaan, on meinaan sen verran ryönäistä tavaraa, mutta väittäisin silti, että omassa -98 V6:ssa on vihreätä tavaraa. Ajattelin tosin, että keväämmällä putsaan järjestelmän ja laitan uudet, onko noista punaisista jotain erityistä hyötyä? Eikös sen pitäisi olla parempi alumiinille ja "korkeamman viritysasteen" omaaville motooreille? Häh?
Mulla oli silloin 2.0 ts.ssä keltaiset, ja ne sinne meni vaikkei meinannut Porista löytyä.
Liekö tuo silikaattivapaata?
On silikaattivapaata. Esim. Jaggen V8 koneissa tuota on ja muihin verrattuna hintavaa ja ei ihan joka paikasta saatavaa tuo on. Mikä sen tekee paremmaksi esim. punaiseen verrattuna ei ole minulle selvinnyt...
Mulla on vaihtunu keltaseen zeroon mitä kyllä löytyy ihan motonetistäkin.
Ei ole myrkyllistä niin paremmalla mielellä voi säilytellä pönikkää autotallissa. Soveltuu siis spurguille ja lapsiperheille.