Öljyt paisariin!
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Se ylempi letku on ihan vesikierto letku ja toinen pää on termostaattikotelon ylimmässä kohtaa. Termarikoteloonhan tulee vesi suoraan kansista.
Todennäköisesti syyllinen on se kannentiiviste. Eikös kansien vesikanavista pitäisi nähdä onko siellä öljyä?
Läheskään aina kannentiivistevioissa ei itse tiivisteestä löydy silminhavaittavaa vikaa, mutta rikki ovat kuitenkin.
Todennäköisesti syyllinen on se kannentiiviste. Eikös kansien vesikanavista pitäisi nähdä onko siellä öljyä?
Läheskään aina kannentiivistevioissa ei itse tiivisteestä löydy silminhavaittavaa vikaa, mutta rikki ovat kuitenkin.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kansipahvi vuotoon päädyttiin. Ensiviikolla saatanee läjään. Samalla hoonataan sylinteriputket ja rengastetaan männät. Jälkien arviointia haittasi varmaan se, että vikaa ei päästy tuoreeltaan tutkimaan, vaan auto seisoi paikoillaan lähes kaksi viikkoa. Pahuksen hankala vika. Ja työläs. Kertoilen lisää, kun auto on liikenteessä.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nyt uskaltanen kertoa todellisen syyn. Se oli öljynlauhdutin vaurio. Ts. öljy pääsi siellä veden puolelle. Moinen vian arpominen teetätti ison remontin.Antieko kirjoitti:Kansipahvi vuotoon päädyttiin. Ensiviikolla saatanee läjään. Samalla hoonataan sylinteriputket ja rengastetaan männät. Jälkien arviointia haittasi varmaan se, että vikaa ei päästy tuoreeltaan tutkimaan, vaan auto seisoi paikoillaan lähes kaksi viikkoa. Pahuksen hankala vika. Ja työläs. Kertoilen lisää, kun auto on liikenteessä.
Oliko se sitten turha koneremontti? Asiasta voi olla montaa mieltä. Pääsin kuitenkin korjaamon kanssa jonkinlaiseen sopuun laskusta. Kuulin juuri tänään, että yhdelle audille oli käydä samoin. Merkkikorjaamo veikkasi kansipahvia, mutta "nyrkkipaja" vaihtoikin pelkän öljynlauhduttimen!
Toivottavasti kuitenkin jäähdyttimen...Antieko kirjoitti:öljynlauhduttimen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauhdutin
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
eltsu kirjoitti:Toivottavasti kuitenkin jäähdyttimen...Antieko kirjoitti:öljynlauhduttimen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauhdutin
Tämä on hiukan pilkunnussintaa, koska ymmärrämme kyllä mistä laitteesta on kyse.
Lauhdutin tarkoittaa laitetta joka saa kaasumaisen aineen lauhtumaan nestemäiseksi aineeksi. Lauhduttimia käytetään voimaloissa jossa turbiinilta tuleva vesihöyry lauhdutetaan vedeksi. Tälläisia autoissa ei ole.
Oikea termi autossa on öljynjäähdytin.