Italialaiset moottoripyörät
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Tammoisia...
´07 Moto Guzzi Norge GTL ja ´00 Cagiva Canyon 500 kura&talvikäyttoöön...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Auttakaas nyt, ostin tänään prätkän mutta en tiedä mikä se on
Mallimerkintä on Ducati 750 SC, vuosimalli -93. Sen verta olen aikaisemmin selvittänyt että tuohon aikaan on valmistettu SS (supersport) ja SL (superlight) malleja, joilla ei kait mitään suuria eroja ole. Superlight yksi paikkanen ja kait jotain hiilikuitu osaa verrattuna SuperSportiin.
Mutta mikä h**vetti tämä SC on? Kun google ei sitä tunne niin onko semmoista edes olemassa.
Huomenna saan kuvia, kun otan sen kärrystä pois.
Mallimerkintä on Ducati 750 SC, vuosimalli -93. Sen verta olen aikaisemmin selvittänyt että tuohon aikaan on valmistettu SS (supersport) ja SL (superlight) malleja, joilla ei kait mitään suuria eroja ole. Superlight yksi paikkanen ja kait jotain hiilikuitu osaa verrattuna SuperSportiin.
Mutta mikä h**vetti tämä SC on? Kun google ei sitä tunne niin onko semmoista edes olemassa.
Huomenna saan kuvia, kun otan sen kärrystä pois.
^Juu, pääpiirteissään samoja härveleitä. Minkälainen se sun pyörän valmistenumero on? Tai ehkä maltan odottaa huomisia kuvia
Edit.. veikkaan että on 750SS. Omassa entisessä 900SS:ssä oli rekisteriotteessa mallimerkintänä 900-ZDM906SC/904 ja valmistenumero alkoi ZDM906SC..
Löysin vanhan rekisteriotteen ja lunttasin juuri siitä
Edit.. veikkaan että on 750SS. Omassa entisessä 900SS:ssä oli rekisteriotteessa mallimerkintänä 900-ZDM906SC/904 ja valmistenumero alkoi ZDM906SC..
Löysin vanhan rekisteriotteen ja lunttasin juuri siitä
Viimeksi muokannut GAMMA500, 27 Helmi 2010, 22:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kovin huonosti infoa löytyy. Samannäköinen se sun pyörä on kuin 750 SS lukuunottamatta tuota penkkiä. Tässä kuva SS mallista: http://bike-exchange.com/images/ducati%20750ss.jpg
+ että sulla on hiilikuituinen lokari ainakin, mutta onko orginaali vai tarvikeosa niin mistäs tietää.
Ja sulla on selkeästi yksipaikkainen selkätukineen kaikkineen. Ehkä sellainen kuin SL malli on, mutta kun siitä ei kuvaa netistä löydy. Toki mahdollista että Ducati on merkannus SC:nä kaikki SS ja SL mallit. Tuota tuskin saa selville kuin Ducatille emailia ja kysymällä valmistenumeron perusteella että mikä on pyörä (ellei sitten Ducatin foorumilta löydy jotain parempaa infoa).
Tuossa joku on listannut omaavansa 750 SC:n: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... &view=next (yksityisviestillä ehkä selviää lisää, ehkä ei).
http://www.fiinternational.com/ShowDeta ... ype=Ducati <- tehonrajoitinta siihen peliin
ja näyttäisi olevan joku kaupan: http://kleinanzeigen.quoka.de/motorraed ... 23281.html
EDIT: tarkiosia kattomalla tuossa on samanlainen penkki kuin SL mallissa on: http://www.airtech-streamlining.com/duc ... 991-96.htm
Se että onko sulla oikeasti SL malli vai muokattu SS malli onkin sitten toinenkysymys
+ että sulla on hiilikuituinen lokari ainakin, mutta onko orginaali vai tarvikeosa niin mistäs tietää.
Ja sulla on selkeästi yksipaikkainen selkätukineen kaikkineen. Ehkä sellainen kuin SL malli on, mutta kun siitä ei kuvaa netistä löydy. Toki mahdollista että Ducati on merkannus SC:nä kaikki SS ja SL mallit. Tuota tuskin saa selville kuin Ducatille emailia ja kysymällä valmistenumeron perusteella että mikä on pyörä (ellei sitten Ducatin foorumilta löydy jotain parempaa infoa).
Tuossa joku on listannut omaavansa 750 SC:n: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... &view=next (yksityisviestillä ehkä selviää lisää, ehkä ei).
http://www.fiinternational.com/ShowDeta ... ype=Ducati <- tehonrajoitinta siihen peliin
ja näyttäisi olevan joku kaupan: http://kleinanzeigen.quoka.de/motorraed ... 23281.html
EDIT: tarkiosia kattomalla tuossa on samanlainen penkki kuin SL mallissa on: http://www.airtech-streamlining.com/duc ... 991-96.htm
Se että onko sulla oikeasti SL malli vai muokattu SS malli onkin sitten toinenkysymys
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Siinä niitä kuvia nyt on. Tosiaan tyyppikilvessäkin lukee tuo 750 SC. Brembon jarrut edessä ja takana, sekä brembon vanteet
Ainakin putket on jälkiasenteiset, merkkinä BOS. Etulokasuoja on hiilikuitua, lieneekö sekin vaihdettu.
http://picasaweb.google.fi/epezi.alfaho ... -7ghfCgvgE#
Ainakin putket on jälkiasenteiset, merkkinä BOS. Etulokasuoja on hiilikuitua, lieneekö sekin vaihdettu.
http://picasaweb.google.fi/epezi.alfaho ... -7ghfCgvgE#
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hailacista mulle kertoilivat aikaisemmin että -93 on valmistettu 750 SS ja SL malleja. Mutta tästä SC:sta ei ollut tietoa.GAMMA500 kirjoitti:Mutta siis, 750cc ei ole tehty Superlightia, vaan se oli 900SL.
Kiinnostaisi tietää mikä on esim tämän SC:n ja SL:n ero? molemmat kuitenkin yksipaikkaisia.
Lisäksi kiinnostaisi valmistusmäärä/harvinaisuus.
Ei ne kaikki siellä tiedä kovinkaan tarkasti... minä väitän yhä että Superlightia on vain 900:ena
Superlightissä on erilainen runko ja pakoputket nousee ylemmäs. Siitä puuttuu takajalkatappien paikat tarpeettomina. SS:ssä ja sinulla ne on siinä tappeja vartoamassa. Takakatteen on joku varmaan vaihtanut.
Ja minunkin 900SS oli valmistenumero oli tosiaan ZDM906SC001959
Superlightissä on erilainen runko ja pakoputket nousee ylemmäs. Siitä puuttuu takajalkatappien paikat tarpeettomina. SS:ssä ja sinulla ne on siinä tappeja vartoamassa. Takakatteen on joku varmaan vaihtanut.
Ja minunkin 900SS oli valmistenumero oli tosiaan ZDM906SC001959
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Mihin siitä on toisen puolen etujarru hävinny,vai eikö tuossa vanhemmassa ollukkaan kun yksEpezi kirjoitti:Siinä niitä kuvia nyt on. Tosiaan tyyppikilvessäkin lukee tuo 750 SC. Brembon jarrut edessä ja takana, sekä brembon vanteet
Ainakin putket on jälkiasenteiset, merkkinä BOS. Etulokasuoja on hiilikuitua, lieneekö sekin vaihdettu.
http://picasaweb.google.fi/epezi.alfaho ... -7ghfCgvgE#
Putketkin näyttäs orkkiksilta,tai sit joku on jo mullekkin ehtiny vaihtamaan
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10689
Edit:Piti ihan käydä vilkasemassa tyyppikilpee ja SC sielläkin on.
Italialialaiset moottoripyörät
Nuo vihreät vanteet varmaan jälkimaalattu ja mullekin outo
tyyppimerkintä mut kyllä super lightit olivat tosiaan ysisatasia.
tyyppimerkintä mut kyllä super lightit olivat tosiaan ysisatasia.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani
Putket on suht orkkiksen näköiset mutta jos niissä merkkinä Bos niin se ei oikein sovi kuvaan. Mitä muuta niissä vaimentimissa lukee? Jos niissä on hyväksyntänumerojen ohessa jotain ZDM-alkuista tekstiä niin väittäisin alkuperäisiksi. Jos ei niin lienee tarvikkeet. SS:iin on paljon ollut saatavilla alkuperäisen näköisiä tarvikevaimentimia aikoinaa.
Tuo takakatteessa lukeva Diopa on joku saksalainen? putiikki joka myy katteita ym palikkaa Ducateihin. Olisko sieltä sitten se?
Tuo takakatteessa lukeva Diopa on joku saksalainen? putiikki joka myy katteita ym palikkaa Ducateihin. Olisko sieltä sitten se?
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Äijällä, kun on nuita vehkeitä Mäkin aloitin kaivinkonekauden lyömällä bobcatin tulille - kävin samalla hiukka puita metästäEpezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu
Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.
Helmee!
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Mäkin pistin pyörivän pyöräalustaisen tulille ja levittelin isompia lumikasoja sulamaan Mopoa ei oo tarvinnu vielä peiton alta ettiäKirkinen kirjoitti:Äijällä, kun on nuita vehkeitä Mäkin aloitin kaivinkonekauden lyömällä bobcatin tulille - kävin samalla hiukka puita metästäEpezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu
Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.
Helmee!
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Haa,mopo huollettu ja kausi avattu huolimatta puolen metrin nietoksistaEpezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu
Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.
Helmee!
Mä pistän aina suosiolla uudet bensat tankkiin niin jää toi "pumpampou"- rykimissetti välistä
Terve.
Oulun EMC Ducati ST neljästä en tiedä mitään muuta, kuin että se näyttää olevan aika arvokas. Jos kuitenkin etsit luotettavaa matkapyörää ja haluat sen olevan Ducati, niin minun valintani on ST2.
Verrattuna neloseen siinä on kuutioita 944 ( ST4 916), vähemmän tehoa, mutta laajempi vääntöalue. Huolto on halvempaa (2 venttiilikannet) eikä siinä ole mitään "lastentauteja".
Ducatia on rekistöröity paljon "ylivuotisina". Esim. 1B123456 tarkoittaa, että 1Been edessä tarkoittaa vuotta 2001, 2B=2002 3B=2003, jne.
V=1997, W=1998, X=1999, Y=2000.
Näin se menee, tai sitten ei, tieto on kaivettu netistä ja omasta pyörästä.
t. Lasse T
Ducatilla vuodesta -81
Oulun EMC Ducati ST neljästä en tiedä mitään muuta, kuin että se näyttää olevan aika arvokas. Jos kuitenkin etsit luotettavaa matkapyörää ja haluat sen olevan Ducati, niin minun valintani on ST2.
Verrattuna neloseen siinä on kuutioita 944 ( ST4 916), vähemmän tehoa, mutta laajempi vääntöalue. Huolto on halvempaa (2 venttiilikannet) eikä siinä ole mitään "lastentauteja".
Ducatia on rekistöröity paljon "ylivuotisina". Esim. 1B123456 tarkoittaa, että 1Been edessä tarkoittaa vuotta 2001, 2B=2002 3B=2003, jne.
V=1997, W=1998, X=1999, Y=2000.
Näin se menee, tai sitten ei, tieto on kaivettu netistä ja omasta pyörästä.
t. Lasse T
Ducatilla vuodesta -81
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Jos on malttia pitää kaasukäsi ensimmäinen kesä kurissa, niin tuollainen Duke toiminee ensipyöränä siinä missä muutkin "isot" pyörät. Suosittelen lämpimästi motoristisurvival kursseja.BBruins kirjoitti:Kiinnostaisi laittaa ensipyöräksi Ducatin ST4.
Mitenhän tuo ensipyöränä toimii?
/Kukkismode ON
Jos taas tietää, että heti ensimetreiltä pitää vääntää luistit levälleen, niin en suosittele mitään tehokasta ja painavaa laitetta ensipyöräksi.
/Kukkismode OFF
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Joo, ST4 nyt ei ole mikään mahdoton tykki nykymittapuussa, mutta kulkua ensipyöräksi varmasti _ihan_ riittävästi. Se mitä Ducateja olen ajanut, niin vaativat enemmän kierroksia vetääkseen puhtaasti, kuin mitä nämä nelipyttyiset japaninsingerit. Siinämielessä voivat olla ensipyöriksi vähän kulmikkaita ajettavia aluksi.
Ei sieltä mitään ihmeellistä silmille tule.
Yleensä menee massojen vaihdolla.
Siis pura putsaa, pese, tarkasta eritoten kruunu murtumien varalta, ja kasaa tarvittavilla uusilla osilla.
Pura samalla koko kytkin eikä vain kantta ja levyjä. Myöskin kruunu irti.
Jos vaihdat myöskin välilevyt (jos pahasti sinertyneet tai kuluneet) älä heitä vanhoja pois vaan tee niistä "special tool" seuraavaa kertaa varten.
Service manual kannattaa imuttaa jostain niin näet oikeat momentit ja levyjen/pakan minimi ja maksimi paksuudet.
Meidänkin kytkimen voi kasata tuhannella tavalla jolloin voidaan vaikuttaa sen toimintaan ja luistoon.
Erilaisia massoja, eripaksuisia välilevyjä, suoria ja jo valmiiksi "kieroja" välilevyjä.
Määrällä ei niinkään ole väliä vaan pakan paksuudella. Toki aloitus ja lopetus aina oikeilla levyillä.
Yleensä menee massojen vaihdolla.
Siis pura putsaa, pese, tarkasta eritoten kruunu murtumien varalta, ja kasaa tarvittavilla uusilla osilla.
Pura samalla koko kytkin eikä vain kantta ja levyjä. Myöskin kruunu irti.
Jos vaihdat myöskin välilevyt (jos pahasti sinertyneet tai kuluneet) älä heitä vanhoja pois vaan tee niistä "special tool" seuraavaa kertaa varten.
Service manual kannattaa imuttaa jostain niin näet oikeat momentit ja levyjen/pakan minimi ja maksimi paksuudet.
Meidänkin kytkimen voi kasata tuhannella tavalla jolloin voidaan vaikuttaa sen toimintaan ja luistoon.
Erilaisia massoja, eripaksuisia välilevyjä, suoria ja jo valmiiksi "kieroja" välilevyjä.
Määrällä ei niinkään ole väliä vaan pakan paksuudella. Toki aloitus ja lopetus aina oikeilla levyillä.
MoiEpezi kirjoitti:Sitähän pääsee kohta vaihtamaan ducatiin kytkimen On alkanut vähän luistamaan. Enpä ole koskaan prätkän kytkintä päässyt pällistelemään, eli mitäs siellä on odotettavissa? Kuinka suuri projekti ja mitä yleensä vaihdetaan?
Olikos sulla kuivakytkin siinä? Jos on niin hanki uusi alkuperäinen levypakka, siinä on välilevyt ja massat mukana. Noissa on vielä kestävä kytkin kaiken kaikkiaan, levyt pelkästään kuluu ohuemmiksi. Kruunu kestää kyllä. Ei tartte kytkinkopan lisäksi avata kuin kytkimen 6 pientä pulttia ja vaihtaa levyt uusiin. Pultit kiinni ja kovaa ajoa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
^kyllä se öljyssä ui. Sain vinkin että kannattaisi kokeilla vaihtaa öljyt ensin. Ei ne vanhat ole, mutta kun ei tiedä mitä siellä on.
Kokeilen sitä ensin, näkee sitten onko sillä mitään vaikutusta. Mistähän noita kytkinlevyjä kannattaisi kysellä, Duell ja All Right on mulle tuttuja tavaran toimittajia. Vai onko tuommoiset osat maahantuojan heiniä?
Kokeilen sitä ensin, näkee sitten onko sillä mitään vaikutusta. Mistähän noita kytkinlevyjä kannattaisi kysellä, Duell ja All Right on mulle tuttuja tavaran toimittajia. Vai onko tuommoiset osat maahantuojan heiniä?
Ok, muistelin että näissä vanhemmissa 750:ssa oli kuivakytkin mutta taisin muistaa väärin. Märkänä pyörivä kytkin voi hyvinkin luistaa ihan vaan sopimattoman öljyn vuoksi. All Right myy siihen ainakin Ferodon massalevyjä (minä muuten myyn niitä myös ), 900 SS:ään eli kuivakytkimeen alkuperäiset massa- ja välilevyt oli aikoinaan ainakin edullisemmat kuin tarvikkeena, voi olla tilanne tietenkin muuttunut.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
No omakohtaisesti Castrolit gixxerissä aiheutti kytkimen luistamista sekä sen että kuumalla koneella ei meinannut saada ykköstä sisään millään.savijo-r kirjoitti:^Sama tarina varmaan kertoo että moottoripyöriin kuuluu laittaa Delvaccia.
Monet muut MP-öljyt sensijaan toimivat moitteetta. Pari viimekesää taisin ajaa Teboilin MP-öljyillä.
Kyllä ne Delvacit ja TB:n Super HPD:t toimivat kireissä kyykyissäkin mainiosti. Olen noillakin ajanut samaisella pyörällä. Ja ajo on sisältänyt rataa ja muutoinkin reipashenkistä kaahustamista yleisillä teillä.
Pyörä ja kone on ollut joka talvi atomeina eikä öljyistä aiheutunutta kulumaa/ongelmaa ole tullut vastaan. Saahan sen pyörän huollattaa AllSpraitissa ja sitten mutustella öljyjen eroista terassilla..
En tyytynyt tavanomaiseen.
^ Me on ajettu Castrollilla kilpaa kaikilla Japsimerkeillä (mm. 06-09 suzukeilla) eikä kytkimien kanssa ole ollut ongelmia öljyjen takia.
Ducussa käytetään Shellin liemiä, mutta se onkin taas oma lukunsa...
Mutta ei väännetä öljyistä täällä, koska siihen on oma Katuskiffejen fooruminsa jota ei pysty edes lukemaan menettämättä hermojansa.
www.moottoripyora.org
Ducussa käytetään Shellin liemiä, mutta se onkin taas oma lukunsa...
Mutta ei väännetä öljyistä täällä, koska siihen on oma Katuskiffejen fooruminsa jota ei pysty edes lukemaan menettämättä hermojansa.
www.moottoripyora.org
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Joo, mielummin vaikka annan periksi kun meen tonnesavijo-r kirjoitti:Mutta ei väännetä öljyistä täällä, koska siihen on oma Katuskiffejen fooruminsa jota ei pysty edes lukemaan menettämättä hermojansa.
www.moottoripyora.org
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ja eilen alkoi uudestaan. Mitäs raati sanoo, onko olemassa mitään poppakonsteja jolla pääsis tän kesän loppuun? Kaikki autotkin on telakalla ja tuo on nyt ainoa liikkuva peli, kovasti yrittäisin välttää senkin telakalle laittoa.Epezi kirjoitti:Vaihdoin tänään öljyt, koneeseen tuli nyt Valvoline DuraBlend 4T 10W-40. Ainakin toistaiseksi kytkimen luistaminen loppui
Redlinen kitkanmuunnin lisäainetta?