^Sitten pitää ostaa ensimmäisiä 135:ia, niihin saa vielä helposti Quaifen lukon asennettua. Menee tuo sähköisellä lukollakin ihan kohtuullisesti
Mutta onhan tässä ketjussa jo todisteet siitä, että arcadeautoja kaivataan, joten toivotaan niiden myyvän paljon. Ehkä Alfakin sitten uskaltaa taas joskus erottua kunnolla massasta tekemällä ajajan auton, joka on tehty alfistille, eikä suurelle massalle.
mattijus kirjoitti:
Harmi kieltämättä, ettei pirteää, pientä ja kevyttä takavetohenkilöautoa valmista kukaan, oli siinä kattoa tai ei. En minä tarvitse ilmastointia, en cruisea, enkä ajonestoa (ESC). Tasapainoinen lukolla varustettu putkivetovehje välttäisi oikein hyvin.
BMW:n 1-sarja? Ohan se helevetin ruma, mutta todella hieno ajettava. Se 135 olis joskus kiva saada leluksi.
1-sarjan coupe-malli ei mielestäni näytä niin pahalta, varsinkaan takaviistosta, tulee mieleen jopa hieman 2002-malli.
Rolle kirjoitti:^Eikös sitä saa verrata kilpailijoihin?
Eiköhän noissa puheissa nyt vertailtu ihan sitä bemaria itsessään.. Keskusteltiin siitä, onko se hieno ja mitä löytyy. Kauheasti ei vertailtu, mutta kait sen nyt niinkin voi rinnastaa sitten..
Jotenkin nuo nyt ei ehkä paini samassa sarjassa. Tuo koko ykkössarjan coupemallisto taitaa olla kalliimpi kuin giulietta ja tuon 135 coupen hintaa ei uskalla edes ajatella, ei taida edes 235 heppanen giulietta (jos se edes tulee) päästä hinnoissaan lähellekään tuota.
Kovin surullista, että Giuliettaa markkinoidaan melkein kuin jotain Datsunia pari vuotta tai Toiota tonnia pari vuosikymmentä sitten. Kuka enää kehtaa ostaa Alfaa, vaikka auto muuten voisi olla ihan kelvollinen?
Wikipediassa on onneksi yllättävän hyvin tietoa erilaisista Alfoista, vilkaiskaapa esimerkiksi tätä:
Siteerataan vielä nostalgian vuoksi ja nuorempien lukijoiden hämmästykseksi 1970-luvun TV-mainoksen laulua, joka välillisesti muokkasi Suomen autoverotusta: "Timangi Toyota tonni, kamat kulkee kuomun alla, saat sen prätkää halvemmalla, pisarapeili, leveät vanteet siinä se!"
Compare Orso kirjoitti:Kovin surullista, että Giuliettaa markkinoidaan melkein kuin jotain Datsunia pari vuotta tai Toiota tonnia pari vuosikymmentä sitten. Kuka enää kehtaa ostaa Alfaa, vaikka auto muuten voisi olla ihan kelvollinen?
Wikipediassa on onneksi yllättävän hyvin tietoa erilaisista Alfoista, vilkaiskaapa esimerkiksi tätä:
Siteerataan vielä nostalgian vuoksi ja nuorempien lukijoiden hämmästykseksi 1970-luvun TV-mainoksen laulua, joka välillisesti muokkasi Suomen autoverotusta: "Timangi Toyota tonni, kamat kulkee kuomun alla, saat sen prätkää halvemmalla, pisarapeili, leveät vanteet siinä se!"
Niin, kyllä kaikki oli paremmin silloin vuonna miekka ja keppi kun sai niillä oikeilla, keveillä ja takavetoisilla, alfoilla ajaa dinosauruksia takaa
Tuosta eilisestä wikipedia-linkistäni pääsee vaivattomasti vertailemaan myös muiden Alfojen tietoja. Ainakin meidän tapauksessa Giulietta voisi olla numerotietojen perusteella aikanaan ihan järkevä seuraaja 156:lle. Onhan se äkkiseltään vähän kolho, mutta järkevän oloinen Alfa kuitenkin.
Juuri siksi tuo markkinoinnin tyyli häiritsee pahasti. Vaimoni ei ole koskaan ihmetellyt, kun olen haikeudella muistellut viimeisten dinosaurusten jahtaamista niillä oikeilla Alfoilla. Jos sen sijaan ehdottaisin tutustumista sellaiseen uuteen autoon, joka on alter egoni, siitä seuraisi huolestuneita kysymyksiä. Turha olisi yrittää vakuuttaa, että ”niin se Giulietta itse kertoi”.
Siitä olen täysin samaa mieltä Routasydämen kanssa, että ne olivat tosiaan hienoja aikoja silloin kauan sitten. Todella sääli, että enää ei ole edes niitä dinosauruksia. Eiväthän ne tietenkään takavetoalfoille pärjänneet, ja ilmeisesti juuri siksi kuolivat sukupuuttoon.
Compare Orso kirjoitti:Tuosta eilisestä wikipedia-linkistäni pääsee vaivattomasti vertailemaan myös muiden Alfojen tietoja. Ainakin meidän tapauksessa Giulietta voisi olla numerotietojen perusteella aikanaan ihan järkevä seuraaja 156:lle. Onhan se äkkiseltään vähän kolho, mutta järkevän oloinen Alfa kuitenkin.
Juuri siksi tuo markkinoinnin tyyli häiritsee pahasti. Vaimoni ei ole koskaan ihmetellyt, kun olen haikeudella muistellut viimeisten dinosaurusten jahtaamista niillä oikeilla Alfoilla. Jos sen sijaan ehdottaisin tutustumista sellaiseen uuteen autoon, joka on alter egoni, siitä seuraisi huolestuneita kysymyksiä. Turha olisi yrittää vakuuttaa, että ”niin se Giulietta itse kertoi”.
Siitä olen täysin samaa mieltä Routasydämen kanssa, että ne olivat tosiaan hienoja aikoja silloin kauan sitten. Todella sääli, että enää ei ole edes niitä dinosauruksia. Eiväthän ne tietenkään takavetoalfoille pärjänneet, ja ilmeisesti juuri siksi kuolivat sukupuuttoon.
Rolle kirjoitti:^Sitten pitää ostaa ensimmäisiä 135:ia, niihin saa vielä helposti Quaifen lukon asennettua. Menee tuo sähköisellä lukollakin ihan kohtuullisesti
Mutta onhan tässä ketjussa jo todisteet siitä, että arcadeautoja kaivataan, joten toivotaan niiden myyvän paljon. Ehkä Alfakin sitten uskaltaa taas joskus erottua kunnolla massasta tekemällä ajajan auton, joka on tehty alfistille, eikä suurelle massalle.
Moi!
Itselläni 156 TS -98 136000 ajettu.viennyt varmasti paikasta A.B joka päivä.
Ostaisin itselleni mielummin 159 1750 koneella,mutta 35000€ ja muut päälle.Mielestäni komeampi peli,ei mahda mitään.Muistakaa LOTOTA.
Compare Orso kirjoitti:Juuri siksi tuo markkinoinnin tyyli häiritsee pahasti.
Mikä tuossa niin kovasti tökkii? Minusta toteutus oli ihan tyylikäs ja näytti auton parhaat puolet. Ja onhan ne autot puhuneet jo David Hasselhofin aikoina...
On noilla vanhanaikaisillakin tehostajilla monenlaista ohjausta saatu aikaiseksi. Sellaisiakin joissa ei kuulemma meinaa pysyä nesteet sisällä. Tarpeeksi nopea eikä turhan kevyt, niin eiköhän se passaa tuollaseen urheilulliseen perheautoon.
Mihinkäs etupyöristä on unohtunut ylätukivarret? No eipähän tarvitse kuunnella kitinää... Eipä silti, eihän Porschessa tai Benareissakaan kaikenlaisia vipuja tarvita.
hmmm... ompas tuo vähän tylsä sivusta päin, varsinkin kun mitoon vertaa.
tästä on tehty tällainen suureenpaan populaan vetoava auto.
sivusta ja takaviistosta näyttää perus pikkusportilta.
keula on kyllä hyvä ja peräkin aika hyvä, mutta kaiken kaikkiaan vähän kompromissilta maistuu... no odotetaan että näkee livenä.
eipä silti, ajaisin kaikesta huolimatta tuollaisella erittäin mielelläni...
Formula-Masa kirjoitti:Upean näköinen auto, ei voi muuta sanoa... 147:n korvaajana aivan mahtava. Mitä veikkaatte, kuinka paljon Giuliettan hinta "halvimmillaan" on?
Hinnat alkaen malli voisi olla jotakin 24-25 t€ varusteista riippuen eli samaa luokkaa kuin uusi Delta oli tullessaan.
Uusi maahantuoja on ymmärtääkseni kohottanut Alfojen perusvarustusta, joten jos sama jatkuu Giulietan kohdalla niin 25000€ on aika lähellä.
Formula-Masa kirjoitti:Upean näköinen auto, ei voi muuta sanoa... 147:n korvaajana aivan mahtava. Mitä veikkaatte, kuinka paljon Giuliettan hinta "halvimmillaan" on?
Hinnat alkaen malli voisi olla jotakin 24-25 t€ varusteista riippuen eli samaa luokkaa kuin uusi Delta oli tullessaan.
Uusi maahantuoja on ymmärtääkseni kohottanut Alfojen perusvarustusta, joten jos sama jatkuu Giulietan kohdalla niin 25000€ on aika lähellä.
mattijus kirjoitti:
Harmi kieltämättä, ettei pirteää, pientä ja kevyttä takavetohenkilöautoa valmista kukaan, oli siinä kattoa tai ei. En minä tarvitse ilmastointia, en cruisea, enkä ajonestoa (ESC). Tasapainoinen lukolla varustettu putkivetovehje välttäisi oikein hyvin.
Ohessa linkki Alfaownerin Giulietta-keskustelun viestiin, jossa arvioita Italian hinnoista. Viestin kirjoittajalla Sakiksella on yleensä ollut aika luotettavaa sisäpiirin tietoa asioista:
Toivottavasti hinnat alkaen-malli tulee myytiin peltivanteilla... Jaa miksikö? 16-17" peltivanteet olis vaan niin hyvän näköiset 75:sen tai vanhemman korimallin Giulietan alla.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Hienolta näyttää. Nämä kuvat kuitenkin helpottavat itseäni, sillä olin ensin vahvasti aikeissa hankkia Giuliettan. En kuitenkaan jaksanut odottaa kesään asti vaan hankin 159 sportwagonin. Kuvista nimittäin näkyy, että Giuliettan tavaratila on meidän tarpeisiin liian pieni. Sinne ei taitaisi sopia edes golfbägiä.
Viimeksi muokannut Armour, 02 Maalis 2010, 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.