kansi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nipa
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Syys 2009, 18:08

kansi

Viesti Kirjoittaja nipa »

mulla paloi 156 ts motor control valo 3-4 kuukautta. käytin testerissä parilla pienemmällä pajalla ja ilmoitti sytytyskatkoista 3 ja neljännessä sylinterissä.lopulta vein deltalle ja kaveri ilmoitti että vuotaa tulpanreikiin öljyä päällimmäisen kopan välistä. sano putsanneensa ne ja kehotti vaihtamaan tiivisteen. kävi helvetin epätasaisesti ja tukkoisesti koko alkutalven mutta kun olen työttömänä niin ajattelin sitkuttaa kesään mutta pakko se oli deltalle viedä. no niin,hankin sitten tiivisteen ja vaihdatin sen(en deltalla) niin ilmeni parin tulpan olevan ruosteessa ja rei`ìssä vettä! kysyi olenko pessyt moottoria ja sanoin että kesällä viimeksi. epäili että saattaa kansi olla halki? viime kesänä katkesi jakopäänhihna ja kansi on silloin oiottu. onko yleistä että kansi halkeaa ja mistähän tämmöinen saattaisi johtua? mukava auto mutta kun itsellä peukalo aika keskellä kämmentä niin aika kalliiksi on kyseinen auto parissa vuodessa käynyt ja vielä kalliimmaksi näyttää tulevan. mitähän uusi kansi maksaa ja pitääkö silloin vaihtaa muutakin? epätoivo hiipii puseroon... :evil:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

En usko että siinä mikään kansi on halki, tuo on ihan normaalia että tulpanreikiin kertyy vettä. Voi tulla koneen pesussa, kondensoitua ja lentää sitä vettä tielläkin.
Jos auto toimii nyt, niin eikun kovaa ajoa ja välttää moottorin pesua vedellä.

nipa
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Syys 2009, 18:08

Re: kansi

Viesti Kirjoittaja nipa »

nipa kirjoitti:mulla paloi 156 ts motor control valo 3-4 kuukautta. käytin testerissä parilla pienemmällä pajalla ja ilmoitti sytytyskatkoista 3 ja neljännessä sylinterissä.lopulta vein deltalle ja kaveri ilmoitti että vuotaa tulpanreikiin öljyä päällimmäisen kopan välistä. sano putsanneensa ne ja kehotti vaihtamaan tiivisteen. kävi helvetin epätasaisesti ja tukkoisesti koko alkutalven mutta kun olen työttömänä niin ajattelin sitkuttaa kesään mutta pakko se oli deltalle viedä. no niin,hankin sitten tiivisteen ja vaihdatin sen(en deltalla) niin ilmeni parin tulpan olevan ruosteessa ja rei`ìssä vettä! kysyi olenko pessyt moottoria ja sanoin että kesällä viimeksi. epäili että saattaa kansi olla halki? viime kesänä katkesi jakopäänhihna ja kansi on silloin oiottu. onko yleistä että kansi halkeaa ja mistähän tämmöinen saattaisi johtua? mukava auto mutta kun itsellä peukalo aika keskellä kämmentä niin aika kalliiksi on kyseinen auto parissa vuodessa käynyt ja vielä kalliimmaksi näyttää tulevan. mitähän uusi kansi maksaa ja pitääkö silloin vaihtaa muutakin? epätoivo hiipii puseroon... :evil:
vähän tarkennusta vielä,valo paloi ensin alkutalvesta vähän harvemmin,varsinkin jos oli piuhassa. sen delta vierailun jälkeen pari päivää hiljaista ja sen jälkeen ei auttanut piuhat valo huusi välillä pari kymmentä minuuttia melkein putkeen. deltan kaveri sanoi putsanneensa öljyn pois mutta eikö ole huomannut vettä silloin?? eilen tosissaan vaihdatin sen tiivisteen ja moottori valo huutaa melkein samalla tahdilla ja on erittäin tukkosen oloinen varsinkin ennen kuin ehtii lämmetä. ja voiko vettä ylipäänsä päästä moottorinpesun yhteydessä tulpanreikiin?

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Eli vikavalo palaa, no sitten vaan testerillä kattomaan mitä vikakoodeja siellä on! Joku lähistöllä oleva alfisti voisi myös jelpiä alfadiagilla tms. testerillä?

nipa
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Syys 2009, 18:08

Viesti Kirjoittaja nipa »

toolman kirjoitti:Eli vikavalo palaa, no sitten vaan testerillä kattomaan mitä vikakoodeja siellä on! Joku lähistöllä oleva alfisti voisi myös jelpiä alfadiagilla tms. testerillä?
siitä deltan vierailusta kolmisen viikkoa ja silloin katsottu testerillä. saman se ilmoitti sielläkin eli niitä sytytys katkoja mitkä nyt ilmeisesti johtuu niistä tulpista. kaveri deltalla epäili siitä öljystä johtuvaksi ja tämä toinen löysi eilen niistä vettä. tulpat vaihdettu 100 tkm:n huollossa,nyt ajettu rapiat 130 tkm.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Onkohan tulpat varmasti 100tkm kestäviä platina/iridium -tulppia vai jotain halpista jossa tuo 30tkm alkaa olla jo max käyttöikä?

Joku puolahan siellä voisi olla rikki?

Itse luettaisin koodit vielä ja ottaisin ne talteen (katkoja missä sylintereissä?)
Seuraavaksi hakisin uudet tulpat ja vaihtaisin ne, samalla kattoo onko siellä taas vettä/öljyä?
Samalla oireilevan pytyn puola toiseen sylinteriin (ellei jo silmällä näe että kuori on halki jolloin vaihtoon). Sitten kokeilemaan ja jos ei toimi, niin taas koodit lukemaan ja kattomaan siirtyikö syttykatko toiseen sylinteriin jolloin vika on puolassa.

nipa
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Syys 2009, 18:08

Viesti Kirjoittaja nipa »

toolman kirjoitti:Onkohan tulpat varmasti 100tkm kestäviä platina/iridium -tulppia vai jotain halpista jossa tuo 30tkm alkaa olla jo max käyttöikä?

Joku puolahan siellä voisi olla rikki?

Itse luettaisin koodit vielä ja ottaisin ne talteen (katkoja missä sylintereissä?)
Seuraavaksi hakisin uudet tulpat ja vaihtaisin ne, samalla kattoo onko siellä taas vettä/öljyä?
Samalla oireilevan pytyn puola toiseen sylinteriin (ellei jo silmällä näe että kuori on halki jolloin vaihtoon). Sitten kokeilemaan ja jos ei toimi, niin taas koodit lukemaan ja kattomaan siirtyikö syttykatko toiseen sylinteriin jolloin vika on puolassa.
joo,en tiedä niistä tulpista minkälaiset on vaihdettu. kysyin merkkiliikkeestä äsken uusien tulppien hintaa ja olis 35 e kpl. ricambilta löytys 18 e kpl. onkohan samat ja onkohan kummatkaan näitä mainitsemiasi hyviä tulppia? sytytyskatkoja oli muistaakseni 2 ja kolmannessa sylinterissä,olis pitäny pyytää paperilla ne sieltä liikkeestä.täytyy vaihtaa ne tulpat ja katsoa sen jälkeen miltä näyttää,kansihommiks jos menis(merkkiliikkeen kaveri epäili kyllä että ei olis kansi) niin virittelemään kuparileijaa autoon seuraavalla ukkosella.. :wink:

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Heikan myymät tulpat ovat alkuperäisiä NGK platinakärkitulppia. Ovat ainakin minun Alfoissani kestäneet tuon luvatun sata tonnia.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Toolamanin kanssa samoilla linjoilla, platinaa peliin ja katsomaan josko auttaisi. Perustulpalle saattaa 30 tkm olla ihan riittävästi. Tulipahan mieleen, että missä kunnossa mahtanevat olla tulpan johdot? Jos tuolla on tulpat finaalissa ja vähän muutenkin aika tehnyt tepposiaan niin voi ottaa syttyjohtojen päälle ja paiskoa ohi. Pimeällä luulisi näkevän jos iskee puolasta tai johdoista maihin jossain kohtaa...

Ja se vesi lienee siellä syvennyksessä, jonka pohjalla on tulppa :-D Siellä sitä on omassakin löytynyt, kuten myös öljyä... :mrgreen: ja hyvin kävi öljystä huolimatta.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Vastaa Viestiin