GTA.n alustatopic
Valvoja: Moderators
GTA.n alustatopic
Onkos kukaan laittanut 156 GTA.n Eibachin -30mm jousia ? Kiinnostais tietää madaltuuko ilmoitetun verran vai enemmän... siis nämä ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1357.html
Taikka H&R.n vastaavat: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1215.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1357.html
Taikka H&R.n vastaavat: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1215.html
Viimeksi muokannut Camber, 05 Maalis 2010, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin Eibachin taulukon mukaan käy http://www.eibach.fi/cgi-bin/tuote.pl?s ... 0%28932%29HANU kirjoitti:Noi tavallisen V6.n jouset ei muutenkaan käy GTA:han.
Eikös sulla ollu Eibachin coiloverit ?
Myönnettäköön että Bilsteinin coiloverit ollu myös mielessä...
Mulla oli ensin Eibachin Pro-System. Auton ajettavuus radalla ja kovissa maantienopeuksissa muuttui karmeaksi. Kallistelu oli hurjaa ja kovassa vauhdissa tuntui kuin olisi lentoon lähtenyt. Vaihdoin nopsaan tilalle KW 2:en ilman apujousia ja norm. jäykempänä. Sillä rokkasi tod. hienosti.
Autokaupan ammattilainen
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Pelkistä Eibachin jousista en osaa kommenttia heittää, mutta Eibach Pro-Street S alustasarja oli oikein hyvä 147 GTA:n alla. Vähensi keulan nyökkimistaipumusta ja yllättäen samalla jousitusmukavuuskin parani.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Eibachin Pro-Systemin ongelma taitaa olla liian korkealle menevä takapää tai liian alas jäävä etupää, miten vain. Joka tapauksessa casteria ei saa kohdalleen, kuten monesti ei saa vakio jousillakaan. Aurauksia säätämällä ja eri kulmia kokeilemalla siitä saa ihan hyvän ajettavan, mutta ei kovin ratakelpoista.
Sanoisin, että säädettävä Pro-Street S on parempi valinta.
Sanoisin, että säädettävä Pro-Street S on parempi valinta.
Giulia Super -69
Ok, eli luullakseni tossa setissä on noi samat jouset mitä tossa aloitusviestissä kyselin?! Muistatko paljonko tippui ?HANU kirjoitti:Mulla oli ensin Eibachin Pro-System.
GTA.n ajettavuushan on mielestäni ainakin kadulle ihan ok vakionakin, ratakäytöstä voin vain arvailla... eli pieni madallus on lähinnä mielessä ainakin toistaiseksi....
Mulla olikin sillon nankangit alla, potenzoilla aika parani n. 7sekuntiaHANU kirjoitti:Eibachin Pro-Street-S:n toiminnan Kurko on nähnyt ja kokenut.
Kerroit olevan vähän pehmoinen ajotuntumaltaan, mutta kun et ohikaan Ahvenistolla päässyt niin kerroit kuitenkin hyvin toimivan vaikka autoni kallistelikin. Tämä siis Baijerin helmessä.

Jos lähen coilover linjalle niin valinta on Bilstein noilla alfisti.netin hinnoilla

Siis olettaen että nämä käy GTA.n http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3240.html
mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua, kun tekisi mieli vähän laskea molempia autoja, mutta kun jo nyt GTA on ollut tosi matala, erityisesti siis keulasta, nykyisissä lumi/jää montuissa ja kasoissa. GT on vakio ja vähän kuitenkin korkeampi kuin GTA ja sitä joutunut enemmän käyttää ettei pohja koko ajan käy kaikkiin jää ja lumipaakkuihin. Onneksi GTAssa on alumiininen pohjapanssari joka vähän auttaa... tyhmä kysymys, saako näillä mainittuilla sarjoilla nostaa/laskea autoa kesä/talvi korkeuteen?
Minusta gtan vakio alusta on lähes täydellinen, jämäkkä ja mukavuuttaki on vielä jäljellä. Mitään sportwagonia ei ois saanu ikinä myydäkkään millään muulla alustalla. Takapää varsinkin aivan mahtava, ihan sama onko tappiin asti täynnä tai tyhjä pelaa + korkeus ei juurikaan muutu.
Sit varotuksen sana tuosta bisteinistä.UNOHDA KAIKKI MUKAVUUS!!! Mulla on toisessa autossa b16 ja se on aivan tajuttoman KOVA tai vielä kovenpi, riipuen säädöstä. VAATII ASENNOITUMISTA ja huonojen tienpintojen välttelyä. Eikä missään tapauksessa sovi talvikäyttöön.
Sit varotuksen sana tuosta bisteinistä.UNOHDA KAIKKI MUKAVUUS!!! Mulla on toisessa autossa b16 ja se on aivan tajuttoman KOVA tai vielä kovenpi, riipuen säädöstä. VAATII ASENNOITUMISTA ja huonojen tienpintojen välttelyä. Eikä missään tapauksessa sovi talvikäyttöön.
Viimeksi muokannut zarre, 06 Maalis 2010, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
Tässä ketjussa sopivaa ajatustenvaihtoa ajatukseeni/kysymykseeni, siis ositttain palaten jo aiempiin kommenteihin, mutta taas vähän alkanut miettiä sitä josko tuo GT 3.2 (ei siis 156 GTA) pitäisi saada vähän alemmas. Enemmän vielä visuaalisesta lähtökohdasta 18 tuuman vanteiden kanssa kuin siitä että lähtisin kokeilemaan tiukkaa kierrosta radalla. Alfistilla olisi edulliset Eicbachin jouset jotka pitäisi laskea n. -30 mm.
Mitä kokemuksia GT 3.2 kanssa tällaisesta (vain) joustenvaihdosta, tai muitakin ajatuksia otetaan myös vastaan tästä ajatuksesta.
Samalla voisi laittaa vastapainoksi, varskikin talvea ajatellen, alumiinisen pohjapanssarin joka taas antaa tarvittavia lisäsenttejä alsfalttiin nähden.
Mitä kokemuksia GT 3.2 kanssa tällaisesta (vain) joustenvaihdosta, tai muitakin ajatuksia otetaan myös vastaan tästä ajatuksesta.
Samalla voisi laittaa vastapainoksi, varskikin talvea ajatellen, alumiinisen pohjapanssarin joka taas antaa tarvittavia lisäsenttejä alsfalttiin nähden.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
^väittäisin että tuolla Eibach+alkuperäisiskari yhdistelmällä pilaat vaan auton ajo-ominaisuudet. Niitä iskareita ei ole suunniteltu toimimaan madallusjousien kanssa, eikä ne tällöin myöskään toimi.
Useinhan tuollaista yhdistelmää toki käytetään, mutta silloin haetaan vaan ulkonäköä ja ajo-ominaisuudet ei juuri merkkaa. Tuon hintaluokan GT autoon en lähtisi tätä tekemään.
Lämpimästi suosittelen että laita Eibachin kaveriksi joko Konin Sport iskarit tai FSD iskarit. Laitoit kummat vaan niin pieleen ei ole voinut valinta mennä.
http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo- ... -ja-jouset tuolla tietoa iskareista.
Useinhan tuollaista yhdistelmää toki käytetään, mutta silloin haetaan vaan ulkonäköä ja ajo-ominaisuudet ei juuri merkkaa. Tuon hintaluokan GT autoon en lähtisi tätä tekemään.
Lämpimästi suosittelen että laita Eibachin kaveriksi joko Konin Sport iskarit tai FSD iskarit. Laitoit kummat vaan niin pieleen ei ole voinut valinta mennä.
http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo- ... -ja-jouset tuolla tietoa iskareista.
kiitos kommentista, mitenköhän silloin toimisi tällainen Eibach setti verrattuna Koniin tai FSD:hen.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3283.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3283.html
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
On varmasti melko iso ero noissa eibachin (tai minkä valmistajan nyt ovatkaan, kun tietääkseni Eibach ei omia iskareita valmista) iskareissa verrattuna Koniin. Mutta toki niin on eroa hinnassakin. Ainakin nuo iskarit on suunniteltu käytettäväksi madallusjousien kanssa, hinta on halpa ja työn määrässä ei ole eroa laittaako pelkät jouset vai jouset ja iskarit.
HANU tuossa ylempänä ainakin lyttäs tän sarjan :Arcar kirjoitti:kiitos kommentista, mitenköhän silloin toimisi tällainen Eibach setti verrattuna Koniin tai FSD:hen.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3283.html
"Mulla oli ensin Eibachin Pro-System. Auton ajettavuus radalla ja kovissa maantienopeuksissa muuttui karmeaksi. Kallistelu oli hurjaa ja kovassa vauhdissa tuntui kuin olisi lentoon lähtenyt. "
Olisko noi Eibachin iskarit KW.n tekeleet ? jotenkin sellanen mielikuva... ainakin coilit on.
Noi http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3239.html on mielestäni todella halvat, yleensä tolla hinnalla saa jotain halpis coileja lähinnä! tollaset aion itelle hommata jossain vaiheessa.
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Noita minäkin olen harkinnut. Hinta kohdallaan, mutta jos takapäästä tulee yhtä h.....tin kova, kuin Bilstein sport-iskarilla, niin on kyllä mun ikäiselle mukavuudestakin pitävälle ihmiselle liian kovat.Kurko kirjoitti: Noi http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3239.html on mielestäni todella halvat, yleensä tolla hinnalla saa jotain halpis coileja lähinnä! tollaset aion itelle hommata jossain vaiheessa.
Mitä olen netistä kuvia löytänyt madalletuista, niin GT:n osalta Eibach laskee mielestäni takapäätä liikaa, siksi tuo coilover-satsi houkuttelee, vois pudottaa sen 1-1,5cm, mitä ulkonäkö pyytää. Jäykkydeltään vakiojouset on ihan ok, mutta ulkonäön puolesta vähän korkealla. Iskarit sen sijaan pyytää päivitystä jo vakiojousilla.
Viimeksi muokannut Ghost, 08 Touko 2010, 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Noniin... Bilsteinit tilattuGhost kirjoitti:Noita minäkin olen harkinnut..Kurko kirjoitti: Noi http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3239.html on mielestäni todella halvat, yleensä tolla hinnalla saa jotain halpis coileja lähinnä! tollaset aion itelle hommata jossain vaiheessa.


Nyt on alla noi Bilstein B14 PSS, kyllähän se muuttui jopa yllättävän paljon jämäkämmäksi verrattuna GTA.n orkkis 93 tkm ajettuun alustaan,Ghost kirjoitti:Noita minäkin olen harkinnut. Hinta kohdallaan, mutta jos takapäästä tulee yhtä h.....tin kova, kuin Bilstein sport-iskarilla, niin on kyllä mun ikäiselle mukavuudestakin pitävälle ihmiselle liian kovat.
meitsille toi on just sitä mitä hainkin mutta pieni epäilys on että jos hakee mukavuuttakin niin saattaa olla liian jämäkkä
