
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
muiden merkkien murheita
Tuli tänään kunkkukuluttajassa VAG dieseleitä kohdanneista vaurioista juttua. Seateista, Volkkareista ja skodista on mennyt diesel koneita rikki välijäähdyttimeen tiivistyneen kosteuden joissain tapauksissa jäädyttyä ja kulkeutuneen palotilaan. Tapauksia on suomessa kuulemma useita.
Onko VAG diisselin välijäähdytin jotenkin erityisen arka verrattuna muihin.
Mikä mahtaa siinä olla ns. ongelmakohta. Onko Alfojen commonraileissa kuulunut vastaavia tapauksia?
Onko VAG diisselin välijäähdytin jotenkin erityisen arka verrattuna muihin.
Mikä mahtaa siinä olla ns. ongelmakohta. Onko Alfojen commonraileissa kuulunut vastaavia tapauksia?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^On se aina hauskaa kun Saksalaisten 'tosissaan suunnittelemat' keksinnöt paukkuu. Tällä hetkellä Audifoorumilla on tapetilla että etenkin 1.8T koneissa kertyy moottorin öljytilaan liejua, johtuen lähinnä 30tkm longlife öljynvaihtoväleistä. Öljypumpun sihtejä tukkeentuu ja öljynpaineet laskee.
Vähän aiheeseen liittyen, minkä itse koin Audissa ongelmana eilen oli että etulokarin irroitukseen täytyi irroittaa lähes 30 ruuvia/pulttia ja 3 mutteria.. Etenkin lokarin taka-osan kiinnitys on jotain aivan käsittämätöntä kerrosmuovipulttiruuvi hässäkkää. Oli muuten -99 Audi A6:n etulokarin kaaren yläosa jo vähän rapsakassa kunnossa. (Ei tosin siinä määrin että sen takia lokari olisi pitänyt irroittaa) Eipä taida kannattaa kysellä puhkiruostumistakuista, uusimmassa 45min ohjelmassa oli juttua miten miltei uuden 70ke Audi Q5:n EGR tekee auton tehottomaksi ennen tai jälkeen ohituksen sillointällöin korjauksista huolimatta.
Vähän aiheeseen liittyen, minkä itse koin Audissa ongelmana eilen oli että etulokarin irroitukseen täytyi irroittaa lähes 30 ruuvia/pulttia ja 3 mutteria.. Etenkin lokarin taka-osan kiinnitys on jotain aivan käsittämätöntä kerrosmuovipulttiruuvi hässäkkää. Oli muuten -99 Audi A6:n etulokarin kaaren yläosa jo vähän rapsakassa kunnossa. (Ei tosin siinä määrin että sen takia lokari olisi pitänyt irroittaa) Eipä taida kannattaa kysellä puhkiruostumistakuista, uusimmassa 45min ohjelmassa oli juttua miten miltei uuden 70ke Audi Q5:n EGR tekee auton tehottomaksi ennen tai jälkeen ohituksen sillointällöin korjauksista huolimatta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- pal
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
- Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
- Paikkakunta: Espoo
"Yhdysvaltain viranomaiset ovat myös ilmoittaneet tutkivansa valituksia maailman myydyimmän auton Corollan ohjautumisesta".jiiässä kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0102375/12
Rankat on otsikot ainakin..

- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
On se hyvä, että muutkin kun Alfistit saavat noitua tuota kirottua keksintöägYdEbUh kirjoitti:... Eipä taida kannattaa kysellä puhkiruostumistakuista, uusimmassa 45min ohjelmassa oli juttua miten miltei uuden 70ke Audi Q5:n EGR tekee auton tehottomaksi ennen tai jälkeen ohituksen sillointällöin korjauksista huolimatta.

BMW. Tuossa kun vähän aikaa piteli pientä pakkasta, niin työkaverin 2004-5 mallin 320i alkoi tihkumaan öljyjä tukkeutuneen huohottimen seurauksena pakosarjalle.
No eipä se mitään, mutta kun autosta pitää irrottaa mm. imusarja, että pääsee vaihtamaan venttiilikopan tiivistettä... Saksalainen insinööörityö on ottanut aika lailla takapakkia. Kaveri selvisi 450 € kustannuksella. Merkkiliikkeen arvio oli 700 €. Sisälsi lämmitetyn huohotinputken.
Off-topic: Punton huollot viideltä vuodelta sis. 60000 km:n huolto remmeineen 300 €. Toyota-uskovaisille vinkkinä. Ei sis. renkaita, eikä pesuja. Lasketaan +700 € renkaisiin 120000 km jälkeen.
No eipä se mitään, mutta kun autosta pitää irrottaa mm. imusarja, että pääsee vaihtamaan venttiilikopan tiivistettä... Saksalainen insinööörityö on ottanut aika lailla takapakkia. Kaveri selvisi 450 € kustannuksella. Merkkiliikkeen arvio oli 700 €. Sisälsi lämmitetyn huohotinputken.
Off-topic: Punton huollot viideltä vuodelta sis. 60000 km:n huolto remmeineen 300 €. Toyota-uskovaisille vinkkinä. Ei sis. renkaita, eikä pesuja. Lasketaan +700 € renkaisiin 120000 km jälkeen.
Maakunnassa on muutamia VW 1.6 long life huoltovälin omaavia koneita hajonnut kun öljypumpun sihti on aivan öljypohjassa kiinni.
Vanhat Lonk Life öljyt joissa on jo vähän vettä seassa kilometrien myötä kun alkaa se 30000km vaihtoväli läheneen...vesi jäätyy hileeksi pumpun sihtiin...auto käynnistetään ja öljynpaineet ei nouse ollenkaan, silti kokeillaan ajaa..
Mulla ei onneksi taida samaa vaivaa olla tuossa vanhassa 1,6 75 heppasessa mopossa, öljyt vaihdan kun vähän alle 10000km välein ja käytän tavallista Valvolinen syn poweria.
Vanhat Lonk Life öljyt joissa on jo vähän vettä seassa kilometrien myötä kun alkaa se 30000km vaihtoväli läheneen...vesi jäätyy hileeksi pumpun sihtiin...auto käynnistetään ja öljynpaineet ei nouse ollenkaan, silti kokeillaan ajaa..

Mulla ei onneksi taida samaa vaivaa olla tuossa vanhassa 1,6 75 heppasessa mopossa, öljyt vaihdan kun vähän alle 10000km välein ja käytän tavallista Valvolinen syn poweria.
Vuosimallin perusteella kyseessä ilmeisesti rivi-6? Ainakaan niissä ei tarvitse irroittaa imusarjaa venttiilikopan tiivisteen takia. Vaihdettu huohotin lienee eristetty eikä lämmitetty. Vaihto-operaatio helpottuu kun imusarja irroitetaan. Itse tyydyin laittamaan jotain vesiputken eristettä kaikkein arimman huohotinputken ympärille sekä palan pahvia keulalle. (Työkaverisi jalo saksanseisoja ei ole ensimmäinen vastaavasta ominaisuudesta nauttinut)Jarno kirjoitti:BMW. Tuossa kun vähän aikaa piteli pientä pakkasta, niin työkaverin 2004-5 mallin 320i alkoi tihkumaan öljyjä tukkeutuneen huohottimen seurauksena pakosarjalle.
No eipä se mitään, mutta kun autosta pitää irrottaa mm. imusarja, että pääsee vaihtamaan venttiilikopan tiivistettä... Saksalainen insinööörityö on ottanut aika lailla takapakkia. Kaveri selvisi 450 € kustannuksella. Merkkiliikkeen arvio oli 700 €. Sisälsi lämmitetyn huohotinputken.
VMP
2.2 monisylinteri. Joo hiukan kyllä epäilin operaation tarpeellisuutta, mutta kun kahdella eri pajalla näin toimitaan, niin ehkäpä se sitten vaan on vittumaisempaa jättää irrottamatta? Perustan kertomukseni kuulopuheeseen. En välttämättä pelkistä eristeistä maksaisi yli 200 €. E36 kutosen kanssa ei nähdäkseni ole mitään ylimääräistä ohjelmaa.
Jep, ei se imusarjan irroittaminen tuossa tapauksessa johdu venttiilikopasta vaan siitä huohottimesta. Varmasti fiksumpi ottaa irti. Se koko huohotussysteemi uusitaan siihen eristettyyn versioon eli eristeitä ei saa siihen eristämättömään laitettua.Jarno kirjoitti:2.2 monisylinteri. Joo hiukan kyllä epäilin operaation tarpeellisuutta, mutta kun kahdella eri pajalla näin toimitaan, niin ehkäpä se sitten vaan on vittumaisempaa jättää irrottamatta? Perustan kertomukseni kuulopuheeseen. En välttämättä pelkistä eristeistä maksaisi yli 200 €. E36 kutosen kanssa ei nähdäkseni ole mitään ylimääräistä ohjelmaa.
VMP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Taannoin emännän 316i (1.8 nelosella), jotain noita vuosikertoja, lähti kaksi kertaa hinurilla korjaamolle kun hyytyi tien sivuun. Savusta päätellen sylkäisi öljyt imusarjaan. Kolmatta kertaa ei odoteltu, vaan kapistus laitettiin kiertoon.mattijus kirjoitti:Vuosimallin perusteella kyseessä ilmeisesti rivi-6? Ainakaan niissä ei tarvitse irroittaa imusarjaa venttiilikopan tiivisteen takia. Vaihdettu huohotin lienee eristetty eikä lämmitetty. Vaihto-operaatio helpottuu kun imusarja irroitetaan. Itse tyydyin laittamaan jotain vesiputken eristettä kaikkein arimman huohotinputken ympärille sekä palan pahvia keulalle. (Työkaverisi jalo saksanseisoja ei ole ensimmäinen vastaavasta ominaisuudesta nauttinut)Jarno kirjoitti:BMW. Tuossa kun vähän aikaa piteli pientä pakkasta, niin työkaverin 2004-5 mallin 320i alkoi tihkumaan öljyjä tukkeutuneen huohottimen seurauksena pakosarjalle.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mitä mieltä olette 2003 1.8 mazda 6, kenelläkään kokemuksia?.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruostuu, valojen korkeussäätö ei toimi, ohjauksen nivelissä väljää (tämä melko varmasti korjattu). Ymmärtääkseni ihan ok kulkine, ruoste varmaan pahin peikko.Backstroker kirjoitti:mitä mieltä olette 2003 1.8 mazda 6, kenelläkään kokemuksia?.
[EDIT]Lisähienoutena ajovalopolttoimoiden vaihdon mahdottomuus.
VMP
ja siti se jäätyy.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kun olin Penkeot´tin korjaamolla töissä niin useampi Penkeot`ti pukkasi huohottimen jäähän. Siihen kyllä tuli sitten eristetty ja lämpövastuksellinen huohotin putki.
Töissä oil viikonlopun yli sulamassa (kun oli kovat pakkaset) scania v8 hyötyajoneuvo, maanantai aamuna auton siirto yrityksen tulos linttanen kiertokanki+halkinainen mäntä. coolerissa oli useita litroja vettä.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
eikös niissä ole samanlainen kori kuin samanikäisissä alfoissa esim?mattijus kirjoitti:ruostuu
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuo ole tosiaan ihan tunnettu juttu että ainakin nuo alkupään kutoset ruostuu?Backstroker kirjoitti:eikös niissä ole samanlainen kori kuin samanikäisissä alfoissa esim?mattijus kirjoitti:ruostuu
Hesarikin kertoo samaa:
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Mazda
"Ruosteviat
Alustan ruostesuojaus puutteellinen. Tarkasta ruostevauriot, erityisesti kynnyskotelot ja keskitunneli."
PS. tuota hesarin vikasarjaa kun lukee auto kerrallaan, niin moneltä jää kokonaan auto ostamatta

-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Tammi 2010, 18:10
- Paikkakunta: Lempäälä
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
tosiaan..
Samalta sivulta katsoin Alfa 156:n vikoja niin kauhistuin, kuinka yleismallisesti vikoja on lueteltu ja jos miettii hintatasoa niin erittäin kalliita. Kaiken lisäksi siinä on lueteltu melkein kaikki mahdolliset viat mitä autossa voi olla
eli yleistetty melko paljon.
Samalta sivulta katsoin Alfa 156:n vikoja niin kauhistuin, kuinka yleismallisesti vikoja on lueteltu ja jos miettii hintatasoa niin erittäin kalliita. Kaiken lisäksi siinä on lueteltu melkein kaikki mahdolliset viat mitä autossa voi olla


eli yleistetty melko paljon.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
kutosissa ruostuu ovien sauma (ja muualtakin..TMssaä tais olla juttu) t, siis sieltä oven sisäpuolelta, aika vaikea korjata millään muulla kuin vaihtamalla ovi... ja nämä siis ruostu ihan parissa vuodessa tyyppivika , sama näyttää vaivaavan myös mazda3sta autobildin mukaan. myös Ford Mondeossa ruostu noi ovien saumat. Joskus noita on autokaupoissa tutkiskellu ja aika nopeaan tosiaan mätänee...
Kaikkien tämmösten eristyksien ja lämmittimien lisäksi olisi hyvä tiuhentaa öljynvaihtoväliä merkistä riippumatta jos huohotinongelmia on enemmän, lyhyessä kaupunkiajossa öljy on aina kylmää ja taas pitkää matkaa ajavalla samanlaiseen auton kanssa ei välttämättä ole mitään ongelmia.Kun olin Penkeot´tin korjaamolla töissä niin useampi Penkeot`ti pukkasi huohottimen jäähän. Siihen kyllä tuli sitten eristetty ja lämpövastuksellinen huohotin putki.
Äidin VW Passatin 1998 ölynvaihtoväliä pudotettiin velipojan kanssa yhteistuumin jo ajat sitten 15000->10000km tai alle ja sekin saattaa olla talvella liikaa, kilometrejä alkaa jo olemaan reippaanlaisesti, öljylaadulla ja merkillä ei ole mitään vaikutusta asiaan, perus 5w-40 tai 0w-40 täyssynteettiset olleet koko ajan.
Aina kun huohottimen letkun venttiilikopan ja imusarjan väliltä ottaa irti ja putsaa se on ruskeevalkoista moskaa täynnä, vaikka kerran viikossa, öljyä tihkuu venttiilikopasta ja varmaan kampiakselin etupäästä, tarkoitus korjata lähiaikoina...
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Tuo pääsi nyt sitten isompaan julkisuuteenkin kun IL lainasi osan Kainuun Sanomien jutusta.Alfieri kirjoitti:Ei oikein tiedä naurattaako vai itkettää... Varsinaista teknistä edelläkäyntiä. Eipä sillä väliä, millainen halpis"sarana" on kaasupolkimessa, kunhan vain peruutuspeilinkin saisi sähkötoimisenaheme kirjoitti:Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...![]()
![]()
Ihan hölmö vika tuommoinen.Juho Vallivaara, VV-auto kirjoitti:Polkimen alle kasautunut lumi ja jää voivat poljinta painettaessa rikkoa saranakohdan.
Joskus oli Ladoissa mainostarra "Lujaa laatua Lada", ehkä VW voisi tehdä omansa samaan tyyliin: "Lujaa laatua VW". Yhtä laadukkaalta ainakin vaikuttaa.
Ja ne linkit:
IL
KS (havainnollistavan kuvan kera)
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Joo mutta Ladojen kohdalla toi taisi pitää paremmin paikkansa kuin nykyautojen kanssa...Kahvivatsa kirjoitti:Joskus oli Ladoissa mainostarra "Lujaa laatua Lada", ehkä VW voisi tehdä omansa samaan tyyliin: "Lujaa laatua VW". Yhtä laadukkaalta ainakin vaikuttaa.

Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Juu, koskee myös 2000-luvun alun Focuksia ja Mersun Väyrysissä; ihan sama probleema. Johtuu vääränlaisesta kitistä oven sisäpellin ja ulkopellin saumassa. Kitti irtoaa ja paljastaa puhtaan pellin, joka sitten lähtee ruostumaan. Fordilla noita laitettiin ainakin jokunen vuosi sitten takuuseen joko kittaamalla ja maalaamalla uudestaan tai vaihtamalla luukkuja uusiin. Kaksivärimaalauksia tuli siinä samalla.V6 kirjoitti:kutosissa ruostuu ovien sauma (ja muualtakin..TMssaä tais olla juttu) t, siis sieltä oven sisäpuolelta, aika vaikea korjata millään muulla kuin vaihtamalla ovi... ja nämä siis ruostu ihan parissa vuodessa tyyppivika , sama näyttää vaivaavan myös mazda3sta autobildin mukaan. myös Ford Mondeossa ruostu noi ovien saumat. Joskus noita on autokaupoissa tutkiskellu ja aika nopeaan tosiaan mätänee...

- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Puntoon hankittu uusi avain kun ei entisellä lähtenyt enää tulille. Oli kuulemma vanha niin kulunut. Mietittiin tossa voisiko "vastakappalekin olla kulunut", ts. lukon osat että tekisi tuota. Tai voiko rattilukko vikaantua tuolla tavalla että menisi päälle itseksiään? Virtalukko on Puntoon niin kallis kuulemma ettei kannata sokkona lähteä osia vaihtelemaan.Fiat Punto -01:n omistaja kirjoitti:virtalukko jumittaa sen ensimmäisen viis milliä, sen jälkeen on ihan jees
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Itekkin jouduin ostaa Puntoon -00 uuden avaimen. Ei ne lukot kuulemma kulu, avaimet on vaan niin pehmeetä materiaalia, että kuluu.maybetomorrow kirjoitti:Puntoon hankittu uusi avain kun ei entisellä lähtenyt enää tulille. Oli kuulemma vanha niin kulunut. Mietittiin tossa voisiko "vastakappalekin olla kulunut", ts. lukon osat että tekisi tuota. Tai voiko rattilukko vikaantua tuolla tavalla että menisi päälle itseksiään? Virtalukko on Puntoon niin kallis kuulemma ettei kannata sokkona lähteä osia vaihtelemaan.Fiat Punto -01:n omistaja kirjoitti:virtalukko jumittaa sen ensimmäisen viis milliä, sen jälkeen on ihan jees
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
thänks Mouho viesti välitetty omistajalle, joka epäilee edelleen voiko virtalukon ns. parkkiasento jumittaa. Siis se musta nappula virtalukossa jolla saa jätettyä parkit päälle mutta avaimen voi viedä mukanaan. Kelleen sattunut näin? Tai voisiko rattilukko jotenkin jumittaa?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Chrysler PT Cruiserissa flekti pyörittää säännöllisesti, mielestäni ei pitäisi.. Tuskin kymmentäkään sekunttia menee auton käynnistämisestä niin flekti lähtee pyörimään välittömästi, pyörii viitisen sekunttia ja sammuu ja joidenkin kymmenien sekunttien päästä sama homma ja uudestaan koko rulianssi.. Termariko rikki?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jep, mutta nimenomaan tämä tapahtuu ja ilmastointia en ole talvella käyttänyt..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Useissa uudemmissa autoissa ei ole erikseen flektin anturia joka "ennen" sijaitsi jäähdyttimen alaosassa. Jos tuossa on vielä sellainen niin voisi sen mitata. Useimmissa taidetaan tuo ohjata boxilta ihan moottorilämmön mukaan. Ennen siis ratkaisi jäähdyttimen lämpötila.
Toisaalta jos tuo tekee tuota säännöllisesti, siis kylmästä lähtien, muutama sekunttia pyörii sitten sammuu jne niin en usko termarin voivan aiheuttaa tuota. Mitä tuo näyttää moottorilämpötilaksi?
Toisaalta jos tuo tekee tuota säännöllisesti, siis kylmästä lähtien, muutama sekunttia pyörii sitten sammuu jne niin en usko termarin voivan aiheuttaa tuota. Mitä tuo näyttää moottorilämpötilaksi?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Caddyssa - ja tod. näk. muissa GM:n vehkeissä - tuo viittaisi fan control modulen ja/tai hvac äly-yksikön vikaan. Olikos noilla ptruiser miehilläBackstroker kirjoitti:Chrysler PT Cruiserissa flekti pyörittää säännöllisesti, mielestäni ei pitäisi.. Tuskin kymmentäkään sekunttia menee auton käynnistämisestä niin flekti lähtee pyörimään välittömästi, pyörii viitisen sekunttia ja sammuu ja joidenkin kymmenien sekunttien päästä sama homma ja uudestaan koko rulianssi.. Termariko rikki?
oma forum, sieltä voisi löytyä suoraan vastaus?
-Tazio
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Moottorinlämpötilat ovat täysin normaalit, siinä se juju onkin =/
Ja ptcruiser foorumi on olemassa kyllä, ja sinne olen rekisteröinytkin, MUTTA sivut ovat hiljatain kaatuneet tms = eivät toimi
"Bandwidth Limit Exceeded"
Ja ptcruiser foorumi on olemassa kyllä, ja sinne olen rekisteröinytkin, MUTTA sivut ovat hiljatain kaatuneet tms = eivät toimi

"Bandwidth Limit Exceeded"
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
CCOF antoi tämmöisen linkin, ptcruiser.fi on vissiinkin rikki tai jotain.
http://ptcruiser.webs.com/
http://ptcruiser.webs.com/
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mokomakin: Pohjalevyn verran ja alustan peruskomponentteja, jos kyseessä on 1.7 malli. Taka-akseli vaihtui erillaiseksi 99 tietämissä, joten sekään ei enää ole samoilla mitoilla kuin Fiestassa.
Sisustuksessa on sitten mittaristossa ainakin 97-99 malleissa samoja osia, 99 tuli digitaaliset mittarit, jolloin ne taisi muuttua erillaisiksi kuin Fiestan mittarit.
Oli '99 1.7 Puma pari vuotta harraste/2. autona. 4:n oven tarve ajoi vaihtamaan sen 156 V6:een.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/proje ... lcome.html
Tuosta voi vähän katsoa mistä kannattaa etsiä niitä ruosteita. Takakaarien takaosa tahtoo pehmentyä, tyyppivika.
Privaile, jos tahdot tietää lisää.
Sisustuksessa on sitten mittaristossa ainakin 97-99 malleissa samoja osia, 99 tuli digitaaliset mittarit, jolloin ne taisi muuttua erillaisiksi kuin Fiestan mittarit.
Oli '99 1.7 Puma pari vuotta harraste/2. autona. 4:n oven tarve ajoi vaihtamaan sen 156 V6:een.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/proje ... lcome.html
Tuosta voi vähän katsoa mistä kannattaa etsiä niitä ruosteita. Takakaarien takaosa tahtoo pehmentyä, tyyppivika.
Privaile, jos tahdot tietää lisää.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Tultiin Spiderin hakureissulta kotipihaan. Kaveri sammutti Minin. Minä sanomaan,että peruuta se tohon sivuun,niin mahdutaan Spiderilla ohi. Eipä startannu Mini. Avainta sisään,kuluu surinaa ja napista ei tapahdu mitään.Tätä kolme,neljä kertaa,kuluu surinaa ja ratti kääntyilee itsestään! Katsotaan toisiamme monttu auki,nyt on suuremmat voimat kyseessä! Syttyy ajoneston merkkivalo.Manuaalista selviää seuraavaa:punainen merkki:yhteys huoltoon,keltainen valo:heiluta rattia ja starttaa. Onneksi oli keltainen valo.Starttas.
Ride on!
hjpp:lle ote vitsikirjasta Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft 2007,painettu Suomessa ympäristöystävälliselle paperille,valkaistu kloorittomasti,kierrätettävä.
s.137 käynnistyksenesto varoitusvalo:
Palaa punaisena: sähköisen ohjauslukon häiriö.
Moottoria ei voi enää käynnistää.
Mahdollisesti älä sammuta moottoria.
Ota yhteys Mini-korjaamoon.
Palaa keltaisena:sähköinen ohjauslukko jumittunut.
Liikuta ohjauspyörää ennen moottorin käynnistämistä.
"Ote talonkirjasta,lamput yksitellen syttyy"(Kolmas Nainen)
s.137 käynnistyksenesto varoitusvalo:
Palaa punaisena: sähköisen ohjauslukon häiriö.
Moottoria ei voi enää käynnistää.
Mahdollisesti älä sammuta moottoria.
Ota yhteys Mini-korjaamoon.
Palaa keltaisena:sähköinen ohjauslukko jumittunut.
Liikuta ohjauspyörää ennen moottorin käynnistämistä.
"Ote talonkirjasta,lamput yksitellen syttyy"(Kolmas Nainen)
Ride on!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
http://www.huutokaupat.com/fi/v/2652
lokasuojissa ruostetta, tähti vääntynyt, sisältä epäsiisti.
Sokerina pohjalla:
soitin jumiutunut Yle-Suomi kanavalle?
lokasuojissa ruostetta, tähti vääntynyt, sisältä epäsiisti.
Sokerina pohjalla:
soitin jumiutunut Yle-Suomi kanavalle?

Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
"”Larson. Tuutko käymään täällä.
Olisi asiaa.
- Niin?
- Sinäkö latasit tuon akun?
- Niin?
- No siinä kävi sillä tavalla että....”
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 106609/139
Olisi asiaa.
- Niin?
- Sinäkö latasit tuon akun?
- Niin?
- No siinä kävi sillä tavalla että....”
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 106609/139
Näitä oon ihmetelly et miten toisilla väljistyy muka heti.. omilla olen ite ajellu jo päälle 30t ja aiempi omistaja enempi. ja raskas v6 nelikko eikä väljää missään. lie saksanmaalla asennettu sitten koko satsi jotain heavydutykilkkeitä..jiiässä kirjoitti:Passatin yksi ylätukivarsi väljistyi alle 17000km matkalla...
Sama osa vaihdettiin viime vuonna ennen katsastusta ja nyt taas väljä ja oikeen reilusti!!
Naapurin Jaguar XK8:n rättikatto ei talven jäljiltä jaksanut ekan avaamisen jälkeen mennä enää kiinni. No saatiin paineet avaamalla ja takakontista löytyneellä aputyökalulla katto ja ikkunat kiinni. googlaamalla arvelin että vanhat hydraulinesteet on ilmeisesti niin puurona etteivät liiku. Oli kuulemma aika tuskaa merkkihuollossakin saada nesteet vaihdettua mömmön tilalle 
Mutta se auto on kyllä hieno

Mutta se auto on kyllä hieno
