Alfa 156 kysymyksiä
Valvoja: Moderators
- Härmälänkolli
- Car(s): Kona Dew Plus
- Formula-Masa
Terve! Keski-Suomesta olen, lähin Alfa huolto on Jyväskylässä. Tuo kaasu-ongelma Opelissa saattoi ratketa, kaasupolkimen ympärillä oli jäätä ja poljin ei painunut aivan pohjaan. Toistaiseksi kiihtyy ok, mutta pahaenteinen tuoksahdus sieltä moottorista on jo kaksi kertaa tullut kun on kylmänä kiihyttäyt. Kahden aiemman talven aikana vastaavaa ei ole käynyt. Eniten tässä pelottaa se että Vectra menee siihen kuntoon ettei siitä saa vaihdossa mitään. Delta-auto tarjosi viime vuonna 9000 e (itse maksoin 8500) vaihdossa uuteen Kiaan, mutta jätin väliin.Härmälänkolli kirjoitti:Mistäs päin olitkaan? Nokialla teetätin just, niin hintaa hihnanvaihdolle vesipumppuineen kiristimineen 890€
- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
^ Jos tosiaan annat vanhasi vaihdossa niin kannattaa kysellä tarjouksia monestakin liikkeestä. Vaihtohyvitykset on tuulesta temmattuja, eikä edes suhteessa ostettavan auton katteeseen. (Toiset tekee pienellä katteella paljon kauppaa, toisen harvoin ja vetävät kunnolla välistä)
Joskus voi lykästää. Entisestä kiposta tarjottiin monessa paikkaa puhelimessa 500 rupiaa vaihdossa Alfoihin, joiden lähtohintakaan ei ollut halvin. Sitten löysin melko hyvänoloisen ja edullisemman varttikutosen ja puhelintarjous oli suoralta kädeltä 1500. Tein kaupat ja tinginkin vielä. Välirahahan se viime kädessä ratkaisee
Joskus voi lykästää. Entisestä kiposta tarjottiin monessa paikkaa puhelimessa 500 rupiaa vaihdossa Alfoihin, joiden lähtohintakaan ei ollut halvin. Sitten löysin melko hyvänoloisen ja edullisemman varttikutosen ja puhelintarjous oli suoralta kädeltä 1500. Tein kaupat ja tinginkin vielä. Välirahahan se viime kädessä ratkaisee

Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Formula-Masa
Näinhän se on... itse lähden siitä että n 5000 e saisi hyvitystä tuosta Opelista. Sivupeili siinä on vähän kärsinyt mutta ei mitään muuta vakavaa. Olen kuullut "pelottelua" Alfan korkeista vakuutusmaksuista. Kuinka paljon tuollainen 2004 vuoden 1,8 l moottorin omaavan Alfa 156:n vakuutus sitten maksaa? Vuoden 2000 Opel Vectrasta olen maksanut vuodessa yli 700 euron maksuja ja hirvittävästi korkeampia maksuja en kyllä haluaisi. Ja kyllä tuo tuntuu Opeliin hieman ylihinnoitellulta. Kilpailutin vakuutuksen ja sain tarjouksen, joka oli kokonaisen euron edullisempi jos olisin vaihtanut vakuutuksen antajaamaybetomorrow kirjoitti:Välirahahan se viime kädessä ratkaisee

- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
^ No mulla on vähän vanhempi tosin, mutta antaneehan se jotain osviittaa, Turussa 15% bonuksilla maksettavaa jäi muistaakseni 535€, vain pelkkä pakollinen liikennevakuutus. Perusmaksu on siis reilun 600. Uuraisilla/Keski-Suomessa oli vielä jonkun kympin halvempaa!
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Formula-Masa
Okei, kiitos tiedosta!maybetomorrow kirjoitti:^ No mulla on vähän vanhempi tosin, mutta antaneehan se jotain osviittaa, Turussa 15% bonuksilla maksettavaa jäi muistaakseni 535€, vain pelkkä pakollinen liikennevakuutus. Perusmaksu on siis reilun 600. Uuraisilla/Keski-Suomessa oli vielä jonkun kympin halvempaa!