Vika korjattu..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JussiL
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 09:52
Car(s): 159 3.2 V6 Q4

Vika korjattu..

Viesti Kirjoittaja JussiL »

kone korjaamolla...
Viimeksi muokannut JussiL, 19 Maalis 2010, 21:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Et tainnut tutkiaa oliko vettä mahdollisesti jonkun männän päällä? Sylinterinputken tiivisteen välistä on voinut pieni määrä päästä alas. Ei välttämättä vuoda enää ilmojen lämmittyä, mutta kylmällä jäähdytysneste menee todella pienestä reiästä.
Giulia Super -69

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kyllä tuo alkavasta ongelmasta kielii. Voi olla että pelittää vielä pitkäänkin, mutta kannattaa kyllä tarkkailla öljytikun ja öljykorkin kermanmuodostusta ahkerasti. Sen karran jos litra lirahtaa ja ajat sata kilometriä, niin saattaa pahimmassa tapauksessa olla kone sitten siinä.
Kimmo / alfatune.fi

JussiL
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 09:52
Car(s): 159 3.2 V6 Q4

Viesti Kirjoittaja JussiL »

Pelaa jo toimii kiitos muukkoselle
Viimeksi muokannut JussiL, 11 Helmi 2011, 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Sun V6:ssa virtas nesteet eri suuntiin kuin minun! Tosin sulla oli seisomassa. Mulla virtas öljyt paisuntasäiliöön ajon jälkeen. Voi olla että virtas jo ajossakin, mutta vasta parkissa huomasin ilmiön. Onneksi!
Moottori on nyt levällään ja odotaa kokoamista. Sylinteriputkien alatiivisteet ehkä ovat sun tapauksessa vuotaneet? Ne ovat työläät vaihdettavat ja koko prosessista tulee h....tin kallis. Mutta sitähän se elämä on.

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Seisonnassa noiden märkien sylinteriputkien tiivisteet surkastuvat ja juurikin kovemmilla pakasilla käy helposti noin, että nestettä lirahtaa öljypohjaan ja kertyy sinne pohjalle. Kausiluonteisessa käytössä olevissa maatalouskoneissa tuo on tuttu ongelma etenkin Valtion Metallin tuottamissa leikkuupuimurin voimapesissä. Liekkö Alfassa säännöllinen käyttö talvellakin pitäisi ongelman kurissa. Ainakin näin leikkuupuimurissa. Viisi vuotta on menty ilman ongelmia siitä kun ilmiön ensimmäisen kerran havaitsin. Kerran kuussa on tullut käytettyä kone lämpimäksi.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Mitenkään nyt varsinaisesti itse ongelmaan en puutu, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa että alfa(mikään auto?) ei pidä seisotuksesta! Tulee vaan pelkkiä ongelmia. Jos auto esim. seisoo koko talven ja sillä ei ajeta juuri ollenkaan niin tulevan kesän puoliväliin saa laitella kaikkea mikä on joko jumissa tai syöpynyt tai hapertunut tai ruostunut tai...... :silent:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
tinkejm
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Tammi 2010, 23:06

Viesti Kirjoittaja tinkejm »

pitkämies kirjoitti:Mitenkään nyt varsinaisesti itse ongelmaan en puutu, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa että alfa(mikään auto?) ei pidä seisotuksesta! Tulee vaan pelkkiä ongelmia. Jos auto esim. seisoo koko talven ja sillä ei ajeta juuri ollenkaan niin tulevan kesän puoliväliin saa laitella kaikkea mikä on joko jumissa tai syöpynyt tai hapertunut tai ruostunut tai...... :silent:
Tämä on niin totta. Itse tein kerran myös sen virheen että ajoin syksyllä silloisen harrasteauton (ehjänä) talliin seisomaan ja vasta keväällä herättelemään niin johan oli käyntihäiriötä yms mukavaa ilmaantunut talven aikana :(

JussiL
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 09:52
Car(s): 159 3.2 V6 Q4

Viesti Kirjoittaja JussiL »

Jevgen kirjoitti:Seisonnassa noiden märkien sylinteriputkien tiivisteet surkastuvat ja juurikin kovemmilla pakasilla käy helposti noin, että nestettä lirahtaa öljypohjaan ja kertyy sinne pohjalle. Kausiluonteisessa käytössä olevissa maatalouskoneissa tuo on tuttu ongelma etenkin Valtion Metallin tuottamissa leikkuupuimurin voimapesissä. Liekkö Alfassa säännöllinen käyttö talvellakin pitäisi ongelman kurissa. Ainakin näin leikkuupuimurissa. Viisi vuotta on menty ilman ongelmia siitä kun ilmiön ensimmäisen kerran havaitsin. Kerran kuussa on tullut käytettyä kone lämpimäksi.
Diagnoosi oli ihan oikea :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^millä vika todettiin?

Vastaa Viestiin