Vika korjattu..
Valvoja: Moderators
Vika korjattu..
kone korjaamolla...
Viimeksi muokannut JussiL, 19 Maalis 2010, 21:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kyllä tuo alkavasta ongelmasta kielii. Voi olla että pelittää vielä pitkäänkin, mutta kannattaa kyllä tarkkailla öljytikun ja öljykorkin kermanmuodostusta ahkerasti. Sen karran jos litra lirahtaa ja ajat sata kilometriä, niin saattaa pahimmassa tapauksessa olla kone sitten siinä.
Kimmo / alfatune.fi
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sun V6:ssa virtas nesteet eri suuntiin kuin minun! Tosin sulla oli seisomassa. Mulla virtas öljyt paisuntasäiliöön ajon jälkeen. Voi olla että virtas jo ajossakin, mutta vasta parkissa huomasin ilmiön. Onneksi!
Moottori on nyt levällään ja odotaa kokoamista. Sylinteriputkien alatiivisteet ehkä ovat sun tapauksessa vuotaneet? Ne ovat työläät vaihdettavat ja koko prosessista tulee h....tin kallis. Mutta sitähän se elämä on.
Moottori on nyt levällään ja odotaa kokoamista. Sylinteriputkien alatiivisteet ehkä ovat sun tapauksessa vuotaneet? Ne ovat työläät vaihdettavat ja koko prosessista tulee h....tin kallis. Mutta sitähän se elämä on.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Seisonnassa noiden märkien sylinteriputkien tiivisteet surkastuvat ja juurikin kovemmilla pakasilla käy helposti noin, että nestettä lirahtaa öljypohjaan ja kertyy sinne pohjalle. Kausiluonteisessa käytössä olevissa maatalouskoneissa tuo on tuttu ongelma etenkin Valtion Metallin tuottamissa leikkuupuimurin voimapesissä. Liekkö Alfassa säännöllinen käyttö talvellakin pitäisi ongelman kurissa. Ainakin näin leikkuupuimurissa. Viisi vuotta on menty ilman ongelmia siitä kun ilmiön ensimmäisen kerran havaitsin. Kerran kuussa on tullut käytettyä kone lämpimäksi.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Mitenkään nyt varsinaisesti itse ongelmaan en puutu, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa että alfa(mikään auto?) ei pidä seisotuksesta! Tulee vaan pelkkiä ongelmia. Jos auto esim. seisoo koko talven ja sillä ei ajeta juuri ollenkaan niin tulevan kesän puoliväliin saa laitella kaikkea mikä on joko jumissa tai syöpynyt tai hapertunut tai ruostunut tai......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Tämä on niin totta. Itse tein kerran myös sen virheen että ajoin syksyllä silloisen harrasteauton (ehjänä) talliin seisomaan ja vasta keväällä herättelemään niin johan oli käyntihäiriötä yms mukavaa ilmaantunut talven aikanapitkämies kirjoitti:Mitenkään nyt varsinaisesti itse ongelmaan en puutu, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa että alfa(mikään auto?) ei pidä seisotuksesta! Tulee vaan pelkkiä ongelmia. Jos auto esim. seisoo koko talven ja sillä ei ajeta juuri ollenkaan niin tulevan kesän puoliväliin saa laitella kaikkea mikä on joko jumissa tai syöpynyt tai hapertunut tai ruostunut tai......
Diagnoosi oli ihan oikeaJevgen kirjoitti:Seisonnassa noiden märkien sylinteriputkien tiivisteet surkastuvat ja juurikin kovemmilla pakasilla käy helposti noin, että nestettä lirahtaa öljypohjaan ja kertyy sinne pohjalle. Kausiluonteisessa käytössä olevissa maatalouskoneissa tuo on tuttu ongelma etenkin Valtion Metallin tuottamissa leikkuupuimurin voimapesissä. Liekkö Alfassa säännöllinen käyttö talvellakin pitäisi ongelman kurissa. Ainakin näin leikkuupuimurissa. Viisi vuotta on menty ilman ongelmia siitä kun ilmiön ensimmäisen kerran havaitsin. Kerran kuussa on tullut käytettyä kone lämpimäksi.