vaihtoehtoinen merkki Alfalle

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^^^ Ei noita ameerikan pelejä ole tehty kuin suorille teille, joten ajoltaan ei kovinkaan hääppönen.
One life, live it!

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Voisihan se olla Jaguaarikin.
:-D
eikä siihen saa koukkuakaan, jos tavaraa tarvis kuljettaa:)
joo, jos oikein järjellä ajattelee ja kaikkia mahdollisia tilanteita niin ei missään nimessä kakspaikkasta ja ehdottomasti koukulla.... joku tojota avensis :-D
Mä oon jättäny järjen ja koukun pois ja nautin joka bensalitrasta ilman exeltaulukkoa, vuokraan pakun tai otan kotiin kuljetuksen jos ei kyytiin mahdu...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^^^ Ei noita ameerikan pelejä ole tehty kuin suorille teille, joten ajoltaan ei kovinkaan hääppönen.
no, eipä nykymalleista ole kokemusta mutta 80 luvulla kun tarvi tilaa ja sen vetokoukun... :oops: niin hommasin metsäliiton entisen edustus capricen. Autourheilutaustaisena se tuntui juuri tuollaiselta mutta konin säädettävillä iskareilla, progressiivisilla jousilla ja jenkeistä tilatulta tehomoottorilla siitä kyllä tuli yllättävän mukava ja ripeä kapistus mutkaisemmallekkin osuudelle. Liikkui muuten yllättävän pirteästi vaikka oli tupa täynnä väkeä ja vaunu perässä...

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Joku oli havainnut "paljon auto rahalla" -sarjassa Linean ja uuden Chevrolet Cruzen. Poikkesin jälkimmäisen esittelyssä ja ihme kyllä auto teki hyvän vaikutelman tyylikkyydellään ja hyvällä viimeistelyllään. En ole Korean raudoista osannut aiemmin innostua. Tampereella samassa tuvassa oli uusi Opel Astra ja se tuntui Cruzen jälkeen ylihintaiselta synkältä teinituunatulta kopperolta, jossa on kaikki olennainen sitä samaa kuin Cruzessa. Ostaisin! Lineaa en ostaisi, mutta syypää fiiliksiin oli 1.3 MultiJet - ei rasittavampaa konetta olekaan. Ensin ei mitään, sitten ei mitään ja sitten koivuhalosta selkään 700 kierroksen verran. Masentavaa nylkytystä :roll:

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuo 1.3 Multijetti on kyllä kauhee ajella.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^Kävitkö heittämässä Cruzella lenkkiä? 150-heppainen naku on sama kuin omassa lossissani, kylmänä melko rumaääninen ja yllättävän janoinen moottori. Muuten ihan passeli voimalaitos.

Ennen Epica-kauppoja kävin ajelemassa myös kaksilitraisella suoralla bensakuutosella ja automaatilla varustetun Epica-version. Täydellisen munaton voimalinja, kevyellä kaasulla ei mennä yhtään mihinkään ja pakosta syvemmälle polkaistessa laatikko heittää aina pykälän tai pari pienemmälle ja kone kiekuu kuin Kerava Grand Prix'ssä. Vaikka nakussakin on huonot puolensa niin käyttöominaisuudet ovat kumminkin ihan eri sarjaa kuin tuossa tekeleessä. Pistää miettimään miten kukaan on voinut omalla rahallaan ostaa tuota tärpättimoottoria, ovatkohan ajaneet ollenkaan ennen kauppoja?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

fahlsjy kirjoitti:
Voisihan se olla Jaguaarikin.
:-D
eikä siihen saa koukkuakaan, jos tavaraa tarvis kuljettaa:)
joo, jos oikein järjellä ajattelee ja kaikkia mahdollisia tilanteita niin ei missään nimessä kakspaikkasta ja ehdottomasti koukulla.... joku tojota avensis :-D
Mä oon jättäny järjen ja koukun pois ja nautin joka bensalitrasta ilman exeltaulukkoa, vuokraan pakun tai otan kotiin kuljetuksen jos ei kyytiin mahdu...
Joo, eiku ideana olis, että, jos on pikkunen niin vois tarv vetää kärryä ja jos isompi niin ei tarvi koukkua. Tosin tuohon tt:hen mahtuis yllättävän paljon, kun takapenkit kaataa.

Evon ainut ongelma (japanilaisen muovisen muotoilun lisäksi) itselle se, että se on sedan. Koiraperheelle joko viistoperä tai farkku sopis paremmin (tosin meidän koirat mahtuis siihen tt:seenkin), joten muodoiltaa impreza tai focus olis parempi. Noo, katotaan sitten kunhan on autoa vaihtamassa, jotta mihin on oikeesti varaa...

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Aiemmalle kysyjälle: en ehtinyt ajella Cruzella tuolloin, mutta vaivaamaan jäi olisiko kannattanut. No, ehkä pysyy autokuume pari astetta alempana kun en ajanut. Tuoreen TM:n koeajossa varsin myönteinen vaikutelma autosta syntyi kyllä - kulutuksia, jarruja, suorituskykyä ym. testejä ei vain mukana ollut tällä kertaa. Mikä lie syy. Kuitenkin ilmeisesti autoa koko rahalla, jollei ole viimeisten villitysten perään.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Mulle riitti Cruzessa istahtaminen.
Penkki on tehty persjalkasille ja sillipurkki on sillipurkki.
Tietty jos tarvii vaan liikkumavälinettä lyhyille tripeille, niin jo vain tommosella lypsyjakkarallakin voi liikkua, mutta on niitä paljon muitakin sitten valittavana.

Vaihtoehdoksi Alfalle ei tuu kyllä ensimmäisenä mieleen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

skoda superb -03 mallinen mielyttää silmää.. onko kukaan moisella ajanut/pahaa kuullut?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Backstroker kirjoitti:skoda superb -03 mallinen mielyttää silmää.. onko kukaan moisella ajanut/pahaa kuullut?
Jonkun verran tuota ensimmäisen sukupolven Surfbergiä olen ajellut.
Mukava ja hiljainen peli _jos_ pitää nykyspeksin mukaisista kovista mutta epämääräisistä natsipatjoista (lue: en pidä, enkä keksi yhtään syytä
moista hankkia).

Vasemman jalan käyttö jarrutuksessa aiheuttaa sydämentykytystä.

Kaverilla oli taksissa tuollainen, ei huolia tai murheita, takatiloja vaikka
muille jakaa.

-Tazio

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Tazio kirjoitti: Vasemman jalan käyttö jarrutuksessa aiheuttaa sydämentykytystä

-Tazio
?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Backstroker kirjoitti:skoda superb -03 mallinen mielyttää silmää.. onko kukaan moisella ajanut/pahaa kuullut?
Veljellä on reilun vuoden ikäinen diesel Suberppi. Ei kyllä miellytä mun silmää mutta makuasioista taitaa olla turha keskustella. Vikavaloja on myös tuolla rintamalla tänä talvena useampaan otteeseen kojelautaan syttynyt mutta niin taitaa olla melkein kaikilla merkeillä. Ajo-ominaisuudet ihan ok vaikka ei Q4:lle mitään jakoja olekaan. Olisin kyllä kovasti yllättynyt jos tuollainen meille joskus muuttaisi 8)

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Backstroker kirjoitti:
Tazio kirjoitti: Vasemman jalan käyttö jarrutuksessa aiheuttaa sydämentykytystä

-Tazio
?
Näissä jarrunanto leikkaa samantien koneesta tehot pois. Ilkeä piirre, jos on tottunut linjaa, asentoa jne. vasurilla säätämään.

-Tazio

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Faijan Octavia ainakin valitettavasti säätelee itse itsenä.. :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Backstroker kirjoitti:skoda superb -03 mallinen mielyttää silmää..
Ensin kivikautinen Audi, ja sitten vielä Skeidakin, joka sekään ei näytä yhtään miltään. :mrgreen:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Nippelitietona muuten että tuo kivikautinen Audi on toisiksi uusinta korimallia. Omanihan on toki jo myynnissä : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ On se silti kymmenen vuotta vanha, ja vitun kivikautisen näköinen. :-D Autosta enempää tietämättä en vain kuitenkaan osaa pitää tuon ikäistä italiasta tuotua raatoa halpana. :-D Saattaa tosin olla, että olen vuosien varrella tottunut liian hyvin näiden omien kulkineiden huonohkoon jälleenmyyntiarvoon..

Vastaa Viestiin