sa.

Alfassa 164/ ts/91 katilla on ihan viime päivänä ilmennyt temppuilua
automaattisen lämpö-ja kylmä-puhalluksen kanssa. Eli, puhaltaa nyt
vaihteeksi kylmää.Edellisenä päivänä tuli kuumaa niin että, korvia
poltti.Säätämisestä ei mitään reagointia.
Olisiko kellään kokemusta tämmöisestä tapauksesta? Onko joku antu-
reista viallinen?
Sitten ihan toiseen kysymykseen! Monillahan foorumin jäsenillä on
ollut tänä talvena n.s. "akkumurheita". Olen itsekin ponnistellut tyh-
jentyneen akun kanssa tänä talvena.
Kysymykseni olisi; mitä esimerkiksi 164:n isolla takakontilla tuumaisi
sellaisesta järjestelystä että, laittaisi sinne lisäakun oikealle puolelle
ns. rinnakkaiskytkentään jolloin kahdella akulla voisi saada 2x72 Amp
tunnin virtamäärän.
Ainakin, ohjekirja ilmoittaa akun kapasiteettirajoiksi 64-224 Ah ???
Laturin ulostuloampeeritunnithan ovat 85 Ah.
Mitä tapahtuu laturille , hajoaako?
Kysymyshän on täysin teoreettinen mutta, ihan mielenkiinnosta heräsi
kysymys. Minulla jäi ylimääräiseksi täysikuntoinen 72 Ah:n akku.