Tein tuossa aikas laajan moottoriremontin, sain auton tänään nippuun ja käyntiin. Jakopäästä ja nimeomaan kampiakselin suunnalta kuuluu kuitenkin lievää "rohinaa".
Hammaspyörän takana on ohjurilevy. Osaisko joku sanoa pitäiskö tämän levyn olla jollain pistehitsillä kiinni hammaspyörässä vai puristua napamutterilla hammaspyörän ja kampiakselin väliin?
Nimittäin levy oli täysin irtonainen, ja en keksi äänelle muuta aiheuttajaa kuin että jos se levy pääsee siellä räpistämään.
Ihan irto-osa se levy on. ja mutteri kiristää sen kyllä. En oikein usko se vois pitää ääntä. Mites ne peltisuojat? Voisko ne rämistä tai osua hihnaan? Apulaitepuolen kilkkeet ootkin varmaan jo sulkenu pois?
Epezi kirjoitti:Tein tuossa aikas laajan moottoriremontin, sain auton tänään nippuun ja käyntiin. Jakopäästä ja nimeomaan kampiakselin suunnalta kuuluu kuitenkin lievää "rohinaa".
Hammaspyörän takana on ohjurilevy. Osaisko joku sanoa pitäiskö tämän levyn olla jollain pistehitsillä kiinni hammaspyörässä vai puristua napamutterilla hammaspyörän ja kampiakselin väliin?
Nimittäin levy oli täysin irtonainen, ja en keksi äänelle muuta aiheuttajaa kuin että jos se levy pääsee siellä räpistämään.
Joo se on irrallaan oleva osa, sehän on hiukan kaareva ja pitää asentaa, "kaareva" osa ulospäin hihnasta. Uusitko apulaitteen hihnan apupyörät? Minulla oli kanssa rohinaa moottorin käydessä ja syy oli juuri näissä "apupyörissä".
Jos se levy jää löysäksi, niin silloin hammaspyörä takertelee pahasti, eikä painu pohjaan kammen mutterin avulla kuten kuuluisi. Pari tapausta tiedän jossa hammaspyörä on päässyt löystymään, todennäköisesti joko vajaasta momentista tai sitten hammaspyörän kanittamisesta.
Jep tuon voin allekirjoittaa, myös on hyvä tarkistaa että hihnapyörä ei pääse ottamaan kiinni hihnapyörän takana olevaan suojaan (moottorin etuosaan), ne ovat nimittäin hyvin lähellä toisiaan.