156 flekti
Valvoja: Moderators
156 flekti
Terppa!
mistä vois johtuu että flekti pyorii tietyllä syklillä jatkuvasti
vaikka moottorin lämmöt on alhaiset onko flektin lämpö anturissa vikaa?
auto on 156 v6 vm 01.
mistä vois johtuu että flekti pyorii tietyllä syklillä jatkuvasti
vaikka moottorin lämmöt on alhaiset onko flektin lämpö anturissa vikaa?
auto on 156 v6 vm 01.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 flekti
Jos ilmastointi on päällä niin on normaali ilmiö. ilmastoinnin automatiikka pyörittää flektiä aika tiuhaan.pasanen kirjoitti:Terppa!
mistä vois johtuu että flekti pyorii tietyllä syklillä jatkuvasti
vaikka moottorin lämmöt on alhaiset onko flektin lämpö anturissa vikaa?
auto on 156 v6 vm 01.
edit: joku oli nopeampi
1. Jos flekti pyörii jatkuvasti (aina kun kone käy) niin on lämpöanturi (termarikotelossa) rikki. Yleensä sytyttää moottorinohjauksen varoitusvalon.
2. Jos flekti pyörii vain toisinaan, mutta silloin heti täysillä kierroksilla (ajovalot himmenee flektin lähtiessä käyntiin) niin on se vastus siinä jäähdyttimessä rikki.
2. Jos flekti pyörii vain toisinaan, mutta silloin heti täysillä kierroksilla (ajovalot himmenee flektin lähtiessä käyntiin) niin on se vastus siinä jäähdyttimessä rikki.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Rupesin tuossa autoa lumesta pyyhkiessäni kuuntelemaan, että flektihän pyörii koko ajan. Ilmastointi ei ole päällä. Motor control system failure -valo paloi kylläkin kyseisellä hetkellä, pakkasesta johtuen. Se tuppaa näillä pakkasilla aina välillä syttymään ja kuitenkin sammuu auton lämmittyä. Mutta jos en väärin muista on flekti pyörinyt muulloinkin koko ajan, ilman tuota valoa. Mikä siis neuvoksi, lämpöanturi vaihtoon vai ? Mikä on termarikotelo ?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Mainostin tuossa reilu viikko sitten korjanneeni Flektin. Tästä remontistahan jälleen kerran aiheutui ongelmia. Kävin hakemassa MOTONETISTÄ flektille uuden vastuksen ja releet sekä hitaalle, että nopealle alueelle. Ja kun releistä, enkä oikein mistään muistakaan asioista mitään tajua ajattelin talsia tiskille releet kädessäni ja kysyin avukseni valitsemaan releitä myyjän joka niiden päälle mielestään ymmärsi.
Noh. Pari päivää releen vaihdosta alkoi selespeed jumiutumaan. Aina Yön yli seisotuksen jälkeen vaihteisto ei enää toiminut. Selespeed ei osannut kytkeä vaihdetta pois päältä tai vaihtoehtoisesti jos auton sai käyntiin ei se osannut enää laittaa pykälää sisään. Yritti kuitenkin. Virta jäi kiertämään jotenkin Eculle ja aiheutti surinaa kaasuläpän seudulle ja lopulta tyhjensi akun. Järjestelmän sai buutattua Alfadiagilla tai sitten vain irrottamalla akunkengän hetkeksi. Alfadiag ei osannut ilmoittaa mistään viasta.
Toinen rele oli tietenkin väärä vaikka myyjä vannotti sen olevan sama, tehonkestoltaan vain suurempi. Velihän tuosta uudesta ja vanhasta releestä huomasi eron. Kaavio oli muuten samanlainen, mutta vanhassa oli lisäksi joku vastus. Joku sähkötietäjä vois kertoo mitä tuo vastus tuolla tekee? Ihan vain mielenkiinnosta.
Vaihdoin vanhan releen tilalle ja auto on sen jälkeen toiminut taas kuin ajatus. Olkaahan tarkkoina kun noita releitä vaihtelette ja älkää ainakaan luottako varaosamyyjään..
Vanha rele oli tälläinen
Ja motonetin "samanlainen" on
Noh. Pari päivää releen vaihdosta alkoi selespeed jumiutumaan. Aina Yön yli seisotuksen jälkeen vaihteisto ei enää toiminut. Selespeed ei osannut kytkeä vaihdetta pois päältä tai vaihtoehtoisesti jos auton sai käyntiin ei se osannut enää laittaa pykälää sisään. Yritti kuitenkin. Virta jäi kiertämään jotenkin Eculle ja aiheutti surinaa kaasuläpän seudulle ja lopulta tyhjensi akun. Järjestelmän sai buutattua Alfadiagilla tai sitten vain irrottamalla akunkengän hetkeksi. Alfadiag ei osannut ilmoittaa mistään viasta.
Toinen rele oli tietenkin väärä vaikka myyjä vannotti sen olevan sama, tehonkestoltaan vain suurempi. Velihän tuosta uudesta ja vanhasta releestä huomasi eron. Kaavio oli muuten samanlainen, mutta vanhassa oli lisäksi joku vastus. Joku sähkötietäjä vois kertoo mitä tuo vastus tuolla tekee? Ihan vain mielenkiinnosta.
Vaihdoin vanhan releen tilalle ja auto on sen jälkeen toiminut taas kuin ajatus. Olkaahan tarkkoina kun noita releitä vaihtelette ja älkää ainakaan luottako varaosamyyjään..
Vanha rele oli tälläinen
Ja motonetin "samanlainen" on
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Kävinpä siinä katsastamassa auton ja sieltähän tuli hylsy. OBD mittauksessa löytyi vikakoodi P0115 Jäähdytysnesteen lämpötunnistin. Wtf, aika erikoinen hylkäyssyy ? Heikalta tilailin jo uuden osan ja se pitäisi tällä viikolla vaihtaa. Vaihtamisen lisäksi pitänee Alfadiagilla kuittailla tuo vikakoodi, pääsenhän sen sillä nollaamaan ?
Mites tuon vaihtamisen kanssa. Anturi kai sijaitsee termarikotelossa ? Siis puhutaan siitä lyhyestä metallisesta putken pätkästä, jonka sisällä termari on. Vaihdoin edeltävään 156:een termarin joskus, enkä nimittäin muista mihinkään anturiin huomiota kiinnittäneeni. Tarviiko mehut päästä vaihdon yhteydessä pihalle ?
Mites tuon vaihtamisen kanssa. Anturi kai sijaitsee termarikotelossa ? Siis puhutaan siitä lyhyestä metallisesta putken pätkästä, jonka sisällä termari on. Vaihdoin edeltävään 156:een termarin joskus, enkä nimittäin muista mihinkään anturiin huomiota kiinnittäneeni. Tarviiko mehut päästä vaihdon yhteydessä pihalle ?
Päästöjuttujahan se taitaa olla, eiköhän se lyö ryyppyä kylmälle koneelle.Alfieri kirjoitti:Mistään mitään tiedä, mutta kun tuo ei nyt luulisi ajoturvallisuuden kannalta kovin kriittinen olavan(!?), niin kuuluisikohan tämä sitten sarjaan "päästöt"?-Tomi- kirjoitti:vikakoodi P0115 Jäähdytysnesteen lämpötunnistin. Wtf, aika erikoinen hylkäyssyy ?
Alfadiagilla saa nollattu joo.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kumpis näistä termarikotelon antureista tuon tekee? Se Boschi liittimellä oleva, vai se toinen jossa on kaksi abikoa?Tekijä kirjoitti:1. Jos flekti pyörii jatkuvasti (aina kun kone käy) niin on lämpöanturi (termarikotelossa) rikki. Yleensä sytyttää moottorinohjauksen varoitusvalon.
Auton lämpötilamittari toimii moitteetta, mutta molemmat flektit pyörii täysiä, aina kun virrat on päällä tai auto käynnissä.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
No niin, anturi on käsissä ja sitä piti alkaa vaihtamaan, sillä uusintakatsastus alkaa olla käsillä. Alfadiagilla en kuitenkaan tuota vikakoodia löytänyt ? Mistä tai millä ECU-valinnalla sen pitäisi löytyä. Kohta alkaa tuleen kiirustoolman kirjoitti:Päästöjuttujahan se taitaa olla, eiköhän se lyö ryyppyä kylmälle koneelle.
Alfadiagilla saa nollattu joo.
No jos nuo softat ei sitä löydä, niin eipä sitä löydä konttorin setäkään (tai täti, niitäkin joskus näkee )-Tomi- kirjoitti:Hajua tai käryä vieläkään kellään, mistä tuon koodin löydän ja nollattua saisin ? Myöskään FiatECUscan ohjelman ilmaisversio ei mitään vikoja löytänyt. Olis nimittäin kiva tietää, että löytyykö se sieltä jostain jemmasta, ettei tarvitse mennä kolmatta kertaa katsastuskonttorille.
Joko olet onnistunut kuitenkin sen poistamaan tai muisti nollaantunut itsestään?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tänään kävin näyttämässä auton uudestaan konttorilla ja pihassa vielä varoiksi tarkistin vikamuistin. Eihän inssi sieltä mitään löytänyt, lienee siis mallia itsestäännollaantuva vikakoodi. Läpi meni, että heilahti ja mukava konttorin tätikin laittoi katsastuksen hinnaksi OBD-mittauksen, jälkitarkastuksen sijaantoolman kirjoitti:Joko olet onnistunut kuitenkin sen poistamaan tai muisti nollaantunut itsestään?