156 sähköt katoaa, maadoitusongelma?
Valvoja: Moderators
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
156 sähköt katoaa, maadoitusongelma?
Outo sähkövika on ilmaantunut kahtena päivänä nyt peräkkäin. Aamulla pihasta lähtiessä auto käynnistyy hyvin, josta ajan sen työpaikan autotalliin. Iltapäivällä kun lähdin kotia kohti, niin ovet aukeaa normaalisti kaukosta, mutta kun istuu sisään ja yrittää startata niin kaikki sähköt pimenee. Tai ei ihan: mankassa vilkkuu himmea hohde ja nopeusmittari seilaa omiaan. Kun vääntää avaimen käynnistysasentoon, niin mankka sekä mittarikin pimenevät, mutta auto ei siis starttaa, eikä mittarivaloja syty. Kun kääntää ottaa avaimen offasentoon tai pois pesästä, niin mankka ja mittari jatkaa omia juttujaan.
Itselle tuli mieleen joku maadoitusprobleema ja vääntelin sitten akun maadoituskaapelia ja painelin mankan virtanappulaa. hetken päästä yritin uudelleen ja sähköt palasivat ja auto starttaa, käy ja ottaa kierroksia normaalisti. Matkamittari ja ajotietokone nollautui kyllä. Tämä on siis tapahtunut eilen ja tänään, aivan samoin oirein sekä "korjauksin" lähtenyt käymään. Mikäs neitiä nyt vaivaa ??
Testerillä katoin, ei mitään vikakoodeja ja arvotkin näyttivät normaaleilta. Ja auto tosiaan käy hyvin. Akku on viime syksynä vaihdettu ja pyörittää sen verran iloisesti, että en usko sen olevan syynä... Mitäs raati on mieltä?
Itselle tuli mieleen joku maadoitusprobleema ja vääntelin sitten akun maadoituskaapelia ja painelin mankan virtanappulaa. hetken päästä yritin uudelleen ja sähköt palasivat ja auto starttaa, käy ja ottaa kierroksia normaalisti. Matkamittari ja ajotietokone nollautui kyllä. Tämä on siis tapahtunut eilen ja tänään, aivan samoin oirein sekä "korjauksin" lähtenyt käymään. Mikäs neitiä nyt vaivaa ??
Testerillä katoin, ei mitään vikakoodeja ja arvotkin näyttivät normaaleilta. Ja auto tosiaan käy hyvin. Akku on viime syksynä vaihdettu ja pyörittää sen verran iloisesti, että en usko sen olevan syynä... Mitäs raati on mieltä?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Vanhemmissa (-88--->) civiceissä auttaa ainakin lisämaadoitus. Venakopasta lukkopeltiin. Kaikki sähkövaivat häipyi mulla kerrasta, miksei tota kannattais kokeilla, kustannuksia ei kuitenkaan moisesta juuri tule. Kannattaa tosin huolehtia, että johto on sitten "riittävää".. enkä tarkoita ylimitoitettua.
..ammattina autoslalom..
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
166:sessahan tuo akku on peräkontissa joka vielä entisestään mutkistaa näitä asioita...pjotrthegreat kirjoitti:tuota moottorin ja/tai akun maadoitusta olen miettinyt 166:sessani "yleisten" sähköongelmien takia. Osaako joku tarkkaan sanoa mistä ne paikat löytäis? kuva olis kiva Ainakaan tuosta e-learnin 166 oppaasta ei kuvaa löytynyt...
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Vika taisi korjaantua. putsasin huolella akun kengät crc:llä ja hieroin vähän hiekkapaperillakin pintaa, olivat aika pahan näköisiä. Lisäksi akun päällä olevan rasian sisällä ollut 60A sulake oli pahasti hapettunut liittmistään, senkin putsasin. ja olihan se plusnavan liitin aika löysällä, voi olla että koko episodi johtuikin siitä... ainakin selittäisi sen, miksi lähti käymään aina sen jälkeen kun heiluttelin akun johtoja. Ei kyllä selitä nopeusmittarin ja mankan käytöstä. muutaman päivän startannut joka kerta, ehkä kohta uskaltaa lähteä autopesullekin, ilman pelkoa käynnistymättömyydestä pesulinjan päässä
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Voisi se selittää nopeusmittarinkin, sielähän on sähkönen nopeusmittari, joka laskee anturilta tulevia pulsseja. Huono kosketus pätkii virtaa, joten nopeusmittari voi luulla tätä pätkimistä anturin pätkimiseksi.
Ei nyt aivan fakta tieto, mutta...
Ei nyt aivan fakta tieto, mutta...
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Moottorin maadoitus menee alumiiniseen korvakkeeseen vaihdelaatikon kylkeen.pjotrthegreat kirjoitti:166:sessahan tuo akku on peräkontissa joka vielä entisestään mutkistaa näitä asioita...pjotrthegreat kirjoitti:tuota moottorin ja/tai akun maadoitusta olen miettinyt 166:sessani "yleisten" sähköongelmien takia. Osaako joku tarkkaan sanoa mistä ne paikat löytäis? kuva olis kiva Ainakaan tuosta e-learnin 166 oppaasta ei kuvaa löytynyt...