tukivarret, puslat jne...
Valvoja: Moderators
tukivarret, puslat jne...
Olenko oikeassa jos väitän että tukivarret, puslat jne. pystyy vaihtamaan ihan kuka automekaanikko tahansa?
Luulen että olisi aikaa vaihtaa taka puslat jne. Saisin varmasti edullisesti homman hoidettu kaverin korjaamolla ja pääsisin samalla oppimaan miten tällaisen operaation tehdään.
Mielipiteitä???
Meillä on muuten töissä prässin jolla varmasti saisin vanhat puslat poistettu...
Luulen että olisi aikaa vaihtaa taka puslat jne. Saisin varmasti edullisesti homman hoidettu kaverin korjaamolla ja pääsisin samalla oppimaan miten tällaisen operaation tehdään.
Mielipiteitä???
Meillä on muuten töissä prässin jolla varmasti saisin vanhat puslat poistettu...
______________________________________
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Puslien vaihto
Tuli taannoin vaihdettua Powerflexin puslat 164seen - vanhoihin tukivarsiin tietty. Suurin urakka oli vanhojen puslien saaminen irti. Siinä pitää olla prässi ja esim sopivan kokoisia hylsyjä. Tosin joku on muistaakseni poltellutkin vanhat puslat pois - savu oli kuulemma melkoinen mutta homma toimi sitenkin.
Ei muuta kuin urakkaan vain jos prässi löytyy. Lopputulos korvaa vaivan!
Ei muuta kuin urakkaan vain jos prässi löytyy. Lopputulos korvaa vaivan!
Re: Puslien vaihto
Kiitos vastauksista!MKT kirjoitti:Tuli taannoin vaihdettua Powerflexin puslat 164seen - vanhoihin tukivarsiin tietty. Suurin urakka oli vanhojen puslien saaminen irti. Siinä pitää olla prässi ja esim sopivan kokoisia hylsyjä. Tosin joku on muistaakseni poltellutkin vanhat puslat pois - savu oli kuulemma melkoinen mutta homma toimi sitenkin.
Ei muuta kuin urakkaan vain jos prässi löytyy. Lopputulos korvaa vaivan!
MKT,
Vaihdoitko kaikki puslat?
Paljonko maksoi ja mistä tilasit?
______________________________________
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Puslien vaihto
Vaihdoin vain etualatukivarsiin. Syynä oli se että ainakaan silloin ei ollut muihin tukivarsiin (taakse) saatavilla PU-puslia. Lisäksi takana silloin oli kaikki ok.joaweste kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
MKT,
Vaihdoitko kaikki puslat?
Paljonko maksoi ja mistä tilasit?
En muista enää mitä maksoivat, aikaa on kuitenkin kulunut useampi vuosi. Ei kuitenkaan lähellekään sitä mitä yksi tukivarsi olisi maksanut. Kitti oli 100% yhteensopiva alkuperäisiin tukivarsiin.
Tilasin osat Muukkoselta ja olin kyllä lopputulokseen 100% tyytyväinen. Madalletussa autossa tarkoilla (lue: matalilla) renkailla eivät vakiopuslat kauaa kestäneet. Lisäksi camberin negatiivisuus vain kasvaa madalluksen myötä ja pienetkin väljyydet pyöräntuennassa tuntuivat vetelynä. Nämä ongelmat hävisivät rempan myötä....kunhan vain auraus oli täysin kohdallaan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Puslien vaihto
Minäkin lykkäsin 164:ään uretaanipuslat, tosin ilman prässiä. Ensin poralla puslan ulkokehä riekaleiksi (ei ollut pahakaan homma, puslat olivat sen verran huonona) että kumiosan sai pois, sitten rautasahalla viilto puslan ulkohelaan ja viimeiseksi tuurnalla ja vasaralla rämmäle veks. Pienen harjoittelun jälkeen sujui suht vikkelästi.MKT kirjoitti:Suurin urakka oli vanhojen puslien saaminen irti. Siinä pitää olla prässi ja esim sopivan kokoisia hylsyjä. Tosin joku on muistaakseni poltellutkin vanhat puslat pois - savu oli kuulemma melkoinen mutta homma toimi sitenkin.
Joaweste: 164:n Powerflexit etualatukivarsiin ja takapään pitkittäistukiin (8 kpl) maksoivat yhteensä noin 200 euroa, Muukkoselta.
- Epäkelpokeräilijä -