ihmettelyä pesuhalleista

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

ihmettelyä pesuhalleista

Viesti Kirjoittaja irmeli »

Äsken kotimatkalla ajoin shellin kautta käyttääkseni alfan (156) "suihkussa", että edes enimmät kuravellit saisi pois vaatteita sotkemasta, pääsiäisenä tarkoitus mökillä puunata auto käsin kunnolla. No eihän se alfa sitten sinne pesuhalliin mennyt. Ei voi tajuta. Madallettu toki on (novitecin sarja), mutta ei sen nyt niin matala pitäisi olla, vai onko?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kyllähän se on mahdollista. Itse olen saanut madalletun 156:n raapimaan tien pintaa ajaessani asfaltoitua tietä...
Muistan kyllä jossain pesuhallissakin pohjalevyn ottaneen kiinni johonkin rautaan, mutta pesu kyllä hoidettiin loppuun asti.

Alfat ovat jo muutenkin pienellä maavaralla varustettuja ja madallettuna jo laillisuuden rajamailla.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

hagger16 kirjoitti:Kyllähän se on mahdollista. Itse olen saanut madalletun 156:n raapimaan tien pintaa ajaessani asfaltoitua tietä...
Muistan kyllä jossain pesuhallissakin pohjalevyn ottaneen kiinni johonkin rautaan, mutta pesu kyllä hoidettiin loppuun asti.

Alfat ovat jo muutenkin pienellä maavaralla varustettuja ja madallettuna jo laillisuuden rajamailla.
Nooh, on noissa muissakin melko vaatimattimia maavaroja. Tuttavan (silloin) uudessa IV 2.8 neliveto Golfissa tais olla 11cm. pohjamuovista maahan. Öljypohja oli vähän korkeammalla, mutta ei se auttanut.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

11 cm:hän on jo paljon! :D Missäs se laillisuuden rajamaa kolahtaa vastaan? Spiderissä alimmat korinosat leijuvat jossakin 7-8 cm:ssä ja autotallin kynnykse yli ei pääse ilman että joka kerta raapaisee... Nosturille ajokin on ongelma.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei varmaan pitäisi vastata mitään, mutta enemmän huolestuttaa se mökillä puunattu maalipinta kuin 192 euroa maksava pohjamuovi.

Ei ihme, ettei Alfoja(kaan) voi ostaa käytettyinä.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Alfieri kirjoitti:Missäs se laillisuuden rajamaa kolahtaa vastaan?
Laki kertoo seuraavaa (min 80mm):
Ilman erityislupaa saadaan auton korkeutta muuttaa henkilöautoissa enintään 51 mm ja maastohenkilöautossa (M1G) ja maastopakettiautossa (N1G) 77 mm.

Auton madalluksen jälkeen on maavaran auton ollessa kuormaamaton oltava ainakin niin suuri, että yhden akseliston joustovaran loppuessa tai toisen puolen renkaiden tyhjentyessä mikään alustan osa ei osu maahan. Maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm.

Katsastuksessa voidaan vaatia TÜV- tai muu hyväksyntä osien soveltuvuudesta ko. ajoneuvoon.
Joskus muinoin puhuttiin kolmesta tuumasta (76,2mm)
Tietty uudemmissa autoissa on ehdoton vaatimus osoittaa että jouset, jne. on tarkoitettu juuri ko. autoon ja malliin. Samoin sumuvalojen korkeuden kanssa saattaa tulla ongelmia.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Re: ihmettelyä pesuhalleista

Viesti Kirjoittaja ssulti »

Tuossa torstaina vakioalustaisella 156 V6 (1997) Tampereela Plevnan parkkihalliin ajaessa pohja otti kontaktia siinä puomien edessä olevassa liuskassa. Mennessä ja poistuessa kuului raapimista.

Tuli samalla todettua, että alusta pysyy vakiona, kun Plevnassa tulee käytyä jokusen kerran kuukaudessa... (kiitos firman parkkikortin)

Nokialla Teboilin automaagipesuun pääsi ilman raapivia ääniä.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ettei vaan moottorinpohjamuovi roiku ja raavi maata? Mulla on Säädettävä alusta säädetty aikalailla siihen vaadittuun 80mm ja ei ole kyllä mihinkään parkkihalliin jäänyt menemättä/ottanut pohjastaan kiinni. Tosin ei ole kyllä tota repaleista pohjamuoviakaan. Tänä talvena on muutaman kerran kyllä joutunut vähän auraamaan kun on tiet ollut niin karussa kunnossa.

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja ssulti »

Jalamari: Voi olla, pitää tarkistaa. Ainakin sitä oli tunattu (liimailtu) kasaan jälkien perusteella, kun kurkin auton alle öljynvaihdon valmistumista odotellessa.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ei varmaan pitäisi vastata mitään, mutta enemmän huolestuttaa se mökillä puunattu maalipinta kuin 192 euroa maksava pohjamuovi.

Ei ihme, ettei Alfoja(kaan) voi ostaa käytettyinä.
Kylläpäs sitä ollaan herkkiä. On mun kaikkien tähän astisten autojen maalipinta pesun vedellä ja autoshampoolla kestänyt, eikä oo myydessä kysytty et pesitkö kotona vai missä. Vahannutkin olen lämpimässä tallissa, anteeksi!

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Jalamari kirjoitti:Ettei vaan moottorinpohjamuovi roiku ja raavi maata? Mulla on Säädettävä alusta säädetty aikalailla siihen vaadittuun 80mm ja ei ole kyllä mihinkään parkkihalliin jäänyt menemättä/ottanut pohjastaan kiinni.
katiska kirjoitti: Laki kertoo seuraavaa (min 80mm):
...Katsastuksessa voidaan vaatia TÜV- tai muu hyväksyntä osien soveltuvuudesta ko. ajoneuvoon.
Joskus muinoin puhuttiin kolmesta tuumasta (76,2mm)
Tietty uudemmissa autoissa on ehdoton vaatimus osoittaa että jouset, jne. on tarkoitettu juuri ko. autoon ja malliin. Samoin sumuvalojen korkeuden kanssa saattaa tulla ongelmia.
Takapyörän edessä oleva helmasauma menee Spiderissä alle tuon 80 mm, en tosin ole ihan millintarkasti tasalattialla mitannut. Tuo on vissiin kuormaamattomana tuo 80 mm vaatimus?

Vaan eipä ollut katsastusinsinöörikään muutoskatsastuksessa tippaakaan kiinnostunut muusta kuin papereista (=jousien ja iskunvaimentimien TÜV). Muodon vuoksi otti tosin mitan etupyörän navasta kaareen (hehe, Spiderissahan se kaari nousee konepellin mukana, mutta mittauksensa se teki silti konepeitto auki :) )

Pohjamuovi ei raavi mihinkään kun sellaista ei ole. Parkkihallissa ottaa pohjaan hidastetöyssyjen, sellaisten rakennettujen kanssa. Heti etupyörän ylityksen jälkeen kolahtaa. Jos oikein, oikein varovasti ajaa niin, ettei jousitus yhtään myödä, niin saattaa päästä kolahtamatta. Tästä voisi päätellä, ettei tuon töyssyn korkeus paljon 8 sentin alle ole - tai että Spiderini on laittoman matala...

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

irmeli kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Ei varmaan pitäisi vastata mitään, mutta enemmän huolestuttaa se mökillä puunattu maalipinta kuin 192 euroa maksava pohjamuovi.

Ei ihme, ettei Alfoja(kaan) voi ostaa käytettyinä.
Kylläpäs sitä ollaan herkkiä. On mun kaikkien tähän astisten autojen maalipinta pesun vedellä ja autoshampoolla kestänyt, eikä oo myydessä kysytty et pesitkö kotona vai missä. Vahannutkin olen lämpimässä tallissa, anteeksi!
Joskus kun katsoo näiden vähän kärkevämpien viestien lähetysaikaa, niin kannattaa melkeinpä jättää omaan arvoonsa: "Lähetetty: Lau 27.3.2010 03:50"
Päissään, unettomuutta, baarista ei ole irronnut seuraa, tjms.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Vielä kun olis lumiharja mainittu :mrgreen:

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

hehee.... :mrgreen:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Ei varmaan pitäisi vastata mitään, mutta enemmän huolestuttaa se mökillä puunattu maalipinta kuin 192 euroa maksava pohjamuovi.

Ei ihme, ettei Alfoja(kaan) voi ostaa käytettyinä.
Kylläpäs sitä ollaan herkkiä. On mun kaikkien tähän astisten autojen maalipinta pesun vedellä ja autoshampoolla kestänyt, eikä oo myydessä kysytty et pesitkö kotona vai missä. Vahannutkin olen lämpimässä tallissa, anteeksi!
Joskus kun katsoo näiden vähän kärkevämpien viestien lähetysaikaa, niin kannattaa melkeinpä jättää omaan arvoonsa: "Lähetetty: Lau 27.3.2010 03:50"
Päissään, unettomuutta, baarista ei ole irronnut seuraa, tjms.
Ei irronnut, ei.. :mrgreen: Pahoitteluni kuitenkin, kommentti oli ehkä hieman asiaton.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tulee mieleen ihmiset, ketkä ei käytä lumiharjaa.. :lol: Vai onko se sittenkin vain urbaanilegenda.

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

Jos nyt vielä sen verran alkuperäisestä aiheesta, että onko noi pesuhallit kaikki samanlaisia, vai oliskohan täällä Jyväskylässä joku paikka mihin joku onnekas olis päässyt sisälle asti ilma että koko pohja on ruvella?

Ps: Toivottavasti nekin, joiden baarireissut tänä vikkonloppuna meni käsille, ovat jatkossa onnekkaampia! :wink:

edit: viesti korjattu suomen kielelle ym. sähläystä

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hmm, ei tietoa mutta mä käytän useasti autojani Ruskeasannan Shellin pesussa. Halpa ja ihan hyvä. :) Tai sitten suoraan maksaa sen 20e jos on kesäauto alla ja vie käsinpesuun. 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse pyrin lähinnä itse pesemään, mutta välillä joutuu käyttämään maksullisia palveluja. Nokialla on noita autopesuloita puolenkymmentä ja olen pyrkinyt aina vierestä seuraamaan pesua. Ei ole tarvinnut toista kertaa samaan paikkaan viedä. Hirveetä hutilointia huonoilla ja likasilla välineillä, ja tästä tarvisi vielä maksaakin.

Eli jos ei ole itse päässyt pesemään niin olen vienyt harjattomaan konepesuun ja tyytynyt huonoon tulokseen.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

irmeli kirjoitti:Jos nyt vielä sen verran alkuperäisestä aiheesta, että onko noi pesuhallit kaikki samanlaisia, vai oliskohan täällä Jyväskylässä joku paikka mihin joku onnekas olis päässyt sisälle asti ilma että koko pohja on ruvella?
Pitäisi kyllä päästä 156:lla kaikkiin. Itse en ole kohdannut madallettunakaan ongelmaa. Talvella pitää kyllä katsoa ettei oven edessä ole "kakkua"...

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

Höh. Täytyypä tutkia tarkemmin et mistä se jää kiinni kun tässä kerkeää.

Vastaa Viestiin