156 2.0 TS käynti sekä kierros ongelmat
Valvoja: Moderators
156 2.0 TS käynti sekä kierros ongelmat
Elikkä 156 ilmennyt seuraavia ongelmia:
1. Noin 30 km/h lasket vapaalle niin kone hakee tyhjäkäyntiä eli kierrokset soutaa 1600-800rpm välillä siihen asti kunnes auto on suunnilleen pysähtynyt.
2. Auto nykii tasakaasulla ja tuntuu kuin tehot olisivat kadonneet, ei kierrä kunnolla (etenkin lämpösellä koneella)
3. Putken päästä kun kuuntelee niin kone ei käy tasaisesti vaa putputtaa epätasaisesti (tuttu sanoi että kannattaisi nopeeta hommautua eroon ,koska olisi tulossa kansiremontti?)
Kiitos jo ennalta!
1. Noin 30 km/h lasket vapaalle niin kone hakee tyhjäkäyntiä eli kierrokset soutaa 1600-800rpm välillä siihen asti kunnes auto on suunnilleen pysähtynyt.
2. Auto nykii tasakaasulla ja tuntuu kuin tehot olisivat kadonneet, ei kierrä kunnolla (etenkin lämpösellä koneella)
3. Putken päästä kun kuuntelee niin kone ei käy tasaisesti vaa putputtaa epätasaisesti (tuttu sanoi että kannattaisi nopeeta hommautua eroon ,koska olisi tulossa kansiremontti?)
Kiitos jo ennalta!
Re: 156 2.0 TS käynti sekä kierros ongelmat
1. Noin sen kuuluukin toimiaWoZZo kirjoitti:Elikkä 156 ilmennyt seuraavia ongelmia:
1. Noin 30 km/h lasket vapaalle niin kone hakee tyhjäkäyntiä eli kierrokset soutaa 1600-800rpm välillä siihen asti kunnes auto on suunnilleen pysähtynyt.
2. Auto nykii tasakaasulla ja tuntuu kuin tehot olisivat kadonneet, ei kierrä kunnolla (etenkin lämpösellä koneella)
3. Putken päästä kun kuuntelee niin kone ei käy tasaisesti vaa putputtaa epätasaisesti (tuttu sanoi että kannattaisi nopeeta hommautua eroon ,koska olisi tulossa kansiremontti?)
Kiitos jo ennalta!
2. imuvuoto, eli haitariputki kaasuläpän ja ilmin välillä rikki
3. jospa se imuvuoto kuitenkin
Seuraavat arvatkoon lisää

VMP
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Meneekö totuttua enemmän bensaa? Viallinen lambda nostaa yleensä kulutusta. Tasakaasulla nykiminen ja voiman puute vosi myös viitata siihen. Tuo ettei kierrä kunnolla voisi viitata ILMIin, mutta silloin on kai usein "katkoksia" tietyillä kierrosalueilla, ei tosin aina.
Huono tyhjäkäynti voi johtua myös viallisesta / jumittavasta ajoitusmuuntimen solenoidista. Tämän ei pitäisi kuitenkaan kierroksilla (n. 1800 alkaen) vaikuttaa.
Imuvuoto lienee helpoin tarkistaa, sen jälkeen nuo muut, tarvittaessa testerillä. Päästömittaus voi myös kertoa jotain. Tuo kansiremontti kuulostaa aika kaukaiselta.
Huono tyhjäkäynti voi johtua myös viallisesta / jumittavasta ajoitusmuuntimen solenoidista. Tämän ei pitäisi kuitenkaan kierroksilla (n. 1800 alkaen) vaikuttaa.
Imuvuoto lienee helpoin tarkistaa, sen jälkeen nuo muut, tarvittaessa testerillä. Päästömittaus voi myös kertoa jotain. Tuo kansiremontti kuulostaa aika kaukaiselta.