166 keulan muotoilu
Valvoja: Moderators
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
166 keulan muotoilu
Olen alkanut mieltyä yhä enemmän 166:n alkuperäiseen keulamuotoiluun.
Siinä alkaa nyt nähdä outouden sijaan tuon mallin vahvaa omaa persoonallisuutta ja etu-yläviistosta keula näyttää suorastaan veistoksellisen kauniilta. Näin kauanko se ottaa, että tottuu Alfan muotoihin?
166 faceliftin ensikerran nähtyään sitä piti paljon alfamaisempana, mutta nyt tajuaa sen olleen vain 156 faceliftin tavoin jotenkin vierasta tuolle alkuperäiselle muotoilulle. Nämähän on vahvasti makuasioita.
Mutta tuo "hainilme" alkuperäisessä 166:ssa alkaa purra ainakin minuun
Mitä mieltä muut foorumilaiset on, vanha vs. uusi keula 166:ssa, kumpi parempi?
Siinä alkaa nyt nähdä outouden sijaan tuon mallin vahvaa omaa persoonallisuutta ja etu-yläviistosta keula näyttää suorastaan veistoksellisen kauniilta. Näin kauanko se ottaa, että tottuu Alfan muotoihin?
166 faceliftin ensikerran nähtyään sitä piti paljon alfamaisempana, mutta nyt tajuaa sen olleen vain 156 faceliftin tavoin jotenkin vierasta tuolle alkuperäiselle muotoilulle. Nämähän on vahvasti makuasioita.
Mutta tuo "hainilme" alkuperäisessä 166:ssa alkaa purra ainakin minuun
Mitä mieltä muut foorumilaiset on, vanha vs. uusi keula 166:ssa, kumpi parempi?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Vanha! Ei uusikaan huono ole mutta vanhassa on kasvot ja henkilöllisyys.
Tästä samasta jutusta kirjoittelin Giuliettan ketjuun, ei tuota italialaista tapaa muotoilla monta paksua kerrosta pysty ymmärtämään kertavilkaisulla. Sieltä sekavien sinne tänne kiskastujen viivojen alta alkaa vasta vuosien varrella erottumaan ne simppelit kauniit linjat.
"Ei näe metsää puilta"
Tästä samasta jutusta kirjoittelin Giuliettan ketjuun, ei tuota italialaista tapaa muotoilla monta paksua kerrosta pysty ymmärtämään kertavilkaisulla. Sieltä sekavien sinne tänne kiskastujen viivojen alta alkaa vasta vuosien varrella erottumaan ne simppelit kauniit linjat.
"Ei näe metsää puilta"
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Tuossa pari viikkoa tullut katsottua tuota 166:sta,ja kun kilvettömänä tönöttää tuossa samassa paikassa,niin hämärässä auto näyttää eittämättä sivulta omegalta,ei voi mitään.Itse enemmän mieltynyt pininfarinan muotoiluun.Pihalla myös gtv ja 164,joita ei muuksi luullakkaan,kuin alfaksi terävinä linjoineen.
Mutta hieno tuo 166:n on ja kait siihen silmä tottuu vielä
Mutta hieno tuo 166:n on ja kait siihen silmä tottuu vielä
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Vuosituhannen alkupuoliskolla vanha keula ei istunut meikäläisen silmään oikein millään. Sitten aloin lämmetä 2005, jonka jälkeen sellainen oli hääautona 2007, ja nyt sellaisella on sitten toista käyttöautona, kyllä maistuu. Kummasti sitä on silmä tottunut/maku muuttunut muutamassa vuodessa.
Kimmo / alfatune.fi
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
- Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Olen pitänyt aina 166:n alkuperäisestä keulasta. Silloin kun FL tuli, mainostin joka paikassa, että vanha keula on huomattavasti parempi. Nyt kun olen faijan uusikeulaista katsellut muutaman vuoden, niin mielipide on hitusen kääntynyt toiseen reunaan. FL näyttää todella hyvältä, kun taas alkuperäinen 166, varsinkin vakiokuosissa (vanteet, alusta jne.) on wanhan näköinen. Asiallisesti stailattuna vanhakeulainen on todella hieno.
Annan nyt ääneni kuitenkin uudelle.
Annan nyt ääneni kuitenkin uudelle.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Juu näin on. Pakko silti myöntää että 156 näyttää hyvältä uusi keulaisenakin ja omaa omanlaista persoonallisuutta, mutta vanhakeulaisena sekin tullaan muistamaan.VMTD kirjoitti:Ehdottomasti uusi keula oli sitten kyse 147, 156 tai 166:sta
Olen aina pitänyt 166 nimenomaan alkuperäisistä linjoista matalalinjaisella keulalla. Aluksi se vaikutti oudolta mutta melko heti oli pakko myöntää että siinä on jotain.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kyllä ääni menee alkuperäiselle, tässä kuvassa kyllä auto likainen, juuri uusi puskuri asennettuna oottaa rekkaria.
- Liitteet
-
- IMG_1399_1.JPG
- (60.73 KiB) Tiedosto ladattu 3342 kertaa
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Mielenkiintoinen pointti, pakko olla samaa mieltä. Enpä ole aikaisemmin asiaa tarkemmin ajatellut, mutta jotenkin mua aina häirinnyt vanhan 166:n keulan epäsuhtaisuus. Ehkä se on juuri tuo konepellissä kelluva scudetto, joka tosiaankin on päälleliimatun oloinen. Äänestän siis FL-keulaa.Alfieri kirjoitti:^Muuten hyvä, mutta tuo scudetto noilla ylileveillä kromikehyksillä näyttää PÄÄLLE LIIMATULTA.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
^ja^^ Toi ilmiö tulee vaan mustasta värissä. Ei hyppää samanlailla silmään ainakaan vaaleassa ja punaisessa värissä.
Tykkään vanhasta nokasta, tykkään myös uudesta nokasta ja jos se näyttäisi tältä:
Se olisi täydellinen!
Tykkään vanhasta nokasta, tykkään myös uudesta nokasta ja jos se näyttäisi tältä:
Se olisi täydellinen!
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Jos otetaan huomioon vain tuo muotoilu ja unohdetaan muut uudistukset kuten 3,2 V6, niin minusta alkuperäinen on silti aivan eri auto.
FL on uudempaa Alfan muotokieltä ja on siinä mielessä enemmän tätä päivää.
Juuri tämä ajattomuus muotoilussa on hienoa, alkuperäinen alkaa taas näyttää tuoreelta kaikkien näiden mahtipontisten kromikeulojen, siis muidenkin kuin Alfan, joukossa. OT, mutta Audin keulan ja syylärinmaskin apinointi eri merkkien uusissa malleissa alkaa näyttää typerältä. Siksi on hienoa, että on autoja jotka eroaa massasta.
Vielä tuosta 166 keulan raskaudesta: alkuperäinen näyttää pitkän etuylityksen takia pikkuisen raskaalta tietystä kulmasta, mutta minusta FL korkeamman näköisen keulansa takia taas pienemmältä autolta
Sen verran annan periksi, että olisi ilo omistaa ja ajaa kumpaakin
FL on uudempaa Alfan muotokieltä ja on siinä mielessä enemmän tätä päivää.
Juuri tämä ajattomuus muotoilussa on hienoa, alkuperäinen alkaa taas näyttää tuoreelta kaikkien näiden mahtipontisten kromikeulojen, siis muidenkin kuin Alfan, joukossa. OT, mutta Audin keulan ja syylärinmaskin apinointi eri merkkien uusissa malleissa alkaa näyttää typerältä. Siksi on hienoa, että on autoja jotka eroaa massasta.
Vielä tuosta 166 keulan raskaudesta: alkuperäinen näyttää pitkän etuylityksen takia pikkuisen raskaalta tietystä kulmasta, mutta minusta FL korkeamman näköisen keulansa takia taas pienemmältä autolta
Sen verran annan periksi, että olisi ilo omistaa ja ajaa kumpaakin
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ainoa hyvä mitä FL toi mukanaan oli nuo vanteet... , yleensä jos koskaan alkuperäisen designing muuttaminen ei ole parantanut ulkonäköä, tuo FL:ä näyttää aika "kolholta" ja suhde taka vs. etu ei enään toimi samalla tavalla kuin alkuperäisessä.
- Liitteet
-
- PICT0003_1.JPG
- (312.77 KiB) Tiedosto ladattu 3244 kertaa
Ilman muuta uusi. Sehän on jopa alkuperäisemmän näköinen kuin alkuperäinen. Juuri siltä sen olisi pitänyt alunalkaenkin näyttää. Uljas näky. Minun makuuni hienoin etuveto-Alfa päältä ja sisältä.
Juuri tuossa kuvassa näkyy tämä alkuperäisen keulan apaattisuus. Suupielet alas päin autolla. Eikö tuo masenna kuskinkin. Kuinka ovat päästäneet tuotantoon moisen murjotuksen.Ricambi kirjoitti:Kyllä ääni menee alkuperäiselle, tässä kuvassa kyllä auto likainen, juuri uusi puskuri asennettuna oottaa rekkaria.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Makuasia, mutta itse näen tuossa alkuperäisessä jopa konseptiautomaista "outoutta" ja rohkeutta erottua massasta. Se lievä alakuloisuus tulee minulle mieleen vain suoraan edestä katsottuna. Mutta kuten sanottu, tuostakin piirteestä on alkanut jo pitää
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
uusi keula. vanhassa ei muuta hyvää kuin sisusta ja kojelauta, se on paljon paljon parempi kuin 156ssa
Makuasiahan se on, sanoi koira kun muniansa nuoleskeli
Makuasiahan se on, sanoi koira kun muniansa nuoleskeli
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samaa mielipuolta. Niitä harvoja onnistuneita kasvojenkohotuksia oli 155:n widebody-mallin pullikkeet jotka toivat vähän muskelia muuten kapean ja korkean oloiseen autoon. Kolmossarjan 33:kin oli hienosti ajanmukaistettu. Ja 156:n uusi nokka on hyvän näköinen.Ricambi kirjoitti:yleensä jos koskaan alkuperäisen designing muuttaminen ei ole parantanut ulkonäköä
Moni muu pininfarinointi olisi sitten saanut jäädäkin tekemättä. Vaan kun tuoreus myy...
- Epäkelpokeräilijä -
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Vanha keula 166:ssa on paremman näköinen ja istuu paremmin auton muotoiluun. Uudempi keula on kuin eri autosta.
Alkuperäinen keula parempi myös 156:ssa, vaikka se uudempi taitaakin olla Alfa Romeon vähiten pieleen mennyt face-lift.
Suurin ero on mielestäni 147:n kohdalla, jossa face-lift pilasi täysin alkuperäisen retro-henkisen keulan.
Alkuperäinen keula parempi myös 156:ssa, vaikka se uudempi taitaakin olla Alfa Romeon vähiten pieleen mennyt face-lift.
Suurin ero on mielestäni 147:n kohdalla, jossa face-lift pilasi täysin alkuperäisen retro-henkisen keulan.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Uu.. van... uus... van...
Vanhassa on paremman näköset lamput, mutta mitä isompikolmio keulasta löytyy, sitä parempi... Kokonaisuus taittuu tänään uuden puolelle
156 uusi (liukkaamman oloinen minun mielestä) ja 147 on vähän tiukempi sitten, väri vaikuttaa paljon... vanha?
Vanhassa on paremman näköset lamput, mutta mitä isompikolmio keulasta löytyy, sitä parempi... Kokonaisuus taittuu tänään uuden puolelle
156 uusi (liukkaamman oloinen minun mielestä) ja 147 on vähän tiukempi sitten, väri vaikuttaa paljon... vanha?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Kaikki vastaukset läpilukeneena on pakko tunnustaa että jäsen 155156 on osunut lähimmäksi oikeaa. Uusi nenä saattaa olla hienompi mutta se ei vaan millään istu siihen alkuperäiseen 166sen muotoiluun. Vanhan keulan ilme muuttuu pois alakuloisesta kun asentaa etupuskimen alle tehdaslisävarusteisen etuspoikan.155156 kirjoitti:Vanha keula 166:ssa on paremman näköinen ja istuu paremmin auton muotoiluun. Uudempi keula on kuin eri autosta.
Alkuperäinen keula parempi myös 156:ssa, vaikka se uudempi taitaakin olla Alfa Romeon vähiten pieleen mennyt face-lift.
Suurin ero on mielestäni 147:n kohdalla, jossa face-lift pilasi täysin alkuperäisen retro-henkisen keulan.
HerraR kirjoitti:^komppaan niin ikään. Vanhaa preferoin selkeästi x 3.
En oikein usko, että iskemällä uusi keula vanhaan, pohdittuun kokonaisuuteen olisi oikein ikuna saatu mainittavan onnistuneita tuotoksia aikaiseksi. Vai onko tällaisesta jollain esimerkkiä heittää?
Tässä on yksi esimerkki. Vaikka onhan toki mahdollista, että sitä vanhaa ei ollut pohdittu.
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/6 ... 071105.jpg
166 muotoilu
Tuli joskus selailtua 80-luvun loppupuolen Tekniikan Maailmaa jossa
oli esittely Alfan tulevaisuuden muotoilua niin siellä oli yksi tutkielma
joka oli 166:sen näköinen.Eli "vanhaa muotoa".
oli esittely Alfan tulevaisuuden muotoilua niin siellä oli yksi tutkielma
joka oli 166:sen näköinen.Eli "vanhaa muotoa".
T.L
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Itse en kyllä ole löytänyt sitä juttua tuosta vanhasta 166 keulasta, tuo uusi taas on hieno, nimenomaan ja juurikin tuossa linkissä oleva. Mustana noilla vanteilla, aijai. Oulussa oli keskustassa parkissa viimeviikolla tuollainen musta, kyllä meinasi niskat nyrjähdellä.Jönsson kirjoitti:http://de.academic.ru/pictures/dewiki/6 ... 071105.jpg
Saksassa odottelis dieseli hakijaa:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=buvpjqphjskj
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-