Tuulilasin kosteutusjärjestelmä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Tuulilasin kosteutusjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja pietro »

Eikä sitten näsäviisaita vastauksia :shock:

Pystyykös noita pissapojan suuttimia/paineita jotenskiin muuttamaan/säätämään. Ongelmahan on varmaan kaikille tuttu: Liikennevaloissa tulee pestyä takana olevan auton tuulilasi ja moottoritiellä pissa ei lennä edes lasille asti vaan valuu jostain maanraosta lasille. Tietysti olisi loistavaa jos aina voisi ajella ~50km/h. Bensaakin säästyis, mutta kun ei voi. Mikä avuksi. Suihkujahan tulee peräti 2x4 kpl. Joten jos tukkisi kummaltakin puolelta rööriä niin ainakin maalaisjärjen mukaan paine nousisi jolloin suuntausta voisi muuttaa.

Eli lopultakin itse kysymykseen: Onko kukaan onnistunut saamaan 156:n pissis-järjestelmän universaalisti toimivaksi?


Nimim: "Kusetusta koko homma"

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Onnistuu, mutten tiedä miten. Mutta mulla on silti asiasta omakohtaista kokemusta: Lukiopoikana olin matkalla kouluun, kun suojatietä ylittäessä kaverin Opel Sorsa lipuu täynnä luokkakavereita allekirjoittanutta kohti, kaikilla ihme hymy ja käsi tervehdyksessä. Jämähdän tien laitaan ihmettelemään ja yhtäkkiä herrat ampuvat minua viiden metrin päästä pissapojalla - siis sivulle suunnattuna! :silly:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Pissa

Viesti Kirjoittaja Giri »

Kyllä sen saa jotenkuten suunnattua mutta hankalaa on. Ruuvarilla suuttimia säätäessä ne liikahtaa helposti aivan liikaa. Olen melko tyytyväinen tämänhetkisiin säätöihin omassani. Toivottavasti seuraavassa huollossa eivät vaan ala säätelemään niitä. Kun pyysin ekassa huollossa säätämään ne niin tottakai säätivät niin, että toimivat hyvin vain paikallaan ollessa.

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Re: Pissa

Viesti Kirjoittaja pietro »

Originali kirjoitti:. Kun pyysin ekassa huollossa säätämään ne niin tottakai säätivät niin, että toimivat hyvin vain paikallaan ollessa.
Loistavaa :mrgreen: Tällästä vähän pelkäsinkin niitten säätämisen olevan. Vaikka onhan tossa se hyvä puoli ettei tule kilsoja autoon.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tuulilasin kosteutusjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pietro kirjoitti: Pystyykös noita pissapojan suuttimia/paineita jotenskiin muuttamaan/säätämään
Vaihat vaan lampunpesurien ja tuulilasinpesurin letkut keskenään, alkaa vesi lentämään... :-D

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

ei vältämättä toikaan huono vaihtoehto :mrgreen:

Eiköhän sitä tuonkin "ongelman" kanssa opi elämään. Vaimo pitää vielä päivittää. Nykyinen vinkuu turhan helposti :shock:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pietro kirjoitti: Vaimo pitää vielä päivittää. Nykyinen vinkuu turhan helposti :shock:
:lol: Tota on liikkeellä näin keväällä :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kosteutusjärjestelmä on kyllä oikea sana Alfasta puhuttaessa. :-D
Ihan anaalista koko systeemi.
Pietro kirjoitti:Vaimo pitää vielä päivittää. Nykyinen vinkuu turhan helposti
:lol:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

jep

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, kosteutusjärjestelmä on syvältä, mutta säätämisen on kyllä konsti: Vesisuuttimissa on pieni pallonivel, jonka varassa sitä voi käännellä. Parhaiten kääntely onnistuu sopivalla neulalla pistämällä neula reikään ja kääntämällä. Riittävän tukeva neula tarvitaan, ettei se katkea. Neulasta voi myös katkaista valmiiksi ohuen kärkiosan pois.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tuulilasin kosteutusjärjestelmä

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
pietro kirjoitti: Pystyykös noita pissapojan suuttimia/paineita jotenskiin muuttamaan/säätämään
Vaihat vaan lampunpesurien ja tuulilasinpesurin letkut keskenään, alkaa vesi lentämään... :-D
harvinaisen hyvä konsti muuten.. :)

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

147:ssa oli toi onkelma, lisäksi sen suuttimia ei voinu sivusuunnassa kääntää ollenkaan ja uloimmat reiät ruuttas vedet aina aivan hukan teille. siksipä tein niin että otin kolvin käteen ja sulatin uloimmat reiät umpeen... jäljelle jääviin reikiin tuli enemmän painetta ja ruisku säilyi suorempana kovemmassakin vauhdissa. tuo vaatii tietysti onnistuakseen muoviset suuttimet.

en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?

-juri
932 937 955

pietro
Viestit: 119
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pietro »

...kaippa se on se ikääntymisen mukanaan tuoma pisukaaren vaisuuntuminen :mrgreen: Kohta ne alkaa sormella kokeilemaan pakoputkesta :shock:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

juri kirjoitti:en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?
Voin kertoa, että ihan yhtä syvältä se on '99 ja '03:ssa. :roll:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pietro kirjoitti:...kaippa se on se ikääntymisen mukanaan tuoma pisukaaren vaisuuntuminen :mrgreen: Kohta ne alkaa sormella kokeilemaan pakoputkesta :shock:
:lol:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
juri kirjoitti:en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?
Voin kertoa, että ihan yhtä syvältä se on '99 ja '03:ssa. :roll:
juu just pärjää vieläkun olisi erillinen nappi valopesureille tuppaa olemaan tuo säiliö aina tyhjä. Onkohan tuo valopesuri omalla sulakkeella jos sen nappaisi irti :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

V6 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
juri kirjoitti:en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?
Voin kertoa, että ihan yhtä syvältä se on '99 ja '03:ssa. :roll:
juu just pärjää vieläkun olisi erillinen nappi valopesureille tuppaa olemaan tuo säiliö aina tyhjä. Onkohan tuo valopesuri omalla sulakkeella jos sen nappaisi irti :mrgreen:
Joo, on eri sulakkeella, löytyy sieltä hanskalokeron luukun alta. Omasta pois jo napsin varokkeen 8)
Kesän aikana kokee lähdön myös pesurit todennäkösesti jos ei joku keksi miten niissä saa pysymään maalin ihan oikeasti :bad-words:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfa 156 v6 kirjoitti:Joo, on eri sulakkeella, löytyy sieltä hanskalokeron luukun alta. Omasta pois jo napsin varokkeen 8)
Kesän aikana kokee lähdön myös pesurit todennäkösesti jos ei joku keksi miten niissä saa pysymään maalin ihan oikeasti :bad-words:

täytyykin etsiä tuo sulakerasian paikka ja napsia irti, ei ole vielä ollut tarvetta sulakkeita vaihdella joten en edes tarkkaan tiedä missä rasia sijaitsee :mrgreen:

Edit: Siivosin osan quotea pois. Lainataan mieluummin vain se kohta johon suoraan viitataan, ei koko viestiä. -Rasvis
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin