http://alfagtv6.com/phpBB3/download/file.php?id=688390 kirjoitti:muistelisin että kutoskoneen kohdalla tuo min ja max merkin väli on tasan kaksilitraa oli kyseessä sitten vanha 12V tai uudempi 24V - kone..mattijus kirjoitti:1 litra varsin usein, tieto löytynee ohjekirjasta.tammi kirjoitti:yleensä onko toi tikun ala-ylärajojen väli jotain X litraa?
Öljynkulutuksesta (vielä)
Valvoja: Moderators
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kimmo / alfatune.fi
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 13:43
Alfa romeo 156
Jep, tuota olen tosiaan juuri ostanut alfa romeo 156 2.0 T S mallisen kärryn toimi tasan kaksi päivää ja sitten alkoi oireileen elikkäs
Kun laitat auton käyntiin pössäyttää kivan sinisen pikku pilven ja ajossa välillä ihan ok ei pössytä mutta aina vähän kierroksia annettaessa pössäyttää sinistä ja parkkiin ajettaessa öljyn katku !!!
Missä voisi olla vika ?
Auto muuten vastaa kaasun ja kulkee pirteästi mutta tuo öljyn katku häiritsee ja hävettää
Alavääntö hiukan hävöksissä en tiedä johtuuko tuosta vai herääkö nuo motit vasta yläkierroksilla ?
Niin ja käyntiääni tyhjäkäynnillä muistuttaa dieseliä mutta himpun verran kierroksia niin sekin lakkaa.....
missä tämä vika voisi olla en ole aikaisemmin perehtynyt näihin!! olisko venttiili varren kumit vai kans pahvi vai mikä kiitos jo etukäteen avusta!!
Auto On: Alfa Romeo 156 2.0ts vm 99 aj. 143tkm vain !
Kun laitat auton käyntiin pössäyttää kivan sinisen pikku pilven ja ajossa välillä ihan ok ei pössytä mutta aina vähän kierroksia annettaessa pössäyttää sinistä ja parkkiin ajettaessa öljyn katku !!!
Missä voisi olla vika ?
Auto muuten vastaa kaasun ja kulkee pirteästi mutta tuo öljyn katku häiritsee ja hävettää
Alavääntö hiukan hävöksissä en tiedä johtuuko tuosta vai herääkö nuo motit vasta yläkierroksilla ?
Niin ja käyntiääni tyhjäkäynnillä muistuttaa dieseliä mutta himpun verran kierroksia niin sekin lakkaa.....
missä tämä vika voisi olla en ole aikaisemmin perehtynyt näihin!! olisko venttiili varren kumit vai kans pahvi vai mikä kiitos jo etukäteen avusta!!
Auto On: Alfa Romeo 156 2.0ts vm 99 aj. 143tkm vain !
Re: Alfa romeo 156
Se dieselmäinen ääni tulee imunokan ajoituksenmuuntimesta. Siitä löytyy juttua täältä.Törkymöykky kirjoitti:Jep, tuota olen tosiaan juuri ostanut alfa romeo 156 2.0 T S mallisen kärryn toimi tasan kaksi päivää ja sitten alkoi oireileen elikkäs
Kun laitat auton käyntiin pössäyttää kivan sinisen pikku pilven ja ajossa välillä ihan ok ei pössytä mutta aina vähän kierroksia annettaessa pössäyttää sinistä ja parkkiin ajettaessa öljyn katku !!!
Missä voisi olla vika ?
Auto muuten vastaa kaasun ja kulkee pirteästi mutta tuo öljyn katku häiritsee ja hävettää
Alavääntö hiukan hävöksissä en tiedä johtuuko tuosta vai herääkö nuo motit vasta yläkierroksilla ?
Niin ja käyntiääni tyhjäkäynnillä muistuttaa dieseliä mutta himpun verran kierroksia niin sekin lakkaa.....
missä tämä vika voisi olla en ole aikaisemmin perehtynyt näihin!! olisko venttiili varren kumit vai kans pahvi vai mikä kiitos jo etukäteen avusta!!
Auto On: Alfa Romeo 156 2.0ts vm 99 aj. 143tkm vain !
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Pahoittelen ikivanhaan kysymykseen vastaamista, mutta kun vasta tuo kysymys sai itsenikin ajattelemaan mitä tuo 75 on vienyt öljyä...Rasvis kirjoitti:Kummallista sinänsä, mutta kyllä nuo 12-venttiiliset kutoset näyttävät yleensä tuon verran vievän. Omani ryysti öljyä suunnilleen samaan tahtiin kunnes tein kansiremontin ja samalla hoonasin ja rengastin pannun ja vaihdoin kk-laakerit. Nyt näyttäisi liukastetta kuluvan noin puoli litraa tuhannella. Onkohan kukaan saanut V6 12veetä kulkemaan alle neljän desin tuhannella? Öljyä siisAlfissimo kirjoitti:Itsellä vie kanssa tuon litran per tonni ja koneessa pyörii Esson 10W40, ei ehkä parasta, mutta parempaa kuin Mobil.
Pari päivää sitten vaihdoin 75:n kutoseen öljyt, ennen vaihtoa pinta oli tikussa merkkien puolessa välissä. Öljyillä oli ajettu 6000 km, enkä muista että olisin kertaakaan edes tarkistanut öljyjä ( ), ainakaan en ole sinne pisaraakaan lisännyt. Eli kyllä se alle 4 desiä tonnille on vienyt. Öljy oli Mobil 1 5W-50 (omat unohtui kotiin ja tuo oli ainoa 50-luokkainen huollon valikoimassa...).
RVS-käsittely tuolle on tehty, vaikutuksesta kulutukseen ei havaintoa.