156 2.0jts rosteri putkisto
Valvoja: Moderators
156 2.0jts rosteri putkisto
Moro,
Tässä tulevan viikon aikana aion valmistaa alfaan uuden putkiston, 2,5" rosteriputkesta, simonssin vaimentimilla + vakio katalysaattorille paikka.
Mites lambda-anturin kanssa? käsittääkseni heittää vikakoodia ilman kattia koska päästöt nousee liikaa?
Vaikuttaako muuten moottorin toimintaan?
Ja onko järkevää lähtee paranteleen pakosarjaa? tehonlisäystä haettaessa.
Voin myös valmistaa halukkaille putkiston halutuilla vaimentimilla 2-3" rosterista, sikäli kun saan omani valmiiksi.
Tässä tulevan viikon aikana aion valmistaa alfaan uuden putkiston, 2,5" rosteriputkesta, simonssin vaimentimilla + vakio katalysaattorille paikka.
Mites lambda-anturin kanssa? käsittääkseni heittää vikakoodia ilman kattia koska päästöt nousee liikaa?
Vaikuttaako muuten moottorin toimintaan?
Ja onko järkevää lähtee paranteleen pakosarjaa? tehonlisäystä haettaessa.
Voin myös valmistaa halukkaille putkiston halutuilla vaimentimilla 2-3" rosterista, sikäli kun saan omani valmiiksi.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Terve
Ihan mielenkiinnosta, onkos jossain jts-malleissa katti vielä niiden pakosarjassa olevien lisäksi (lambdojen kera)? kysymys liittyy siihen kun on pirun hankalaa löytää koko pörinäputkistoa jouston jälkeen. supersprintiltä vain löytyy korvaava etuvaimennin sen merkillisen "tyhmän" katalysaattorin ja vaimentimen yhdistelmälle (silencer catalyzed maailmalla) vai mikä se oli.
Ihan mielenkiinnosta, onkos jossain jts-malleissa katti vielä niiden pakosarjassa olevien lisäksi (lambdojen kera)? kysymys liittyy siihen kun on pirun hankalaa löytää koko pörinäputkistoa jouston jälkeen. supersprintiltä vain löytyy korvaava etuvaimennin sen merkillisen "tyhmän" katalysaattorin ja vaimentimen yhdistelmälle (silencer catalyzed maailmalla) vai mikä se oli.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
JF, kun ei oikein uskoisi sen paljon vaikuttavan, ei lamdaa, ei lämpösuojausta, kohtuuhintainen esim muukkosella muttamutta kun katsoo vaikka eperistä sen numeron niin silencer catalyzed? Olisin ottanut sen sieltä pöydälle ihmeteltäväksi mutta kun "pikkasen" päässyt hapettumaan niin ei parane ennen uutta putkistoa.
jtäsmän putkisto on erilainen kuin tessun, putkikoko on sama kuin kutvosessa ja ainakin omassa naamankevennyksessä sekä mielestäni myös -03 mallissa on 4 lambdaa ja tuo ihme vaimennin. Se tässä juuri ihmetyttää että onkos sitä sitten vielä 5 lambdalla ja kolmella kunnon katilla.
jtäsmän putkisto on erilainen kuin tessun, putkikoko on sama kuin kutvosessa ja ainakin omassa naamankevennyksessä sekä mielestäni myös -03 mallissa on 4 lambdaa ja tuo ihme vaimennin. Se tässä juuri ihmetyttää että onkos sitä sitten vielä 5 lambdalla ja kolmella kunnon katilla.
Ei siellä tosiaan lambda-anturia ole.
Supersprint tarjoaisi haitariputkesta taakse päin koko putkiston, mutta tuosta keski pöntöstä puuttuu joku E.E.C hyväksyntä. Onko sillä mitään merkitystä? http://www.supersprint.com/USP000ar15610.asp
Supersprint tarjoaisi haitariputkesta taakse päin koko putkiston, mutta tuosta keski pöntöstä puuttuu joku E.E.C hyväksyntä. Onko sillä mitään merkitystä? http://www.supersprint.com/USP000ar15610.asp
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tuossa muutama vaihtoehto 1) keskiputki vaimentimella hyväksyntä tieliikennekäyttöön ja 2) keskiputki ilman vaimenninta, jolla ei siis hyväksyntä tieliikennekäyttöön:
1 ) http://217.22.226.219/ragazzon.it/data/ ... 00_pic.jpg
2) http://217.22.226.219/ragazzon.it/data/ ... 00_pic.jpg
Vaihtoehto 2 on minun autossa kiinni ja eipä tuosta olla katsastuksessa mainittu mitään.
1 ) http://217.22.226.219/ragazzon.it/data/ ... 00_pic.jpg
2) http://217.22.226.219/ragazzon.it/data/ ... 00_pic.jpg
Vaihtoehto 2 on minun autossa kiinni ja eipä tuosta olla katsastuksessa mainittu mitään.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
jtsmän putkisto on tälläinen:
http://www.parts2go.de/image.php/11.65. ... _191-1.jpg
eikä mistäään meinaa löytyä korvaavaa putkistoa missä olisi nuo 3 vaimenninta, pykäläthän menee näissä liian uusissa kait niin että vaimenninmäärä pysyy samana ja ne on hyväksytyt. tuolle etuvaimentimelle on sitten kivasti nimityksiä varaosakaupoissa; silencer catalized, silencer, catalyzator ja hintahaitari n.90-350 eur. täh?
http://www.parts2go.de/image.php/11.65. ... _191-1.jpg
eikä mistäään meinaa löytyä korvaavaa putkistoa missä olisi nuo 3 vaimenninta, pykäläthän menee näissä liian uusissa kait niin että vaimenninmäärä pysyy samana ja ne on hyväksytyt. tuolle etuvaimentimelle on sitten kivasti nimityksiä varaosakaupoissa; silencer catalized, silencer, catalyzator ja hintahaitari n.90-350 eur. täh?
Ilmaisin itseni huonosti tuossa aiemmin, tarkoitin tosiaan tuota auton keskikohdassa olevaa vaimenninta (11.65.03). Asiaan löytyi lisää tietoa.
Supersprintiltä laittaa tämän haitariosasta eteenpäin: Exhaust components Centre exhaust Kit + Connecting Pipe. - cod: 754103. Sekä jonkun takapöntön, niin putkisto on valmis.
Supersprintillä jää vaan tuo pieni keskivaimennin pois.
Täällä sanotaan, että tuo SP:n keskiosa putkistoa sopii käytettäväksi alkuperäisen katalysaattorin kanssa. http://www.prostreet.fi/tuotteet.html?id=35/43
Supersprintiltä laittaa tämän haitariosasta eteenpäin: Exhaust components Centre exhaust Kit + Connecting Pipe. - cod: 754103. Sekä jonkun takapöntön, niin putkisto on valmis.
Supersprintillä jää vaan tuo pieni keskivaimennin pois.
Täällä sanotaan, että tuo SP:n keskiosa putkistoa sopii käytettäväksi alkuperäisen katalysaattorin kanssa. http://www.prostreet.fi/tuotteet.html?id=35/43