Autoon vaihdettiin vastikään (vajaa kuukausi sitten) EGR venttiili mutta nyt häiritsee epätasainen käynti. Moottori meinaa sammua heti käynnistämisen jälkeen ja käy vähän siihen tyyliin kuin yksi sylinteri olisi himmeänä. Samoin ilmastointilaite ei puhalla sitä kylmää ilmaa lainkaan. (Sekin huollettiin/säiliö täytettiin viime kesänä)
Mistähän voisi lähteä hakemaan vikaa?
Alfa 159 JTDm käyntihäiriöt?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Alfa 159 JTDm käyntihäiriöt?
Hmm, itellä oli vähän samantyylistä vikaa kun egr venttiili ensimmäisen kerran huollettiin, kesti hetken hyvin mutta meni heti uudestaan tukkoon, syynä oli ilmamassamittari. Vääntö hävisi koneesta lähes täysin ja sammuili helposti. Tuosta ilmastointilaitteesta en osaa mennä sanomaan mitään.einari kirjoitti:Autoon vaihdettiin vastikään (vajaa kuukausi sitten) EGR venttiili mutta nyt häiritsee epätasainen käynti. Moottori meinaa sammua heti käynnistämisen jälkeen ja käy vähän siihen tyyliin kuin yksi sylinteri olisi himmeänä. Samoin ilmastointilaite ei puhalla sitä kylmää ilmaa lainkaan. (Sekin huollettiin/säiliö täytettiin viime kesänä)
Mistähän voisi lähteä hakemaan vikaa?
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Juu en sitä väitä etteikö tuo egr olisi myös tukossa, mutta syy siihen että menee noin nopeasti tukkoon voi löytyä juuri tuosta ilmamassamittarista, kun käy väärällä seoksella niin nokeentuu nopeampaa ja muutenkin käy nuhaisemmin. Näin ainakin itsellä meni tuo kuvio, mutta asioista enemmän ymmärtävät voinevat löytää muitakin syitä. Mutta tuo tosiaan kannattaa ainakin tarkistaa että toimii oikein, muuten venttiilin putsailut/uusimisen joutuu toistamaan aika tiuhaan.einari kirjoitti:Minusta nuo oireet kyllä vaikuttavat vähän sen EGR:n tempuilta. Auto kyllä kiihtyy mukavasti, kun siihen saa ensin ne ahtopaineet nousemaan. Tyhjäkäynnillä tuntuu ponnistelevan pysyäkseen käynnissä, joskus saattaa jopa sammuakin. Alakierroksilla kone on varsin hengetön, jopa enemmän kuin uutena.
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Olisikohan paineanturin letku mennyt noesta tukkoon? Silloin luulee olevansa jatkuvasti tukossa. Moottorivalon tulisi kyllä piakkoin tuossa tapauksessa syttyä.einari kirjoitti:Itse asiassa musta on viime aikoina alkanut tuntua siltä, että se perhanan auto ajaa sitä partikkelisuodatusta joka toinen päivä. Usein ainakin se käry iskee nenään.
Mulla vaihdettiin alun nokipoltto-ongelmien yhteydessä letku paksumpaan, jottei enää tukkeutuisi.