Jarno kirjoitti:^ Jos ostit sen Kiimingin tessun, niin eiköhän siihen muutaman puslan kärsi vaihtaa ennen konkurssia...
No joo... totta tuokin, mutta mielummin sitä olis ollu vaihtamatta. Ainahan sitä toivoo parasta, vaikka hintaan oliskin laskenut rempparahoja enemmänkin.
Ps. Kiimingin tessuhan se.
Stilo jäi sitten Deltaan. Olihan tuo siellä vieraillutkin reilun puolentoista vuoden aikana yhteensä n. 15 ylimääräistä kertaa käyntihäiriöiden vuoksi.
Sammuilua, ei tyhjäkäyntiä, käy kolmella, moottorin vikavaloa jne. Välillä päiviä/viikkoja korjattavana.
Keväällä vielä kerran jumpppasivat mutta sitten jo ehdottivat itsekin auton vaihtoa reklamaationa. Sovittiin että katson sopivan tilalle ja hyvitys kohdilleen. Koko prosessi meni hyvässä hengessä jne. Oikeasti asiallista menoa.
Imatralta bongasin siistin -07 Croman, musta nahkapenkit, autom. ilmastointi 2xaluvanteet jne. Rekka toi viikossa Espooseen. Tänään tehtiin paperit jne. Liikkeelle ennen viittä Delta Niittykummusta hakemaan tenavaa ipkerhosta....
...
...
...
Ensimmäisissä valoissa huomaan tutun keltaisen moottorin kuvan loistavan Torino By Night hengessä mittaristossa.... Check Engine.
Juuei, valitulla linjalla on vaan pysyttävä
Oli *niin* lähellä että en ostanut uutta Kia Ceed wagonia 7 vuoden tehdastakuulla jne. Mutta kun ei vaan taivu.
(Tuo Croma tuntuu toimivan ihan normaalisti, maanantain letkuun jne.)
En tiedä onko psyykkistä vai ei, mutta pientä nykimistä olin havaitsenevani ajaessa. Ja tuntui ottavan kaasua perin huonosti kylmänä tuosta pihasta lähtiessä.
Kesärenkaiden vaihto muodostui niin syvimmän vatutuksen tuottavaksi urakaksi. Ei renkaat, ei... vaan se saakutin helma ja ne saakutin helvatun 156:n la'speciale saumat. Kahdessa reikä. Toinen alkamassa, pehmyt kohta. Toisessa 3x3cm hole... osin omaa syytä, lipsahti hallitunkki...
Nyt potuttaa, ja vahvasti. Tarvitsee varmaan katsella joku firma jossa saa laitettua laput päälle, kun itsellä ei ole hitsiä. Ellei joku Tre/Nokia foorumilainen lainaa kättä ja hitsiä - peltiä löytyy itseltä (oli ennen Ford)...
Renkaat sentäs sain alle, ja todettua, että tarvii vain kaksi Misukkaa ostaa, kaksi on priimakunnossa.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
Niin lähti meiltäkin joku aika sitten pikkutytön fillari. Varmaan tosi kiva selittää nelivuotiaalle että sedät on nyt vieneet sinun pyörän. Ja kaksilla kottikärryillä oli ajettu yöllä kilpaa viereisen koulun kentällä.
Mutta lumikolilla nyt luulisi olevan vähän hankalaa ajaa rallia...?
Ei ainakaan turbo unossa jäänyt, eikä jäänyt myöskään edes koneen sisäpuolelle.
Eikä jäänyt turbo cromassa, tässä jäi kylläkin koneen sisälle. Kuten kaikki muutkin irto-osat.
Mutteri tosiaan löytyi välijäähyputkistosta, tässä Audissa on turbot kyllä uskomattoman pienet, ei helposti olisi mutteri läpi mahtunut, mutta eihän niiden tarvitsekaan kehittää kuin 150hv/kpl. Turbo ei pitänyt mitään ylimääräistä ääntä vaikka akseli oli poikki, eikä mulla ollut hajuakaan tuon kardaanin nivelen sisäkehän olevan palasina tai tukikumin katki, tiesin että se oli rikki kun punaista nestettä valui sieltä viikkoja.
Piti lappeenrannasta käydä ostamassa "uusi" kakkosauto. Ensin Turusta helsinkiin ja kaveri kuskiksi kyytiin. n. 100km ennen lappeeta puhelin soi ja myyjä kertoo, että joku oli ajanut kyljestä sisään ja auto lunastuskunnossa...
Sattuipa vaan kovin sopivasti... ettei olisi mennyt myymään välistä, vaikka tulosta oli sovittu tarkkaan edellisenä iltana. Noh, mikäpä tuossa. Turhia kustannuksia tuli mukavasti, kun ei tuo 3.2 oli kaikkein taloudellisin peli. Täysin turha reissu ja viikonloppu pilalla. Kenelläkään myydä hyvää ja halpaa kakkosautoa?
He*vetin myyrät myllänneet taas koko pihan. Karkottimet ei auta mitään. Mainetta ja kunniaa sille joka kertoo toimivan keinon miten noista pääsee eroon.
^forten air intake cleaner on helkkarin hyvä tavara tuohon putsaukseen. Imuputki irti ja kaasuläpän töpseli irti. Sitten suihkit ympäriinsä tuota cleaneriä ja kääntelet läppää sormin, ainetta läpän akselille samalla kun kääntelet ja loppu purkki läpän taakse imusarjaan.
Mahdollisimman nopeesti töpseli ja imputki kiinni ja sitten starttaamaan kone käymään ja kovilla kierroksilla. Käy tovin rykien ja paukkuen.
Sitä en tiedä auttaako itse vikaan, mutta onpahan sitten puhdas läppä, imusarja, kanavat ja venttiilit.
Sen kerran ku löyty työpaikka jonne pääsi heti alottelemaan jo ajoissa ennen kesäduunia opiskelujen ohella, niin eikö sitten koulun puolelta tehdä homma mahdollisimman vaikeaksi. Ilmottele tässä nyt sitten työpäiviä pomolle kun saattaa edellisenä iltana tulla ilmoitus että aamulla nyt sitten onkin tunnit joista ei käytännössä voi jäädä pois. Tällä viikollakin piti päästä töihin kolmeksi päiväksi, nyt sitten jäljelle jää enää yksi...
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Monza kirjoitti:Kestääkö näissä 147/156/GT himmeleissä ylipäänsä minkäänmerkkinen pusla/tukivarsi yli vuotta kolisematta tahi narisematta ...
Ajoin kahdella 156:lla yhteensä noin 350 000 km. Yhteensä niihin vaihdettiin 3 tukivartta.
Ajoin kahdella 156:sella yhteensä noin 250tkm, kumpaakin vaihdettiin kaikki tukivarret ainakin kerran .. eli yhteensä n. 16kpl plus koiranluita lukuisia.
Jaaha,kauan 75:lla pääski ajelee, tai voihan sillä vieläki ajaa jos öljyä pitää mukana. Vuotaa iha huolella tuolta laturin takaa, ilmeisesti laturin alemman korvakkeen paikkeilta. No onha tossa jotai hyvääki, on alusta öljytty.
Meni aika nappiin laivareissu eilen. Lähdettiin 19:09 junalla Riihimäestä kohti Helsinkiä, hesassa oltiin 21:27. Laiva lähti 21:30..... Ei oikein ehtiny. Tultiin sitten samalla junalla takasin, eikä ees v***ttanu!!
Salamatkustaja koitti taas vaihteeks päästä autokyytiin. Rupee olemaan noita jäniksiä riesaksi asti... Noh onneks ei menny muuta kun väliaikais-ritilä kasaan ja sumari pamahti konehuoneen perälle
kTo kirjoitti:Salamatkustaja koitti taas vaihteeks päästä autokyytiin. Rupee olemaan noita jäniksiä riesaksi asti... Noh onneks ei menny muuta kun väliaikais-ritilä kasaan ja sumari pamahti konehuoneen perälle
Näin kerran gtv:n jossa pupu oli päässyt kyytiin, ainakin siksi aikaa kun kone oli keittänyt. Meni maski, syyläri/ilmastoinin kenno ja tietty ainakin kansi kun ei oltu pysähdytty kysymään matkalippuja
Riistan tuoksu oli kesähelteellä melkoinen, karvaa ja suolenpätkää koko konehuone täynnä.
kTo kirjoitti:Salamatkustaja koitti taas vaihteeks päästä autokyytiin. Rupee olemaan noita jäniksiä riesaksi asti... Noh onneks ei menny muuta kun väliaikais-ritilä kasaan ja sumari pamahti konehuoneen perälle
Näin kerran gtv:n jossa pupu oli päässyt kyytiin, ainakin siksi aikaa kun kone oli keittänyt. Meni maski, syyläri/ilmastoinin kenno ja tietty ainakin kansi kun ei oltu pysähdytty kysymään matkalippuja
Riistan tuoksu oli kesähelteellä melkoinen, karvaa ja suolenpätkää koko konehuone täynnä.
Täytyy muistaa kiittää korkeampaa tahoa siitä ettei omalla kohdallani tulos ollut tuollainen Oli tollanen alumiininen ritilä kiinni kun vanha muovinen hajosi, niin ilmeisesti pehmensi iskua melkosesti. Pysähtyi sentti pari ennen syyläriä Uskomatonta kyllä pupu oli ihan ehjä, mitä nyt nesteet tuli pihalle, nekin onneksi pääosin muualle kun autoni päälle.
^Faija ajoi aikanaan vahingossa ketun päälle. Keskustassa sai sitten aika outoja katseita niin meni tarkastamaan tilanteen ja siellähän se kettu oli keulan koristeena.
Mitä avautumiseen tulee, ajoin Audin öljypohjan paskaksi merkitsemättömään routaheittoon hiekkatiellä matkalla kouluun.. Kyllä on kaikenlaista ropleemaa Audin kanssa pidellyt. Tapahtumapaikan ja öljypohjan entisen hitsauksen takia, vaikkei siitä auennutkaan, ei taida korvauksiakaan tarvita odotella.
^Forte ei periaatteessa ole kuluttajatavaraa, joistain tarvikeliikkeistä kyllä saa, mutta pääsääntöisesti korjaamoilta. Jos ei meinaa löytyä niin pistä PM, nokialta löytyy ainakin.
Epezi kirjoitti:^forten air intake cleaner on helkkarin hyvä ...
Mistähän tätä muuten mahtaisi saada? Ihan perus autotarvikeliikkeet?
Mun mielestä oon nähnyt forten tuotteita myytävän jossain isossa varaosapuodissa tyyliin AD tai osaset.
Tampereelta ite ostin joskus motonetistä samaan tarkoitukseen Bardahlin Carburettor cleaner spraytä joka toimi tuon läpän putsaukseen loistavasti. Tuota ei taida enää olla mutta Bardahlilta löytyy Fuel system parts cleaner spray joka lienee vastaava ja kuvauksen mukaan sopii juuri tuohon hommaan. Tässä siis vaihtoehto jos et tuota Fortea vaikka löytäisi.
^Forte ei periaatteessa ole kuluttajatavaraa, joistain tarvikeliikkeistä kyllä saa, mutta pääsääntöisesti korjaamoilta. Jos ei meinaa löytyä niin pistä PM, nokialta löytyy ainakin.
AD Varaosamaailmasta Tampereelta saa, ainakin tavanomaisimmat tuotteet...
Kyselin taannoin onko käyttäjäkokemuksia Forten ketjurasvasta moottoripyöriin joka on purkissa vaseliinimaisessa muodossa, melko kallista ja Forte kehuu tuotetta mm valumattomaksi...
Myyjä kertoi samalla lailla sotkee takavanteen kuin muutkin rasvat ja iskee kiinni vielä sitkeämmin, kerää kaiken roskan itseensä..
Monza kirjoitti:"Islantilaiset" sotkee jo lentoliikenteenkin, saas nähdä tullaanko huomenna kotiin.
Et taida tulla ? Taisit olla jossain päin eurooppaa? Ei kun sopivan hintaista alfaa ettimään
Joo, Müncheniin jämähti, toistaiseksi. Su täällä alkaa rakennusmessut ja hotellihinnat kerrotaan kolmella, eli silloin on viimeistään pakko nostaa kytkintä!
Epezi kirjoitti:^Forte ei periaatteessa ole kuluttajatavaraa, joistain tarvikeliikkeistä kyllä saa, mutta pääsääntöisesti korjaamoilta. Jos ei meinaa löytyä niin pistä PM, nokialta löytyy ainakin.
AD Varaosamaailmasta Tampereelta saa, ainakin tavanomaisimmat tuotteet...
Okei, kiitoksia näistä tiedoista. Voisi tänään käydä tarkistamassa jos ehtii.
Monza kirjoitti:Joo, Müncheniin jämähti, toistaiseksi. Su täällä alkaa rakennusmessut ja hotellihinnat kerrotaan kolmella, eli silloin on viimeistään pakko nostaa kytkintä!
Juuri kyseisille messuille olisi tarkoitus jollain ilveellä päästä. Lennot oli varattu loppuviikolle eestaas, mutta pahalta näyttää.
Monza kirjoitti:Joo, Müncheniin jämähti, toistaiseksi. Su täällä alkaa rakennusmessut ja hotellihinnat kerrotaan kolmella, eli silloin on viimeistään pakko nostaa kytkintä!
Juuri kyseisille messuille olisi tarkoitus jollain ilveellä päästä. Lennot oli varattu loppuviikolle eestaas, mutta pahalta näyttää.
Alkaa vaikuttaa siltä, että viikonloppuna täältä ei lennetä mihinkään. Taisi mennä junareissuksi .. Niissäkin on varmaan runsaasti vapaita paikkoja
Voi perkele että oli taas suunnittelun kukkanen. Paineilmatoimisessa tuulilasinpyyhkijässä on kahva josta pyyhkijää voi käyttää ihan lihasvoimalla. Paineilmaputken banjopultti vaan on suraan sen kahvan alla, rouhas aika syvän railon tohon etusormen niveleen. Enpä hetkeen ole yhtä paljon kiroillut