Mikäli nyt en ihan väärin muista, niin oli. Rouvalla käytössä enimmäkseen ja rouva niitä asioita hoiteli huollon kanssa - miehen pinna kun ei kestänyt enää.Olikos kysessä musta SW? Ite vein kans tehon puutteen vuoksi deltaan tossa maanantaina ja siellä oli ollut musta SW EGR vian takia jo kuulemma noin 10 kertaa. Itellä onneksi vain tämän yhden kerran, toistaiseksi. takuuseenhan toi menee ja nyt kulkee taas mukavasti.
alfa 159
Valvoja: Moderators
Tumbelle
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Uutta vikaa pukkaa. Eilen parkkitutka sai hepulin ja ilmoittaa nyt ettei toimi enää. Etututkat toimii ainakin ja osittain vissiin takanakin. Mutta virhevaloa tarjoaa ja huutaa kuin tapettava. Täytyy vissiin taas ajaa kaveri huollon tutkittavaksi kunhan ehtii... takuulle on taas käyttöä.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Muutama viikko sitten ilmeni ikävä ominaisuus kaupunkinopeuksissa, eli jarrujen vinkuminen. Karmea laahaava vikinä, joka tosin kuuluu vain ns. kävelynopeudessa. Pätevänä kaverina olen onnistunut paikantamaan äänen kuskinpuolelle eteen.
Viime torstaina kävin asioimassa Pelttarin (uusi Alfa-myymälä) huoltotiskillä, jossa erittäin tylsistyneen oloinen kaveri totesi, että parin viikon päästä ehditään katsomaan. Ihmettelin siinä ääneen, että ei kai kaksi vuotta vanhaan, ja 21 tkm ajettuun autoon luulisi vielä jarrupalikkaa tarvitsevan vaihtaa. Kaveri totesi, että Joo, mut kyllä jarrut pitäis joka vuosi huoltaa. En tiedä, yrittikö kommentillaan teilata ajatustani, että menisi takuun piikkiin?
Kertokaa nyt viisammat, että onko kyseessä niin kuluvaa palikkaa, että lompakkoa pitää kaivaa taskusta? Jos näin, niin vien kyllä sitten mielummin vaikka Deltaan. Ja totta kai saa ehdottaa, että mikä siellä kitisee..
Viime torstaina kävin asioimassa Pelttarin (uusi Alfa-myymälä) huoltotiskillä, jossa erittäin tylsistyneen oloinen kaveri totesi, että parin viikon päästä ehditään katsomaan. Ihmettelin siinä ääneen, että ei kai kaksi vuotta vanhaan, ja 21 tkm ajettuun autoon luulisi vielä jarrupalikkaa tarvitsevan vaihtaa. Kaveri totesi, että Joo, mut kyllä jarrut pitäis joka vuosi huoltaa. En tiedä, yrittikö kommentillaan teilata ajatustani, että menisi takuun piikkiin?
Kertokaa nyt viisammat, että onko kyseessä niin kuluvaa palikkaa, että lompakkoa pitää kaivaa taskusta? Jos näin, niin vien kyllä sitten mielummin vaikka Deltaan. Ja totta kai saa ehdottaa, että mikä siellä kitisee..
Kokemuksesta veikkaan, että jarrupalat vinkuvat. Ovat loppumaisillaan ja vaihdon jälkeen häviää vikinä.Cuore Sportivo kirjoitti:Muutama viikko sitten ilmeni ikävä ominaisuus kaupunkinopeuksissa, eli jarrujen vinkuminen. Karmea laahaava vikinä, joka tosin kuuluu vain ns. kävelynopeudessa. Pätevänä kaverina olen onnistunut paikantamaan äänen kuskinpuolelle eteen.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Jäähdytysneste vähissä -ilmoitus, joka näyttää tulevan terävissä kuopissa. Nestettä riittävästi, joten anturi ilmeisesti herkkä tärinälle.doublesix kirjoitti:Pari kertaa herjasi "radiator fluid....",mutta meni niin nopeasti,ettei ehtinyt lukemaan. Syylarin nesteet kuitenkin max merkissä. Oisko jollain tietoa tosta loppu tekstistä?
- haluanalhvan
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
- Paikkakunta: Helsinki
Mullakin on tämä sadevesi valuu takapenkkien matoille - ongelma, joka siis ilmeisesti on tyyppivika. Kummatkin takamatot on aina märkinä sateen jälkeen oikein kunnolla. Onko joku saanut korjatutettua ongelman tyyppivikana takuuajan jälkeen?
Toinen mystinen onglma mulla on, että motarinopeuksissa 100+ km alkaa outo räpätys antennin paikkeilta katolta. Joku tiiviste siellä ääntelee ajoviimassa. Aluksi luulin, että se on antenni joka siellä hakkaa mutta ei ollut. Ongelma ei postunut kun ajoin pätkän ilman antennia.
Toinen mystinen onglma mulla on, että motarinopeuksissa 100+ km alkaa outo räpätys antennin paikkeilta katolta. Joku tiiviste siellä ääntelee ajoviimassa. Aluksi luulin, että se on antenni joka siellä hakkaa mutta ei ollut. Ongelma ei postunut kun ajoin pätkän ilman antennia.
Takuuna korjattu "vuotavat sadevedet"deltassa. Ovipahvien tiiviste vuotaa sisälle, eli vesi valui ainakin minulla ovipahvin ja oven rungon välistä oven tiivisteen päälle ja siitä matolle. Kokeilepa rankemman sateen jälkeen ovipahvin ja oven reunasaumaa, pitäisi olla myös sieltä märkä. Pyydä vaihtamaa ajoissa, multa meni myös keksuslukituksen ohjausyksikkö takaoven sisältä kastumisen vuoksi.haluanalhvan kirjoitti:Mullakin on tämä sadevesi valuu takapenkkien matoille - ongelma, joka siis ilmeisesti on tyyppivika. Kummatkin takamatot on aina märkinä sateen jälkeen oikein kunnolla. Onko joku saanut korjatutettua ongelman tyyppivikana takuuajan jälkeen?
Toinen mystinen onglma mulla on, että motarinopeuksissa 100+ km alkaa outo räpätys antennin paikkeilta katolta. Joku tiiviste siellä ääntelee ajoviimassa. Aluksi luulin, että se on antenni joka siellä hakkaa mutta ei ollut. Ongelma ei postunut kun ajoin pätkän ilman antennia.
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Tarkoittaako tuo sitä, että sateella ovessa on reippaasti vettä?puppe78 kirjoitti:Takuuna korjattu "vuotavat sadevedet"deltassa. Ovipahvien tiiviste vuotaa sisälle, eli vesi valui ainakin minulla ovipahvin ja oven rungon välistä oven tiivisteen päälle ja siitä matolle. Kokeilepa rankemman sateen jälkeen ovipahvin ja oven reunasaumaa, pitäisi olla myös sieltä märkä. Pyydä vaihtamaa ajoissa, multa meni myös keksuslukituksen ohjausyksikkö takaoven sisältä kastumisen vuoksi.
alfista kirjoitti:Tarkoittaako tuo sitä, että sateella ovessa on reippaasti vettä?puppe78 kirjoitti:Takuuna korjattu "vuotavat sadevedet"deltassa. Ovipahvien tiiviste vuotaa sisälle, eli vesi valui ainakin minulla ovipahvin ja oven rungon välistä oven tiivisteen päälle ja siitä matolle. Kokeilepa rankemman sateen jälkeen ovipahvin ja oven reunasaumaa, pitäisi olla myös sieltä märkä. Pyydä vaihtamaa ajoissa, multa meni myös keksuslukituksen ohjausyksikkö takaoven sisältä kastumisen vuoksi.
Oma kokemus, että pieni sade ei sisälle tullut. Rankemmalla sateella ilmeisesti ei ehdi johtumaan vedet oikeaa tietä pois?
Jokohan uusissa 159:ssä on nämä ensi vuonna pakollisiksi tulevat päivävalot? Mietin vain, kun menee muutenkin toiselta puolen umpiot vaihtoon...
...että laittaisiko sellaiset
...mitenköhän ovat ajatelleet toteuttaa..?
Jos olisin italialainen insinööri, niin hyödyntäisin sen melko kevyellä käytöllä olevan keskimmäisen.
Toivottavasti eivät ala viritellä mitään joulunauhoja á la Audi.
...että laittaisiko sellaiset
...mitenköhän ovat ajatelleet toteuttaa..?
Jos olisin italialainen insinööri, niin hyödyntäisin sen melko kevyellä käytöllä olevan keskimmäisen.
Toivottavasti eivät ala viritellä mitään joulunauhoja á la Audi.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Eikös nuo ledit oo kohta lakisääteiset, kun jokaisessa uudessa automallissahan ne on, ja osa tuunaa niitä vanhempiinkinJönsson kirjoitti:Jokohan uusissa 159:ssä on nämä ensi vuonna pakollisiksi tulevat päivävalot? Mietin vain, kun menee muutenkin toiselta puolen umpiot vaihtoon...
...että laittaisiko sellaiset
...mitenköhän ovat ajatelleet toteuttaa..?
Jos olisin italialainen insinööri, niin hyödyntäisin sen melko kevyellä käytöllä olevan keskimmäisen.
Toivottavasti eivät ala viritellä mitään joulunauhoja á la Audi.

Kohta... sillähän minä, että jos olisi jo..?routasydän kirjoitti:Eikös nuo ledit oo kohta lakisääteiset, kun jokaisessa uudessa automallissahan ne on, ja osa tuunaa niitä vanhempiinkinJönsson kirjoitti:Jokohan uusissa 159:ssä on nämä ensi vuonna pakollisiksi tulevat päivävalot? Mietin vain, kun menee muutenkin toiselta puolen umpiot vaihtoon...
...että laittaisiko sellaiset
...mitenköhän ovat ajatelleet toteuttaa..?
Jos olisin italialainen insinööri, niin hyödyntäisin sen melko kevyellä käytöllä olevan keskimmäisen.
Toivottavasti eivät ala viritellä mitään joulunauhoja á la Audi.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Tuli vedettyä äskön tankkiin 64 litraa diiseliä, 70L tankki. Paljonkohan tosta 6 litrasta oli jo matkalla taivaisiin? Onko joku saanut vielä enemmän mahtuun? 2,4 jtdm siis..
Onko muuten joltain muultakin valojen automaatio rikki? tai minulla ainakin virrat päälle laittaessa menee valot alas-ylös mutta kun on niin törkeen korkeella että päivittäin vastaan tuleva luulee että on pitkä päällä.

Tänään tankkasin 66 litraa ja desejä päälle. Joskus on mennyt 67, kun olen ajanut vielä lähes 60 km. sen jälkeen, kun "range km:n" tilalle on tullut "Limited Range". On lievästi pessimistinen tuo jäljellä olevan ajomatkan ilmoitus, mutta parempi tietysti näin päin.tumbe kirjoitti:Tuli vedettyä äskön tankkiin 64 litraa diiseliä, 70L tankki. Paljonkohan tosta 6 litrasta oli jo matkalla taivaisiin? Onko joku saanut vielä enemmän mahtuun? 2,4 jtdm siis..Onko muuten joltain muultakin valojen automaatio rikki? tai minulla ainakin virrat päälle laittaessa menee valot alas-ylös mutta kun on niin törkeen korkeella että päivittäin vastaan tuleva luulee että on pitkä päällä.
Jönsson kirjoitti:Kohta... sillähän minä, että jos olisi jo..?routasydän kirjoitti:Eikös nuo ledit oo kohta lakisääteiset, kun jokaisessa uudessa automallissahan ne on, ja osa tuunaa niitä vanhempiinkinJönsson kirjoitti:Jokohan uusissa 159:ssä on nämä ensi vuonna pakollisiksi tulevat päivävalot? Mietin vain, kun menee muutenkin toiselta puolen umpiot vaihtoon...
...että laittaisiko sellaiset
...mitenköhän ovat ajatelleet toteuttaa..?
Jos olisin italialainen insinööri, niin hyödyntäisin sen melko kevyellä käytöllä olevan keskimmäisen.
Toivottavasti eivät ala viritellä mitään joulunauhoja á la Audi.
Kyllähän ne päivävalot, ja vieläpä LED-toteuksena olisivat kivat ja toivottavat. Kun ne vielä saisi päivitettyä aikaisempiin malleihin. Välttyisi hankalilta vaihdoilta ja xenonit, joita ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, eivät menettäisi tehoaan.
Kukahan keksii tässä markkinaraon ja suunnittelee sarjan sekä asennusohjeen. Kytkentä ei ole vaikea: päivävalot syttyvät kun virta päälle ja sammuvat kun ajovalot sytytetään.
Ei ne Audin LED-rivit mielestäni niin kauheat ole, hyvin näkyvät ja täyttävät tehtävänsä. Jos Alfan jo olemassa oleviin valoihin näitä viriteltäisiin, niin kaipa ne jonninjoutavat sumuvalot olisivat oikea paikka, jos vaan sijainti täyttää asetuksen vaatimukset.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Kannattaa varmaan vilkaista sitä automaattisäädön vivustoa jossakin akselissa. En tiedä toteusta 159:ssä, mutta mun kinnerissä etuakselin säätövivut olivat irronneet toisistaan. Tosin silloin valot jäivät kokonaan alas ja startatessa eivät liikkuneet mihinkään. Lienee turvatoiminto, eli jos säätöyksikkö ei saa signaalia, niin valot jäävät ala-asentoon. Ylös niiden ei pitäisi näyttää. Onko umpioiden perussäätö muuttunut?tumbe kirjoitti:Onko muuten joltain muultakin valojen automaatio rikki? tai minulla ainakin virrat päälle laittaessa menee valot alas-ylös mutta kun on niin törkeen korkeella että päivittäin vastaan tuleva luulee että on pitkä päällä.
- ragazza
- Viestit: 296
- Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
- Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere
Onko kenelläkään ollut ongelmia 159:n takapenkkien kanssa? Eilen nimittäin huomasin, että kun penkin (istuinosan siis, selkänojalla ei ole mitään osaa) alareunasta ottaa kiinni ja nostaa, niin penkki "lonksuu" ja tuntuu olevan jotenkin irti. Ihan kuin jokin lukko olisi hajalla ja penkki heiluu miten sattuu (jos toiselle puolelle istuu, toinen puoli sitä vastoin 'nousee'). Huomasin, että oikean takapenkin alla on jokin muovinen härpäke/putkilo, joka vaikuttaa olevan irrallaan jostakin?! No kumminkin tämän 'tutkimisen' jälkeen takapenkki tärisee ja pitää kamalaa meteliä AINA ajettaessa. Mikä vialla? 

- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Eipä ole mitään muuta ongelmaa ollut kuin, että jos selkänojia käyttää alhaalla, niin ne pitää aika voimalla jysäyttää takaisin (siellä on kai se punainen muovi yläreunassa joka näyttä onko lukkiutunut). Piti itelläkin jonkin verran kolinaa ja tärinää, ennen kuin huomasin, jotta en ollu kunnolla paukauttanut selkänojia ylösragazza kirjoitti:Onko kenelläkään ollut ongelmia 159:n takapenkkien kanssa? Eilen nimittäin huomasin, että kun penkin (istuinosan siis, selkänojalla ei ole mitään osaa) alareunasta ottaa kiinni ja nostaa, niin penkki "lonksuu" ja tuntuu olevan jotenkin irti. Ihan kuin jokin lukko olisi hajalla ja penkki heiluu miten sattuu (jos toiselle puolelle istuu, toinen puoli sitä vastoin 'nousee'). Huomasin, että oikean takapenkin alla on jokin muovinen härpäke/putkilo, joka vaikuttaa olevan irrallaan jostakin?! No kumminkin tämän 'tutkimisen' jälkeen takapenkki tärisee ja pitää kamalaa meteliä AINA ajettaessa. Mikä vialla?
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Keväinen autokuume ei tunnu hellittävän ilman 159:n hankintaa.
Edellinen Alfa-tuttavuus 156:n kanssa jäi valitettavan lyhyeksi joten nyt voisi olla aika ottaa toinen erä Alfa-harrastelua 159:n kanssa.
Oma valinta saattaisi olla 2.2 JTS, mieluusti 4-ovisena. Koeajollakin tuli jo käytyä erään yksilön merkeissä. Kyseinen yksilö tuntui tekniikaltaan ja kilometreiltään kelvolliselta mutta sisätilat olivat hieman huonossa kunnossa. Hämmentävä kokemus oli vaihdekepin nuppi joka pyöri.
Keulan alaosakin oli saanut jonkilaisen tällin. Tuo kipale jäi siis kauppaan mutta etsintä jatkuu.
Mitenkäs tehdastakuu toimii käytettynä ostetuissa?
Esikoinen on myös tulossa tuossa kesällä joten hieman mietityttää saako esim. rattaita mahtumaan sedaniin (edes renkaat irrotettuna, Brio happy mixed)?

Oma valinta saattaisi olla 2.2 JTS, mieluusti 4-ovisena. Koeajollakin tuli jo käytyä erään yksilön merkeissä. Kyseinen yksilö tuntui tekniikaltaan ja kilometreiltään kelvolliselta mutta sisätilat olivat hieman huonossa kunnossa. Hämmentävä kokemus oli vaihdekepin nuppi joka pyöri.

Mitenkäs tehdastakuu toimii käytettynä ostetuissa?
Esikoinen on myös tulossa tuossa kesällä joten hieman mietityttää saako esim. rattaita mahtumaan sedaniin (edes renkaat irrotettuna, Brio happy mixed)?
Keula on pitkä ja herkkä ottaan kiinni rampeissa.
Ei taida Deltan takuu olla voimassa, kun on käynyt muussa autoliikkeessä.
Deltasta vois saada 5 v takuun jatkuun - tosin tiedä, miten nykyään pelaavat. Aiemmin toimi.
Ei taida Deltan takuu olla voimassa, kun on käynyt muussa autoliikkeessä.
Deltasta vois saada 5 v takuun jatkuun - tosin tiedä, miten nykyään pelaavat. Aiemmin toimi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Ilmastointilaite
Huomasin vasta nyt, ilmojen lämmettyä, että ilmastointilaite ei pelaa. Ostin uuden 159:n talvella ja silloin ei edes älynnyt kokeilla ilmastointia. Olis pitänyt, sillä sama juttu oli aikoinaan 156:n kanssa, kun ostin sen keväällä, niin huomasin vian vasta, kun tuli ensimmäiset helteet. Kyseessä lienee joku nestevajaus. 156:ssa ilmastointilaitetta ei oltu edes kytketty kiinni. Takuuseen menee, mutta turha vaiva ja riesa. Pitäisi saada korvaus huolimattomuudesta. Perseensuti.
Oman kokemukseni mukaan Deltassa ei ole toiminut edes tehtan piikkiin menevät takuukorjaukset; tehdas kun suostuu maksamaan työstä vain alalla yleisesti vallitsevan tuntitaksan mukaan eli noin 30 % Delta-auton haluamasta.Laku kirjoitti:Keula on pitkä ja herkkä ottaan kiinni rampeissa.
Ei taida Deltan takuu olla voimassa, kun on käynyt muussa autoliikkeessä.
Deltasta vois saada 5 v takuun jatkuun - tosin tiedä, miten nykyään pelaavat. Aiemmin toimi.
Onkos se 159:n tehdastakuu muuten 2 vai 3 vuotta?
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Hei,kyllä ainakin omat yhdistelmävaunut sopii tuonne sedanin perään vähän soveltamalla. Merkistä ja mallista en kyllä tiedä. Googletin nuo kärryt niin ainakin äkkiseltään vaikuttaa samaa suuruusluokkaa olevan. Itse joutunut irrottamaan renkaiden lisäksi tuon kopankin tuosta alustasta ja se pystyyn siihen eteen niin sitten sopii. Muuta tavaraakin sopii sitten tuon alustan päälle ja tuon kopan sivuille. Suurin ongelmahan tuossa on se täyttöaukon pienuus..Jurin kirjoitti: Esikoinen on myös tulossa tuossa kesällä joten hieman mietityttää saako esim. rattaita mahtumaan sedaniin (edes renkaat irrotettuna, Brio happy mixed)?
Säätönappulat
Se, minkä puutteen tässä on jo huomannut muutaman kuukauden käytön jälkeen on että, tuulettimen säätönamiska on aika perseestä. Se on vaihdekepin takana oleva painokytkin - ja +. 156:ssa oli mielestäni paremmat puhaltimen ja ilmastoinnin säätönamiskat. Iso kierrettävä kiekko on paras ratkaisu. Sellainen on nopea ja helppo käyttää. 159:ssä radioon on sellainen jo saatu (vaikka ratissakin on säätö), mutta puhaltimen säädössä on menty taaksepäin. Alfassahan puhaltimessa on joku ihme muisti ja se alkaa joskus puhaltamaan yhtäkkiä täysillä liikkeellelähdön jälkeen. Silloin haluaisi kääntää puhalluksen äkkiä pois, mutta nyt sitä pitää yrittää sormella tököttää.
Re: Säätönappulat
[quote="Armour"] Alfassahan puhaltimessa on joku ihme muisti ja se alkaa joskus puhaltamaan yhtäkkiä täysillä liikkeellelähdön jälkeen. quote]
Sitä kutsutaan automaatti-ilmastoinniksi. Se hakee mielestään fiksuimman (nopeimman?) tavan tavoittaa valittu lämpötila. Se ei ole välttämättä mukavin tapa
Sitä kutsutaan automaatti-ilmastoinniksi. Se hakee mielestään fiksuimman (nopeimman?) tavan tavoittaa valittu lämpötila. Se ei ole välttämättä mukavin tapa
Itse pidän lämmöt 18 ja Auto päällä. Ei tartte koskea mihinkään. Tuuletin pyörii yleisesti kaksi tai kolme viivallista nopeutta.
Jos jotain haluaa painella, niin se on sitten ilmastointi-nappi kesäkuumalla.
Toi + - systeemi, sillä saa kyllä totaalisen sekaannuksen aikaiseksi.
Lämpöpylpyrästä voi valita myös Hi ja LO, jotka lähtevät aika äkäisesti toimintaan ja niillä kyllä ilmakanavat putsaantuu.
Jos jotain haluaa painella, niin se on sitten ilmastointi-nappi kesäkuumalla.
Toi + - systeemi, sillä saa kyllä totaalisen sekaannuksen aikaiseksi.
Lämpöpylpyrästä voi valita myös Hi ja LO, jotka lähtevät aika äkäisesti toimintaan ja niillä kyllä ilmakanavat putsaantuu.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Mun kokemuksella Deltan takuu on toiminut vielä viime vuonna viimeksi ja mun autohan on 2006, eli sama mitä edellä kyseltiin.
Eli 2006 mallissa ei ole kyllä mitään tehdastakuita voimassa, oli se sitten 2 tai 3 vuotta - muistaakseni 2. Tässä tapauksessahan sillä ei ole väliä - tuoreemmat erikseen.
Eli 2006 mallissa ei ole kyllä mitään tehdastakuita voimassa, oli se sitten 2 tai 3 vuotta - muistaakseni 2. Tässä tapauksessahan sillä ei ole väliä - tuoreemmat erikseen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Tuo on mukava kuulla. Pienen askartelun kyllä kestää, mutta huonompi juttu jos ei ollenkaan mahtuisi.-TMP- kirjoitti: Hei,kyllä ainakin omat yhdistelmävaunut sopii tuonne sedanin perään vähän soveltamalla..
Miksi muistelen että jostain vuodesta eteenpäin takuuaika piteni viiteen vuoteen - vai koskikohan tuo pelkästään moottoria. Jokatapauksessa DA ainakin mainostaa joihinkin yksilöihin tehdastakuuta olevan jäljellä 2-6 vuotta. Mitä sitten tarkoittaakaan.Laku kirjoitti: Eli 2006 mallissa ei ole kyllä mitään tehdastakuita voimassa, oli se sitten 2 tai 3 vuotta - muistaakseni 2..
^Joo siis Deltan oma takuu on 5 vuotta, meillä voimassa sekä Alfassa että Lanciassa.
Mielestäni se on Deltan myöntämä pidennetty takuu.
En nyt jaksa hakea huoltokirjaa, jossa se on merkittynä, mutta ihan ok toiminut.
Kannattaa selvittää etukäteen ennen ostoa, jos joku takuita kaupittelee. Ne ei välttämättä jatku uudelle omistajalle.
Mielestäni se on Deltan myöntämä pidennetty takuu.
En nyt jaksa hakea huoltokirjaa, jossa se on merkittynä, mutta ihan ok toiminut.
Kannattaa selvittää etukäteen ennen ostoa, jos joku takuita kaupittelee. Ne ei välttämättä jatku uudelle omistajalle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Takuuehdoissa sanotaan selvästi, että takuu (siis se 2 vuoden päälle annettu Deltan takuu) raukeaa, jos auto on välillä autokauppaa harjoittavan firman omistuksessa. Sen saa anomalla jatkumaan, kun kauppaa tehdään yksityisten kesken tai Deltan vaihtoautona. Esim. omastani on poikki, kun oli Autokeskuksessa välillä.Laku kirjoitti:^Joo siis Deltan oma takuu on 5 vuotta, meillä voimassa sekä Alfassa että Lanciassa.
Mielestäni se on Deltan myöntämä pidennetty takuu.
En nyt jaksa hakea huoltokirjaa, jossa se on merkittynä, mutta ihan ok toiminut.
Kannattaa selvittää etukäteen ennen ostoa, jos joku takuita kaupittelee. Ne ei välttämättä jatku uudelle omistajalle.
vesku
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 26 Elo 2009, 21:44
Hei,
Vuosimallin 2006 159 2.4 JTDm alfassani on tuntunut parin viime viikon aikana olleen tehot hieman kateissa ja viime viikolla kävi kertaalleen motarilla niin, että nopeus ei meinannut millään nousta yli sataseen vaan auto alkoi tärisyttää. Takaisintulomatkalla ongelma oli kuitenkin kadonnut. Tuota tehojen hiipumista ei myöskään huomaa ainakaan merkittävästi alemmissa nopeuksissa vaan sitä on siis esiintynyt satunnaisesti, kun mennään yli satasta.
Turbon paineet kyllä näyttävät nousevan mittarin mukaan, mutta mikähän moista voisi aiheuttaa? Huoltoonhan tuo pitää varmasti viedä, mutta ajattelin ensin kysäistä täältä onko mallissa esimerkiksi jotain tyyppivikaa, johon oireet täsmäisivät. Autolla on ajettu 140 000 km.
Vuosimallin 2006 159 2.4 JTDm alfassani on tuntunut parin viime viikon aikana olleen tehot hieman kateissa ja viime viikolla kävi kertaalleen motarilla niin, että nopeus ei meinannut millään nousta yli sataseen vaan auto alkoi tärisyttää. Takaisintulomatkalla ongelma oli kuitenkin kadonnut. Tuota tehojen hiipumista ei myöskään huomaa ainakaan merkittävästi alemmissa nopeuksissa vaan sitä on siis esiintynyt satunnaisesti, kun mennään yli satasta.
Turbon paineet kyllä näyttävät nousevan mittarin mukaan, mutta mikähän moista voisi aiheuttaa? Huoltoonhan tuo pitää varmasti viedä, mutta ajattelin ensin kysäistä täältä onko mallissa esimerkiksi jotain tyyppivikaa, johon oireet täsmäisivät. Autolla on ajettu 140 000 km.
EGR venttiiliHallanvaara kirjoitti:Hei,
Vuosimallin 2006 159 2.4 JTDm alfassani on tuntunut parin viime viikon aikana olleen tehot hieman kateissa ja viime viikolla kävi kertaalleen motarilla niin, että nopeus ei meinannut millään nousta yli sataseen vaan auto alkoi tärisyttää. Takaisintulomatkalla ongelma oli kuitenkin kadonnut. Tuota tehojen hiipumista ei myöskään huomaa ainakaan merkittävästi alemmissa nopeuksissa vaan sitä on siis esiintynyt satunnaisesti, kun mennään yli satasta.
Turbon paineet kyllä näyttävät nousevan mittarin mukaan, mutta mikähän moista voisi aiheuttaa? Huoltoonhan tuo pitää varmasti viedä, mutta ajattelin ensin kysäistä täältä onko mallissa esimerkiksi jotain tyyppivikaa, johon oireet täsmäisivät. Autolla on ajettu 140 000 km.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
EGR:n piikkiin minäkin tuon laskisin. Itsellä vastikään vaihdettiin moinen härpäke, kun tehot häipyivät miltei kokonaan. Aluksi se tehohävikki oli satunnaista, mutta ajan mittaan se vain paheni. Ei enää uskaltanut lähteä ohittamaan edes traktoria - moposta puhumattakaan.
Nyt joudun viemään alfan uusinta"säätöön", kun tyhjäkäynti tuntuu jokseenkin epävarmalta ja auto saattaa sammua, kun laitan vaihteen "päälle". Auto on Qtronic. Tämä sammuminen on tapahtunut pari kertaa liikennevaloissakin ja sehän v*ttuttaa suunnattomasti.
Nyt joudun viemään alfan uusinta"säätöön", kun tyhjäkäynti tuntuu jokseenkin epävarmalta ja auto saattaa sammua, kun laitan vaihteen "päälle". Auto on Qtronic. Tämä sammuminen on tapahtunut pari kertaa liikennevaloissakin ja sehän v*ttuttaa suunnattomasti.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 26 Elo 2009, 21:44
Kun nyt lukaisin asiasta vinkkinne pohjalta netistä, niin EGR-vika kyllä sopisi tosiaan kuvaukseen. Tässä tarkemmin muistellessa autossa on ollut viime aikoina myös lieviä käynnistysongelmia, eli muutamaan kertaan on pitänyt painaa starttinappia vielä toistamiseen ennenkuin moottori on pysynyt päällä. En noteerannut asiaa aikaisemmin, mutta tämäkin ilmeisesti sopii kuvaan?
Viimeksi muokannut Hallanvaara, 14 Huhti 2010, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takuu jatkuu, jos vaan huoltoja jatketaan deltassa.Laku kirjoitti:^Joo siis Deltan oma takuu on 5 vuotta, meillä voimassa sekä Alfassa että Lanciassa.
Mielestäni se on Deltan myöntämä pidennetty takuu.
En nyt jaksa hakea huoltokirjaa, jossa se on merkittynä, mutta ihan ok toiminut.
Kannattaa selvittää etukäteen ennen ostoa, jos joku takuita kaupittelee. Ne ei välttämättä jatku uudelle omistajalle.
- Alfaholic -
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Siitä se alkaa, jossain vaiheessa saattaa kieltäytyä käynnistymästä kokonaan.Hallanvaara kirjoitti:Tässä tarkemmin muistellessa autossa on ollut viime aikoina myös lieviä käynnistysongelmia, eli muutamaan kertaan on pitänyt painaa starttinappia vielä toistamiseen ennenkuin moottori on pysynyt päällä.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 26 Elo 2009, 21:44