Alfa Romeo 156 2.0-16 JTS 4d - kokemuksia?
Valvoja: Moderators
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
Alfa Romeo 156 2.0-16 JTS 4d - kokemuksia?
Terve! Katselin tossa vm 2003 olevaa 156 JTS:ää, ajettu vähän päälle 100 000 km. Millaisia kokemuksia on tuosta 2 litran JTS:stä? Kestääkö esim. jakohihna kuinka hyvin tai onko joitain pikkuvikoja? Ja miten vertautuu 1.8 T.S. super moottorin omaavan Alfaan? Kumpi olisi järkevämpi jakohihnan kestävyyden kannalta? Olen ymmärtänyt että TS olisi aika herkkä tuon jakohihnan kanssa.
Kiitos!
Kiitos!
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Et kai meikäläisten Alfaa ole katsellut kun kilometritkin täsmää?
Noiden speksien mukaisella Alfalla on tullut vajaa vuosi ajeltua, omassa yksilössä ei sen mystisempiä vikoja ollut, ihan normaaleja kulutusosia vaihtamalla on menty. Jakohihnan vaihtoväli on sama 3v tai 60tkm sekä JTS:ssä että TS:ssä, sen suhteen ei ole eroa. Ainakin paperilla JTS vääntää paremmin alemmilla kierroksilla ja teho tulee tasaisemmin ylipäätään, TS:llä vissiin on tuntuvampi/hauskempi tehopiikki siellä 3000 kierroksen tienoilla. En ole itse TS:llä ajanut niin jätetään enemmät vertailut kokeneemmille...
Noiden speksien mukaisella Alfalla on tullut vajaa vuosi ajeltua, omassa yksilössä ei sen mystisempiä vikoja ollut, ihan normaaleja kulutusosia vaihtamalla on menty. Jakohihnan vaihtoväli on sama 3v tai 60tkm sekä JTS:ssä että TS:ssä, sen suhteen ei ole eroa. Ainakin paperilla JTS vääntää paremmin alemmilla kierroksilla ja teho tulee tasaisemmin ylipäätään, TS:llä vissiin on tuntuvampi/hauskempi tehopiikki siellä 3000 kierroksen tienoilla. En ole itse TS:llä ajanut niin jätetään enemmät vertailut kokeneemmille...
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Oma mielipiteeni on että TS on hauskempi
Superissa ainoa ero joka tulee mieleen on tasapaino akeselin ja sen remmin puuttuminen. TS ja JTS moottoreissa (tai onhan se Superkin TS mutta..) tulee sitten jakopään huollossa vähän enemmän hommaa ja kuluja verrattuna Superiin. Tietenkin sen tasapainoakselin hihnan voi jättää poiskin ja sillä ei kuulemma ole kovin suurta vaikutusta käyntiin mutta periaatteessa värinät siitä lisääntyy ja sillä voi olla vaikutusta moottorin kestävyyteen, tiedä häntä.
Onko Supereissa muuten se ajoituksen muunnin joka alkaa ilmoittelemaan itsestään yleensä joskus 100000km ja 150000km välillä.
Superissa ainoa ero joka tulee mieleen on tasapaino akeselin ja sen remmin puuttuminen. TS ja JTS moottoreissa (tai onhan se Superkin TS mutta..) tulee sitten jakopään huollossa vähän enemmän hommaa ja kuluja verrattuna Superiin. Tietenkin sen tasapainoakselin hihnan voi jättää poiskin ja sillä ei kuulemma ole kovin suurta vaikutusta käyntiin mutta periaatteessa värinät siitä lisääntyy ja sillä voi olla vaikutusta moottorin kestävyyteen, tiedä häntä.
Onko Supereissa muuten se ajoituksen muunnin joka alkaa ilmoittelemaan itsestään yleensä joskus 100000km ja 150000km välillä.
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
Kiitti taas vastauksista! Täytyy kyllä sanoa, että tää forumi on aivan mahtava, on meikäläiselllä sitten millaisia kysymyksiä tahansa niin vastauksia tulee! Kiitos ja kumarrus!
Siis tätä 156 olen katsellut http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 7651134930
Olen myös Alfa 147 hankintaa pohdiskellut, mutta olen ymmärtänyt että 147:n luetettavuus ja talviauto-ominaisuudet ei ole 156:n tasolla? Eilen oli muuten Iltalehden nettisivulla jotain juttua ranskalaisista italialaista vaihtoautoista, 147 ei kuulemma mene kaupaksi, muuta Alfat kylläkin.
http://www.iltalehti.fi/vaihtoautoextra/
Siis tätä 156 olen katsellut http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 7651134930
Olen myös Alfa 147 hankintaa pohdiskellut, mutta olen ymmärtänyt että 147:n luetettavuus ja talviauto-ominaisuudet ei ole 156:n tasolla? Eilen oli muuten Iltalehden nettisivulla jotain juttua ranskalaisista italialaista vaihtoautoista, 147 ei kuulemma mene kaupaksi, muuta Alfat kylläkin.
http://www.iltalehti.fi/vaihtoautoextra/
Meillä on ollut noita 147:ja kaksi ja kyllä ne on itseasiassa hyviä pelejä ja ajoltaan miltei parempia kuin 156.
Niissä 1.6 koneessa ei ole ongelmia ollut remmien kanssa.
Näitähän löytyy 105 ja 120 heppaisina.
Toi 2.0 kone lienee se herkin remmin suhteen.
No näähän on niitä fiilis asioita.
Niissä 1.6 koneessa ei ole ongelmia ollut remmien kanssa.
Näitähän löytyy 105 ja 120 heppaisina.
Toi 2.0 kone lienee se herkin remmin suhteen.
No näähän on niitä fiilis asioita.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
Okei, kiitti tiedosta! Täytyy laittaa tuo 147 nyt kanssa harkintaan. Jotenkin kummasti polttelee näin kevään aikaan uuden auton hankkiminen ja nyt siihen on periaatteessa ihan oikea syykin, kun vanha Opel on saanut ruostetta pohjaansa ja reiän pakoputkeen. Olen funtsaillu että parempi vaihtaa se pois vielä kun siitä saa jotain hyvitystä (on vm 2000) kuin ruveta korjauttamaan sitä. Ties mitä muuta siinä ilmenee kun talvella ei tahtonut oikein vastata kaasuun ja takakulmista kuuluu kolinaa.Laku kirjoitti:Meillä on ollut noita 147:ja kaksi ja kyllä ne on itseasiassa hyviä pelejä ja ajoltaan miltei parempia kuin 156.
Niissä 1.6 koneessa ei ole ongelmia ollut remmien kanssa.
Näitähän löytyy 105 ja 120 heppaisina.
Toi 2.0 kone lienee se herkin remmin suhteen.
No näähän on niitä fiilis asioita.
Alfa on tietysti ykkösvaihtoehto, siinä merkissä vaan on tyyliä
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
Itsellä on positiivisia ja negatiivisia ajatuksia tästä autosta,
Negatiiviset ensin:
-Etupään narinat (korjaantuu vaihtamalla ylätukivarret/20tkm ja taas narisee!)
-Termostaatti (lämmöt roikkuu 60-75, uus termostaatti 40e.)
-Edestä lokarin alapäästä lähtee maalit kivien mukana. (Kiveniskuteipillä korjaantuu.)
-Kalliit huollot merkkiliikkeissä.
-Hinnat romahtaa nopeeta.
Positiiviset:
+Todella hyvä ohjaantuvuus.
+Kytkimessä hyvä tuntuma.
+Kaasuun vastaa ripeesti.
+Kuskin ajoergonomia kohdillaan. (ei puudu paikat, 184/100.)
+Hyvän näkönen, ei vaadi mitään räpellyksiä.
+166hv 2.0 vapari koneesta.
2 vuoden kokemuksesta voisin sanoa että kaikin puolin mukava auto, Vittuiluahan tästä kuulee. (kuulemma alfat vikoja täynnä, palaanki syttynyt pari )
Itsellä nyt myynnissä: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2998816
Negatiiviset ensin:
-Etupään narinat (korjaantuu vaihtamalla ylätukivarret/20tkm ja taas narisee!)
-Termostaatti (lämmöt roikkuu 60-75, uus termostaatti 40e.)
-Edestä lokarin alapäästä lähtee maalit kivien mukana. (Kiveniskuteipillä korjaantuu.)
-Kalliit huollot merkkiliikkeissä.
-Hinnat romahtaa nopeeta.
Positiiviset:
+Todella hyvä ohjaantuvuus.
+Kytkimessä hyvä tuntuma.
+Kaasuun vastaa ripeesti.
+Kuskin ajoergonomia kohdillaan. (ei puudu paikat, 184/100.)
+Hyvän näkönen, ei vaadi mitään räpellyksiä.
+166hv 2.0 vapari koneesta.
2 vuoden kokemuksesta voisin sanoa että kaikin puolin mukava auto, Vittuiluahan tästä kuulee. (kuulemma alfat vikoja täynnä, palaanki syttynyt pari )
Itsellä nyt myynnissä: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2998816
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa