Alfa Romeo 156 2.0-16 JTS 4d - kokemuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Alfa Romeo 156 2.0-16 JTS 4d - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Terve! Katselin tossa vm 2003 olevaa 156 JTS:ää, ajettu vähän päälle 100 000 km. Millaisia kokemuksia on tuosta 2 litran JTS:stä? Kestääkö esim. jakohihna kuinka hyvin tai onko joitain pikkuvikoja? Ja miten vertautuu 1.8 T.S. super moottorin omaavan Alfaan? Kumpi olisi järkevämpi jakohihnan kestävyyden kannalta? Olen ymmärtänyt että TS olisi aika herkkä tuon jakohihnan kanssa.

Kiitos!

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Turre »

Et kai meikäläisten Alfaa ole katsellut kun kilometritkin täsmää? :lol:

Noiden speksien mukaisella Alfalla on tullut vajaa vuosi ajeltua, omassa yksilössä ei sen mystisempiä vikoja ollut, ihan normaaleja kulutusosia vaihtamalla on menty. Jakohihnan vaihtoväli on sama 3v tai 60tkm sekä JTS:ssä että TS:ssä, sen suhteen ei ole eroa. Ainakin paperilla JTS vääntää paremmin alemmilla kierroksilla ja teho tulee tasaisemmin ylipäätään, TS:llä vissiin on tuntuvampi/hauskempi tehopiikki siellä 3000 kierroksen tienoilla. En ole itse TS:llä ajanut niin jätetään enemmät vertailut kokeneemmille...

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ Joo se piikki on se kun takapenkiltä kuuluu voi herranjumala kun tää kiihtyy.

Mä en ole ajanut JTS-koneista, joten en täytä foorumia enempää. 8)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Oma mielipiteeni on että TS on hauskempi :-D
Superissa ainoa ero joka tulee mieleen on tasapaino akeselin ja sen remmin puuttuminen. TS ja JTS moottoreissa (tai onhan se Superkin TS mutta..) tulee sitten jakopään huollossa vähän enemmän hommaa ja kuluja verrattuna Superiin. Tietenkin sen tasapainoakselin hihnan voi jättää poiskin ja sillä ei kuulemma ole kovin suurta vaikutusta käyntiin mutta periaatteessa värinät siitä lisääntyy ja sillä voi olla vaikutusta moottorin kestävyyteen, tiedä häntä.
Onko Supereissa muuten se ajoituksen muunnin joka alkaa ilmoittelemaan itsestään yleensä joskus 100000km ja 150000km välillä.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

On siinä naputuksensa. Vastapainoksi siitä puuttuu tukkeutuvat imukanavat ja karstaantuvat venttiilit.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

V 6 on järkevin valinta jakohihnan kannalta. Mutta vaihdettava se on siinäkin ajallaan.
Niin ja se on muutenkin ihan eri peli.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Kiitti taas vastauksista! Täytyy kyllä sanoa, että tää forumi on aivan mahtava, on meikäläiselllä sitten millaisia kysymyksiä tahansa niin vastauksia tulee! Kiitos ja kumarrus!

Siis tätä 156 olen katsellut http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 7651134930

Olen myös Alfa 147 hankintaa pohdiskellut, mutta olen ymmärtänyt että 147:n luetettavuus ja talviauto-ominaisuudet ei ole 156:n tasolla? Eilen oli muuten Iltalehden nettisivulla jotain juttua ranskalaisista italialaista vaihtoautoista, 147 ei kuulemma mene kaupaksi, muuta Alfat kylläkin.

http://www.iltalehti.fi/vaihtoautoextra/

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Meillä on ollut noita 147:ja kaksi ja kyllä ne on itseasiassa hyviä pelejä ja ajoltaan miltei parempia kuin 156.

Niissä 1.6 koneessa ei ole ongelmia ollut remmien kanssa.
Näitähän löytyy 105 ja 120 heppaisina.
Toi 2.0 kone lienee se herkin remmin suhteen.

No näähän on niitä fiilis asioita.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Laku kirjoitti: Niissä 1.6 koneessa ei ole ongelmia ollut remmien kanssa.
Näitähän löytyy 105 ja 120 heppaisina.
Paitsi esim. TM (vai Tuulilasi?) kestotestissä

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Laku kirjoitti:Meillä on ollut noita 147:ja kaksi ja kyllä ne on itseasiassa hyviä pelejä ja ajoltaan miltei parempia kuin 156.

Niissä 1.6 koneessa ei ole ongelmia ollut remmien kanssa.
Näitähän löytyy 105 ja 120 heppaisina.
Toi 2.0 kone lienee se herkin remmin suhteen.

No näähän on niitä fiilis asioita.
Okei, kiitti tiedosta! Täytyy laittaa tuo 147 nyt kanssa harkintaan. Jotenkin kummasti polttelee näin kevään aikaan uuden auton hankkiminen ja nyt siihen on periaatteessa ihan oikea syykin, kun vanha Opel on saanut ruostetta pohjaansa ja reiän pakoputkeen. Olen funtsaillu että parempi vaihtaa se pois vielä kun siitä saa jotain hyvitystä (on vm 2000) kuin ruveta korjauttamaan sitä. Ties mitä muuta siinä ilmenee kun talvella ei tahtonut oikein vastata kaasuun ja takakulmista kuuluu kolinaa.

Alfa on tietysti ykkösvaihtoehto, siinä merkissä vaan on tyyliä :-D

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

mattijus kirjoitti:
Laku kirjoitti: Niissä 1.6 koneessa ei ole ongelmia ollut remmien kanssa.
Näitähän löytyy 105 ja 120 heppaisina.
Paitsi esim. TM (vai Tuulilasi?) kestotestissä
Joo, tuon TM:n testin pohjalta minäkin sen epäilykseni aika pitkälti muodostin...

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Itsellä on positiivisia ja negatiivisia ajatuksia tästä autosta,

Negatiiviset ensin:
-Etupään narinat (korjaantuu vaihtamalla ylätukivarret/20tkm ja taas narisee!)
-Termostaatti (lämmöt roikkuu 60-75, uus termostaatti 40e.)
-Edestä lokarin alapäästä lähtee maalit kivien mukana. (Kiveniskuteipillä korjaantuu.)
-Kalliit huollot merkkiliikkeissä.
-Hinnat romahtaa nopeeta.

Positiiviset:
+Todella hyvä ohjaantuvuus.
+Kytkimessä hyvä tuntuma.
+Kaasuun vastaa ripeesti.
+Kuskin ajoergonomia kohdillaan. (ei puudu paikat, 184/100.)
+Hyvän näkönen, ei vaadi mitään räpellyksiä.
+166hv 2.0 vapari koneesta.

2 vuoden kokemuksesta voisin sanoa että kaikin puolin mukava auto, Vittuiluahan tästä kuulee. (kuulemma alfat vikoja täynnä, palaanki syttynyt pari ) :lol:

Itsellä nyt myynnissä: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2998816
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Vastaa Viestiin