Nyt on yllättäen talven jälkeen alkanut tulla kummallista ääntä käynnistäessä kylmänä, eli kuuluu klonk! klonk! klonk! suurinpiirtein jakohihnan kohdalta. Vein huoltoon ja mies tuli kuuntelemaan sitä mutta alfa ei lämpimänä sitä ääntä pidä, hän vaan sitten arveli että voisi olla ajoituksenmuunnin rikki?, mitä mieltä olette, mikä muu voisi olla syynä?.Muuten auto on toiminut moitteetta.
Alfa Romeo 156 2.0 ts -99 Selespeed
ps. ikinä en vaihda enää merkkiä, alfassa on todellakin sitä jotain mitä muista merkeistä ei löydy .
Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä? Kuinka nopeasti hydrauli"nostimien" ja ajoituksenmuuntimen pitäisi saada normaalit öljynpaineet? Sen muutaman sekunnin jälkeen GTV käy kyllä siististi, ruiskusuuttimet vaan vienosti naputtavat.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:ruiskusuuttimet vaan vienosti naputtavat.
Sieltäkös se raksuttava ääni tulee??? Kuuntelin sitä päivänä eräänä korvat höröllään ja ihmettelin. Ääni tuli imusarjan puolelta, sieltä tulppien takaa.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä? Kuinka nopeasti hydrauli"nostimien" ja ajoituksenmuuntimen pitäisi saada normaalit öljynpaineet? Sen muutaman sekunnin jälkeen GTV käy kyllä siististi, ruiskusuuttimet vaan vienosti naputtavat.
pari sekuntia varmaan kuluu kun öljyt kiertää ylhäälläkin ihan normaalia
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä?
Itselläni ainakin teki juuri samaa ennenkuin ajoituksenmuunnin vaihdettiin, pari sekuntia kuulosti dieseliltä ja kaverit vinoili Muuntimen vaihdon jälkeen ääni katosi kokonaan ja hyrähtää kauniisti käyntiin ilman mitään korinoita, tuntui myös että koneen ääni muuttui siistimmäksi (pidin kyllä 'rikkinäisestä' äänestä enemmän) ja legendaarisia perstuntumaheppojakin tuli lisää. Pari muutakin tällä foorumilla ovat raportoineet vastaavia kokemuksia.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä?
Itselläni ainakin teki juuri samaa ennenkuin ajoituksenmuunnin vaihdettiin, pari sekuntia kuulosti dieseliltä ja kaverit vinoili Muuntimen vaihdon jälkeen ääni katosi kokonaan ja hyrähtää kauniisti käyntiin ilman mitään korinoita, tuntui myös että koneen ääni muuttui siistimmäksi (pidin kyllä 'rikkinäisestä' äänestä enemmän) ja legendaarisia perstuntumaheppojakin tuli lisää. Pari muutakin tällä foorumilla ovat raportoineet vastaavia kokemuksia.
jos ääni kestää luokkaa 5-10 sekuntia voi olla varma että muunnin on vaihtokunnossa 2 sekunnin perusteella en vielä vaihtaisi. Tuon kyllä huomaa heti koska tuo äänen kestoaika lisääntyy ajan myötä pidemmäksi
1-2kk ja asia on selvä. lopulta se raksuttaa aina tyhjäkäynnillä
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Voi Venäjä jos se ajoituksenmuunninkin on sökö... Tuntuu että tuo GTV onnistuu imuroimaan kaikki tyyppiviat itseensä; ILMI, airbagin valo ja nyt sitten ehkä se ajoituksenmuunninkin. Ja olen ehtinyt ajamaankin jo sata kilsaa! Uuden ILMIn sentään huomasin tingata kaupan päälle.
Täytyy tarkkailla tilannetta, jos se ääni alkaa kuulua muulloinkin kuin käynnistyksessä niin täytyy laittaa möltti vaihtoon. Ajattelin joka tapauksessa vaihtaa jakohihnan neljänkympin välein, samallahan sen variaattorinkin vaihtaa. Maksaa vaan rutale 188€
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Voi Venäjä jos se ajoituksenmuunninkin on sökö... Tuntuu että tuo GTV onnistuu imuroimaan kaikki tyyppiviat itseensä; ILMI, airbagin valo ja nyt sitten ehkä se ajoituksenmuunninkin. Ja olen ehtinyt ajamaankin jo sata kilsaa! Uuden ILMIn sentään huomasin tingata kaupan päälle.
Täytyy tarkkailla tilannetta, jos se ääni alkaa kuulua muulloinkin kuin käynnistyksessä niin täytyy laittaa möltti vaihtoon. Ajattelin joka tapauksessa vaihtaa jakohihnan neljänkympin välein, samallahan sen variaattorinkin vaihtaa. Maksaa vaan rutale 188?
tuolla 156 netissä joku oli saanut sen äänen pois pelkästään puhdistuksella.
Mutta koska itse osa on suht halpa ja työt tuossa maksaa kannattaa se varmaan vaihtaa. muukkosella 153.90e
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Kuluuko se muunnin pilalle jos sen antaa kalkattaa vähän aikaa? Ei nimittäin huvittaisi lähteä purkamaan jakopäätä pelkän putsauksen takia, mieluummin odottelisin että tulee hihnanvaihdon aika.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuluuko se muunnin pilalle jos sen antaa kalkattaa vähän aikaa? Ei nimittäin huvittaisi lähteä purkamaan jakopäätä pelkän putsauksen takia, mieluummin odottelisin että tulee hihnanvaihdon aika.
tuosta ei ole tietoa
edit. taitaa se kulua tässä pari linkkiä aiheeseen. Mitenköhän tuo eroaa 8V koneesta kun siinä ei tuota samaa vaivaa ole.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuluuko se muunnin pilalle jos sen antaa kalkattaa vähän aikaa?
Deltan mukaan ei kulu. Omani oli jo niin huonossa kunnossa, että se kalkatti oikeastaan aina tyhjäkäynnillä.
Muuntimeen asennettiin korjaussarja (väärinkäsityksen takia kylläkin, tarkoitus oli vaihtaa koko klunssi), joka kustansi luokkaa 8,49e silläkin on vika toistaiseksi pysynyt poissa. Korjaussarjaan sisältyi jäykempi jousi ja jonkinlainen tiivisteprikka.
Korjauksen jälkeen ääni muuttui terävämmäksi siinä 3000rpm paikkeilla ja ikäänkuin voimaakin olisi tullut lisää.
Ghost kirjoitti:Muuntimeen asennettiin korjaussarja (väärinkäsityksen takia kylläkin, tarkoitus oli vaihtaa koko klunssi), joka kustansi luokkaa 8,49e silläkin on vika toistaiseksi pysynyt poissa. Korjaussarjaan sisältyi jäykempi jousi ja jonkinlainen tiivisteprikka.
Älä ihmeessä? Kerrankin jostain selviäisi halvalla
Pitääpä kuulostella tilannetta. Jos alkaa kalkattelemaan enemmän niin otetaan jakopää auki tuon korjaussarjan asennusta varten, jos taas vehjas on siististi niin laitetaan sitten vasta hihnan vaihdon yhteydessä noin kahden vuoden päästä.
Ghost kirjoitti:Muuntimeen asennettiin korjaussarja (väärinkäsityksen takia kylläkin, tarkoitus oli vaihtaa koko klunssi), joka kustansi luokkaa 8,49e silläkin on vika toistaiseksi pysynyt poissa. Korjaussarjaan sisältyi jäykempi jousi ja jonkinlainen tiivisteprikka.
Älä ihmeessä? Kerrankin jostain selviäisi halvalla
Pitääpä kuulostella tilannetta. Jos alkaa kalkattelemaan enemmän niin otetaan jakopää auki tuon korjaussarjan asennusta varten, jos taas vehjas on siististi niin laitetaan sitten vasta hihnan vaihdon yhteydessä noin kahden vuoden päästä.
tuo korjaussarja käy vain tietyn vuosimallin autoihin jos nyt oikein muistan?
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
tasapainoakselin remmistä puuttui hampaita, olikohan joku halpishihna laitettu, no nyt on kaikki remmit ja puolat yms. härpäkkeet laitettu uusiksi ja auto toimii ku unelma!!, tehotkin tuli takaisin