159 2.2 on hyvä peli

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

159 2.2 on hyvä peli

Viesti Kirjoittaja Laku »

Aattelin panna tämmöisen otsikon ajeltuani tänään taas pelillä.

Tuli vaan mietiskeltyä, että on kyllä hyvä perusauto, käyttövarma ja potkuakin ihan riittävästi Suomen teille.

Ei mulla muittenkaan Alfojen kanssa ole ongelmia ollut, mutta tämä on kyllä jämäkkä ja hyvä.

Eli ei vaihtoon, vaan baanalle ja oman persmuksen alla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

On se hyvä.

Avatar
Jurin
Viestit: 357
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Kiitoksia varmennuksesta. :) 2.2 JTS hankinta on työn alla paraikaa.

kirves
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 20:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kirves »

Joo kyllä tääläki tykätään, eikä tarvi huolehtia jakopäänremmistä.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

159 2,2 on hyvä peli

Viesti Kirjoittaja berliina »

Uskotaan :-D
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Nuoko on ketjukoneella?

Perkele, ois saanu aina olla toi ketjukone joka autossa mikä tehtaalta on ulos tullu..

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Joo, se 2.2 bensa on ketjukone.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Hyvä peli on ollut tähän asti, kohta 4v täynnä.

Käyttövarmuuteen tuli lopputalvesta tosin pieni ryppy kun yhtenä talviaamuna piti lähteä hinausautolla pajalle.
Tulpat olivat aloittaneet trendikkäästi työtaistelun joka soviteltiin pikaisesti vaihtamalla uudet tulpat.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^Rikkuritulpat sulla!?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

aika hyvä on. Subaru impreza ei päässyt viime kesänä moottoritiellä ohi vaikka yritystä oli. Kuutoselta ei tarvinnut vaihtaa edes alaspäin.
hagger16 kirjoitti:Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... :mrgreen:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... mega grin
Ei ole kokemusta maantieajosta 2.0 156:sta.
Hyvin lähtee 159, varsinkin jos viittii kepittää esim neloselle, kolmosesta nyt puhumattakaan.
Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Hyvä otsikko, ja täyttä totta,
Täysin viaton ollut nyt 4 vuotta. On magee ajettava, eikä voima lopu kesken.
Herättää huomioa, joten ei sovi corollahemmolle ;)
Jotain moitittavaakin voisin sanoa, mutta kun ei vaan tule mieleen :)
- Alfaholic -

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Laku kirjoitti:
Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?

Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... mega grin
Ei ole kokemusta maantieajosta 2.0 156:sta.
Hyvin lähtee 159, varsinkin jos viittii kepittää esim neloselle, kolmosesta nyt puhumattakaan.
Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Meinaakko, että on ripeempi vai? :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Inansa verkkaisempi on Tampereen murretta ja tarkoittaa hieman hitaampi.

Johtunee siitä, että V 6:ssa on 5 hv enemmän ja painoa vissiin vähemmän.

Kelloa en ole käyttänyt, että perustuu mielikuviin ja persustuntemuksiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

toi 2.2nen mosa olisi aika maukas varmaan tossa 156sen korissa.... juu ihan kiva moottori, vauhdista vääntää hyvin eli riittää ohituksiin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Laku kirjoitti:Inansa verkkaisempi on Tampereen murretta ja tarkoittaa hieman hitaampi.

Johtunee siitä, että V 6:ssa on 5 hv enemmän ja painoa vissiin vähemmän.

Kelloa en ole käyttänyt, että perustuu mielikuviin ja persustuntemuksiin.
Itäsuomalaiset moista tunnista - lähtee kuin hauki rannasta :mrgreen:

Onko tuo kone edes yhtä herkkä henkinen (kierrosherkkä) kuin v6:n? Vai onko se tasapaksu vääntäjä?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kyllähän totakin voi vinguttaa. Itte en vaan paljon harrasta moista.

Vääntöä riittää aikas hyvin eli vaihdekaava on 1 - 2 - 4 - 6.
Ykkönen loppuu aika äkkiä, eli kepistä kannattaa pitää kiinni.

Kiertää kuitenkin moottoritienopeuksissa aika korkealla n. 3000 - 3500 kuutosvaihteella, eli ei se 6. mikään loikkari ole.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Laku kirjoitti:Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Mun fiiliksellä 159 3.2 ei juurikaan tunnu 156 2.5:sta nopeammalta, mutta 159 3.2:n ja 2.2:n ero on jo selkeä. Mutta mistäs minä sen tiedän, että mikä se ina sitten onkaan..

Hyvä auto 159 2.2 on ihan varmasti.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Laku kirjoitti:Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Mun fiiliksellä 159 3.2 ei juurikaan tunnu 156 2.5:sta nopeammalta, mutta 159 3.2:n ja 2.2:n ero on jo selkeä. Mutta mistäs minä sen tiedän, että mikä se ina sitten onkaan..

Hyvä auto 159 2.2 on ihan varmasti.
Silti jaksas nelosen turinoita kuunnella :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Laku kirjoitti:Kyllähän totakin voi vinguttaa. Itte en vaan paljon harrasta moista.
Ottaako se hanakasti kierroksia? Jos ei, niin ei sitä jaksa houkutellakaan :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kyllähän se innokkasti sinne rajoittimelle kiekaisee haluttaessa.
Erona vaan näihin kierroskoneisiin, esim. 2.0ts pannuun on se, että sitä ei tule kierrätettyä, koska potkua on reippaasti koko alueella.
Mikä sitten on kenenkin mieleen.. mä tykkään ajaa molemmilla ;)
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin