Alumiininen pohjalevy ym. kivaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Alumiininen pohjalevy ym. kivaa

Viesti Kirjoittaja Giri »

http://www.europower.com.tw/

Mielenkiintoista roinaa Taiwaninpojilla tarjolla. Varsinkin tuo alumiininen pohjalevy voisi olla hyvä. Jättää vaan sivut turhan avoimiksi. Esim. ilmastoinnin kierukka jää paljaaksi.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Onhan tästä ollut puhetta aiemminkin. Jonkun muistaakseni piti ottaa projektiksi vääntää alumiinista vastaava.
Onkohan se edennyt??? Kysyntää on yhä !
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, ajattelin herättää keskustelun taas henkiin. Jospa joku olisi niin rohkea, että tilaisi tuollaisen alkuperäisen Taiwanista niin voisi tehdä siitä väärennöksen :-D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ja jos ei kukaan sitä väännä, tilataan vaikka Muukkoselta koko lössi pohjamuovit...sanotaan nyt vaikka 50kpl. Luulisi alennusta tulevan :shock:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Itse olen suunnitellut alumiinista vahviketta alkuperäisen pohjamuovin päälle (tai siis alle). Taka kiinnikkeet tulisi alumiinista.

voisin piirrellä jonkin sortin cad kuvat aiheesta, ja kiikuttaa tohon naapurin laserleikkaamoon tarjouskyselyyn.
Tietysti jos lyötyy muita kiinnostuneita, niin hinta varmasti laskee.

Ehdotuksia materiaali vahvuudesta ja mallista otetaan vastaan.

Avatar
tle8405
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 21:51
Paikkakunta: Turku

Pohjalevystä

Viesti Kirjoittaja tle8405 »

Huomasin eilen että pohjalevy on edestä sökönä :x , voisikohan sitä ennemmin tehdä lasikuidusta uuden sinne ottaen mallia vanhasta vai kannattaako heti alkaa alumiinista väsäämään?. Jos tekisi lasikuidusta ja vetäisi vaikka massat siihen päälle.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Projekti edistyy. Otin tänään pohjalevyn irti ja mittasin tärkeimmät mitat.
Sen verran muutoksia tuli hommaan, että teen sittenkin koko pohjalevyn alumiinista vahvuus noin 2mm. Pohjalevystä tulee huomattavasti paremmin suojaava, kuin Taiwanin poikien mallista. Työstän parhaillaan cad kuvia. Laitan vielä tänään kuvia albumiin.
Huomenna vien kuvat tuttuun laser puljuun tarjousta varten. Sen jälkeen selviää hinta pohjalevylle.

Niin kai täällä on vielä kiinostuneita, sillä ihan yhtä kappaletta tuskin kannattaa alkaa teettämään.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Niin ja onko jollain tietoa, että käykö sama pohjalevy myös jts/v6 malleihin

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Olli79 kirjoitti:Niin ja onko jollain tietoa, että käykö sama pohjalevy myös jts/v6 malleihin
tuleeko 2 litraisessa putki pohjalevyn läpi kuten V6sessa?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mulle yks levy ainakin. Riippuu tietenkin hinnasta... 116e saa Azzurrosta. Ilmoittelet sit miten käy.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

V6 kirjoitti:
Olli79 kirjoitti:Niin ja onko jollain tietoa, että käykö sama pohjalevy myös jts/v6 malleihin
tuleeko 2 litraisessa putki pohjalevyn läpi kuten V6sessa?
Ei tuu läpi.
Voisko joku räpsästä pari kuvaa v6 pohjalevystä / lisään tähän kuvaan mahdolliset erot.

jos vaikka pystyis tekeen jonkin sortin universaali levyn.

Ja hinnan luulisi kyllä olevan korkeintaan tuossa 100e kieppeillä
Viimeksi muokannut Olli79, 14 Huhti 2004, 03:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Ja täällä on tarve yhdelle - on ollut jo pari vuotta väliaikaisesti kiinnitettynä eli molemmat takakiinnikkeet poikki.

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ari »

No jopas sattui- korjasin pääsiäislomalla V6:n roikkuvan pohjasuojan- molemmat takakiinnikkeet oli murtuneet lähes poikki. Paikkasin kiinnikkeet lasikuitumatolla, saa nähdä miten kauan paikkaukseni kestää. Tämä alkuperäinen suoja on kyllä siitä hyvä, että se istuu niin tarkkaan paikalleen, että kuraa sun muuta töhnää ei pääse reunoiltakaan moottoritilaan.
Pistän paikkauskuvia albumiin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Aihe on kyllä ajankohtainen ja kiinnostava. Olin ajatellut kesän kuluessa vääntää itse uuden, mutta vasta ajatus asteella olin/olen. Alumiini kuulostaa järkevältä, mutta jonkinlaiset pokkaukset siihen täytyy varmaan tehdä muuten roikkuu ja lepattaa. Näin ainakin luulisin...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Olen myös mukana.
Oman V6:n pohjalevystä on 1/3 jäljellä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Joo, tuollainen alumiininen pohjalevy pitäisi joskus tulevaisuudessa valmistua. Kaverilla on tuo meikäläisen vanha muovi, josta ottaa hieman mallia. Niin kuin Wile sanoi, jonkinlaisia pokkauksia siihen tarvii tehdä.

Ostin Deltasta jokin aika sitten uuden pohjamuovin, 194 €uroa kustansi. :crazyeyes:
Itku meinasi tulla tontituksen jälkeen, kun ajattelin, että miten saan pidettyä yli tuhannen mummon muovipalan ehjänä.. Sillä edes Coltin sytkäri ei mahdu alle ottamatta kiinni.

Kuva

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Sillä edes Coltin sytkäri ei mahdu alle ottamatta kiinni.
:mrgreen:

Onkos toi ihan vakiokorkeudella? Eikös noita muoveja saa hieman nostettua?

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Hinta varmistui. 120e +rahti

Eihän se niin kauhean halvaksi tullu toi alumiininen, mutta toivottavasti kestää hieman paremmin kuin muovinen.

pohjaa on nostettu 15mm, sekä siinä on jäykiste pokkaukset.
Huomenna tulee ensimmäinen kappale laserista, jonka jälkeen teen vielä pieniä muutoksia jos tarvetta.
Viimeksi muokannut Olli79, 15 Huhti 2004, 03:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Onkos toi ihan vakiokorkeudella? Eikös noita muoveja saa hieman nostettua?
Jees. Tuo uusi muovi on hieman erilainen mitä aikoinaan oli alkuperäiset. Eli se on entistä levyä korkeammalla. Kyselin Petterssonilta, pystyykö tuota jotenkin nostamaan enemmän.. Ei kuulemma onnistu.

Jos jollakin on aikomus madaltaa Alfaansa rankasti, niin kannattaa ehkä miettiä jotain muuta ratkaisua, kuin uuden pohjamuovin tilaamista. Eri asia olisi, jos noita saisi halvemmalla..

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kerro sitten miten levy sopii !
Mulle yks tilaukseen. Laita vaikka privaa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko se pohjalevy ihan oikeasti tarpeellinen? GTV on mulla ensimmäinen auto jossa sellainen on, siinäkin sen verran matalalla että otti nosturilla heti hydraulinostimeen kiinni. Hyvin pärjäsivät 505, 164, 33, 320 ja 164 ilman mitään alasuojia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eli et näe sitä tarpeelliseksi?
Eikös se kuitenkin suojaa konetta likaantumiselta ja mm. öljypohjaa kiveniskuilta (vrt. vw golf)?

Ja saattaapa siitä alumiinista muutama kipunakin singahtaa... :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Minuakin voisi yksi kappale kiinnostaa, mutta näyttää siltä, että V6:n ja TS:n muovi on vähän erilainen. V6:ssa kun näyttää olevan valmiiksi "reikä" keskellä muovia kun taas TS:ssä sitä ei ole? Korjatkaa jos olen väärässä.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko se pohjalevy ihan oikeasti tarpeellinen? GTV on mulla ensimmäinen auto jossa sellainen on, siinäkin sen verran matalalla että otti nosturilla heti hydraulinostimeen kiinni. Hyvin pärjäsivät 505, 164, 33, 320 ja 164 ilman mitään alasuojia.
Ei se pohjamuovi kyllä mikään pakollinen ole. Itsekin harkitsin sen pois ottoa, mutta mielestäni 156:den keula on todella avonainen ilman pohjalevyä. Ilman pohja muovia koneen alakerta tulisi kyllä hyvin hiekkapuhallettua. :lol: esim. 164:ssa pohjamuoville ei olisi ollut mitään käyttöä.

Jos Maho viitsit mitata reiän paikan ja muodon, niin voin kyllä teettää v6:teen sopivia pohjia. (jos vaan muoto muuten on sama) piirtele vaikka tohon mun ottamaan digikuvaan...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Maho kirjoitti:Minuakin voisi yksi kappale kiinnostaa, mutta näyttää siltä, että V6:n ja TS:n muovi on vähän erilainen. V6:ssa kun näyttää olevan valmiiksi "reikä" keskellä muovia kun taas TS:ssä sitä ei ole? Korjatkaa jos olen väärässä.
V6:ssa on tuon "pakoputkireiän" lisäksi se ero, että siitä puuttuu kulma tolta oikeasta etukulmasta sen lauhdutinkiekuran alta.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

alfa 156 v6 kirjoitti:V6:ssa on tuon "pakoputkireiän" lisäksi se ero, että siitä puuttuu kulma tolta oikeasta etukulmasta sen lauhdutinkiekuran alta.
Mitäs virkaa sillä reiällä on.
Sekin reikä kyllä saadaa aikaiseksi, jos on tarpeellinen.
Tarvitsen vain mittapiiroksen reijistä.
mahtaako nuo urat ts:n pohjalevyssä liittyä asiaa?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

JTS:ssä on myös aukko jäähdytyskiekuran alla joten kai siinä joku idea on. Tai sitten ovat vaan parantaneet logistiikkaa vähentämällä osavarianttien määrää. Eikö siellä olisi tilaa nostaa enemmänkin kuin 15mm. Esim 40mm?

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Originali kirjoitti:JTS:ssä on myös aukko jäähdytyskiekuran alla joten kai siinä joku idea on. Tai sitten ovat vaan parantaneet logistiikkaa vähentämällä osavarianttien määrää. Eikö siellä olisi tilaa nostaa enemmänkin kuin 15mm. Esim 40mm?
Alumiini pohjalevyyn tulee aukko jäähdytyskierukan alle.

Korkeus taas riippuu hieman vertaako sitä uuteen ehjään, vaiko vanhaan josta taka kannakkeet ovat poikki.

tekeillä oleva pohjalevy tulee noin 20mm irti öljypohjan jäähdytysrivoista, näin ollen ilma kiertää, eikä levy pääse ottamaan kiinni koneeseen.

Tietysti takakiinnikkeitä on helppo modifioida oman maun mukaan.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Paljonkos tolle levylle mahtaa painoa kertyä?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

puuha kirjoitti:Paljonkos tolle levylle mahtaa painoa kertyä?
Arvaus noin 5-7kg
Huomenna sekin selviää.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

puuha kirjoitti:Eli et näe sitä tarpeelliseksi?
Eikös se kuitenkin suojaa konetta likaantumiselta ja mm. öljypohjaa kiveniskuilta (vrt. vw golf)?
Olli79 kirjoitti:Ei se pohjamuovi kyllä mikään pakollinen ole. Itsekin harkitsin sen pois ottoa, mutta mielestäni 156:den keula on todella avonainen ilman pohjalevyä. Ilman pohja muovia koneen alakerta tulisi kyllä hyvin hiekkapuhallettua. esim. 164:ssa pohjamuoville ei olisi ollut mitään käyttöä.
Niin no, en ole kyllä 156:n keulaa katsellut "sillä silmällä". Tuskin se likaantuminen nyt kuitenkaan on ylitsepääsemätön ongelma, kura tuskin suuntaa puskurin ohitettuaan suoraan ylöspäin :mrgreen: Ja jos nyt koneen kylki vähän kuraantuukin niin sen voi minusta hyvin pestä vaikka kerran vuodessa.

164:ssa, ainakin V6:ssa, öljypohja ulottui etuspoilerin alapuolelle eli oli suoraan alttiina kaikelle edestäpäin lentävälle mäihnälle. Eipä tuosta sen kummempaa haittaa ollut kun öljypohjat olivat alumiinia eivätkä siis ruostuneet. 156 TS:ssä tilanne voi olla toinen, jos öljypohjasta hiekkapuhaltuu maali veks niin kuuppa voi lopultaan syöpyä puhki. V6:ssa varmaan on alumiinipohja kun kone kerran on alumiinilohkoinen?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Onko V6 pohjalevyn reiät näissä kohdissa?
Kuva
Viimeksi muokannut Olli79, 15 Huhti 2004, 03:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko se pohjalevy ihan oikeasti tarpeellinen? GTV on mulla ensimmäinen auto jossa sellainen on, siinäkin sen verran matalalla että otti nosturilla heti hydraulinostimeen kiinni. Hyvin pärjäsivät 505, 164, 33, 320 ja 164 ilman mitään alasuojia.
Minäkin vähän ihmettelen tätä pohjalevyvouhotusta :roll:
Revin omastani muovinjäänteet roskikseen, kun ekan kerran auton alla vierailin.. enkä aio uutta laittaa "roikkumaan"
- Alfaholic -

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ari »

Huikan isompi näkyy V6:n pohjalevyn reikä olevan. Levyt ovat niin erilaisessa asennossa, että paha mitata tarkasti- omani jo kiinni, en saa uusia kuvia. Omasi ja minun samassa kuvassa albumissani.[/img]

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Olli79 kirjoitti:Onko V6 pohjalevyn reiät näissä kohdissa?
On.. ainakin tuo kulmapala on oikealla kohdalla. Putken reikä menee vähän pidemmälle eteenpäin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Olli79 kirjoitti:Onko V6 pohjalevyn reiät näissä kohdissa?
On. Tosin putken reikä vähän keskemmällä ja pikkasen jatkuu eteenpäin.

Edit: se tuli siis sittenkin vaikka errorit iski :oops:
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 15 Huhti 2004, 15:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Arin kuvista en löytänyt mitään muuta eroa kuin tuon pakoputken reiän.

Pystyn mitoittamaan kuvista tarpeeksi tarkan reiän, joten V6:teen on myös tarjolla pohjalevyjä hintaan 120e.

Tänään saan ensimmäisen levyn, josta laitan kuvia.

Ps. jokainen saa itse harkita onko pohjalevy tarpeellinen. Kuitenki itse uskon sen tarpeellisuuteen, tuskin muuten lähes jokaisessa nykyaikaisessa autossa ks. levyä olisi lisäämässä valmistuskustannuksia / vaikeuttamassa huoltoa.
Levyn hyviä puolia varmasti on esim. suojaaminen lialta, kiveniskuilta sekä se estää moottorin suuret lämpötilavaihtelut ajettaessa esim suureen kuraläpeen yms.

Nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja asiasta on mukava kuulla väittelyä, sillä juuri mielipiteiden sekä neuvojen jakamista varten tämä foorumi on.

Jatketaan antoisaa keskustelua T. Olli

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olli79 kirjoitti:Ps. jokainen saa itse harkita onko pohjalevy tarpeellinen.
Aivan, ihmetyttää suuresti kun pitää taas projektia yrittää pilata.

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

pitäiskö tilata heti vai ehtiikö myöhemminkin?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Aivan, ihmetyttää suuresti kun pitää taas projektia yrittää pilata.
Häh? Pitäisikös tuossa perässä ehkä olla hymiö?

Mulle nyt on ihan sama onko teidän autoissanne niitä levyjä vai ei enkä ota sen kummemmin kantaa siihen ovatko ne tarpeellisia. Mutta kun jotenkin näytti siltä ettei kukaan ollut edes tullut ajatelleeksi koko lärpyttimen tarpeellisuutta niin ajattelin sitten ääneen. Nähtävästi olin väärässä, hyvä niin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Voihan Olli laittaa yhden peltipalan sivuun Ravikselle, jos vaikka kuitenkin... :mrgreen:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

puuha kirjoitti:Voihan Olli laittaa yhden peltipalan sivuun Ravikselle, jos vaikka kuitenkin... :mrgreen:
Sitten tarvitseekin enää hommata siihen sopiva 156 :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

No niin tässä ensimmäinen kappale.

Teen aluksi levyjä ilman pakoputkenreikää, mutta kätevä ti-mies varmaan saa nakerrettua itsekin sellaisen.

Tilauksia voi tehdä privana.
Lisää kuvia albumissa.

Kuva
Kuva

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hiukan tuli myöhässä tänään asennettiin uusi muovikaukalo autoon :mrgreen: no jos kestää yhtä pitkään kasassa kuin tuo edellinen eli 5 vuotta (pienellä harsimisella) niin hyva on, tosin uusi otti jo maakosketuksen :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Häh? Pitäisikös tuossa perässä ehkä olla hymiö?
Ei.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Olli79 kirjoitti:
puuha kirjoitti:Paljonkos tolle levylle mahtaa painoa kertyä?
Arvaus noin 5-7kg
Huomenna sekin selviää.
Hyvä Olli79 - hyvää työtä!
Pari kysymystä tuli vielä mieleeni:
Muistitko punnita? Kerro vielä käyttökokemuksista - miten moottorin ääni? Pitäiskö olla jotain ääntävaimentavaa materiaalia levyn pinnassa alla/yllä? Mikä on nyt pohjassa heikoin kohta - eli jos pohjalevy saa osuman, niin repeääkö ... siis mikä ja mistä? No, onhan se kysyttävä: Tuleeko kipinöitä? :mrgreen:

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

No enpä tietenkää muistanu punnita, mutta vaikutti että ei painaisi edes 5 kg:aa. Moottorin äänessä en ainakaan lyhyen lenkin perusteella huomannut eroa, mutta saattaa alumiinilevy muuttaa ääntä hieman raaemmaksi.

Heikoimmat kohdat levyssä on varmasti edelleen takakannakkeet. Niissä kannataakin käyttää reilun kokoisia prikkoja/korinaluslevyjä.

Tein vielä pieniä parannuksia cad-kuviin esim. pyöristelin nurkkia ja muuttelin hieman pokkauskulmia.

Kipinöitä en ainakaan kuskinpenkiltä ole vielä huomannut :mrgreen:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Eipä taida alumiini saada kipinää aikaiseksi..
Mutta voihan sinne alle laittaa palan lattarautaa :mrgreen:
Hmmm.. tällä muutoksella mäkin tilaan pohjalevyn!!
- Alfaholic -

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Hienoa työtä! Pahus kun ei ole enään 2.0 TS:ää, jossa oli tuo ongelma. GTA:n alusta on sen verran jäykempi, ettei ole vielä kertaakaan pohjalevy osunut maahan. Lunta kyllä on kyntänyt mutta kestää sen.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

JustXL kirjoitti: Mikä on nyt pohjassa heikoin kohta - eli jos pohjalevy saa osuman, niin repeääkö ... ¨

Tuleeko kipinöitä?
Tätä itsekin mietein..
Mitäs alumiiniseosta tuo on?
Puhtaan alumiin lujuushan on aivan mitätön ... joka johtaa varmasti varsinkin talvikelillä murtumiin sellaisissakin olosuhteissa, joissa muovi joustaisi. Heh, eipä seostamatonta alumiiniä kyllä tuollaisiin käytetä, joten turha kysymys sinällään.. kunhan halusin tuoda tämänkin katsontakannan 8)

Ja kuten Jappe jo mainitsi, nin alumiinihän ei kipinöi iskettäessä =D
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Vastaa Viestiin