159 2.2 on hyvä peli
Valvoja: Moderators
159 2.2 on hyvä peli
Aattelin panna tämmöisen otsikon ajeltuani tänään taas pelillä.
Tuli vaan mietiskeltyä, että on kyllä hyvä perusauto, käyttövarma ja potkuakin ihan riittävästi Suomen teille.
Ei mulla muittenkaan Alfojen kanssa ole ongelmia ollut, mutta tämä on kyllä jämäkkä ja hyvä.
Eli ei vaihtoon, vaan baanalle ja oman persmuksen alla.
Tuli vaan mietiskeltyä, että on kyllä hyvä perusauto, käyttövarma ja potkuakin ihan riittävästi Suomen teille.
Ei mulla muittenkaan Alfojen kanssa ole ongelmia ollut, mutta tämä on kyllä jämäkkä ja hyvä.
Eli ei vaihtoon, vaan baanalle ja oman persmuksen alla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
aika hyvä on. Subaru impreza ei päässyt viime kesänä moottoritiellä ohi vaikka yritystä oli. Kuutoselta ei tarvinnut vaihtaa edes alaspäin.
hagger16 kirjoitti:Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?
Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h...
Ei ole kokemusta maantieajosta 2.0 156:sta.Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?
Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... mega grin
Hyvin lähtee 159, varsinkin jos viittii kepittää esim neloselle, kolmosesta nyt puhumattakaan.
Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Meinaakko, että on ripeempi vai?Laku kirjoitti:Ei ole kokemusta maantieajosta 2.0 156:sta.Mitenkäs tuolla 2.2:lla hoituu kulkupuoli vielä maantienopeuksissa? Vaikkapa verrattuna 2.0 156:een?
Tuli taas kesänopeuksien myötä todettua, että tessu on melko tussu ohituksissa nopeuksien ollessa +90 km/h... mega grin
Hyvin lähtee 159, varsinkin jos viittii kepittää esim neloselle, kolmosesta nyt puhumattakaan.
Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Inansa verkkaisempi on Tampereen murretta ja tarkoittaa hieman hitaampi.
Johtunee siitä, että V 6:ssa on 5 hv enemmän ja painoa vissiin vähemmän.
Kelloa en ole käyttänyt, että perustuu mielikuviin ja persustuntemuksiin.
Johtunee siitä, että V 6:ssa on 5 hv enemmän ja painoa vissiin vähemmän.
Kelloa en ole käyttänyt, että perustuu mielikuviin ja persustuntemuksiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Itäsuomalaiset moista tunnista - lähtee kuin hauki rannastaLaku kirjoitti:Inansa verkkaisempi on Tampereen murretta ja tarkoittaa hieman hitaampi.
Johtunee siitä, että V 6:ssa on 5 hv enemmän ja painoa vissiin vähemmän.
Kelloa en ole käyttänyt, että perustuu mielikuviin ja persustuntemuksiin.
Onko tuo kone edes yhtä herkkä henkinen (kierrosherkkä) kuin v6:n? Vai onko se tasapaksu vääntäjä?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Kyllähän totakin voi vinguttaa. Itte en vaan paljon harrasta moista.
Vääntöä riittää aikas hyvin eli vaihdekaava on 1 - 2 - 4 - 6.
Ykkönen loppuu aika äkkiä, eli kepistä kannattaa pitää kiinni.
Kiertää kuitenkin moottoritienopeuksissa aika korkealla n. 3000 - 3500 kuutosvaihteella, eli ei se 6. mikään loikkari ole.
Vääntöä riittää aikas hyvin eli vaihdekaava on 1 - 2 - 4 - 6.
Ykkönen loppuu aika äkkiä, eli kepistä kannattaa pitää kiinni.
Kiertää kuitenkin moottoritienopeuksissa aika korkealla n. 3000 - 3500 kuutosvaihteella, eli ei se 6. mikään loikkari ole.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Silti jaksas nelosen turinoita kuunnellaCuore Sportivo kirjoitti:Mun fiiliksellä 159 3.2 ei juurikaan tunnu 156 2.5:sta nopeammalta, mutta 159 3.2:n ja 2.2:n ero on jo selkeä. Mutta mistäs minä sen tiedän, että mikä se ina sitten onkaan..Laku kirjoitti:Mielestäni on kuitenkin inansa verkkaisempi 156 V 6 seen.
Hyvä auto 159 2.2 on ihan varmasti.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI