Alfa ulkomailta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja PPT »

Alfa Romeo 156 2.0 STW 2000vm km 126.000, ainakin kuvissa ihan siistin näköinen alfa,,ja hintaan 7.500€! Onko kokemuksia tuonnista alfojen suhteen!
Toiminta on taikasana!

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja joaweste »

PPT kirjoitti:Alfa Romeo 156 2.0 STW 2000vm km 126.000, ainakin kuvissa ihan siistin näköinen alfa,,ja hintaan 7.500€! Onko kokemuksia tuonnista alfojen suhteen!
Muuten pelkästään hyviä kokemuksia paitsi se vero :twisted: :twisted:
Vaikka vero minun kohdallani oli just sitä luokkaa mitä olin laskenut niin kyllä V*****AA kun se lappu tulee kotiin ja tiedät maksavasi periaatteessa tyhjästä...
Auton tuonti ulkomailla on kuitenkin aina enemmän tai vähemmän nopan heittoa joten kannattaa tarkistaa kaikki kohdat erittäin tarkasti (huoltohistori, auton kunto jne.) ennen kun tekee ostospäätöstä.

Minä tein muuten niin että pyysin myyjän viemään auton paikalliseen alfa pajaan tekemään 50,000km huollot ja samalla kirjallisen tarkastuksen auton kunnosta ja lähettämään minulle kopion papereista ennen kuin lähdin autoa katsomaan (mittarissa oli silloin n.46,000km). Soitin siihen alfa pajaan ja kyselin vielä mikäli kaikki piti paikkaansa ennen kuin lähdin autoa katsomaan. Lisäksi minulla oli kaveri mukana ostohetkellä ja vietimme yli neljä tuntia auton alla/ratissa jne. ennen kuin tein ostopäätöksen.

Oli muuten ilo katsoa auton alle ja huomata miten puhdas ja ruosteeton alusta on maassa missä tiesuolaa ei käytetä :-D
______________________________________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

joaweste kirjoitti:Oli muuten ilo katsoa auton alle ja huomata miten puhdas ja ruosteeton alusta on maassa missä tiesuolaa ei käytetä :-D
Älä muuta sano, omakin on kuin suoraan tehtaan hihnalta! Nyt täytyisi vaan saada pirssi massattavaksi ennen seuraavaa suolakautta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Meinaatko raaskia ajaa talven yli? Laita Greenpaecen miehet perskeles estämään suolaus :mrgreen: :mrgreen: ja onnea uudelle silmäterälle.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olen vielä vähän kahden vaiheilla. Toisaalta talvirenkaiden, vanteiden, lohkarin ja massauksen hinnalla kyllä ostaisi jonkun talviromunkin. Eikä sillä nyt oikeastaan taida olla väliä millä nuo sohjokuukaudet taivaltaa, ei suolamarinoitu talvirenkailla varustettu GTV:kään taida olla kovin ylevä näky. Tuntuisi sitten taas maalis-huhtikuun vaihteessa sitäkin mukavammalta päästä puolimädän nissankorollan jälkeen ihan oikean auton rattiin.

Kun taas toisaalta, ajattehan te muutkin 156:silla vuodet ympäri? Miksei sitten GTV:llä? Ja pelkäksi kesäautoksi olisi varmaan kannattanut ostaa joku 70-luvun Spider.

Voi tätä olemisen sietämätöntä keveyttä :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja ärrä »

joaweste kirjoitti:Oli muuten ilo katsoa auton alle ja huomata miten puhdas ja ruosteeton alusta on maassa missä tiesuolaa ei käytetä :-D
En tiedä mistä maasta on kyse, mutta ainakin Saksassa suolaa käytetään huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Tosin talvi on lyhyempi. En tiedä, miksi autokanta on huomattavasti parempaa ruosteen suhteen, johtuuko sitten lyhyemmästä talvesta, pienemmistä lämpötilan vaihteluista vai mahdollisesti useammin tapahtuvista autopesuista. Oma 10-vuotias Saksan "tuliaiseni" on täysin ruosteeton, ...vielä.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti: Oma 10-vuotias Saksan "tuliaiseni" on täysin ruosteeton, ...vielä.
no jokos on kunnon ruosteenestokäsittely tehty..siis jotta pysyy tulevaisuudessakin ruosteet poissa..... :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Yksi syy voipi olla, ettei Saksassa välttämättä ole tätä jatkuvaa suolasohjossa olemista.

Siellä estetään vain tien jäätyminen, Suomessa sulatetaan lunta joka loskana sitten kerääntyy joka koloon.
Hiekkateillä ja yleisellä kuraisuudella-> aiheuttajana mm. nastarenkaat-> maantiepölyä auton kyljet täynnä näin keväisin, voi olla tekemistä asian kanssa.

Edit: Hiekkateitäkään Saksasta ei juuri löydy.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja ärrä »

90 kirjoitti:no jokos on kunnon ruosteenestokäsittely tehty..siis jotta pysyy tulevaisuudessakin ruosteet poissa..... :wink:
Syksyyn mennessä pitäisi tuohonkin rahat uhrata. Muuten voisi myöhemmin kaduttaa.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Alfissimo kirjoitti:Yksi syy voipi olla, ettei Saksassa välttämättä ole tätä jatkuvaa suolasohjossa olemista.

Siellä estetään vain tien jäätyminen, Suomessa sulatetaan lunta joka loskana sitten kerääntyy joka koloon.
Hiekkateillä ja yleisellä kuraisuudella-> aiheuttajana mm. nastarenkaat-> maantiepölyä auton kyljet täynnä näin keväisin, voi olla tekemistä asian kanssa.

Edit: Hiekkateitäkään Saksasta ei juuri löydy.
Tuo hiekka voisi olla yksi syy. Sehän sitoo hyvin suolan ja kosteuden.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Edit: Hiekkateitäkään Saksasta ei juuri löydy.
Ihmetyttää vaan mistä oli tullut kohtuullinen annos kiveniskemiä GTV:n puskuriin. Tai ehkä ne vaan pistivät silmään kun tumman auton kiveniskemäkolot täyttyivät vaaleasta vahasta?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti:
90 kirjoitti:no jokos on kunnon ruosteenestokäsittely tehty..siis jotta pysyy tulevaisuudessakin ruosteet poissa..... :wink:
Syksyyn mennessä pitäisi tuohonkin rahat uhrata. Muuten voisi myöhemmin kaduttaa.

juu..on kyllä semmoinen asia jossa ei kannata ruveta säästämään...muutoin varmasti kaduttaa jossain vaiheessa..

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Harpo »

2TS kirjoitti:
joaweste kirjoitti:Oli muuten ilo katsoa auton alle ja huomata miten puhdas ja ruosteeton alusta on maassa missä tiesuolaa ei käytetä :-D
En tiedä mistä maasta on kyse, mutta ainakin Saksassa suolaa käytetään huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Tosin talvi on lyhyempi. En tiedä, miksi autokanta on huomattavasti parempaa ruosteen suhteen, johtuuko sitten lyhyemmästä talvesta, pienemmistä lämpötilan vaihteluista vai mahdollisesti useammin tapahtuvista autopesuista. Oma 10-vuotias Saksan "tuliaiseni" on täysin ruosteeton, ...vielä.
Pikku tarkennus, kun on kuitenkin lähes toinen kotimainen :wink: Riippuu toi suolauksen määrä vähän siitä missä osavaltiossa ollaan. Toisessa osavaltiossa suolataan toisessa taas ei.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Ihmetyttää vaan mistä oli tullut kohtuullinen annos kiveniskemiä GTV:n puskuriin. Tai ehkä ne vaan pistivät silmään kun tumman auton kiveniskemäkolot täyttyivät vaaleasta vahasta?
Entisessä mustassa 156:ssa oli kiveniskeymiltä näyttäviä jälkiä noin 500 kappaletta etupuskurissa. Pisti miettimään että onko autoa käytetty hiekoitusauton jälkiautona ;) Todennäköisempi syy oli pohjamuovin maakosketusten yhteydessä puskuriin tuleva värinä, joka aiheutti maalin lohkeilun pieninä paloina.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ne puskurin jäljet näyttivät kyllä aika tasaisilta pikku rei'iltä, juuri sellaisilta joita irtokivet/nastat tekevät. Tuntuisi erikoiselta että maali lähtisi tuollaisina "pisteinä", en huomannut mitään erikoisempia halkeamia.

Toisaalta nokka"pellissä" ei näkynyt pisteitä vaikka se ulottuukin aika alas. Ehkä olet sittenkin oikeassa...? Pitääpä tutkia, tai siis tutkisin jos vaikka näkisin sen auton joskus :x
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vaikka Saksa ei ole mikään sahara niin eiköhän pari kivea saattaisi ajoradalle eksyä ilman hiekotustakin. Tuolla kun ajetaan 180km/h aivan perseessä.. Tuo kova nopeus taas johtaa siihen että alusta tuulettuu kunnolla eikä kosteutta jää samalla tavalla kuin Suomessa missä on muutenkin loskaa ja paskaa enemmän.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eivätkös Güntherit ole kuulleet turvaväleistä? Eipä silti, eivät näytä olevan monet suomalaisetkaan... Tai sitten se vaan on niin ihanaa ajaa tappituntumalla kymmeniä kilometrejä.

Tuo onneton etäisyys seuraavaan voisi selittää sen että iskemiä on puskurissa mutta ei nokkapellissä.

GTV on Münchenistä kotoisin, miten siellä lie suolauksen laita? Ainakin pohjanäkymä oli pakoputkistoa lukuunottamatta kuin uudesta autosta. Tai no, vaihteisto näytti vähän tihkuneen, tiedä sitten tuliko tyhjennyspropusta vai laatikon saumasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Harpo kirjoitti:Pikku tarkennus, kun on kuitenkin lähes toinen kotimainen :wink: Riippuu toi suolauksen määrä vähän siitä missä osavaltiossa ollaan. Toisessa osavaltiossa suolataan toisessa taas ei.
Stuttgartin seutu ainakin on talvisin suolaa täynnä. Siellä se meikäläisenkin pirssi on 10 vuotta elellyt ja Mersun tehdashan se siellä on kanssa. On niin mersuvoittoinen kaupunki ettei toista ole :wink: Sisko asuu Stuttgartissa, joka tästä suolan käytöstä on kertonutkin.

Kyllä sieltä löytyy ruosteisiakin autoja. Sisko katseli noin 20 vuotta vanhaa coupe-mersua itselleen ja 95 % tutkituista niistä oli "aivan loppuja". Päältä näyttivät hyvältä mutta silkkoa sisältä. Löyti ne sitten 450 SEC 1985, ajettu 30 000 km, ja hintakin oli muistaakseni alle 10 000 e. Paljonkohan maksaisi Suomessa :shock:

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Tuossa aikaisemmin päivällä tehtiin paperit parista 166 JTD:stä täällä Belgiassa. Huomenna koitetaan hommata kilvet ja viikonlopun laivaan. Saadaan vähän nostettua tuota JTD osuutta, kun virallinen maahantuoja ei ota hommaansa tosissaan.

Tarjonta on ollut aika kirjavaa 8000 - 18000 eur 1999-2000 mallisista. Kilometrejä 20000-220000. Toivotaan valintojen osuneen kohdalleen.

Paljon on riskejä otettu, ja aina on jotain sattunut!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

a

Viesti Kirjoittaja alfista »

Belgiasta tuovat monet liikkeetkin. Onko siellä kattavia hakusivuja tyyliin autotalli / mobile?

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: a

Viesti Kirjoittaja JTD »

alfista kirjoitti:Belgiasta tuovat monet liikkeetkin. Onko siellä kattavia hakusivuja tyyliin autotalli / mobile?
Mobile ja lisäksi löysin www.hebbes.be.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

JTD kirjoitti:Tuossa aikaisemmin päivällä tehtiin paperit parista 166 JTD:stä täällä Belgiassa. Huomenna koitetaan hommata kilvet ja viikonlopun laivaan. Saadaan vähän nostettua tuota JTD osuutta, kun virallinen maahantuoja ei ota hommaansa tosissaan.

Tarjonta on ollut aika kirjavaa 8000 - 18000 eur 1999-2000 mallisista. Kilometrejä 20000-220000. Toivotaan valintojen osuneen kohdalleen.

Paljon on riskejä otettu, ja aina on jotain sattunut!
Noissa ei varmaan ole Webastoja kiinni,tarkeneeko noilla talvella ilman?
Ovat vaan nykyisin nuo dieselit (varsinkin VAG) aika vilpoisia talvella.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Zenery kirjoitti:Noissa ei varmaan ole Webastoja kiinni,tarkeneeko noilla talvella ilman?
Ovat vaan nykyisin nuo dieselit (varsinkin VAG) aika vilpoisia talvella.
156:lla ainakin tarkenee ilman.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa ulkomailta

Viesti Kirjoittaja glideslope »

2TS kirjoitti:Löyti ne sitten 450 SEC 1985, ajettu 30 000 km, ja hintakin oli muistaakseni alle 10 000 e. Paljonkohan maksaisi Suomessa :shock:
No jopas löytyi vähän ajettu SEC! Tosin taisi tulla näppäilyvirhe joko km -lukemaan tai ainakin mallimerkintään...?
450 SEC:iä ei mersun mallistosta löydy. Viimeinen 450 oli SLC -81.
V. 1986 esiteltiin faceliftin yhteydessä 420 SEC. -tosin saattaa löytyä ed. vuoden puolella rekisteröityjäkin. V.-85 oli markkinoilla tarjolla vain 380 ja viissatanen...
Jos löytämällänne on tosiaan ajettu vain 30 tkm, on auto todennäköisesti vielä lähes uuden veroinen. Suomeen tuotuna tuosta vain voi aitojen kilometrien ja kunnon perusteella mätkähtää jo kohtalainen vero, vaikka ikävuodet huomioitaisiinkin.
Tuollaisen tuonnilla voisi tosin hyvinkin tehdä mukavan tilin. Noin vähän ajettu on mersupiireissä varmasti haluttua tavaraa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mihin verrataan jos toisi esim. 164 TD Superin vm. -94?
Olisiko vertailukohtana TS, V6 vai mikä?

Tulipa vaan mieleen, kun tuossa katselin tullin sivuilta löytyneitä taulukoita.
Löytyipä sieltä pari palstalaistenkin autoiksi tunnistettavaa :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Alfissimo kirjoitti:Mihin verrataan jos toisi esim. 164 TD Superin vm. -94?
Olisiko vertailukohtana TS, V6 vai mikä?

Tulipa vaan mieleen, kun tuossa katselin tullin sivuilta löytyneitä taulukoita.
Löytyipä sieltä pari palstalaistenkin autoiksi tunnistettavaa :wink: .
166 JTD:tä verrataan kuulemma 2,5 V6:een.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Vastaa Viestiin