Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
GT sytytti moottorihäiriön merkkivalon ja auto on kaiken lisäksi kaverilla muutaman päivän lainassa Ehtihän se jo kuukauden olla syttymättä Lambda-anturin vaihdon jälkeen, kun jäi vikakoodeista kiinni katsastuksessa.
Aina jotain pientä... 2 kuukautta sitten vaihdoin oikean ja vasemman ylätukivarren, sekä oikean alatukivarren. Taas narisee, eikä kilsoja ole tullut kuin pari tonnia... Lisäksi kolisee etuoikealta, ilmeisesti kallistuksenvakaajan runkopusla (?!?), koska koiranluut on kunnossa, samoin iskarin yläpäät...
Mitä vielä?!? Seuraavaksi upotan sen Aurajokeen, kunhan se palaa Helsingistä takaisin kotiin. Oppiipahan olemaan.
Aina jotain pientä... 2 kuukautta sitten vaihdoin oikean ja vasemman ylätukivarren, sekä oikean alatukivarren. Taas narisee, eikä kilsoja ole tullut kuin pari tonnia... Lisäksi kolisee etuoikealta, ilmeisesti kallistuksenvakaajan runkopusla (?!?), koska koiranluut on kunnossa, samoin iskarin yläpäät...
Mitä vielä?!? Seuraavaksi upotan sen Aurajokeen, kunhan se palaa Helsingistä takaisin kotiin. Oppiipahan olemaan.
Ammattina autokauppa
Kävin sitten sössimässä sen inssin.
Hylkääminen tuli siitä, että päästin punaisia päin kävelleen jalankulkijan suojatien yli pysähtymällä keskelle risteystä juuri vastaavassa tilanteessa kuin aiemmin linkittämässäni kuvassa. Jalankulkija ylitti ensimmäisen osion niin itsevarman oloisesti, että häkellyin ja olin epävarma, että pitäisikö päästää vai ei. Hän pysähtyi ihan hetkeksi korokkeelle, jonka jälkeen siis päästin hänet editseni vaikka hänellä oli punaiset ja mulla vihreät valot.
Kiukuttaa Vaikka minunhan se vika oli. Vihreiden mulle palaessa, olisi minulla ollut ajo-oikeus (velvollisuus suorastaan).
Huomautukset tuli myös seuraavista: en katsastuskonttorin pihasta lähdettäessä katsonut tarpeeksi hyvin vasemmalle, yksi käännös meni leveäksi (renkaat käväisivät keskilinjan päällä) ja takaisin katsastuskonttorin pihaan palaettaessa ja parkkeeratessa näyttänyt vilkkua.
Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Ihme nillitystä - ei mun mielestä mitään sellaista räikeää virhettä miksi homma pitää käydä uudestaan läpi.Morre kirjoitti:
Kävin sitten sössimässä sen inssin.
Hylkääminen tuli siitä, että päästin punaisia päin kävelleen jalankulkijan suojatien yli pysähtymällä keskelle risteystä juuri vastaavassa tilanteessa kuin aiemmin linkittämässäni kuvassa. Jalankulkija ylitti ensimmäisen osion niin itsevarman oloisesti, että häkellyin ja olin epävarma, että pitäisikö päästää vai ei. Hän pysähtyi ihan hetkeksi korokkeelle, jonka jälkeen siis päästin hänet editseni vaikka hänellä oli punaiset ja mulla vihreät valot.
Kiukuttaa Vaikka minunhan se vika oli. Vihreiden mulle palaessa, olisi minulla ollut ajo-oikeus (velvollisuus suorastaan).
Huomautukset tuli myös seuraavista: en katsastuskonttorin pihasta lähdettäessä katsonut tarpeeksi hyvin vasemmalle, yksi käännös meni leveäksi (renkaat käväisivät keskilinjan päällä) ja takaisin katsastuskonttorin pihaan palaettaessa ja parkkeeratessa näyttänyt vilkkua.
Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
Neljä?! Kyllä on ollu harvinaisen nipo inssimies. O_oMorre kirjoitti:
Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi
Itse omassa inssissäni en ollut koskaan jokerivaloista mennyt, eikä autokoulussa sitä opetettu. Yhtäkkiä huomasin muutaman metrin ennen risteystä kun siihen vaihtuu punaiset, ja menin aivan lukkoon. Älysin sitten jarruttaa vasta pysäytysviivan kohdalla, kun inssimieskin laittoi jarrut pohjaan. Silti vain yksi tunti vaikka meinasin mennä punaisia päin.
No, ryssinhän sen vielä toiseenkin kertaan, kun liian kiirellä ajoin. Katsoin että bussi pysähtyy oikealla pysäkille (itsellä stop) ja meinasin lähteä liikenteeseen. Inssimies leipasi jarrut heti 20cm liikkumisen jälkeen, ja taas hylky.
Kolmas kerta toden sanoi, kun osasin vihdoin ottaa vähän rennommin.. Kuorma-autoinssiin mennessä oli tullut jo ~2tkm ajoa, niin se sujui melko helposti, vaikken ollut melkein kahteen kuukauteen kuormurilla ajellut.
Eli ei se hylky maailmaa kaada, vaikka se sillä hetkellä siltä tuntuu. Tiedän sen (valitettavasti) omakohtaisista kokemuksista...
Ja vielä sen verran, pystyn ihan hyvällä omatunnolla kutsumaan itseäni hyväksi kuskiksi, etenkin joihinkin kavereihin verrattuna. Mutta joskus sitä vaan menee lukkoon kun tietää, ettei pitäisi.
E: Muistinpa semmoisenkin tarinan, että joskus jonkun tyypin kuorma-autoinssissä kokelas pysähtyi suojatien eteen, kun joku oli vauhdilla tulossa pyörän kanssa siihen(ei valoja siis). Hieman perässä toisella kaistalla tullut ei ollut pysähtynyt, vaan ajoi suoraan läpi, niin kuulemma tästä "varomattomuudesta" tuli hylky.
Perustelut tuolle oli, että jos takanamme olisi ollut auto, hän olisi rysäyttänyt meidän perään, koska meille paloi vihreät ja jalankulkijalle punaiset. En vaan sitten uskaltanut luottaa siihen, että jaljankulkija ei menekään tien yli (teki äkkipysäytyksen korokkeella about samaan aikaan kun minä painoin jarrua) ja kun kerran olin pysähtynyt niin annoin kulkijan sitten mennä.
Inssi oli sellainen vanhempi, varsin huumorintajuttoman oloinen setämies, joka ei puhua pukahtanut muuta kuin ajo-ohjeet. Kerran tosin mainitsi, että ajoimme kerrostalon ohi, johon on rakennettu Helsingin ensimmäiset kerrostalosaunat...
Neljä ajokertaa siis, eli á 25min. Yhteensä siis kaksi tuntia.
Näin kyllä ajo-opettajani ilmeestä (kun hän kuunteli inssin selotusta asiasta), että hänkin oli tuomiosta eri mieltä, mutta ei kai insseille oikein vastaankaan voi väittää...
Sen verran taisi kiukuttaa ajo-opeakin, että ne kaksi tuntia runnottiin kalenteriin että pääsen pian uudestaan. Toinen ajotunneista on nimittäin vappuaattoaamuna klo 6-7
Inssi oli sellainen vanhempi, varsin huumorintajuttoman oloinen setämies, joka ei puhua pukahtanut muuta kuin ajo-ohjeet. Kerran tosin mainitsi, että ajoimme kerrostalon ohi, johon on rakennettu Helsingin ensimmäiset kerrostalosaunat...
Neljä ajokertaa siis, eli á 25min. Yhteensä siis kaksi tuntia.
Näin kyllä ajo-opettajani ilmeestä (kun hän kuunteli inssin selotusta asiasta), että hänkin oli tuomiosta eri mieltä, mutta ei kai insseille oikein vastaankaan voi väittää...
Sen verran taisi kiukuttaa ajo-opeakin, että ne kaksi tuntia runnottiin kalenteriin että pääsen pian uudestaan. Toinen ajotunneista on nimittäin vappuaattoaamuna klo 6-7
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Hyvät perustelut ja mielestäni hylsy tuli ihan aiheesta, joskin tuo neljä ajokertaa lisää kuulostaa aika kohtuuttomalta. Jalankulkijathan nyt suikkivat tuolla liikenteen joukossa vähän miten sattuu. Itsekin menen välillä punaisia päin, ollessani jalkaisin liikenteessä, tosin ensin varmistaen, ettei autoja tule mistään suunnasta päälle. Tässä tapauksessa kaveri kyllä väistää autoa, tai on harvinaisen tyhmä kävellessään sen alle punaisilla. Don't get me wrong: päästän kyllä pyrkiviä jalankulkijoita suojatielle, mutta tässä tapauksessa olisin mennyt vihreilläni läpi ilman jarrutusta. Ajaessa oppiiMorre kirjoitti:Perustelut tuolle oli, että jos takanamme olisi ollut auto, hän olisi rysäyttänyt meidän perään, koska meille paloi vihreät ja jalankulkijalle punaiset.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
^ Entäs jos se tielle loikannut olisi ollut kolmevuotias ja joku olisi rysäyttänyt perään pysähtyessäni. Ajanko ensi kerralla yli vai otanko sakkorangaistuksen kolarin aiheuttamisesta??? Termeinä kai varomattuus tms..
Tietääkseni tieliikennelaissa on myös pykälä, joka velvoittaa ajamaan sellaisella nopeudella, että kykenee pysäyttämään ajoneuvonsa tien näkyvällä osalla. Tien näkyvä osa ymmärtääkseni päättyy edellä ajavan auton takapuskuriin. Sitä kutsuttaneen myös turvaväliksi. Mielestäni pulma ei ole aina edes liian lyhyet turvavälit eikä se, että joku tekee liikenteessä jotain ennakoimatonta, vaan se että keskitytään ajelemaan kuin sumussa. Olen kuukausi kortin saannista ajanut BMW-kuljettajan perään kun hän pysähtyi vihreään nuolivaloon. Pitäiskö pistää oikeudenkäynti pystyyn nyt sitten aiheettomasta pysähtymisestä ja vahingonaiheuttamisesta vaikka minähän se peräänajaja olin ja ajoin "sumussa", seuraamatta kunnolla tapahtumia vaan olettaen että kaikki toimii kuten kirjoissa.
Tämä v*ttuilu ei ole suunnattu kenellekään, yleisesti vaan ihmettelen näitä mielenkiintoisia ilmiöitä, joten ei kiitos herneitä nokkiin.
Tietääkseni tieliikennelaissa on myös pykälä, joka velvoittaa ajamaan sellaisella nopeudella, että kykenee pysäyttämään ajoneuvonsa tien näkyvällä osalla. Tien näkyvä osa ymmärtääkseni päättyy edellä ajavan auton takapuskuriin. Sitä kutsuttaneen myös turvaväliksi. Mielestäni pulma ei ole aina edes liian lyhyet turvavälit eikä se, että joku tekee liikenteessä jotain ennakoimatonta, vaan se että keskitytään ajelemaan kuin sumussa. Olen kuukausi kortin saannista ajanut BMW-kuljettajan perään kun hän pysähtyi vihreään nuolivaloon. Pitäiskö pistää oikeudenkäynti pystyyn nyt sitten aiheettomasta pysähtymisestä ja vahingonaiheuttamisesta vaikka minähän se peräänajaja olin ja ajoin "sumussa", seuraamatta kunnolla tapahtumia vaan olettaen että kaikki toimii kuten kirjoissa.
Tämä v*ttuilu ei ole suunnattu kenellekään, yleisesti vaan ihmettelen näitä mielenkiintoisia ilmiöitä, joten ei kiitos herneitä nokkiin.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Olipas, olipas... ei minun nuoruudessani liiasta varovaisuudesta rankaistu. Tuo vasemmalle katsominen tarpeeksi on sekin aika veteen piirretty viiva. Silmät voivat liikkua, vaikkei pää pyörisikään ja toinen tajuaa koko kuvan sekunnissa, kun toiselle ei riitä minuuttikaan. Vilkun käyttämättä jättämisestä pitää kyllä jättää luokalleen.Morre kirjoitti:
Kävin sitten sössimässä sen inssin.
Hylkääminen tuli siitä, että päästin punaisia päin kävelleen jalankulkijan suojatien yli pysähtymällä keskelle risteystä juuri vastaavassa tilanteessa kuin aiemmin linkittämässäni kuvassa. Jalankulkija ylitti ensimmäisen osion niin itsevarman oloisesti, että häkellyin ja olin epävarma, että pitäisikö päästää vai ei. Hän pysähtyi ihan hetkeksi korokkeelle, jonka jälkeen siis päästin hänet editseni vaikka hänellä oli punaiset ja mulla vihreät valot.
Kiukuttaa Vaikka minunhan se vika oli. Vihreiden mulle palaessa, olisi minulla ollut ajo-oikeus (velvollisuus suorastaan).
Huomautukset tuli myös seuraavista: en katsastuskonttorin pihasta lähdettäessä katsonut tarpeeksi hyvin vasemmalle, yksi käännös meni leveäksi (renkaat käväisivät keskilinjan päällä) ja takaisin katsastuskonttorin pihaan palaettaessa ja parkkeeratessa näyttänyt vilkkua.
Neljä ajokertaa lisää ja vappuaattona uusiksi
Positiivista tässä on se, että luultavimmin en jännitä inssiä niin paljon ensi kerralla. Tiedän paremmin mitä tapahtuu ja muut ajotapani saivat kiitosta (myös se kevyen liikenteen huomionti ). Joskin vappuaatto ajankohtana vähän jännittää. Iltapäivällä kun esim. Sörkassa (jossa tänään pyörimme) voi olla jo hilpeä tunnelma
Vilkun jättäminen parkkeeratessa oli nuijaa (katsastuskonttorin pihaan kääntyessä toki vilkkua näytin), mutta toisaalta emme taas koskaan käytä vilkkua parkeeratessamme autokoulun parkkihallissa. Siis toki parkkihalliin kääntyessä ja siellä kääntyessä (esim. kulman taa) vilkkua käytetään, mutta kun peruutan parkkiruutuun, niin vilkun käytöstä ei ole ollut puhetta. Tosin kirjassa se kyllä lukee...
Vilkun jättäminen parkkeeratessa oli nuijaa (katsastuskonttorin pihaan kääntyessä toki vilkkua näytin), mutta toisaalta emme taas koskaan käytä vilkkua parkeeratessamme autokoulun parkkihallissa. Siis toki parkkihalliin kääntyessä ja siellä kääntyessä (esim. kulman taa) vilkkua käytetään, mutta kun peruutan parkkiruutuun, niin vilkun käytöstä ei ole ollut puhetta. Tosin kirjassa se kyllä lukee...
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Hylkäyksen siitä että jää varta vasten antamaan punaisia päin kävelijälle tietä ymmärrän kyllä, mutta tuo peräänajo-perustelu tässä jäi itseäkin ihmetyttämään. Tiellä voi sattua kaikenlaista kummallista ja väliä edellä ajavaan pitää olla sen verran että yllättävämmässäkin tilanteessa ehtii reagoida. Tässä kyse oli aikuisesta jalankulkijasta joka luultavasti olisi pysynyt siellä keskikorokkeella eikä kävellyt auton eteen mutta mistäs pirusta senkin tiedät. Pari kuukautta sitten Finnoontiellä aikuinen jalankulkija päätti yhtäkkiä lampsia tien poikki keskelle autoletkaa sellaiseen väliin ettei edes juosten olisi ehtinyt (joten ei kenenkään sellaiseen odota lähtevän) - suoraan meikäläisen eteen. Onneks oli sillä kertaa sen verran hereillä että ehdin jarruttaa ajoissa, mutta jos siinä olisi joku ollut stadilaisittain takapuskuria pussaamassa niin kyllä olis pelti rytissyt.maybetomorrow kirjoitti:^ Entäs jos se tielle loikannut olisi ollut kolmevuotias ja joku olisi rysäyttänyt perään pysähtyessäni. Ajanko ensi kerralla yli vai otanko sakkorangaistuksen kolarin aiheuttamisesta??? Termeinä kai varomattuus tms..
Tietääkseni tieliikennelaissa on myös pykälä, joka velvoittaa ajamaan sellaisella nopeudella, että kykenee pysäyttämään ajoneuvonsa tien näkyvällä osalla. Tien näkyvä osa ymmärtääkseni päättyy edellä ajavan auton takapuskuriin. Sitä kutsuttaneen myös turvaväliksi. Mielestäni pulma ei ole aina edes liian lyhyet turvavälit eikä se, että joku tekee liikenteessä jotain ennakoimatonta, vaan se että keskitytään ajelemaan kuin sumussa. Olen kuukausi kortin saannista ajanut BMW-kuljettajan perään kun hän pysähtyi vihreään nuolivaloon. Pitäiskö pistää oikeudenkäynti pystyyn nyt sitten aiheettomasta pysähtymisestä ja vahingonaiheuttamisesta vaikka minähän se peräänajaja olin ja ajoin "sumussa", seuraamatta kunnolla tapahtumia vaan olettaen että kaikki toimii kuten kirjoissa.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
^Painottaisin myöskin sanaa "luultavasti". Mielestäni kuitenkin Morren tekemä liike osoittaa valppautta ja tilanteenlukukykyä. Olisikohan herra ingenjöörin mielestä sitten tosiaan parempi luottaa omiin oikeuksiinsa tilanteessa kuin tilanteessa...
Peräänajoperustelu on absurdi. Äkkipysähdyksiä voi joutua tekemään syystä tai toisesta liikenteessä. Ei se ole mikään syy kenellekään ajaa perään. Kysytään vaikka Jyväskylän poliisilta. Tuon kerran jälkeen olen kyllä oppinut pysymään hereillä ja suosittelen samaa valppautta muillekin. Aika monta kilometriä on ruuvautunut mittariin onnellisesti tuon jälkeen.
Luultavasti kyseessä oli harvinaisen niuho inssi. En ole mitenkään erityisen hyvä kuljettaja, saati etten tekisi virheitä ja inssissä tein samankaltaisia pienehköjä virheitä hylkyyn tarvittavan kolme kappaletta, mutta koska osasin perustella tekemiseni jollain tapaa niin sain armahduksen. Kohdalle osui siis varsin inhimillinen inssi. Olen kyllä kuullut, että Jyväskylässä on sattunut vastaavanlainen punaisia päin tietä ylittävän jalankulkijan väistäminen inssiajossa, joka on johtanut automaattisesti hylkäykseen. Vilkun käytöstä ruutuunpysäköinnissä on myös muistaakseni jonkinlainen sääntö, tosin häpeällisen harvoin sitäkään teen itse.
Morressa on ainesta kuljettajaksi, joka osaa lukea tilanteita eikä ajaa putkessa omien oikeuksiensa ja opasteiden saattelemana, kuten liian monet tekevät. Tämänkertainen olkoon osoituksena siitä. Täytyy nyt varmaan lopetella offtopicin kirjoittelu, onnea seuraavaan koetukseen Morrelle!
Peräänajoperustelu on absurdi. Äkkipysähdyksiä voi joutua tekemään syystä tai toisesta liikenteessä. Ei se ole mikään syy kenellekään ajaa perään. Kysytään vaikka Jyväskylän poliisilta. Tuon kerran jälkeen olen kyllä oppinut pysymään hereillä ja suosittelen samaa valppautta muillekin. Aika monta kilometriä on ruuvautunut mittariin onnellisesti tuon jälkeen.
Luultavasti kyseessä oli harvinaisen niuho inssi. En ole mitenkään erityisen hyvä kuljettaja, saati etten tekisi virheitä ja inssissä tein samankaltaisia pienehköjä virheitä hylkyyn tarvittavan kolme kappaletta, mutta koska osasin perustella tekemiseni jollain tapaa niin sain armahduksen. Kohdalle osui siis varsin inhimillinen inssi. Olen kyllä kuullut, että Jyväskylässä on sattunut vastaavanlainen punaisia päin tietä ylittävän jalankulkijan väistäminen inssiajossa, joka on johtanut automaattisesti hylkäykseen. Vilkun käytöstä ruutuunpysäköinnissä on myös muistaakseni jonkinlainen sääntö, tosin häpeällisen harvoin sitäkään teen itse.
Morressa on ainesta kuljettajaksi, joka osaa lukea tilanteita eikä ajaa putkessa omien oikeuksiensa ja opasteiden saattelemana, kuten liian monet tekevät. Tämänkertainen olkoon osoituksena siitä. Täytyy nyt varmaan lopetella offtopicin kirjoittelu, onnea seuraavaan koetukseen Morrelle!
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
^ Jos nyt kumminkin painettais jarrua....HALOOOO! Kuka haluaa elää omatunnollaan se että teilaa jonkun pässin, joka ei osaa (halua osata...) värejä! Ja lapsien kanssa extra-varovaisesti, koska ne tekee sen virheen että luottavat.....
Ainakin Tampereella punaisia päin kävely on niin yleinen tapa, että tuolla filosofialla sais tappaa ainakin 10 "tapausta" päivässä.....Ja juu, kyllä ne muakin suunnattomasti ärsyttää mutta en mä nyt silti YRITÄ NIIHIN OSUA!!!!
Ainakin Tampereella punaisia päin kävely on niin yleinen tapa, että tuolla filosofialla sais tappaa ainakin 10 "tapausta" päivässä.....Ja juu, kyllä ne muakin suunnattomasti ärsyttää mutta en mä nyt silti YRITÄ NIIHIN OSUA!!!!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Muistelisin, että tieliikennelakikin (en nyt ehdi tarkistelemaan) velvoittaa antamaan tietä ajoradalle astuvalle jalankulkijalle riippumatta ajo-oikeuksista. Päälleajo-oikeutta kun ei ole missään tilanteessa. Mielestäni tuon tapahtumakuvauksen perusteella on tullut hylky siitä, että on noudatettu lakia.
1. Sähköhuollossa jossa piti mennä 1h, menikin 2 ja puoli (ajattelin odotella sen aikaa siinä keskustassa pyöriessä, kävi aika vähän pitkäksi tuon tunnin jälkeen...)
2. tuloksena totesivat että valojen ohjausmoduli paskana = vietävä merkkiliikkeeseen huoltoon.
3. lupasivat deltasta katsoa asiaa vasta 3vk päästä ja autokeskuksella olisi ollut yli kk jonot.
2. tuloksena totesivat että valojen ohjausmoduli paskana = vietävä merkkiliikkeeseen huoltoon.
3. lupasivat deltasta katsoa asiaa vasta 3vk päästä ja autokeskuksella olisi ollut yli kk jonot.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Suosittelen jotain tuon tyylistä (CrV-teräksestä tehtyä) alkuperäisen avaimen tilalle. Oma Lidlistä ostettu on ainakin toiminut kiitettävästi vaikka onkin vähän löysä täydessä pituudessa. Ainakin kertaalleen olen sillä jo ehtinyt avaamaan reilulla kädellä (tai pulttipyssyllä) kiristetyt pultit.jyskyed kirjoitti:156:n persettä nostamassa pukeille ja saa kokopainolla hyppia pulttiavaimen päällä eikä liiku mihkään.. potkimalla sitten sai kuskin puolen auki taistellen ja toista puolta avatessa repesi avain.. Vitun alkuperäisavain!
Ja ettei mene OT:ksi, joku apina oli yrittänyt nyysiä takaluukun badgen tai murtautua sinne. Eipä ollut onnistunut muussa kuin takaluukun naarmuttamisessa. Ja eikun paikkamaalin ostoon. Ja asunnon, jostain muualta..
Tjaa, tuon 156:n avaimesta ei ole muuta muistikuvaa kuin että kyllä se siellä paikallaan ostettaessa oli, enkä tiedä onko 159:ssä samanlainen. Jos pitäis veikata niin sanoisin että ei sovi. Itse olen säilyttänyt sitä mustekaloilla paikallaan pysyvässä muovilaatikossa jossa on muutkin aina mukana olevat tavarat.alfista kirjoitti:Sopiiko tuo teleskooppiavain vararenkaan sisällä olevaan paikkaan?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Kannattaa kuitenkin muistaa se että alkuperäisavain riittää loistavasti pulttien avaamiseen tien päällä hennommallekkin ihmiselle jos vain edellinen asentaja on laittanut kuparirasvaa kierteisiin ja käyttänyt momenttiavainta ja oikeaa momenttia kiristäessään pyörän pultit...
Ja pysyy vanteetkin ehjinä...
Ja pysyy vanteetkin ehjinä...
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Niin jos Harva tarkistaa rengasliikkeestä noi kyseiset ehdotfahlsjy kirjoitti:Kannattaa kuitenkin muistaa se että alkuperäisavain riittää loistavasti pulttien avaamiseen tien päällä hennommallekkin ihmiselle jos vain edellinen asentaja on laittanut kuparirasvaa kierteisiin ja käyttänyt momenttiavainta ja oikeaa momenttia kiristäessään pyörän pultit...
Ja pysyy vanteetkin ehjinä...
-Alfan oma avain on niin heikko,että kai laitoit oikean momentin ja kuparitahnaa,jotta saan ne auki tuolla tien päällä rikkomatta avainta
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
hmm
Mikäs tuossa nyt on ongelmana, ei tuon venttiilin kanssa pitäis olla mitään vaikeuksia tänään tuli ilmaa pumppailtua..Bones kirjoitti:jää sitten fillarilenkki heittämättä kun ei saa kompuralla ilmaa renkaaseen tarpeeksi. siinon joku saatanan hifiprestaventtiili.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tuli ihan nuoruus mieleen. Nyt 20 vuotta myöhemmin osaan jo varoa nasahdusta niin hyvin, että kävelen kuin isäni. Auton konepellin alle kumartuminen on kaikista vittumaisin asento. Ehdin juuri ja juuri katsoa öljyt, mutta jos öljytikku ei mene laakista reikään, pitää vähän huilata ja ottaa parempi asento.jeQQ kirjoitti:Alaselkä pamahti ihan jumiin eilisen autonropaamisen jälkeen. Ikää 21 ja selkä vaivaa Eikä edes tullut työskenneltyä huonossa asennossa, tai muutenkaan mitenkään erityisen raskaasti.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Siihen on saatananhifiadaptereita olemassa -Bones kirjoitti:jää sitten fillarilenkki heittämättä kun ei saa kompuralla ilmaa renkaaseen tarpeeksi. siinon joku saatanan hifiprestaventtiili.
"Eri venttiileille löytyy pieniä adaptereita jolloin voidaan käyttää "vääränlaista" pumppua, esimerkiksi huoltoaseman pumppua kapeaan presta-venttiiliin."
Ei maksa mahdottomia - vastaisuuden varalle.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: hmm
Prestahan on ihan asiallinen, jos vertaa esim Dunlopiin. Isoin ongelma on se että ei meinaa 10baria löytyä joka pumpusta/kompurasta.SP kirjoitti:Mikäs tuossa nyt on ongelmana, ei tuon venttiilin kanssa pitäis olla mitään vaikeuksia tänään tuli ilmaa pumppailtua..Bones kirjoitti:jää sitten fillarilenkki heittämättä kun ei saa kompuralla ilmaa renkaaseen tarpeeksi. siinon joku saatanan hifiprestaventtiili.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Toinen hylätty inssi...
Sama inssi arvioimassa ajoa. Uskokaa huviksenne, ettei ollut kiva ajaa saman kyräilevän ja virheitäni luettelevan inssin kanssa Sörnäisten vapputiimellyksessä klo 15-15:45. Olin täysin kipsissä.
Virheitä oli lukuisia, mutta hylsy tuli siitä, että yritin kääntyä suoraan ajettevalta kaistalta vasemmalle. Moka mikä moka, ilman mitään selittelyä tai tulkinnanvaraisuuksia.
Kokeilisikohan kolmatta inssiä Espoossa... En minä nyt koko Espoota tunne, mutta Stadissa olen aivan kuutamolla. Vaikka eihän se tietysti siitä saisi olla kiinni. On osattava ajaa missä hyvänsä.
Sama inssi arvioimassa ajoa. Uskokaa huviksenne, ettei ollut kiva ajaa saman kyräilevän ja virheitäni luettelevan inssin kanssa Sörnäisten vapputiimellyksessä klo 15-15:45. Olin täysin kipsissä.
Virheitä oli lukuisia, mutta hylsy tuli siitä, että yritin kääntyä suoraan ajettevalta kaistalta vasemmalle. Moka mikä moka, ilman mitään selittelyä tai tulkinnanvaraisuuksia.
Kokeilisikohan kolmatta inssiä Espoossa... En minä nyt koko Espoota tunne, mutta Stadissa olen aivan kuutamolla. Vaikka eihän se tietysti siitä saisi olla kiinni. On osattava ajaa missä hyvänsä.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Musta tuntuu, että kun kerran pystyt omaa ajoasi analysoimaan ja siitä myös muille kertomaan niin kyllä susta tulee ihan varmasti "keskimääräistä parempi" kuljettaja.....kuten meistä kaikista muistakin on tullut Kaikesta huolimatta, TSEMPPIÄ jatkoon!! Nyt vaan pari "sihijuomaa" naamaan, ja uudella innolla Wapun jälkeen rattiin!Morre kirjoitti:Toinen hylätty inssi...
.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....