Fiiukerhon ratapäivillä bongattu keltainen avo Gallardo joka kiersi rataa varsin ahkerasti. Kellotetuille kierroksille lähdöstä tarttui videotakin. Ne äänet
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
HerraR kirjoitti:Tammikuun lopulla Marchessa, Italiassa Alfa löysi mukavaäänistä seuraa huoltsikalta.
Hitto kun toi Diablo on siisti oransina! Voipi olla että yksi tuollainen pitää hankkia jossain vaiheessa. 3000kpl niitä kaikki mallin mukaan lukien lyötiin kasaan 10 vuden aikana. Murciélagon tuotanto on muuten lopetettu ja 10 vuodessa niitä tehtiin 4200kpl.
Hämeenlinnassakin osui silmään erään omakotitalon pihassa uudehko keskimoottorinen Fefe (en oikein perillä noista typeistä, että osaisi nopean vilkaisun perusteella sanoa) Kaverini sanoi sen kuitenkin olleen pihassa jo parina kesänä, mutta itse tulee harvoin ajettua siitä ohi. Yleensä kylällä näkyvät on jotain 80-lukulaisia...
unknown kirjoitti:Hitto kun toi Diablo on siisti oransina!
Sanos muuta! Lamboihin jostain syystä sopii tuollaiset kirkkaat intensiiviset värit, esim vihreä, keltainen, oranssi. Ehkä se johtuu tuosta fefeä agressiivisemmasta muotoilusta? Tai sit se olen vaan minä joka näin ajattelen.
Laku kirjoitti:Tytär bongas eilen mustan Lambon töistä tullessa Tampereella, sano vaan kesken puhelun - hitto musta Lambo.
Joskus nelisen vuotta sitten muistan nähneeni ainoan näkemäni lambon liikenteestä ja vielä ihan vierestä.. Oranssi vai oliko keltainen Gallardo paino kaasua juuri kohdalla kun olin kävelemässä. Kyllä käänty pää nopiaan, ai että.
Hämpillä alkuillasta tulipunainen 348TB.....Äyskäisee aikas kivasti .....Ihmiset maksaa silmää räpäyttämättä jonkun 40000e jostain maasturinissanitojotasta kun samaan rahaan sais jotain TUOLLAISTA .....
Onkos muuten Suomen Ferrari-klubilla jotain omia Cuore Sportivoja kesällä? Pääsevätkö tuulipuvutkin seuraamaan, vai pitääkö olla oma Fefe alla? Tai edes lippis?
pitkämies kirjoitti:Ihmiset maksaa silmää räpäyttämättä jonkun 40000e jostain maasturinissanitojotasta kun samaan rahaan sais jotain TUOLLAISTA .....
Puhut vähän mutta asiaa!
No, ehkä uuteen audiaaneljään saa helpommin rahoitusta kuin vanhaan Ferrariin.
Rahoitus?
Joo, mutta ihmiset tarvitsee; takaovia, takapenkkejä ja tilavia takakontteja, eikä mitään "epäkäytännöllistä".
Minulla on kyllä pakettiauto ja siinä riittää tilaa aika pitkälle, enkä ikinä ole tarvinnut kaikkia autoni istuimia yhtäaikaa ja voin olla varma että aika monella tälläkin palstalla on auto jossa kukaan ei ole ikinä istunut takapenkillä.
Rahoitus niin. En tuosta itsekään niin perusta ja sen vuoksi meikäläisen asuntovelkaisen palkkaorjan onkin ollut käyttöautoissa tyytyminen B- ja C-luokan kulkupeleihin. Kaupungilla kumminkin puhutaan että kaikki eivät näe asiaa ihan samalla tavalla. Ferrareita ja muita kalliimpia harrasteautoja tuskin pätkällä ostellaan mutta tavan käyttöautoja kyllä.
GTV:n kanssa tempoilu opetti sen verran että tuollainen ainoana autona ei vaan toimi. Mitäs takapenkistä, mutta kun ruumaan ei mahdu juuri mitään pankkikorttia isompaa. Kylmälaukkukin vaati kohtuullisen sovittelemisen ja tunkemisen että mahtui takarontin aukosta sisään.
Käypäsiä käyttöautojahan saa harrasteen kaveriksi sillä rahalla joka uudessa Audissa poltetaan talvirenkaisiin, lohkolämmittimeen ja metalliväriin. Eikä tarvitse Kitumarketin parkkipaikalla varoa. Kaikilla ei tosin ole mahdollisuuksia useamman auton säilyttämiseen.
Ne on niitä valintoja, jos ei jollain kumman ilveellä/munkilla ole suomessa rikkaaksi päässy.
Kellä on oikeesti varaa maksaa kesäautosta 40ke? Aika harva taitaa noilla fefeillä talvella ajaa. Myös perushuoltokustannukset, vakuutukset yms taitavat olla astetta kalliimmat ku tuossa kitymaasturissa.
Ehkä tosiaan jos ostaa muutaman tonnin uudehkon ladan käyttikseksi ja ajelee sillä 10 kuukautta ja sit ne pari kuukauta ilosena ferrarilla. Niin kai se vois onnistua.
Käsintehtyjen autojen kanssa kannattaa muistaa sellainen juttu, että jos auton on ihminen tehnyt ja kasannut, niin ihminen osaa myös sen korjata. Tosi tarkka kannattaa olla:
Juu ja kukaan ei oikeesti ole koskaan istunut mun 156:n takapenkillä....siis silloin kun se on ollut omistuksessani....etupenkillä tais kerran olla joku
Jos vedetään veneet mukaan,sama käyttöaika,samat jopa isommat säilytys ongelmat,ajetaan yleensä vähemmän kesässä,kalliit osat,kallis ylläpito,niin esim:70te veneitä näkyy ihan "tavallisilla" työläisillä,eikä sillä mitään mieleen painuvaa venettä saisikaan,mutta hän on veneilijä.Auto harrastajat on vaan pihejä,eivätkä uskalla ostaa erikoisempia pelejä
Urheiluauto on tarpeetonta, kun muuttokuorma ei mahdu mukaan ja eikä siitä nyt niin kauaa ole kuin uuden auton ostamiseen ulkomailta ja varsinkin Italiasta, tarvittiin lupa, ettei kallisarvoista valuuttaa pääse maasta pois.
Rahoituksen juttu on tietenkin siinä että voi suoraan siirtyä nauttimaan hankinnasta. Säästämällä tulee muutenkin herkästi hankittua sellaista mitä ei ollut tarkoitus ostaa.
Ei Ferrari, mutta sen verran eksoottinen näky Lahdessa eilen, että sopinee ketjuun.
Nissan GT-R asiaan kuuluvilla kilvillä ajeli vieressä/edellä. Kivat oli äänet ja melkoisen liukkaasti irtosi valoista, 0-60km/h pari sekuntia sellaisella pintakaasukiihdytyksellä, Pösö oli juuri reagoinut kaasupolkimeen, en pysynyt "kyydissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
AAW kirjoitti:Meinasi tänään tippua silmät päästä. Ei fefe mutta keskimoottoriauto ja kait niitä yhteensä on alle tuhat tehty. M1 tuli vastaan porvoossa.
ferrarithan on tusinakamaa tähän verattuna.. oliko ihan suomikilpinen peräti..