156:en ylimääräiset äänet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tle8405
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 21:51
Paikkakunta: Turku

156:en ylimääräiset äänet

Viesti Kirjoittaja tle8405 »

Nyt on yllättäen talven jälkeen alkanut tulla kummallista ääntä käynnistäessä kylmänä, eli kuuluu klonk! klonk! klonk! suurinpiirtein jakohihnan kohdalta. Vein huoltoon ja mies tuli kuuntelemaan sitä mutta alfa ei lämpimänä sitä ääntä pidä, hän vaan sitten arveli että voisi olla ajoituksenmuunnin rikki?, mitä mieltä olette, mikä muu voisi olla syynä?.Muuten auto on toiminut moitteetta.

Alfa Romeo 156 2.0 ts -99 Selespeed

ps. ikinä en vaihda enää merkkiä, alfassa on todellakin sitä jotain mitä muista merkeistä ei löydy :-D.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ajoituksenmuuntimesta ei tule tuollaista ääntä, vaan lähinna muistuttaa venttiilien naputusta. Joku hihnapyörä voisi pitää tuollaista ääntä?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä? Kuinka nopeasti hydrauli"nostimien" ja ajoituksenmuuntimen pitäisi saada normaalit öljynpaineet? Sen muutaman sekunnin jälkeen GTV käy kyllä siististi, ruiskusuuttimet vaan vienosti naputtavat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:ruiskusuuttimet vaan vienosti naputtavat.
Sieltäkös se raksuttava ääni tulee??? Kuuntelin sitä päivänä eräänä korvat höröllään ja ihmettelin. Ääni tuli imusarjan puolelta, sieltä tulppien takaa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, kyllähän se suuttimien naputus kuuluu selvästi kun pelti on auki ja hiukan silloinkin kun se on kiinni. Lähinnä autossa siis :silly:
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä? Kuinka nopeasti hydrauli"nostimien" ja ajoituksenmuuntimen pitäisi saada normaalit öljynpaineet? Sen muutaman sekunnin jälkeen GTV käy kyllä siististi, ruiskusuuttimet vaan vienosti naputtavat.
pari sekuntia varmaan kuluu kun öljyt kiertää ylhäälläkin ihan normaalia
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Olisikohan ilmamäärämittari? Oma V6 klonkotti myös molemmilla kerroilla, kun ILMI oli sökö.. Ei tosin aina, vaan satunnaisesti.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä?
Itselläni ainakin teki juuri samaa ennenkuin ajoituksenmuunnin vaihdettiin, pari sekuntia kuulosti dieseliltä ja kaverit vinoili :wink: Muuntimen vaihdon jälkeen ääni katosi kokonaan ja hyrähtää kauniisti käyntiin ilman mitään korinoita, tuntui myös että koneen ääni muuttui siistimmäksi (pidin kyllä 'rikkinäisestä' äänestä enemmän) ja legendaarisia perstuntumaheppojakin tuli lisää. Pari muutakin tällä foorumilla ovat raportoineet vastaavia kokemuksia.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cotson kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko muuten normaalia, että TS pitää hiukan dieselmäistä raksutusta parin sekunnin ajan käynnistyksestä?
Itselläni ainakin teki juuri samaa ennenkuin ajoituksenmuunnin vaihdettiin, pari sekuntia kuulosti dieseliltä ja kaverit vinoili :wink: Muuntimen vaihdon jälkeen ääni katosi kokonaan ja hyrähtää kauniisti käyntiin ilman mitään korinoita, tuntui myös että koneen ääni muuttui siistimmäksi (pidin kyllä 'rikkinäisestä' äänestä enemmän) ja legendaarisia perstuntumaheppojakin tuli lisää. Pari muutakin tällä foorumilla ovat raportoineet vastaavia kokemuksia.
jos ääni kestää luokkaa 5-10 sekuntia voi olla varma että muunnin on vaihtokunnossa 2 sekunnin perusteella en vielä vaihtaisi. Tuon kyllä huomaa heti koska tuo äänen kestoaika lisääntyy ajan myötä pidemmäksi
1-2kk ja asia on selvä. lopulta se raksuttaa aina tyhjäkäynnillä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi Venäjä jos se ajoituksenmuunninkin on sökö... Tuntuu että tuo GTV onnistuu imuroimaan kaikki tyyppiviat itseensä; ILMI, airbagin valo ja nyt sitten ehkä se ajoituksenmuunninkin. Ja olen ehtinyt ajamaankin jo sata kilsaa! Uuden ILMIn sentään huomasin tingata kaupan päälle.

Täytyy tarkkailla tilannetta, jos se ääni alkaa kuulua muulloinkin kuin käynnistyksessä niin täytyy laittaa möltti vaihtoon. Ajattelin joka tapauksessa vaihtaa jakohihnan neljänkympin välein, samallahan sen variaattorinkin vaihtaa. Maksaa vaan rutale 188€ :x
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Voi Venäjä jos se ajoituksenmuunninkin on sökö... Tuntuu että tuo GTV onnistuu imuroimaan kaikki tyyppiviat itseensä; ILMI, airbagin valo ja nyt sitten ehkä se ajoituksenmuunninkin. Ja olen ehtinyt ajamaankin jo sata kilsaa! Uuden ILMIn sentään huomasin tingata kaupan päälle.

Täytyy tarkkailla tilannetta, jos se ääni alkaa kuulua muulloinkin kuin käynnistyksessä niin täytyy laittaa möltti vaihtoon. Ajattelin joka tapauksessa vaihtaa jakohihnan neljänkympin välein, samallahan sen variaattorinkin vaihtaa. Maksaa vaan rutale 188? :x
tuolla 156 netissä joku oli saanut sen äänen pois pelkästään puhdistuksella.
Mutta koska itse osa on suht halpa :mrgreen: ja työt tuossa maksaa kannattaa se varmaan vaihtaa. muukkosella 153.90e
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:Mutta koska itse osa on suht halpa :mrgreen: ja työt tuossa maksaa kannattaa se varmaan vaihtaa. muukkosella 153.90e
Työthän ei mulle maksa kuin ketutuksen ja känsiä kouriin. Niin ja ehkä pari asennuskaljaa :wink:

Tuo Muukkosen hinta on veroton, siihen ALVi päälle niin ollaan siinä 188 neurossa.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
V6 kirjoitti:Mutta koska itse osa on suht halpa :mrgreen: ja työt tuossa maksaa kannattaa se varmaan vaihtaa. muukkosella 153.90e
Työthän ei mulle maksa kuin ketutuksen ja känsiä kouriin. Niin ja ehkä pari asennuskaljaa :wink:

Tuo Muukkosen hinta on veroton, siihen ALVi päälle niin ollaan siinä 188 neurossa.
näköjään unohtui tuo alvi, mutta kun olet työn sankari kannattaisi sitten ehkä yrittää tuota puhdistusta :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuluuko se muunnin pilalle jos sen antaa kalkattaa vähän aikaa? Ei nimittäin huvittaisi lähteä purkamaan jakopäätä pelkän putsauksen takia, mieluummin odottelisin että tulee hihnanvaihdon aika.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuluuko se muunnin pilalle jos sen antaa kalkattaa vähän aikaa? Ei nimittäin huvittaisi lähteä purkamaan jakopäätä pelkän putsauksen takia, mieluummin odottelisin että tulee hihnanvaihdon aika.
tuosta ei ole tietoa

edit. taitaa se kulua tässä pari linkkiä aiheeseen. Mitenköhän tuo eroaa 8V koneesta kun siinä ei tuota samaa vaivaa ole.

http://www.peugeotsportclub.com/alfa155 ... riator.htm

http://www.alfa156.net/fr_index.html?/t ... iator.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuluuko se muunnin pilalle jos sen antaa kalkattaa vähän aikaa?
Deltan mukaan ei kulu. Omani oli jo niin huonossa kunnossa, että se kalkatti oikeastaan aina tyhjäkäynnillä.

Muuntimeen asennettiin korjaussarja (väärinkäsityksen takia kylläkin, tarkoitus oli vaihtaa koko klunssi), joka kustansi luokkaa 8,49e silläkin on vika toistaiseksi pysynyt poissa. Korjaussarjaan sisältyi jäykempi jousi ja jonkinlainen tiivisteprikka.

Korjauksen jälkeen ääni muuttui terävämmäksi siinä 3000rpm paikkeilla ja ikäänkuin voimaakin olisi tullut lisää.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ghost kirjoitti:Muuntimeen asennettiin korjaussarja (väärinkäsityksen takia kylläkin, tarkoitus oli vaihtaa koko klunssi), joka kustansi luokkaa 8,49e silläkin on vika toistaiseksi pysynyt poissa. Korjaussarjaan sisältyi jäykempi jousi ja jonkinlainen tiivisteprikka.
Älä ihmeessä? Kerrankin jostain selviäisi halvalla :-D

Pitääpä kuulostella tilannetta. Jos alkaa kalkattelemaan enemmän niin otetaan jakopää auki tuon korjaussarjan asennusta varten, jos taas vehjas on siististi niin laitetaan sitten vasta hihnan vaihdon yhteydessä noin kahden vuoden päästä.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Ghost kirjoitti:Muuntimeen asennettiin korjaussarja (väärinkäsityksen takia kylläkin, tarkoitus oli vaihtaa koko klunssi), joka kustansi luokkaa 8,49e silläkin on vika toistaiseksi pysynyt poissa. Korjaussarjaan sisältyi jäykempi jousi ja jonkinlainen tiivisteprikka.
Älä ihmeessä? Kerrankin jostain selviäisi halvalla :-D

Pitääpä kuulostella tilannetta. Jos alkaa kalkattelemaan enemmän niin otetaan jakopää auki tuon korjaussarjan asennusta varten, jos taas vehjas on siististi niin laitetaan sitten vasta hihnan vaihdon yhteydessä noin kahden vuoden päästä.
tuo korjaussarja käy vain tietyn vuosimallin autoihin jos nyt oikein muistan?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
tle8405
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 21:51
Paikkakunta: Turku

vika löytyi

Viesti Kirjoittaja tle8405 »

tasapainoakselin remmistä puuttui hampaita, olikohan joku halpishihna laitettu, no nyt on kaikki remmit ja puolat yms. härpäkkeet laitettu uusiksi ja auto toimii ku unelma!!, tehotkin tuli takaisin :)

Vastaa Viestiin