Classic Motorshow, lahdessa 8-9.05
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Classic Motorshow, lahdessa 8-9.05
Ajankohta lähestyy, ja jonkinlaista Alfa-100vuotta teemaa on ilmeisesti clubien johdolla luvassa. Joten tietysti olisi hienoa jos oltaisiin isolla joukolla mukana.
Eri suunnilta voisi järjestellä letka ajoa Lahden suuntaan. Itse ilmoittaudun Pirkanmaan letkaan, ja näillä näkymin Maseratilla.
Mutta kumpana päivänä? mahdollisuuksia eikä kiinnostusta ole lähteä molempina päivinä, joten toinen täytyy valkata.
Ajatuksia?
Eri suunnilta voisi järjestellä letka ajoa Lahden suuntaan. Itse ilmoittaudun Pirkanmaan letkaan, ja näillä näkymin Maseratilla.
Mutta kumpana päivänä? mahdollisuuksia eikä kiinnostusta ole lähteä molempina päivinä, joten toinen täytyy valkata.
Ajatuksia?
Nyt jäähdytyksen tilannetta seuranneena täytynee jättää väliin tämä riento. Alfalla vaikuttaa olevan isompaa hätää lämmön kanssa. Ei viitsi lähteä käräyttämään kansipahvia jonnekkin keskelle ei mitään...
Kaikki viittaa siihen, että syylärin parasta-ennen päivä on ollut ja mennyt...
Kaikki viittaa siihen, että syylärin parasta-ennen päivä on ollut ja mennyt...
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Epezi; tosin, huomenna on viisaampi tuon kanssa. Tarvinnee nostaa sotaa pystyyn Porin suuntaan myyjäLIIKETTÄ kohti. Tuskin tuo nyt 2kk ja <1000km aikana on porsinut noin totaalisesti.
Sitten saatan tietää paremmin, että onko edes teoreettisia mahiksia lähteä.
Ja päivä jona se on edes teoreettisesti mahdollista on juuri lauantai.
Niin, ja kerjäät itsellesi "koirankoppikomennusta" jos otat ajon äippäpäiväksi. Isukkina on tullut huomattua, että se päivä on pyhääkin pyhempi, varsinkin se ensimmäinen kerta. (2 muksua itsellä)
Sitten saatan tietää paremmin, että onko edes teoreettisia mahiksia lähteä.
Ja päivä jona se on edes teoreettisesti mahdollista on juuri lauantai.
Niin, ja kerjäät itsellesi "koirankoppikomennusta" jos otat ajon äippäpäiväksi. Isukkina on tullut huomattua, että se päivä on pyhääkin pyhempi, varsinkin se ensimmäinen kerta. (2 muksua itsellä)
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- Härmälänkolli
- Viestit: 126
- Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
- Car(s): Kona Dew Plus
- Paikkakunta: Savonlinna
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jatketaan tampereen letkaa lauantaille täällä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=238388#238388Xehpuk kirjoitti:Päiväksi arpoutui omalta osalta nyt sitten lauantai. Tampereen seudun letka kokoon Lahdesjärven aapeeseellä klo xxxx? Tai Vehoniemessä?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Siippa yllätti eilen illalla sanomalla että olis kiva käväistä
Lahdessa äitienpäivänä, katsomassa Giuliettaa...
Eli ehkäpä ryhmä rämä käväisee ständillä, on sitten G paikalla tahi ei.
Lahdessa äitienpäivänä, katsomassa Giuliettaa...
Eli ehkäpä ryhmä rämä käväisee ständillä, on sitten G paikalla tahi ei.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/viik ... na-lahteen
Taitaa tarkottaa nykyistä... ota noista nyt selvää
Taitaa tarkottaa nykyistä... ota noista nyt selvää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 19 Helmi 2010, 15:49
- Car(s): Ex: Jeep Renegade, 500L, 500 Abarth, Jeep Wrangler, MitoQV, GTV, 159SW 2.4jtdm, 159SW 1750Tbi TI, 159TI 1750Tbi, 2xFiat 500 multijet diesel, 500 Abarth esseesse, Fiat Fiorino, 2xPanda, Punto, 128 Zastava, Uno, Aprilia Dorsoduro ja niin monta muuta, etten kehtaa edes kertoa:)
- Paikkakunta: Masku
Jollakin voi jo olla parempaakin tietoa mutta itse bongasin eilen Lahdessa Alfa-putiikin pihalta valkoisen Spiderin, joka oli juuri lähdössä pesuun. Aika näyttelykelpoiselta auto vaikutti ruskealla nahkasisustallaan ja 19" TI-vanteillaan... Kyllä tuollainen mulle ainakin kelpaisi vaikka vähän raskas onkin:)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
savuruutana,Spider löytyy tuolta V6:n räpsyistä.
Hyvä näyttely,parkkiksella reilu 10 Alfaa eikä satanut.Alfa 100v. osastolla hyvä kattaus.Paras asetelma: Rasviksen keltainen Spider keskellä ja molemmilla puolilla valkoiset kaunottaret,GTV-69 ja Giulia Super.
70-luvun ralliautojen mäkiajo oli myös kiva katsella.Paras oli Kadett GT/E, joka teki Mäkiset, vetimutkan kunnon sladissa ja sen jälkeen rävähti konepelti auki. Jengi löi luukun alas ja matka jatkui.
Kivaa oli!
Hyvä näyttely,parkkiksella reilu 10 Alfaa eikä satanut.Alfa 100v. osastolla hyvä kattaus.Paras asetelma: Rasviksen keltainen Spider keskellä ja molemmilla puolilla valkoiset kaunottaret,GTV-69 ja Giulia Super.
70-luvun ralliautojen mäkiajo oli myös kiva katsella.Paras oli Kadett GT/E, joka teki Mäkiset, vetimutkan kunnon sladissa ja sen jälkeen rävähti konepelti auki. Jengi löi luukun alas ja matka jatkui.
Kivaa oli!
Ride on!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Jees, hyvät pippalot taas oli.
Todella hyväkuntoinen kaasari-75 lämmitti erityisesti mieltä.
Se palanut V6 siinä vieressä oli ihan hauska lisä, savukone sisällä ja kaikki!
Rasviksen hämä-hämähäkki oli myös hieno, kuten odottaa saattoikin.
Kiirusta vähän oli, niin ei viitsinyt ketään nykiä hihasta. Joitain kuvista tuttuja autoja kuitenkin näkyi.
Mm. samalle parkkipaikalle, missä mun kärry oli, kurvas kaks komeeta 75sta vierekkäin. Toinen shampanjan värinen ja toinen punainen.
Etenkin tämän shampanjan värisen muistan olleen jossain topicissa esillä.
Käärme-tarra oli liimattuna etuvilkun alle ja komeet hunajakennovanteet alla. Näytti myös olevan madallettu ainakin takapäätä.
Kuka tunnustaa? Komee kaksikko kyllä oli!
Kuviakin räpsitty kameran akku tyhjäksi. Tulee näytille jossain vaihees, jos tulee.
Todella hyväkuntoinen kaasari-75 lämmitti erityisesti mieltä.
Se palanut V6 siinä vieressä oli ihan hauska lisä, savukone sisällä ja kaikki!
Rasviksen hämä-hämähäkki oli myös hieno, kuten odottaa saattoikin.
Kiirusta vähän oli, niin ei viitsinyt ketään nykiä hihasta. Joitain kuvista tuttuja autoja kuitenkin näkyi.
Mm. samalle parkkipaikalle, missä mun kärry oli, kurvas kaks komeeta 75sta vierekkäin. Toinen shampanjan värinen ja toinen punainen.
Etenkin tämän shampanjan värisen muistan olleen jossain topicissa esillä.
Käärme-tarra oli liimattuna etuvilkun alle ja komeet hunajakennovanteet alla. Näytti myös olevan madallettu ainakin takapäätä.
Kuka tunnustaa? Komee kaksikko kyllä oli!
Kuviakin räpsitty kameran akku tyhjäksi. Tulee näytille jossain vaihees, jos tulee.
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Ihan mukava setti oli kyllä! Kivasti italo-kalustoa niin ulkona kuin sisälläkin....Pirun kylmä vaan siinä parkkiksella pällistellä.....Myöhästyin tietysti tampereen letkasta kun nukuin tunnin pommiin , mutta pääasia et paikalla oltiin
PS: siinä alfa osastolla tuli viivyttyä ja täytyy sanoa et "Rasviksen" spiideri on TODELLA hieno!
PS: siinä alfa osastolla tuli viivyttyä ja täytyy sanoa et "Rasviksen" spiideri on TODELLA hieno!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Hyvä näyttely oli! Alfoja oli paljon hallissa ja vielä enemmän hallin ympäristössä. Kariston miittiin ei valitettavasti enää kerennyt. Kuvia tuli räpsittyä, katsotaan jos niitä saisi ensi viikolla näytille.
En tiedä oliko foorumilaisia, mutta takaisin autolle kävelessä näytti pari jantteria tutkivan 75:sta. Taisivat poistua punaisella vw boralla.
Heh, me Wildf:n kanssa siihen tultiin. Tuolta löytyy enemmän juttua tuosta omasta.nakkis kirjoitti:Mm. samalle parkkipaikalle, missä mun kärry oli, kurvas kaks komeeta 75sta vierekkäin. Toinen shampanjan värinen ja toinen punainen.
Etenkin tämän shampanjan värisen muistan olleen jossain topicissa esillä.
Käärme-tarra oli liimattuna etuvilkun alle ja komeet hunajakennovanteet alla. Näytti myös olevan madallettu ainakin takapäätä.
Kuka tunnustaa? Komee kaksikko kyllä oli!
En tiedä oliko foorumilaisia, mutta takaisin autolle kävelessä näytti pari jantteria tutkivan 75:sta. Taisivat poistua punaisella vw boralla.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Tulipa käytyä. Valitettavasti Karistolle en päässyt jatkoille, kun piti lähteä laskemaan kaakeleita Leppävaaran uimahallin pohjasta. Ensimmäinen kerta pulloilman varassa veden alla on hieno kokemus. Vaikka maisemat ovatkin melko yksitotiset, niin yksinkertaisesti se tunne kalana olemisesta on aivan mahdoton kuvailtava.
Asiaan. Hieno näyttely kaikkiaan. Myös parkkialueilla oli valtavasti silmänruokaa. Nostalgisia 60-, 70- ja 80-luvun käyttöautoja, todellisia harvinaisuuksia ja muuten vain tyylikkäitä uudempia kulkineita. Ja hienoa, että piha-aluetta koristivat upeat punaiset 159, Spider ja Mito.
Täytyy erikseen kehua (muuten ihan kuppaista yhtiötä) Tapiolaa sen hyvin toteutetusta osastosta, jossa oli miellyttävästi kaksi seiskafemmaa, hyviä karkkeja ja autorata.
Mutta, mutta... Voitte olla eri mieltä kanssani... Sanon tämän nyt kaunistelematta... ketään en halua loukata...
Alfa Romeo -osasto oli pettymys. Yleisvaikutelma vaimoni kuvaamana: "pieni, vaatimaton osasto, johon oli haalittu muutama nukkavieru veteraaniauto uuden Spiderin lisäksi. Autot oli sijoitettu ilman mitään suunnitelmaa sikin sokin ja vapaan lattiatilan täyttivät valkopaitaiset Alfa-urokset, jotka juttelivat keskenään sen näköisinä, että älkää vain häiritkö."
Näin sen minäkin näin. Missään nimessä ei osastosta henkinyt sellainen tunnelma, että tässä on näyttelyn yhden pääyhteistyökumppanin 100-vuotisjuhlaosasto! Vaikka esillä oli sellaisia katseenvangitsijoita kuin (Rasviksen?) Spider ja upea harvinainen Montreal, eivät nekän päässeet oikein oikeuksiinsa.
Kyllähän Alfatkin täällä esillä olleissa kuvissa näyttivät hyviltä, mutta jos vertaa siihen, miten Caprit, Bemarit, Mersut, Jaguarit, Ferrarit ja lukuisat jenkkiautot kiilsivät ja hehkuivat menneiden aikojen loistoa, niin kaukana takana oltiin. Olikohan niillä toisilla parempaa vahaa?
Syitä voi hakea autoista, valaistuksesta, osaston mallista ja sijainnista, autojen asettelusta... vaikka mistä. Tällainen osasto on monien tekijöiden summa. Aika moni tekijä nyt vain näytti olevan "meidän" osastoamme vastaan.
Jaa, että keiden "meidän". Että mikäkö oli oma panokseni. No eihän se häävi ollut. Hengessä olin mukana, tulin Alfalla, sain vaimonikin tulemaan, ostin liput, kävin osastolla, arvioin ja lauon mielipiteeni. Kysytäänhän gallupeissakin mielipidettämme asioista, joihin meillä ei ole ollut antaa mitään panosta.
Jos lähdetään siitä, että pelimerkit olisi annettu: neliöt, autot ja ihmiset. Miten minä olisin tehnyt?
- pitkä ja kapea osasto käytävän varrelle, autot vinoparkkiin, kuten Toyotat ja Nissanit olivat, mutta keskemmälle hallia ja kunnon valaistus päälle. Yhtenä näyttelyn sponsoreista pitäisi olla sananvaltaa sen verran, että saa vaikuttaa paikan sijaintiin ja muotoon. Jos ei, niin pari tonnia lisää pöytään.
- Fiat Abarthit ja jos mahd., niin Ferrarit myös siihen saman kadun varteen. Lamborghini ja Mobilisti-lehden Ritmo näköetäisyydelle ja olihan siellä niitä Historic-rallien Alfojakin useita. Vaatimus siitä, että Italian ihmeet ovat samassa hallissa ja lähellä toisiaan. Italian liput liehumaan ja muuta aiheeseen liittyvää rekvisiittaa. Niin ja tietysti ne Tapiolan Seiskafemmat ikään kuin jonon jatkoksi.
- Autot iän mukaan riviin niin, että muodostuu kuva siitä, miten tämän sadan vuoden aikana on edetty. Toki sieltä nyt puuttuu se ensimmäinen 50 vuotta, mutta jos teemana on AR 100 v., niin kai sen jossain pitää näkyä. Tai sitten niin, että vierekkäin vanha Spider ja uusi, että näkee ajan kulumisen ja sen mukanaan tuoman muutoksen. Tietyswti, jos pelimerkkejä olisi ollut enemmän, niin enemmän autoja kronologiseen järjestykseen: Giulia.. Giulietta, 75, 155, 156... tai hienot Coupét samalla tavoin sukupolvi toisensa perään.
- Ja tarinasta puheenollen. Joka auton eteen kyltti, missä kerrotaan paitsi auton pakolliset tekniset tiedot, myös jokin tarina: James Bond ajoi tällaisella GTV:llä elokuvassa...
- Ja kun niitä äijiä näytti siellä olevan, niin ukko joka auton viereen sepittämään lisää siitä, kuinka ainutlaatuisesta autosta onkaan kysymys.
Ei muuta tällä kertaa. Ottakaa kantaa. Tyrmätkää, jos siltä tuntuu. Minusta tuntuu, ettei Alfa nyt vain päässyt oikeuksiinsa satavuotisjuhlien ansaitsemalla tavalla
Asiaan. Hieno näyttely kaikkiaan. Myös parkkialueilla oli valtavasti silmänruokaa. Nostalgisia 60-, 70- ja 80-luvun käyttöautoja, todellisia harvinaisuuksia ja muuten vain tyylikkäitä uudempia kulkineita. Ja hienoa, että piha-aluetta koristivat upeat punaiset 159, Spider ja Mito.
Täytyy erikseen kehua (muuten ihan kuppaista yhtiötä) Tapiolaa sen hyvin toteutetusta osastosta, jossa oli miellyttävästi kaksi seiskafemmaa, hyviä karkkeja ja autorata.
Mutta, mutta... Voitte olla eri mieltä kanssani... Sanon tämän nyt kaunistelematta... ketään en halua loukata...
Alfa Romeo -osasto oli pettymys. Yleisvaikutelma vaimoni kuvaamana: "pieni, vaatimaton osasto, johon oli haalittu muutama nukkavieru veteraaniauto uuden Spiderin lisäksi. Autot oli sijoitettu ilman mitään suunnitelmaa sikin sokin ja vapaan lattiatilan täyttivät valkopaitaiset Alfa-urokset, jotka juttelivat keskenään sen näköisinä, että älkää vain häiritkö."
Näin sen minäkin näin. Missään nimessä ei osastosta henkinyt sellainen tunnelma, että tässä on näyttelyn yhden pääyhteistyökumppanin 100-vuotisjuhlaosasto! Vaikka esillä oli sellaisia katseenvangitsijoita kuin (Rasviksen?) Spider ja upea harvinainen Montreal, eivät nekän päässeet oikein oikeuksiinsa.
Kyllähän Alfatkin täällä esillä olleissa kuvissa näyttivät hyviltä, mutta jos vertaa siihen, miten Caprit, Bemarit, Mersut, Jaguarit, Ferrarit ja lukuisat jenkkiautot kiilsivät ja hehkuivat menneiden aikojen loistoa, niin kaukana takana oltiin. Olikohan niillä toisilla parempaa vahaa?
Syitä voi hakea autoista, valaistuksesta, osaston mallista ja sijainnista, autojen asettelusta... vaikka mistä. Tällainen osasto on monien tekijöiden summa. Aika moni tekijä nyt vain näytti olevan "meidän" osastoamme vastaan.
Jaa, että keiden "meidän". Että mikäkö oli oma panokseni. No eihän se häävi ollut. Hengessä olin mukana, tulin Alfalla, sain vaimonikin tulemaan, ostin liput, kävin osastolla, arvioin ja lauon mielipiteeni. Kysytäänhän gallupeissakin mielipidettämme asioista, joihin meillä ei ole ollut antaa mitään panosta.
Jos lähdetään siitä, että pelimerkit olisi annettu: neliöt, autot ja ihmiset. Miten minä olisin tehnyt?
- pitkä ja kapea osasto käytävän varrelle, autot vinoparkkiin, kuten Toyotat ja Nissanit olivat, mutta keskemmälle hallia ja kunnon valaistus päälle. Yhtenä näyttelyn sponsoreista pitäisi olla sananvaltaa sen verran, että saa vaikuttaa paikan sijaintiin ja muotoon. Jos ei, niin pari tonnia lisää pöytään.
- Fiat Abarthit ja jos mahd., niin Ferrarit myös siihen saman kadun varteen. Lamborghini ja Mobilisti-lehden Ritmo näköetäisyydelle ja olihan siellä niitä Historic-rallien Alfojakin useita. Vaatimus siitä, että Italian ihmeet ovat samassa hallissa ja lähellä toisiaan. Italian liput liehumaan ja muuta aiheeseen liittyvää rekvisiittaa. Niin ja tietysti ne Tapiolan Seiskafemmat ikään kuin jonon jatkoksi.
- Autot iän mukaan riviin niin, että muodostuu kuva siitä, miten tämän sadan vuoden aikana on edetty. Toki sieltä nyt puuttuu se ensimmäinen 50 vuotta, mutta jos teemana on AR 100 v., niin kai sen jossain pitää näkyä. Tai sitten niin, että vierekkäin vanha Spider ja uusi, että näkee ajan kulumisen ja sen mukanaan tuoman muutoksen. Tietyswti, jos pelimerkkejä olisi ollut enemmän, niin enemmän autoja kronologiseen järjestykseen: Giulia.. Giulietta, 75, 155, 156... tai hienot Coupét samalla tavoin sukupolvi toisensa perään.
- Ja tarinasta puheenollen. Joka auton eteen kyltti, missä kerrotaan paitsi auton pakolliset tekniset tiedot, myös jokin tarina: James Bond ajoi tällaisella GTV:llä elokuvassa...
- Ja kun niitä äijiä näytti siellä olevan, niin ukko joka auton viereen sepittämään lisää siitä, kuinka ainutlaatuisesta autosta onkaan kysymys.
Ei muuta tällä kertaa. Ottakaa kantaa. Tyrmätkää, jos siltä tuntuu. Minusta tuntuu, ettei Alfa nyt vain päässyt oikeuksiinsa satavuotisjuhlien ansaitsemalla tavalla
Viimeksi muokannut Jönsson, 09 Touko 2010, 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaikka on se pakko myöntää, että nyt, kun katson näitä kuvia, niin tekisi mieli olla joistain asioista eri mieltä itseni kanssa:
http://carpix.1g.fi/kuvat/carpix/2010/C ... G_0029.JPG
http://carpix.1g.fi/kuvat/carpix/2010/C ... G_0029.JPG
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: