Kuka osaisi asentaa kierroslukumittaria ja vaihtovaloa 156
Valvoja: Moderators
Kuka osaisi asentaa kierroslukumittaria ja vaihtovaloa 156
Kysymykseni on että ketä osaisi asentaa jossakin satakunnan aluella kieroslukumittaria vaihtovalolla ja öljynpainemittaria ja seosmittaria alfa romeo 156 v6 99vm -liin...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kierroslukumittarin asennuksessa ei varmaankaan ole mitään ihmeellistä verrattuna alfassa tai jossain muussa. En tosin ikinä ole semmoista laittanut, joten en mene enempää neuvomaan.
Öljynpaine voikin olla vähän haastava, sille kun tuskin löytyy oikeen mitään järkevää paikkaa. Täytyisi varmaan alkuperäiseen anturin paikalle asentaa t-haara johon toiselle puolelle alkuperäinen anturi ja toiselle mittarin anturi.
Seosmittarista olen hiljaa.
Käy kysymässä ja kiertämässä korjaamoita, ja kysy ottaisivatko työlle. Kohtuu työlääseen ja hintavaan projektiin kannattaa varautua.
Öljynpaine voikin olla vähän haastava, sille kun tuskin löytyy oikeen mitään järkevää paikkaa. Täytyisi varmaan alkuperäiseen anturin paikalle asentaa t-haara johon toiselle puolelle alkuperäinen anturi ja toiselle mittarin anturi.
Seosmittarista olen hiljaa.
Käy kysymässä ja kiertämässä korjaamoita, ja kysy ottaisivatko työlle. Kohtuu työlääseen ja hintavaan projektiin kannattaa varautua.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: KETÄ OSAISI ASENTAA KIEROSLUKUMITTARIA JA VAIHTOVALOA JN
Kierroslukumittarin saa helpoiten asennettua kun haaroittaa signaalin orkkis mittarin johdosta. Johtuen ECU:n (suoraan) ohjaamasta jakajattomasta sytytyksestä muut kytkentäpisteet eivät toimi.K-PaX kirjoitti:Kysymykseni on että ketä osaisi asentaa jossakin satakunnan aluella kieroslukumittaria vaihtovalolla ja öljynpainemittaria ja seosmittaria alfa romeo 156 v6 99vm -liin...
Jos rundarit eivät toimi samassa narussa, pitäisi väliin kyhätä vähän bufferia/driveria oparilla tai transuparilla.
Öljynpainemittari menisi omalla anturilla (välikaulus filtterin alle???) tai sitten alkuperäisen anturin haaroituksella (saattaa taas vaatia vähän elektroniikkaa mukaan).
Seosmittari (narrow- & wideband) on ehdottomasti helpoin asentaa käyttämällä sille kokonaan omaa anturia putkessa. Toki muutkin tavat ovat mahdollisia.
En ole Alfoihin lisämittareita asentanut/rakentanut mutta moniin muihin katiskoihin kylläkin.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Rata-autoon asennettiin laajakaistalambda, sen mukana tuli ihan hyvät asennusohjeet joiden avulla homma onnistunee kyllä miltä tahansa autopajalta. Kapeakaistaan ei tänä päivänä kannata aikaa eikä rahaa törsätä.
Kierroslukumittari ja vaihtovalo asentunee samalla pajalla, tosin näiden funktiota en ole ihan täysin vielä ymmärtänyt.
Kierroslukumittari ja vaihtovalo asentunee samalla pajalla, tosin näiden funktiota en ole ihan täysin vielä ymmärtänyt.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Laajakaistoissahan on yleensä kaksi outputtia joista toisen voi ohjelmoida ECU:lle emuloimaan alkuperäistä anturia. Ongelmaksi planaari-lambdaa käyttävissä malleissa muodostuu ECU:n tapa todeta planaari-anturi toimintalämpöiseksi anturin heater ciruitin impedanssimuutoksesta.mattijus kirjoitti:Rata-autoon asennettiin laajakaistalambda, sen mukana tuli ihan hyvät asennusohjeet joiden avulla homma onnistunee kyllä miltä tahansa autopajalta. Kapeakaistaan ei tänä päivänä kannata aikaa eikä rahaa törsätä.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kunnon ammattikieli väännötVittorio Jano kirjoitti:katiska kirjoitti:Ongelmaksi planaari-lambdaa käyttävissä malleissa muodostuu ECU:n tapa todeta planaari-anturi toimintalämpöiseksi anturin heater ciruitin impedanssimuutoksesta.

Kuulostaa kyllä todella hankalalta.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa 

- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
nyt on ihan pakko kysyä erittäin törkeästi.....miksi? miksi tahdot 156:sen muuten tyylikkääseen sisustaan erillisen rundarin ynnämuita lisä rilluttimia? onko niillee oikeaa tarvetta? en oikein ymmärrä....no niin anteeksi....oli vain pakko kysyä....kannattaa vaan ankarasti koettaa kiertää noita autosähkö pajoja...kyllä niistä jokin ne sulle sinne kytkee