Classic Motorshow, lahdessa 8-9.05

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kiitoksia kehuista, alkoi vähän korvia kuumottaa :oops:
Jönsson kirjoitti:Yleisvaikutelma vaimoni kuvaamana: "pieni, vaatimaton osasto, johon oli haalittu muutama nukkavieru veteraaniauto uuden Spiderin lisäksi. Autot oli sijoitettu ilman mitään suunnitelmaa sikin sokin ja vapaan lattiatilan täyttivät valkopaitaiset Alfa-urokset, jotka juttelivat keskenään sen näköisinä, että älkää vain häiritkö."
Yleisvaikutelma taitaa olla henkilökohtainen asia ja muutenkin lienen jäävi kommentoimaan, mutta pakko sanoa että varsinkaan sitä valkoista GTV 1750:stä katsellessa "nukkavieru" ei ollut ihan ensimmäisenä mieleen puskeva adjektiivi. Autohan oli uudenveroinen! Erittäin siisteiltä vaikuttivat myös valkoinen Giulia ja punainen Giulietta Spider.

Itse en ehtinyt paikalla nuohoamaan oikeastaan kuin auton tuonnin ja viennin verran enkä juuri ehtinyt muihinkaan osastoihin tutustumaan, mutta ehkä niillä oli valaistus eri lailla toteutettu? Oli miten oli, haluan omalta osaltani kiittää niitä aktiiveja jotka uhrasivat omaa vapaa-aikaansa siihen että ständi saatiin pystyyn. Mieluusti olisin ollut muutenkin kuin hengessä mukana mutta nyt kävi näin.
Viimeksi muokannut Rasvis, 09 Touko 2010, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse pidin Alfan osastoa messujen parhaana, allekirjoitan kuitenkin Jönssonin pointit että järjestely olisi voinut olla ihan eri luokkaa. Tästä voimme ehkä syyttää messujärjestäjien ja Auto-fennican yhteistyötä. Aina on parannettavaa.

Clubeille iso kiitos hyvän autokattauksen tuomisesta ja, ainakin näin ulkopuolisen näkökulmasta, sujuvasta yhteistyöstä.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Ehdin käväistä pikaisesti tuolla, kun ajoin Lahden ohi. Valitettavasti olin lauantaina vasta hieman neljän jälkeen paikalla, joten aikaa jäi niukasti.
Positiivisen yllättynyt olin koko tapahtuman suuruudesta ja tasosta.

Alfan osasto oli mielestäni ihan mallikas. Sitäkin vaivasi sama ongelma kuin niin monella muullakin osastolla. Mikä ihmeen villitys erilaisiin aitoihin, naruihin ja lippusiimoihin porukalla tuolla oli? Varsinkin kuvia otettaessa tuollaiset polven korkeudella olevat narut on aivan saatanasta. BMW:n osasto oli ehkä kauhein. Ihan autojen kyljessä järkyttävää mainoslippusiimaa.

Vielä kamalampia oli ne auton tekniset tiedot, jotka oli printattu A4:lle, laminoitu ja kiinnitetty ikkunan, konepeltiin tai etumaskiin. Hirveimpiä esimerkkejä oli hieno sininen Aston Martin ja sen maskissa ollut taivutettu laminoitu A4.

Laitan kuvia, kunhan saan vielä lajiteltua.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »


Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ehkä loistamisen kannalta tuo musta matto ei ollut paras mahdollinen valinta Alfa osastolle. Materiaalinahan tuo oli todella laadukasta mattoa.
Itse en kokenut sitä mitenkään ongelmaksi mutta kyllähän tuo materiaali vetää valoa pois. Renkaat katoavat ja varsinkin tummat sävyt on ongelma.
Varmaan tuollaiset messut on esittelijälle ongelma. Enkä moiti nyt siellä esittelijöinä olijoita vaan mietin miten vaikea sauma on siellä oleminen. Samoin messujen koko on äärirajoilla. Tai sitten pitäisi kiertää kaksi päivää. Uskoisin että suurinosa kävijöistä on "käväisemässä", noiden lasten vuoksi mentiin osastot läpi mutta emme jääneet mihinkään pitemmäksi aikaa ja tuolloinkin aikaa meni yli 2 tuntia, joista Alfa osastolla n.15min, sekin aika oli vasta pintaraapaisu.
Esittelijänä on, varmasti, vaikea olla. Osastolla käy tuhansia ihmisiä mutta 99% on vain katsastamassa autot, pari räpsyä ja seuraavalle osastolle. Lisäksi kun ei ole mitään myyntitavoitetta niin tutun kanssa puhuminen on helppo aloittaa. Muutenhan tuo menisi seisoskeluksi. Autokunnostajia voisi kiinnostaa kuvashowt projektin vaiheista. Voisiko autosta kuulua, siitä nauhoitettua, moottorin ääntä. Ehkä lyhyt ajovideo.
Lippusiimat yms. ovat harmittavia mutta auton omistajan kannalta hyvä juttu.

++++++ Alfa kerhot samassa karsinassa.
+++++ Saatu hienot Alfat.

+ Riittävän leveät käytävät. Vaikka ihmisiä paljon niin ei ole kauheaa tungosta. Tietenkään kuvaaminen ei ole ihan helppoa.
+ Leppoinen tunnelta. Laku yms. myynti pidetty aisoissa.
+ Lapset ja lapsenmieliset huomioitu. Autorata kisaa yms. Tosin olisi saanut olla sarja myös 3-vuotiaalle. :-D
+ Pihalla riittää autohelmiä.

- Onko äitienpäivä vkl. paras mahdollinen?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itsekin päissäni mietin noita osastoja, ehkä jonkun sortin teema -ajattelu voisi toimia ja samalla näytillä oleviin autoihin tulisi vaihtelua.

Esimerkki: Porscheista olisi eri vuosikymmenten 911 näytillä ja valotettaisiin miten auto on kehittynyt vuosien saatossa. Samalla osaston mahdollinen muu rekvisiitta olisi kyseiseen malliin jollain tasolla kuuluvaa.

Moottorinääniä ja videoita mietin myös, mutta sitten taitaisi muuttua leppoisat ja hyvätunnelmaiset messut siihen, että kenen osastolla on kovin ääni.

Itsehän en osaa mitään, enkä ole elämässäni saavuttanut mitään, tuskin tulen koskaan osaamaan ja saavuttamaankaan joten kommentti "tee itse parempi" osuu omalla kohdallani arkaan paikkaan.

Loppuselvennys: Messut olivat mielestäni todella hyvät ja näytillä olevat autot hienoja, osa niistä vieläpä todella harvinaisia. Reilusti 70-luvun puolella syntyneelle tuli paljon muistoja mieleen. :-D
Viimeksi muokannut mattijus, 10 Touko 2010, 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ei ole helppo noita sommitella ihan harrastaja voimin ja mielipiteitäkin löytyy laidasta laitaan samoista osastoista jos tarkemmin kyselee.
Pikku detaljina, jagge osastolla autot oli valittu englannin lipun väreihin sointuvasti.. enpä tuotakaan huomannut ennenkuin tuttu siinä osastolla turistessa mainitsi asiasta....
Tämä esimerkkinä että kyllä jengi ainakin miettii sitä osaston ilmettä mutta tuo esimerkki yksityiskohta varmaan jäi 99% kävijöiltä huomaamatta?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Minunkaan kommentteja ei voi eikä saa ottaa moitteena. Iso kiitos ja hatunnosto osallistuneille. Kyllä omat autot on kaukana messuilla nähdyistä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

fahlsjy kirjoitti: Pikku detaljina, Jagge-osastolla autot oli valittu englannin lipun väreihin sointuvasti.. enpä tuotakaan huomannut ennenkuin tuttu siinä osastolla turistessa mainitsi asiasta....
Tämä esimerkkinä että kyllä jengi ainakin miettii sitä osaston ilmettä mutta tuo esimerkki yksityiskohta varmaan jäi 99% kävijöiltä huomaamatta?
Jotain tuon kaltaista viimeistelyä arvostan itsekin. Se ei edes välttämättä maksa mitään, edellyttäen, että kalustoa on, mistä valita. Toisaalta täytyy tunnustaa, että itseltänikin tuo Jagge-detalji meni ohi. Ihailin vain, että onpas hienoja autoja. Niinpä ohi on voinut mennä Alfa-osastollakin paljon. Esim. kuvissa näkyvää polkupyörää en edes havainnut luonnossa
http://carpix.1g.fi/kuvat/carpix/2010/C ... G_0035.JPG

Toivon, ettei kukaan ota henkilökohtaisesti näitä minunkaan kommenttejani. Jostain syystä vain osasto ei vain minun silmissäni loistanut siten kuin olin odottanut. Palkkatyön puolesta on tullut kymmeniä messuosastoja pystyteltyä. Kriittinen silmä on kehittynyt, mutta harvoin olen ollut niihinkään tyytyväinen, mitä olen ollut itse suunnittelemassa. Joskus sentään.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Jagge-osastolla oli rinnakkain kolme V12 -moottorista XJS:ää, joista yksi kiihtyi nollasta sataan suunnilleen samaa tahtia kuin oma 75:seni ja kaksi muuta oli selvästi hitaampia. Autojen värit eivät jääneet mieleeni :? .

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Lauantaina kolusin läpi koko näyttelyn. Alfa-osasto oli autojen osalta hieno, Rasviksen Spider varsinkin lämmitti mieltä, on se vaan hieno auto ;)
Muuten osaston ilme oli jotenkin vaatimaton, ottaen huomioon että ainakin alunperin sen suunnittelussa oli tarkoitus käyttää ammattilaista. Mutta materiaalit maksavat rahaa, joten ihan hyvä näinkin.

Pari kirjaa tarttui Alfameriltä mukaan, Maserati-kirja 10€:lla oli hyvä ostos.
Mersun Suomihistoriikin hommasin myös :)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Tottahan ostit mersukerhon osastolta 40 eurolla.
Hyvältä matolta se musta vaikutti, harmi ettei saatu mahtumaan kyytiin kun kaksi rullaa ja siitäkin oli kabiini melko täynnä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

AlfaTom kirjoitti:Rasviksen Spider varsinkin lämmitti mieltä, on se vaan hieno auto
Hei, ei omia saa kehua :-D

Kuulemma sekin kaveri, jolle auton myit ja jolta sen ostin, kävi osastolla "Onks tää se vai eiks tää ole... Oikeassa etulokasuojassa on halkeama, on se!" Harmi etten voinut olla paikalla tarinoimassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tunnistin itse viimeistään Spiderin takaluukun kannen perusteella, mutta ei siitä enempää. ;) Varmaan kaikki aikaisemmat Suomi-omistajat on ainakin pikkuisen haikealla mielellä kun näkee lopputuloksen :) Niin, Mesekirja tuli hommattua kerhon osastolta ;) noita ulkomaan kirjoja kun saa netistä halvemmalla.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Jotain pokkariräpsyjä näyttelystä. KLICK!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin