Korinvaihtoauton prosentit - nolla.
Valvoja: Moderators
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Korinvaihtoauton prosentit - nolla.
Mites toi menee kun jos autoon on tehty parikymmentä vuotta sitten korinvaihto ja siitä ei ole prosentteja AKEn tietokantaan merkitty ollenkaan (tarkistin) niin onko kyse siitä että tuohon aikaan ei prosenttilaskua vielä harrastettu vai, että tieto vaan jonkun mokan takia puuttuu, ja se saatetaan korjata tulevaisuudessa laskemalla vaihdetut osat katsastuksessa?
Jos vaihdan kyseiseen koslaan moottorin ja korinvaihtoprosentit lätkäistäänkin joskus yllättäen vielä päälle niin hauskaksi menee...
Jos vaihdan kyseiseen koslaan moottorin ja korinvaihtoprosentit lätkäistäänkin joskus yllättäen vielä päälle niin hauskaksi menee...
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Niin sekin riippuu mitä vaihdetaan. Tuohon aikaan noita tekniikan osia ei blommattu joten jos vaihdat niin on omasta tunnollisuudesta kiinni mainitsetko niitä konttorillamichael kirjoitti:Selvitin asiaa konttorilla ja tuomio oli aika selvä: vaikka AKElla ei prosentteja olekaan tiedossa niin uudessa muutoskatsastuksessa ne laskettaisiin ja huonosti kävisi. Eli käytännössä tuollaisella autolla voi enää vain ajaa ja korjata kuluvia osia, rakenteluhommiin ei voi alkaa.

Itse kyselin pari vuotta takaperin tuota ja tuomio oli että jos vaihdetaan kone kv-autoon niin prosentit menevät sen koneen mukaan. ELikkä käytännössä voisi tehdä toisen tekniikan vaihdon. Se että onko konttoreissa eroja mutta näin Kokkolassa.
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Tiedän pari autoa jotka ovat papereissa ihan muuta kuin alunperin olivat. 4d:stä on tullut sitten myödemmin 2ht ja ihan virallisesti otteessa. Näin ennenTuomas K kirjoitti:Joskus vuonna sarvikypärä prosentit nollautui itsekseen tietyn ajan kuluttua. Sittemmin nollautuminen lakkasi. Riippui siis muutosten iästä lasketaanko niistä prosentit vai ei. Joku fiksumpi osannee kertoa missä nuo rajat menee, meikäläisen muistikapasiteetti ei ole moiseen riittänyt.

-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Tämä on järkevintä jos tosiaan paperit ovat tallessa. Jos laite on alunperin suomeen rekisteröity niin silloin tämä on helpompaa. Verot ovat tosiaan muutaman kympin ja päälle sitten tullaus yms.mutt kirjoitti:Jos alkuperäisestä autosta (josta koppa on peräisin) on paperit tallella, niin auton voisi verottaa (taitaisi olla mk1 kolopallon tapauksessa joitain kymppejä) ja rekisteröidä sen identiteetillä. Sitten onkin taas vara muutella tekniikkaa.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Hyvä vinkki, enpä tätäkään tiennyt että tuo on mahdollista. Mitähän papereita tuo temppu vaatisi? Eikös sen nykyisen korin identiteetti ole vaihdettu muutostyön yhteydessä ihan tunnistenumeroita myöten? Nehän pitäisi vaihtaa takaisin alkuperäisiksi jos tuohon kikkailuun lähtisi?ice0018 kirjoitti:Tämä on järkevintä jos tosiaan paperit ovat tallessa. Jos laite on alunperin suomeen rekisteröity niin silloin tämä on helpompaa. Verot ovat tosiaan muutaman kympin ja päälle sitten tullaus yms.mutt kirjoitti:Jos alkuperäisestä autosta (josta koppa on peräisin) on paperit tallella, niin auton voisi verottaa (taitaisi olla mk1 kolopallon tapauksessa joitain kymppejä) ja rekisteröidä sen identiteetillä. Sitten onkin taas vara muutella tekniikkaa.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Niin tai sitten käyttää sen ulkomaan kilvissä ja tuo takaisin suomeen. Alkuperäinen korinumerohan siinä pitäisi olla omalla paikallaan ja se kanta-auton numero meistetynä johonkin muualle. Sillä alkuperäisellä numerolla sen saa rekisteröityä esim. viroon ja sieltä takaisin tuotaessa se onkin aito mk1 avogolffi.
Edit. Joo niin toi temppuhan vaatii jonkinnäköiset auton alkuperäiset paperit. Jenkkeihin toi on ilmeisesti onnistunut hankkimalla "title" jenkeistä ja käyttämällä se rekisteriotteen mukaan neliovinen Coronet missä on ollut avo Challengerin koppa ruotsin kilvissä ja takaisin suomeen tuotaessa se onkin ollut sitten korinumeron perusteella se Challenger.
Edit. Joo niin toi temppuhan vaatii jonkinnäköiset auton alkuperäiset paperit. Jenkkeihin toi on ilmeisesti onnistunut hankkimalla "title" jenkeistä ja käyttämällä se rekisteriotteen mukaan neliovinen Coronet missä on ollut avo Challengerin koppa ruotsin kilvissä ja takaisin suomeen tuotaessa se onkin ollut sitten korinumeron perusteella se Challenger.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vaatii paperit/selvityksen siitä, missä ja milloin auto on ensirekisteröity, ja myöskin todistus siitä, että olet sen laillinen omistaja. Tämä viime mainittu on kyllä kaiken logiikan mukaan tullut hyväksyttyä aikoinaan muutoskatsastuksen (ja sen jälkeisten omistajanvaihdosten) myötä, mutta AKEn tai mikä Trafi se nyt nykyään olikaan, kanssa on parasta varautua kaikkeen.
Korin alkuperäinen numero lienee tallella, uusi numero on varmaan sen läheisyydessä/vieressä.
Korin alkuperäinen numero lienee tallella, uusi numero on varmaan sen läheisyydessä/vieressä.