Korinvaihtoauton prosentit - nolla.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Korinvaihtoauton prosentit - nolla.

Viesti Kirjoittaja michael »

Mites toi menee kun jos autoon on tehty parikymmentä vuotta sitten korinvaihto ja siitä ei ole prosentteja AKEn tietokantaan merkitty ollenkaan (tarkistin) niin onko kyse siitä että tuohon aikaan ei prosenttilaskua vielä harrastettu vai, että tieto vaan jonkun mokan takia puuttuu, ja se saatetaan korjata tulevaisuudessa laskemalla vaihdetut osat katsastuksessa?

Jos vaihdan kyseiseen koslaan moottorin ja korinvaihtoprosentit lätkäistäänkin joskus yllättäen vielä päälle niin hauskaksi menee...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joskus vuonna sarvikypärä prosentit nollautui itsekseen tietyn ajan kuluttua. Sittemmin nollautuminen lakkasi. Riippui siis muutosten iästä lasketaanko niistä prosentit vai ei. Joku fiksumpi osannee kertoa missä nuo rajat menee, meikäläisen muistikapasiteetti ei ole moiseen riittänyt.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

aina noita prosentteja ei ole merkityy ollenkaan, otteessa vain maininta että korivaihdettu.. näin meneteltiin kahdeksankymentä luvun alussa ja puolivälin kieppeillä..

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Selvitin asiaa konttorilla ja tuomio oli aika selvä: vaikka AKElla ei prosentteja olekaan tiedossa niin uudessa muutoskatsastuksessa ne laskettaisiin ja huonosti kävisi. Eli käytännössä tuollaisella autolla voi enää vain ajaa ja korjata kuluvia osia, rakenteluhommiin ei voi alkaa.

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

michael kirjoitti:Selvitin asiaa konttorilla ja tuomio oli aika selvä: vaikka AKElla ei prosentteja olekaan tiedossa niin uudessa muutoskatsastuksessa ne laskettaisiin ja huonosti kävisi. Eli käytännössä tuollaisella autolla voi enää vain ajaa ja korjata kuluvia osia, rakenteluhommiin ei voi alkaa.
Niin sekin riippuu mitä vaihdetaan. Tuohon aikaan noita tekniikan osia ei blommattu joten jos vaihdat niin on omasta tunnollisuudesta kiinni mainitsetko niitä konttorilla :-). Lisäksi varsinkin vanhempiin laitteisiin ja eritoten harrasteajoneuvoihin ei oikeasti enään kiinnitetä huomiota. Mutta jos kampeat montrealin kasia spiderin keulalle niin voivat kysäistä että miksi noita tulpanjohtoja on kahdeksan ja kansia kaksi.

Itse kyselin pari vuotta takaperin tuota ja tuomio oli että jos vaihdetaan kone kv-autoon niin prosentit menevät sen koneen mukaan. ELikkä käytännössä voisi tehdä toisen tekniikan vaihdon. Se että onko konttoreissa eroja mutta näin Kokkolassa.

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Tuomas K kirjoitti:Joskus vuonna sarvikypärä prosentit nollautui itsekseen tietyn ajan kuluttua. Sittemmin nollautuminen lakkasi. Riippui siis muutosten iästä lasketaanko niistä prosentit vai ei. Joku fiksumpi osannee kertoa missä nuo rajat menee, meikäläisen muistikapasiteetti ei ole moiseen riittänyt.
Tiedän pari autoa jotka ovat papereissa ihan muuta kuin alunperin olivat. 4d:stä on tullut sitten myödemmin 2ht ja ihan virallisesti otteessa. Näin ennen :-)

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

suunnitelmissa on kenkälusikoida mk1 Golfiin nykyaikaisempaa tekniikkaa pellin alle, ehkä ei kannata riskeerata projektia korinvaihtoautolla, kun se uusi tekniikka pistää silmään vähän liikaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jos tekniikkaa on tarkoitus vaihtaa niin korinvaihtoauton saa kyllä tiputtaa heti ensimmäisenä pois laskuista..

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jos alkuperäisestä autosta (josta koppa on peräisin) on paperit tallella, niin auton voisi verottaa (taitaisi olla mk1 kolopallon tapauksessa joitain kymppejä) ja rekisteröidä sen identiteetillä. Sitten onkin taas vara muutella tekniikkaa.

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

mutt kirjoitti:Jos alkuperäisestä autosta (josta koppa on peräisin) on paperit tallella, niin auton voisi verottaa (taitaisi olla mk1 kolopallon tapauksessa joitain kymppejä) ja rekisteröidä sen identiteetillä. Sitten onkin taas vara muutella tekniikkaa.
Tämä on järkevintä jos tosiaan paperit ovat tallessa. Jos laite on alunperin suomeen rekisteröity niin silloin tämä on helpompaa. Verot ovat tosiaan muutaman kympin ja päälle sitten tullaus yms.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

ice0018 kirjoitti:
mutt kirjoitti:Jos alkuperäisestä autosta (josta koppa on peräisin) on paperit tallella, niin auton voisi verottaa (taitaisi olla mk1 kolopallon tapauksessa joitain kymppejä) ja rekisteröidä sen identiteetillä. Sitten onkin taas vara muutella tekniikkaa.
Tämä on järkevintä jos tosiaan paperit ovat tallessa. Jos laite on alunperin suomeen rekisteröity niin silloin tämä on helpompaa. Verot ovat tosiaan muutaman kympin ja päälle sitten tullaus yms.
Hyvä vinkki, enpä tätäkään tiennyt että tuo on mahdollista. Mitähän papereita tuo temppu vaatisi? Eikös sen nykyisen korin identiteetti ole vaihdettu muutostyön yhteydessä ihan tunnistenumeroita myöten? Nehän pitäisi vaihtaa takaisin alkuperäisiksi jos tuohon kikkailuun lähtisi?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Niin tai sitten käyttää sen ulkomaan kilvissä ja tuo takaisin suomeen. Alkuperäinen korinumerohan siinä pitäisi olla omalla paikallaan ja se kanta-auton numero meistetynä johonkin muualle. Sillä alkuperäisellä numerolla sen saa rekisteröityä esim. viroon ja sieltä takaisin tuotaessa se onkin aito mk1 avogolffi.

Edit. Joo niin toi temppuhan vaatii jonkinnäköiset auton alkuperäiset paperit. Jenkkeihin toi on ilmeisesti onnistunut hankkimalla "title" jenkeistä ja käyttämällä se rekisteriotteen mukaan neliovinen Coronet missä on ollut avo Challengerin koppa ruotsin kilvissä ja takaisin suomeen tuotaessa se onkin ollut sitten korinumeron perusteella se Challenger.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vaatii paperit/selvityksen siitä, missä ja milloin auto on ensirekisteröity, ja myöskin todistus siitä, että olet sen laillinen omistaja. Tämä viime mainittu on kyllä kaiken logiikan mukaan tullut hyväksyttyä aikoinaan muutoskatsastuksen (ja sen jälkeisten omistajanvaihdosten) myötä, mutta AKEn tai mikä Trafi se nyt nykyään olikaan, kanssa on parasta varautua kaikkeen.

Korin alkuperäinen numero lienee tallella, uusi numero on varmaan sen läheisyydessä/vieressä.

Vastaa Viestiin