Ja taas..
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ja taas..
Olin aamulla tankkaamassa bensaa projekti 164:sta varten. Lähtiessäni Esson pihalta edessäni oli uusi Golffi pysähtyneenä liikennevaloihin. Liikennevaloista erkanee vasemmalle kääntyessä kaksi kaistaa. Golffi lähti matelemalla edestäni ja otti oikean kaistan itse valitsin vasemman koska sieltä pääsee kääntymään Teskontieltä suoraan keskussairaalan alueelle. En tiedä mitä kaverille otti tulta mutta valojen vaihtuessa hillitön kaasutus ja vingutus Näköjään kun punainen Alfa tulee viereen niin otsasuonet alkaa pullistumaan ja pitää näyttää. En voinut kuin pudistella päätä ko. tapahtumalle. Olisi kyllä tehnyt pirusti mieli tykittää V6:lla mutta takakontissa oli bensakanisterit enkä halunnut vuorata takakonttia bensiinillä ja toisekseen aivan turhaa touhua. Seuraavassa liikennevaloissa missä käännyin keskusairaalaan päin kaveri seisoskeli odottamassa valojen vaihtumista niin minun piti oikein katsoa kuka tollo ohjastaa Golffia, autossa oli n. 50v. kaveri tuimalla ilmeellä
Että tällainen tapaus....jälleen.
Että tällainen tapaus....jälleen.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
En ole niinkään sormimerkkeihin törmännyt, mutta Lahdessa monet haluaa mennä ohi (kaksikaistaisella) viimeistään siinä vaiheessa kun olen ensin mennyt itse edelle ja näkevät luukkussa tekstin "3.0 V6".
Valoissa myös kauheata kaasuttelua vierellä, suorittajina lätsälaurit ym. nissancorolloidensa kanssa.
Välillä pakko kiusata sitten oikeasti kiihdyttämällä, seuraavissa valoissa eivät enää kehtaa kaasutella saati sitten katsoa sivulle
Tapahtuuko muille, en varmaan ole ainoa tähän törmännyt???
Valoissa myös kauheata kaasuttelua vierellä, suorittajina lätsälaurit ym. nissancorolloidensa kanssa.
Välillä pakko kiusata sitten oikeasti kiihdyttämällä, seuraavissa valoissa eivät enää kehtaa kaasutella saati sitten katsoa sivulle
Tapahtuuko muille, en varmaan ole ainoa tähän törmännyt???
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kyllä näitä riittää. Useimmiten jätän nuo peelot rauhaan, mutta eilen joku "isäntä" uudella C5:lla. Kolmet valot peräkkäin ja aina päästiin vierekkäisille kaistoille, joka kerta isäntä polki citikkaa niin että renkaat ulvo . Luulikohan se saavansa huonon lähdön tai jotain kun jäi varmaankin toistakymmentä metriä ennenkun vauhtia oli edes 100km/h ja päätti sen takia kokeilla uudestaan pari kertaa.
Ja KOROSTAN, että tuohan ei ole aikuisten puuhaa!!! Tässäkään tapauksessa lakeja ei rikottu (paljon), joten ajellaan rauhassa ja pidetään kortti lompsassa! Kesä on vasta tulossa!
Ja KOROSTAN, että tuohan ei ole aikuisten puuhaa!!! Tässäkään tapauksessa lakeja ei rikottu (paljon), joten ajellaan rauhassa ja pidetään kortti lompsassa! Kesä on vasta tulossa!
Ei enää Alfaa... eipä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Veikkaanpa ettei sillä lahnalla ole työvoittoja paljon haettualfa 156 v6 kirjoitti:Varmaan haki jotain työvoittooMaho kirjoitti: Luulikohan se saavansa huonon lähdön tai jotain kun jäi varmaankin toistakymmentä metriä ennenkun vauhtia oli edes 100km/h ja päätti sen takia kokeilla uudestaan pari kertaa.
Ei enää Alfaa... eipä
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Mun 75:a on tällähetkellä mun kaverilla keväthuollossa ja kaasutin/sytytys säädettävänä. Kaveri päätti käväistä polttamassa vähän karstoja pois ennenkuin alkoi säätämään ja löylytti B*W 325:sen siinä sivussa mennen tullen. Omien sanojen mukaan se (325) jäi seisomaan kuin täi tervassa
Bemarikuski oli kuulema alkanut vähän kaasuttelemaan valoissa niin mun kaveri päätti näyttää 75:an takavalot sille.
Bemarikuski oli kuulema alkanut vähän kaasuttelemaan valoissa niin mun kaveri päätti näyttää 75:an takavalot sille.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Jep.
Jos molemmat saa hyvän lähdön, niin kyllä se on se Bemari ku voittaa.
Tavan liikenteessä noi "kiihdytyskisat" on mitä on.
Vaikka olisikin nopeampi auto, niin vedon voi hävitä vaikka sekunnin huonommalla reaktiolla tai sopivan vaihteen kytkemiseen menevän ajan takia. Tämä pätee erityisesti kun ollaan jo liikkeessä "kisan" alkaessa.
Jos molemmat saa hyvän lähdön, niin kyllä se on se Bemari ku voittaa.
Tavan liikenteessä noi "kiihdytyskisat" on mitä on.
Vaikka olisikin nopeampi auto, niin vedon voi hävitä vaikka sekunnin huonommalla reaktiolla tai sopivan vaihteen kytkemiseen menevän ajan takia. Tämä pätee erityisesti kun ollaan jo liikkeessä "kisan" alkaessa.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Mun kaasari 75:a ei ole ihan alkuperäinen enääAbarth kirjoitti:Kaasariseiskavitosella ei kyllä ehjää 325:a löylytetä ikupäivänä, mikäli bemukuski vähänkään osaa kiihdyttää.
Muistaakseni kerran olen kaverin e30 325:ttä vastaan 75ts:llä kiihdyttänyt. Noin satasen vauhtiin meni aika samoissa, mutta sen jälkeen alkaa ero kasvamaan baijerilaisen hyväksi.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tänään arviolta 70v mummo pikku(mikä lie 90-lukulainen) sitikalla päätti näyttää viereisen kaistan Alfisti huligaanille, eli minulle, että hän ei ole mikään liikenteen tukko (Ajoin kyllä valoihin rinnalle, mutta mielestäni aivan rauhallisesti). Säikähdin oikein kun sitikan kone paukutti rajoittimella ja kytkin luistaen sitikka "valui" ohitse. Mummolla oli tuima ilme vielä naamalla enkä voinut kuin nauraa ääneen No, voihan olla että mummo noin aina kiihdyttää, mutta vaikutti kyllä enemmän siltä että "minustahan et ohi mene"
Ayrton Senna da Silva forever
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Wile E. Coyote kirjoitti:Tänään arviolta 70v mummo pikku(mikä lie 90-lukulainen) sitikalla päätti näyttää viereisen kaistan Alfisti huligaanille, eli minulle, että hän ei ole mikään liikenteen tukko (Ajoin kyllä valoihin rinnalle, mutta mielestäni aivan rauhallisesti). Säikähdin oikein kun sitikan kone paukutti rajoittimella ja kytkin luistaen sitikka "valui" ohitse. Mummolla oli tuima ilme vielä naamalla enkä voinut kuin nauraa ääneen No, voihan olla että mummo noin aina kiihdyttää, mutta vaikutti kyllä enemmän siltä että "minustahan et ohi mene"
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Oma alfa herättää (anonyymistä persuksesta huolimatta) myös kohtalaisesti kiihdytysaggressioita muissa, johtuuko sitten meikän avarammasta takapöntöstä joka näköjään toimii varsinkin teini-gti piirissä kuin tanssiinkutsuna.
Kovin monesti en ole jaksanut haastajista välittää, joskus tosin hermo palaa väkisinkin, varsinkin metrin päässä takapuskurista roikkujiin.
Sattui tässä taannoin Lahdentiellä tapaus, jossa muutaman rekan letkaa lähti ohittamaan joku Hyundai vetäen jotain jäähallia perässä. Nopeuserohan ei ollut sitten kovin iso, joten ohittaminen veikin kohtalaisesti aikaa.
Jätin ohituskaistalla muutaman kymmenen metrin turvavälin tähän yhdistelmään, takanani ollut Pösö 206 CC noin kymmenesosan tästä muhun, kiihdytellen välillä aivan tappituntumaan kiinni.
Hemmo varmasti aavisti, että asuntovaunuyhdistelmän palatessa oikealle kaistalle, pedaali painetaan molemmissa autoissa lattiaan.
Kolmosella noin 100 km/h nopeudesta suoritettu toimenpide toikin suunnitellun lopputuloksen, -muutaman kympin ylinopeuden jälkeen palasin kiltisti oikeanpuoleiselle kaistalle ja normaaliin 130 mittarinopeuteen. Kun Pösö sai kurottua yhä kiihdyttäen muutaman kymmenen metrin eron umpeen, oli tämä ilmeinen nöyryytys liikaa molemmille nuorille miehille sillä ohjaamo oli enemmän keskisormia kuin aivosoluja täynnä.
Kovin monesti en ole jaksanut haastajista välittää, joskus tosin hermo palaa väkisinkin, varsinkin metrin päässä takapuskurista roikkujiin.
Sattui tässä taannoin Lahdentiellä tapaus, jossa muutaman rekan letkaa lähti ohittamaan joku Hyundai vetäen jotain jäähallia perässä. Nopeuserohan ei ollut sitten kovin iso, joten ohittaminen veikin kohtalaisesti aikaa.
Jätin ohituskaistalla muutaman kymmenen metrin turvavälin tähän yhdistelmään, takanani ollut Pösö 206 CC noin kymmenesosan tästä muhun, kiihdytellen välillä aivan tappituntumaan kiinni.
Hemmo varmasti aavisti, että asuntovaunuyhdistelmän palatessa oikealle kaistalle, pedaali painetaan molemmissa autoissa lattiaan.
Kolmosella noin 100 km/h nopeudesta suoritettu toimenpide toikin suunnitellun lopputuloksen, -muutaman kympin ylinopeuden jälkeen palasin kiltisti oikeanpuoleiselle kaistalle ja normaaliin 130 mittarinopeuteen. Kun Pösö sai kurottua yhä kiihdyttäen muutaman kymmenen metrin eron umpeen, oli tämä ilmeinen nöyryytys liikaa molemmille nuorille miehille sillä ohjaamo oli enemmän keskisormia kuin aivosoluja täynnä.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Eilen aaamulla sattui moottoritiellä hupaisa tapaus. Ajaessani vasenta kaistaa jonossa tuli rampista harmaa passatti ja sopeutti nopeutensa siten että jäi roikkumaan minuun nähden takavasemmalle. Kun oikeanpuoleinan kaista alkoi hetken kuluttua tukkeentua ajattelin tehdä tilaa ja kiihdytin kevyesti, no passatin kuski ymmärsikin tilanteen toisin ja kiihdytti rinnalle. Siittä huolimatta vaikka seuraavaksi laskin nopeuttakin jäi kyseinen autoilija pussiin edessä olevan pakettiauton taakse. No joillekkin on näemmä vaikeaa olla ystävällinen
"Timing cingulum off et valuulas node"
Provosoituu ne näköjään muutkin... joten täytyy itsekkin
kertoa yksi tapaus.
Käännyin moottoritien alkuun oikeanpuoleisella kaistalla vieressä joku mamma 2.0 Vectralla jotakin kiihdytteli, pysähdyttiin valoihin (heti sen jälkeen alkaa moottoritie ja 100) mamma kyttäili ja valutti Vectraansa suojatien päälle (ärsyttävä tapa), valot vaihtui ja mamma rupes polkeen, suivaannutti sen verran että ajattelin että eteen et ainakaan tule, muistan vieläkin mamman ilmeen kun kakkosella kiihdytin ja moikkasin samalla vasemalla kädellä..ei odottanut jäävänsä
kertoa yksi tapaus.
Käännyin moottoritien alkuun oikeanpuoleisella kaistalla vieressä joku mamma 2.0 Vectralla jotakin kiihdytteli, pysähdyttiin valoihin (heti sen jälkeen alkaa moottoritie ja 100) mamma kyttäili ja valutti Vectraansa suojatien päälle (ärsyttävä tapa), valot vaihtui ja mamma rupes polkeen, suivaannutti sen verran että ajattelin että eteen et ainakaan tule, muistan vieläkin mamman ilmeen kun kakkosella kiihdytin ja moikkasin samalla vasemalla kädellä..ei odottanut jäävänsä
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
En sitten muista ihan kaikkia yksityiskohtia kun en ole itse rakentanut konetta. No, aloitetaan alhaalta. Kevennetty ja tasapainoitettu kytkin ja vauhtipyörä. Kytkinasetelma on vielä asentamatta mutta vanha vetää viimeisiään niin kohta on vaihdon paikka. Alakerran liikkuvat osat on kevennetty ja tasapainoitettu. 10.0 männät, 10.5 männät olisivat nakuttanut herkemmin, ja autohan on tarkoitettu katukäyttöön. Kansi on avarrettu ja venttiilit vaihdettu isompiin, olisiko ollut 40-41mm venttiilit. Jyrkemmät nokat, en muista nyt tarkaan lukuja mutta olisiko ollut nosto luokkaa 11 mm ja asteet 292. Sytytys on sitten myös muutettu konetta vastaavaksi.90 kirjoitti:mitähän sille on tehty... minuakin kiinnostaisi tietää abarthin ohella...AAW kirjoitti: Mun kaasari 75:a ei ole ihan alkuperäinen enää
Bensansyötöstä huolehtii sähköinen bensapumppu ja dellorton 45mm kaasuttimet, tietenkin hengittävät suoraan vapaavirtaus sudattimien kautta. Toisella puolella on supersprintin pakosarja ja avarampi putki yhdellä vaimentimella, takapönttö. Syy tällaiseen ratkaisuun: katsastusmies valitti että auto oli liian matala joten jouduin luopumaan keskipöntöstä . Kerroin sille sitten kun se oli laittanut leiman paperiin että juu alustalle ei ole tehty mitään vaan otettu pönttö pois. Naama vähän veny mutta ei se voinut asialle enää mitään siinä vaiheessa . Äänet ovat mahtavat mutta eivät kovinkaan kovat...
Tämä on nyt mitä mä muistan, alustassa on Konin keltaiset ja 40mm madaltavat jouset. Powerflexin puslat etupäässä, joskus laitan ehkä vielä v6:n vääntösauvat etupäähän. Vanteina on Alession 16" ja renkaina 205/45/16.
Meni vähän OT mutta kun kerran kysyttiin...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitä ihmettä? Kumpikaan aivosoluni ei nyt keksi mistä pösöjannuilla olisi ollut aihetta närkästyä.glideslope kirjoitti:Kolmosella noin 100 km/h nopeudesta suoritettu toimenpide toikin suunnitellun lopputuloksen, -muutaman kympin ylinopeuden jälkeen palasin kiltisti oikeanpuoleiselle kaistalle ja normaaliin 130 mittarinopeuteen. Kun Pösö sai kurottua yhä kiihdyttäen muutaman kymmenen metrin eron umpeen, oli tämä ilmeinen nöyryytys liikaa molemmille nuorille miehille sillä ohjaamo oli enemmän keskisormia kuin aivosoluja täynnä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
Samanlainen fakiiri v6syncrolla jäi keikkumaan beban tuntumaan ja aikansa ajoi aivan kiinni bebassa...no, kevyt(heh)jarrutus ja tuli välimatkaa ja munanmerkkiä. Hetken kuluttua painoi ohi sormet pystyssä ja jäi eteeni tukkeeksi. laitoin sport asennon tomaattiin jai kapusta pohjaan...en tiedä minne jäi (idioottimainen loppunopeus 230 ja on taatusti viimeinen kerta kun ei olla saksassa). kaikkea sitä tekee alfan puikoissa...HR kirjoitti:Eilen aaamulla sattui moottoritiellä hupaisa tapaus. Ajaessani vasenta kaistaa jonossa tuli rampista harmaa passatti ja sopeutti nopeutensa siten että jäi roikkumaan minuun nähden takavasemmalle. Kun oikeanpuoleinan kaista alkoi hetken kuluttua tukkeentua ajattelin tehdä tilaa ja kiihdytin kevyesti, no passatin kuski ymmärsikin tilanteen toisin ja kiihdytti rinnalle. Siittä huolimatta vaikka seuraavaksi laskin nopeuttakin jäi kyseinen autoilija pussiin edessä olevan pakettiauton taakse. No joillekkin on näemmä vaikeaa olla ystävällinen
El Stupido Grande a.k.a il Maiale Volante
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Olen harkinnut asiaa mutta en ole vielä saanut asialle tehtyä mitään. Osaako joku ehkä ehdottaa joku paikka pääkaupunkiseudulla missä voisi samalla optimoida säädöt? Ja hinta tietoa? Menisi samalla kuin katsastushuolto ensi keväänä.90 kirjoitti:no juu..ihan kivasti rakenettu kone..
suosittelisin kyllä vielä penkitystä niin selviäisi paljonko koneesta heposia irtoaa..
Ainakin tehoja on enemmän kuin 156 2.0 TS, veikkaukseni on että koneessa voisi olla jotain luokkaa 170 hp. Sillä tulee kyllä aika hyvä teho/paino suhde. Ja liukkaasti liikkuu
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Juu, tutkimattomia ovat herran tiet... ihmettelin näiden pölvästien käytöstä itsekin. Muuta syytä en keksi kuin, että jannut närkästyivät minun turvavälistä edellä ajavaan...?-olisi sitten kai pitänyt päästää kaverit heti edelleni jurraamaan kiinni asuntovaunun perään...?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Mitä ihmettä? Kumpikaan aivosoluni ei nyt keksi mistä pösöjannuilla olisi ollut aihetta närkästyä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vaikken normaalisti tietenkään kiusaa muille tielläliikkujille niin viime viikonloppuna tein pienen poikkeuksen. Ajelin Turuntiellä Pajeron nopeusmittarin viisari tiukasti yhdeksässäkympissä, todellinen nopeus oli varmaan jonkun verran päälle 80. Taakse sattui kerrankin sen verran huomaavainen kaveri pikku-Suzukilla, että jätti ihan kunnollisen turvavälin. Tämän takana tulikin sitten pieni jono normaalein muutaman metrin välein ja viimeisenä uusi Mersu-rekkaveturi ilman kärryä. Peileistä mulkoillessa jo kiinnitti huomiota, että malmikasa höyrysi ihan edellä menevän pikkuauton takapuskurissa kiinni.
Jossain vaiheessa Suzuki kääntyi pois päätieltä ja muu jono saavutti meikäläisen, pieni ylinopeushan nyt ei kenellekään riitä joten ohittelivat sitten minut rauhallisesti yksi kerrallaan. Mersu-nuppi tuli viimeisenä ja kun ei sitten saman tien päässyt ohi, jäi ihan Pajeron vetokoukun tuntumaan hiillostamaan. "Ammattiautoilijan" ammattitaidon taso alkoi ketuttamaan sen verran, että huomasin yks kaks ettei mulla ollutkaan kiire mihinkään. Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.
Mahtoikohan puukenkäpena ollenkaan ymmärtää minkä takia hidastin? 80 km/h = 22.2 m/s ja pelkkä ilmajarrujen viive on sekunnin luokkaa. Jos olisin jostain syystä joutunut äkkiä hidastamaan niin Mersu olisi kertaalleen kulkenut Mitsun ylitse ennen kuin herra ammattiautoilija olisi ehtinyt edes aloittaa jarrutusta. Ja tämmöiset kaverit hinkkaavat leipänsä maantiestä.
Perkele!
Jossain vaiheessa Suzuki kääntyi pois päätieltä ja muu jono saavutti meikäläisen, pieni ylinopeushan nyt ei kenellekään riitä joten ohittelivat sitten minut rauhallisesti yksi kerrallaan. Mersu-nuppi tuli viimeisenä ja kun ei sitten saman tien päässyt ohi, jäi ihan Pajeron vetokoukun tuntumaan hiillostamaan. "Ammattiautoilijan" ammattitaidon taso alkoi ketuttamaan sen verran, että huomasin yks kaks ettei mulla ollutkaan kiire mihinkään. Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.
Mahtoikohan puukenkäpena ollenkaan ymmärtää minkä takia hidastin? 80 km/h = 22.2 m/s ja pelkkä ilmajarrujen viive on sekunnin luokkaa. Jos olisin jostain syystä joutunut äkkiä hidastamaan niin Mersu olisi kertaalleen kulkenut Mitsun ylitse ennen kuin herra ammattiautoilija olisi ehtinyt edes aloittaa jarrutusta. Ja tämmöiset kaverit hinkkaavat leipänsä maantiestä.
Perkele!
- Epäkelpokeräilijä -
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Ihan vaan aiheen vierestä (AV,OT), yleismaailmallisesti olisi parempi jos nopeusmittarit ja rajoitukset olisivat m/s, ehkä silloin kaaliin menisi paremmin mitä se nopeus oikeasti on verrattuna reaktioihin, ei tuollainenScuderia Rasvanäppi kirjoitti: 80 km/h = 22.2 m/s
kilometria/tunnissa kerro mitään muutaman kilsan työmatkaa ajavalle.
Mielikuvallisesti tuo km/h mittaa enemmän matkaa kuin nopeutta.
Voisi esim. aloittaa valistuksen lisäkilvellä km-rajoitusmerkin alapuolella.
No joo, ei varmaan koskaan toteudu ja ymmärsiköhän loppujen lopuksi kukaan mitä ajan takaa.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Itse en kyllä ole huomannut Alfan mitenkään ylenpalttisesti herättävän kilpailuhenkeä. Ennemmin sellaista rispektiä, ei nyt kumartelua kuitenkaan. Tai sitten mä oon niin saakelin pelottavan näköinen. Kyllä nuo edelliset menopelit aiheuttivat Homo Lippalakkiensis- rodun edustajissa paljon enemmän kiihdyttelynä purkautuvaa ahdistusta. Toki tulihan siihen itsekin silloin tällöin syyllistyttyä
Ja näitä kusipäitä on IHAN liika, tuolla Kehä1/3:sella näkee semmoista rallia näillä kuljetus'ammattilaisilla' että oksat pois..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaikken normaalisti tietenkään kiusaa muille tielläliikkujille niin viime viikonloppuna tein pienen poikkeuksen. Ajelin Turuntiellä Pajeron nopeusmittarin viisari tiukasti yhdeksässäkympissä, todellinen nopeus oli varmaan jonkun verran päälle 80. Taakse sattui kerrankin sen verran huomaavainen kaveri pikku-Suzukilla, että jätti ihan kunnollisen turvavälin. Tämän takana tulikin sitten pieni jono normaalein muutaman metrin välein ja viimeisenä uusi Mersu-rekkaveturi ilman kärryä. Peileistä mulkoillessa jo kiinnitti huomiota, että malmikasa höyrysi ihan edellä menevän pikkuauton takapuskurissa kiinni.
Jossain vaiheessa Suzuki kääntyi pois päätieltä ja muu jono saavutti meikäläisen, pieni ylinopeushan nyt ei kenellekään riitä joten ohittelivat sitten minut rauhallisesti yksi kerrallaan. Mersu-nuppi tuli viimeisenä ja kun ei sitten saman tien päässyt ohi, jäi ihan Pajeron vetokoukun tuntumaan hiillostamaan. "Ammattiautoilijan" ammattitaidon taso alkoi ketuttamaan sen verran, että huomasin yks kaks ettei mulla ollutkaan kiire mihinkään. Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.
Mahtoikohan puukenkäpena ollenkaan ymmärtää minkä takia hidastin? 80 km/h = 22.2 m/s ja pelkkä ilmajarrujen viive on sekunnin luokkaa. Jos olisin jostain syystä joutunut äkkiä hidastamaan niin Mersu olisi kertaalleen kulkenut Mitsun ylitse ennen kuin herra ammattiautoilija olisi ehtinyt edes aloittaa jarrutusta. Ja tämmöiset kaverit hinkkaavat leipänsä maantiestä.
Perkele!
Tuntuu että näillä nykyajan ammattikuskeilla on jokin asennevamma, Hesan bussikuskit =aivan hulluja, sama tauti leviää Tampereelle, Esim: tänään oli tilanne: bussi kääntyi pysäkille jono ohitteli auto kerrallaan bussi laittoi vilkun päälle kun oli kohdalla, kerkesin hyvin ohi mutta takana tuleva Gloffi kuski joutui koukkaamaan, kostoksi tästä bussi ajoi n.1 metrin päässä Gloffin puskurista ja vauhtia 50..bussi täynnä ihmisiä.. (olisin soittanut liikennelaitokselle mutta en nähnyt rekkaria)...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, jonkun verran olen tuota bussipuolta katsellut "sisältä päin" ja kuskeihin mahtuu kyllä aika lapsellisiakin tapauksia. Ei tietenkään kaikki mutta pieni ja sitäkin näkyvämpi osa.
Edesvastuutonta hommaa alkaa tuollaisella 15-tonnisella möykyllä "kouluttamaan" henkilöautoilijoita. Olkoonkin, että myös sen ison ratin takaa näkee todella idioottimaisia ajosuorituksia.
Edesvastuutonta hommaa alkaa tuollaisella 15-tonnisella möykyllä "kouluttamaan" henkilöautoilijoita. Olkoonkin, että myös sen ison ratin takaa näkee todella idioottimaisia ajosuorituksia.
- Epäkelpokeräilijä -
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
No joo täytyy sanoa että kun vaihtoi Temprasta Alfan niin kyllä huomasi eron respektissä. Fiiat kuskia tuntui vähän väliä olevan joku ojentamassa.pietro kirjoitti:Itse en kyllä ole huomannut Alfan mitenkään ylenpalttisesti herättävän kilpailuhenkeä. Ennemmin sellaista rispektiä...
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Asiaa!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Lopultaan äijä sitten polkaisi ohi kun nopeutta oli ehkä kolmekymppiä, harmi ettei sillä ollut kärryä perässä. Muuten oltaisiin voitu harjoitella tilannenopeutta vähän pidempäänkin.
Mun kohdalle ei kyl oo sattunu mitään liikennevalokiihdyttelijöitä tai keskarinheiluttelijoita
Harvassa on ollu noi takapuskurissaroikkujatkin vaikka ajankin yleensä ihan rajoitusten mukaan.
Joskus on kuitenkin pinna palanut kun joku pe*seenreikä on tullu ihan puskuriin kiinni. Sillon on tullu käytettyä tota Scuderian tekniikkaa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
En ole näköjään ainoa, joka on törmännyt noihin omituisiin VAG-miehiin. Passatkuskeilla (varsinkin tiissel) vaikuttaa olevan usein joku tarve näyttää, että kyllä oma pirssi kulkee (vaikka ei oikeasti kuljekkaan).
Vajaa pari viikkoa sitten viimeksi 4-kaistaisella pikatiellä viileähkön näköinen äijä tuli punaisella Paskatilla ahdistelemaan, roikkui perseessä todella lähellä. Köröttelin siinä aikani 120km/h, ja aloin pikkuhiljaa nostamaan vauhtia. Passatkuski pysyi perseessä liki pariin sataan asti, sitten ilmeisesti tuli kakat housuun, kun alkoi voimakkaasti hiljentämään vauhtia. Vitun nössö. Aina sama juttu tällaisten sankareiden kanssa, hetkellinen nopeus saattaa olla suuri, mutta sitten onkin pakko alkaa jo himmailemaan. Ei tarvita edes nopeaa autoa näiden kanssa leikkimiseen, riittää, että uskaltaa pitää keskinopeuden tarpeeksi suurena.
Sanotaan nyt vielä, etten tuollaisia "kisailuja" usein harrasta, mutta joskus se on ihan kivaa.
Vajaa pari viikkoa sitten viimeksi 4-kaistaisella pikatiellä viileähkön näköinen äijä tuli punaisella Paskatilla ahdistelemaan, roikkui perseessä todella lähellä. Köröttelin siinä aikani 120km/h, ja aloin pikkuhiljaa nostamaan vauhtia. Passatkuski pysyi perseessä liki pariin sataan asti, sitten ilmeisesti tuli kakat housuun, kun alkoi voimakkaasti hiljentämään vauhtia. Vitun nössö. Aina sama juttu tällaisten sankareiden kanssa, hetkellinen nopeus saattaa olla suuri, mutta sitten onkin pakko alkaa jo himmailemaan. Ei tarvita edes nopeaa autoa näiden kanssa leikkimiseen, riittää, että uskaltaa pitää keskinopeuden tarpeeksi suurena.
Sanotaan nyt vielä, etten tuollaisia "kisailuja" usein harrasta, mutta joskus se on ihan kivaa.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Niinpä.Abarth kirjoitti:[
Joskus on kuitenkin pinna palanut kun joku pe*seenreikä on tullu ihan puskuriin kiinni. Sillon on tullu käytettyä tota Scuderian tekniikkaa
Voi olla vanha juttu täällä mutta näin joskus aiheeseen liittyen yhden volvofarkun oivan takalasitarran, jossa teksti: "Anteeksi jos ajan liian lähellä"
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Lancia (kuva albumissa) oli sellainen peli että en päässyt sillä yhtään kertaa ottamaan kisoja, vaikka vähän yritinkin joskus. Ilmeisesti lippalakki-bemaristitkin ymmärsivät kunnioittaa jaloa Italian ihmettä.
Toisaalta Turbo-Unolla pääsi aikoinaan useinkin kisailemaan. Makeimpana muistona itse provosoimani kisa Porsche 924:n kanssa. Mopohan se 924 on, mutta kyllä sen täytyy syödä miestä kun häviää Porschella Unolle
Toisaalta Turbo-Unolla pääsi aikoinaan useinkin kisailemaan. Makeimpana muistona itse provosoimani kisa Porsche 924:n kanssa. Mopohan se 924 on, mutta kyllä sen täytyy syödä miestä kun häviää Porschella Unolle
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tällaisen muistin ja pakko mainita, kun viikonloppuna otin pienen provon vastaan. Ei todellakaan kuulu tapoihin, mutta kun oli 2 kaistaa samaan suuntaan "keskellä yötä" ja rajoitus 70. Ajelin melko rauhassa, kunnes sitten tuli joku lätsäpää Bimmerillä.
Ulkoisesti M3, mutta sille olisin jäänyt ku tikku paskaan, ja äänet viitas enempi kutoseen, eli veikkaisin 325 coupe -95-97.
Parien valojen ajan se ajeli ihan kiltisti, mutta rupes sitten härnäämään (itse en tehnyt mitään). Seuraavista sitten poljettiinkin ihan täysillä, eipä sillä mitään jakoa ollut , enpä mä tosin juuri karkuunkaan päässyt. Kun viisari oli 120 niin päätin hiljentää, kun tuli jo "todistetuksi".
Edelleen tosin tuntuu, että olis tehoja hukassa, sen verran oli tiukkaa.
Ulkoisesti M3, mutta sille olisin jäänyt ku tikku paskaan, ja äänet viitas enempi kutoseen, eli veikkaisin 325 coupe -95-97.
Parien valojen ajan se ajeli ihan kiltisti, mutta rupes sitten härnäämään (itse en tehnyt mitään). Seuraavista sitten poljettiinkin ihan täysillä, eipä sillä mitään jakoa ollut , enpä mä tosin juuri karkuunkaan päässyt. Kun viisari oli 120 niin päätin hiljentää, kun tuli jo "todistetuksi".
Edelleen tosin tuntuu, että olis tehoja hukassa, sen verran oli tiukkaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Niin minäkin täällä sanon, todellisuudessa haaste otetaan aina vastaan jos tuntuu, että olisi pienintäkään mahdollisuutta.Alfissimo kirjoitti:Tällaisen muistin ja pakko mainita, kun viikonloppuna otin pienen provon vastaan. Ei todellakaan kuulu tapoihin..
Oliskohan ollut 320 Coupe tuo Bemari?
E36 325:n kanssa tuli otettua eräitä kertoja pientä kisaa 156 V6:lla, en siitä kyllä ohi päässyt. Eipä silti sekään minusta.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Samalla lailla kävi minullakin, eri rinnakkain mentiin. Veikkaisin silti edelleen tuota 325:ta, onhan niitä heppoja omassakin sen 192 joskus ainakin ollut ja yläkierroksilla ei tuota nuhaa ole niin paljon.Cuore Sportivo kirjoitti:E36 325:n kanssa tuli otettua eräitä kertoja pientä kisaa 156 V6:lla, en siitä kyllä ohi päässyt. Eipä silti sekään minusta.
Unohtui mainita kostea tien pinta, joka ehkä hieman tasoitti tuota touhua.
En nyt käy kinaamaan, kun en tiedä mikä kone siinä oli.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.