Jarruremppaa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Jarruremppaa

Viesti Kirjoittaja PSS »

Pitäisi uusia jarrulevyt.

Onko nää muuten hyvät ja sopiiko SW V6:een? :
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :4433.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3763.html

Sitten ne muut osat. Paloiksi ajattelin http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3430.html
Onko kokemuksia?

Jarrusatuloita ei näytä olevan paljon tarjolla - jotain punaista olisi kiva saada :) mutta mistä niitä löytää? Toimivuusongelmia nykyisissä ei ole, mutta ne on vaan niin rumat ja kuluneen näköiset. Ei kuitenkaan viitsisi mennä ihan tähän: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3050.html kun on vain 16" vanteetkin.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Kannattais varmaan kokeilla. Omat zimmermanit on jo hiukka kierot.
Ferodon palat on kyllä turvallisempi ratkaisu. Greenit oli ainakin tod huonot.
Satuloihin metallimaalia...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vanteet kun vaihtoi, ei madallus kiinostannut, vaan enemmänkin pitäisi saada väriä omiinkin satuloihin... vanhat ruosteiset satulat vaan pitäisi saada ensiksi prepattua kunnolla, töypaikalla voisi tehdä, mutta vasta kesälomalla, voi mennä aamusta heti tekemään -> kerkeää maalitkin kuivua kunnolla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Tommo kirjoitti:Kannattais varmaan kokeilla. Omat zimmermanit on jo hiukka kierot.
Ferodon palat on kyllä turvallisempi ratkaisu. Greenit oli ainakin tod huonot.
Satuloihin metallimaalia...
Kiitos, löytyikin http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... innat.html

156 SW V6 2.5:
Etu: FDS1052 138,50€
Taka: FDS1349 95,50€

Tuolla ei sanottu onko noi 4 palan akselisetin hintoja. Toivottavasti. :)

Hitto kun mulla ei ole mahdollista nostaa itse autoa, siis tuo satulan maalaus pitäisi saada teetettyä samalla kun joku jarrut ja levyt vaihtaa. Täytyy varmaan alkaa soittelemaan...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla on tulossa kesällä jarruremontti jossa meinaan maalata satulat.

Viimevuonna jo testasin lian/ruosteen poistoa uittamalla yhden jarrusatulan fosforihapossa.... meni ihan paljaaksi metallipinnaksi! Harmi vaan kun en sillon suojannut sitä oikein kunnolla niin ruostu lähes samantien.

Nyt olisi tarkoitus tehdä sama hapotus uudestaan ja vetää päälle Tikkurilan alumiinin väristä Termal "silikonimaalia" joka kestää tuoteselosteen mukaan lämpötilaa metallin punahehkuunasti (eli kestää jarrujen kuumuuden).

Ainoa "haittapuoli" tuossa maalissa on se että se vaatii kovettuakseen "paiston" uunissa.... tunti noin 230 asteessa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin