156:n alustan uusiminen ilman madallusta
Valvoja: Moderators
156:n alustan uusiminen ilman madallusta
Auton alusta alkaa olla jo tiensä päässä. Ajettu 145tkm ja 12 vuotta.
Tarkoitukseni on olla madaltamatta autoa ja ostaa laadukkaat iskarit. Alkuperäisestä vähän jämäkämpi sopisi, mutta madaltaa en halua.
Katsoin tuossa auton alla käydessä, että alkuperäiset jouset ovat aika ruosteiset ja ne menee vaihtoon samalla kun vaihtaa iskarit.
Eli...
Mistä saa 156:een laadukkaat jouset, jotka eivät madalla autoa?
(tai max -10mm)
Mitkä hyvät iskarit toimivat alkuperäisen alustan kanssa (keltaiset konit?)?
Tarkoitukseni on olla madaltamatta autoa ja ostaa laadukkaat iskarit. Alkuperäisestä vähän jämäkämpi sopisi, mutta madaltaa en halua.
Katsoin tuossa auton alla käydessä, että alkuperäiset jouset ovat aika ruosteiset ja ne menee vaihtoon samalla kun vaihtaa iskarit.
Eli...
Mistä saa 156:een laadukkaat jouset, jotka eivät madalla autoa?
(tai max -10mm)
Mitkä hyvät iskarit toimivat alkuperäisen alustan kanssa (keltaiset konit?)?
Re: 156:n alustan uusiminen ilman madallusta
Mun Selespeediin vaihdettiin joskus 6 vuotta sitten Auto Milanossa Novitecin iskarit, joilla meno muuttui tanakammaksi, mutta maavara säilyi. Niissä oli jotain erikoista... puhuttiinko jotenkin kaksitoimisista iskareista tai jotain sinne päin. Lopputulos oli hyvä sikälikin, että kun alkuperäiset kestivät 60 000 km., niin näillä mentiin 170 000 ja mennään kai jossain vieläkin.santtu kirjoitti:Auton alusta alkaa olla jo tiensä päässä. Ajettu 145tkm ja 12 vuotta.
Tarkoitukseni on olla madaltamatta autoa ja ostaa laadukkaat iskarit. Alkuperäisestä vähän jämäkämpi sopisi, mutta madaltaa en halua.
Katsoin tuossa auton alla käydessä, että alkuperäiset jouset ovat aika ruosteiset ja ne menee vaihtoon samalla kun vaihtaa iskarit.
Eli...
Mistä saa 156:een laadukkaat jouset, jotka eivät madalla autoa?
(tai max -10mm)
Mitkä hyvät iskarit toimivat alkuperäisen alustan kanssa (keltaiset konit?)?
Re: 156:n alustan uusiminen ilman madallusta
Heitetään nyt yhdeksi vaihtoehdoksi Bilstein sportit.santtu kirjoitti: Mitkä hyvät iskarit toimivat alkuperäisen alustan kanssa (keltaiset konit?)?
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156:n alustan uusiminen ilman madallusta
Paha sanoa kun en ole ajanut autollasi että kuinka "paha" tilanne on.santtu kirjoitti:Auton alusta alkaa olla jo tiensä päässä. Ajettu 145tkm ja 12 vuotta.
Tarkoitukseni on olla madaltamatta autoa ja ostaa laadukkaat iskarit. Alkuperäisestä vähän jämäkämpi sopisi, mutta madaltaa en halua.
Katsoin tuossa auton alla käydessä, että alkuperäiset jouset ovat aika ruosteiset ja ne menee vaihtoon samalla kun vaihtaa iskarit.
Eli...
Mistä saa 156:een laadukkaat jouset, jotka eivät madalla autoa?
(tai max -10mm)
Mitkä hyvät iskarit toimivat alkuperäisen alustan kanssa (keltaiset konit?)?
En lähtisi kuitenkaan sinuna vaihtamaan ihan huvin vuoksi. Jousetkin ruostuu ihan parissa vuodessa kuitenkin uudestaan. Kyllä ne konttorilla sitten kertoo jos sieltä jotain on rikki.
Saattaa se jousitus mennä jopa epämiellyttävämpään suuntaan jos hyvin käy...
Ajattelin, että nuo jouset ovat jo lähes 12 vuotta vanhat. Väsyyhän tuo rauta...
Ja samalla kun vaihtaa iskarit vaihtuisi ilman lisätyötä nuo jousetkin. Ettei sitten tarvitsisi heti avata uudestaan jos jousi katkeaa.
Eli saako vakiokorkeutisia jousia muualta kuin Deltasta?
Tällä hetkellä "ykkösautossamme" on muuten alla Koni FSD:t ja Eibach jouset.
FSD:n kanssa kannattaa olla tarkkana madallusten kanssa. Ei välttämättä toimi hyvin, jos auto oikeasti laskee yli 30mm.
Ja samalla kun vaihtaa iskarit vaihtuisi ilman lisätyötä nuo jousetkin. Ettei sitten tarvitsisi heti avata uudestaan jos jousi katkeaa.
Eli saako vakiokorkeutisia jousia muualta kuin Deltasta?
Tällä hetkellä "ykkösautossamme" on muuten alla Koni FSD:t ja Eibach jouset.
FSD:n kanssa kannattaa olla tarkkana madallusten kanssa. Ei välttämättä toimi hyvin, jos auto oikeasti laskee yli 30mm.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Motonetistä löytyy vakiojousia hyllystä, valmistajasta ei hajuakaan.
Taitaa olla itselläkin jousien vaihto kohta edessä. Takana on ulompi takakulma alkanut niiailemaan moottoriteiden kieppiliittymistä kiihdytellessä. FSD:t voisi samalla päivittää. Madallusjousia en edes harkitse, etuspoileri on jo nyt tarpeeksi matalalla vakiojousilla. Keulaylitystäkin on riittävästi jotta saa olla tarkkana ettei ota asfalttikontaktia. Viime talvena joutui turhan monta kertaa 156 toimimaan lumiaurana auraamattomien teiden ja pihojen takia
Joutuu maalaaman spoikan uudestaan sen verran ikävästi jäinen lumi raapi maalipintaa.
EIköhän noilta varaosaketjuilta kaikilta saa jousia 156:een kun kysyy.Motonet> kirjoitti: ISKARIT JA JOUSET / JOUSET JA JOUSIPALLOT
Etujousi Alfa 156 67-5499 156-1,8/2,0 Eteen [1997 - 2005] 41.90 €
Takajousi Alfa 156 67-5500 156-Sedan Taakse [1997 - 2005] 39.90 €
Takajousi Alfa 156SW 67-5559 156-SportWagon Taakse [1997 - 2005] 47.90 €
Taitaa olla itselläkin jousien vaihto kohta edessä. Takana on ulompi takakulma alkanut niiailemaan moottoriteiden kieppiliittymistä kiihdytellessä. FSD:t voisi samalla päivittää. Madallusjousia en edes harkitse, etuspoileri on jo nyt tarpeeksi matalalla vakiojousilla. Keulaylitystäkin on riittävästi jotta saa olla tarkkana ettei ota asfalttikontaktia. Viime talvena joutui turhan monta kertaa 156 toimimaan lumiaurana auraamattomien teiden ja pihojen takia

- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Thnks vinkistä, mutta mulla on ihan alkuperäiset iskarit vielä alla. FSD:t on vasta hankintalistalla Katsastuksessa ei viime viikolla löytynyt iskareista tai jousista mitään huomautettavaa. Koiranluiden väljyyden huomasi huoltomies joka teki jakopäärempan. Itseä vain häiritsee tuo alustan lepsuus, etenkin mutkissa kiihdyttäessä ja nyökkäilyt kovempaa jarruttaessa. Jos nuo jouset vaihdan niin FSD-päivitys sopisi siihen saumaan. Tietysti olisi mukava tietää etukäteen noista vakiojousista onko niissä millaisia eroja jäykkyyden ja progressiivisuuden suhteen eri valmistajilla. Kuudessa vuodessa tosin ei luulisi jousien vielä nyykähtäneen etenkään kun autolla on vasta 77 tkm ajettu.
Pikkuhiljaa on muuten alkanut noi kaikki 156:n yleisimmät ongelmat realisoitumaan. Katsastuksessa tosin tähän asti ainoa ongelma on ollut katkennut oikean jarrusatulan puoleinen käsijarruvaijeri jota en ollut edes huomannut.
Pikkuhiljaa on muuten alkanut noi kaikki 156:n yleisimmät ongelmat realisoitumaan. Katsastuksessa tosin tähän asti ainoa ongelma on ollut katkennut oikean jarrusatulan puoleinen käsijarruvaijeri jota en ollut edes huomannut.
Omalla ajettu 155tkm ja 12 vuotta ikää. Mielestäni jouset ovat sen verran halvat, että jos hankkii FSD:n tasoiset iskarit ei ole järkevää jättää vakiojousia alle. Kuudessa vuodessakin jouset voivat väsyä helposti ja FSD:n vaihdon jälkeen on todennäköisesti tarkoitus ajaa useampi vuosi. Muutamassa vuodessa iskareiden parina on 10 vuotta vanhat jouset.Giallo Pozzuoli kirjoitti: Tietysti olisi mukava tietää etukäteen noista vakiojousista onko niissä millaisia eroja jäykkyyden ja progressiivisuuden suhteen eri valmistajilla. Kuudessa vuodessa tosin ei luulisi jousien vielä nyykähtäneen etenkään kun autolla on vasta 77 tkm ajettu.
Minuakin kiinnostaa eri valmistajien vakiojousien ominaisuudet. Myös epäilen vahvasti, että osa "vakiokorkuisista" jousista nostaa tai laskee vähän autoa. Mieluummin sellaiset jouset jotka ovat -10mm kuin +10mm alkuperäiseen.
Kokemuksia?