miten 156:ssa saa irroitettua takapenkit+hattuhyllyn?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

miten 156:ssa saa irroitettua takapenkit+hattuhyllyn?

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

hattuhyllyn irroittaminen riittäisi, mutta epäilen että sen irroittamiseen tarvitaan takapenkkien pois otto.

vinkkejä?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Juuri kyseisen operaation tehneenä:

-Penkit tarvitsee irrottaa, 4 pulttia, 2 pohkeiden kohdalla istuinosan edessä ja 2 turvavöiden kiinnityskapuloiden vieressä istuinosan ja selkäosan välissä. Selkäosa lähtee nostamalla ylöspäin.
-Hattuhylly on kiinni neljällä verhoilukiinnikkeellä penkin selkäosan takana + niskatukien muoviset ohjurit täytyy nypätä pois(lähtee vetämällä)
-Kontin kautta täytyy kiertää keskeltä auki yksi pultti/kiinnike, helppo tunnistaa, siinä lisäjarruvalon tienoilla ja mallia sormin kierrettävä. Iso musta mötikkä päässä.
- Lisäjarruvalon liitin irti
-Sitten itse ainakin jouduin ruuvvaamaan sekä oikeasta että vasemmasta reunasta sellaisen muovisen tukipalan irti(kiinni 2 ruuvilla), joka esti hattuhyllyn pääsyn turvavöiden rullien yli. Hattuhyllyä joutuu varmaan hiukan nostamaan ensin että pääsee ne ruuvaamaan irti.

Sitten sen pitäisi jo lähteäkin pienellä kikkailulla sieltä pois. Aikaa tossa meni mulla noin vartti. Harmi etten ottanut kuvia, selventäis huomattavasti, aika simppeli homma tuo tosin kyllä oli.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

kiitos älyttömän hyvinstä ohjeistä, tässä olisi faq ainesta.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Kerro toki sitten jos jäi jotain mainitsematta, ulkomuisista noita kirjottelin.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

ei, kaikki tarpeellinen oli ! =)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Aiheeseen jotenkin liittyen, olen kuullut urbaanilegendaa että 156:n takapenkkien kaataminen olisi hankalaa, ellei peräti mahdotonta.. voiko tämä pitää paikkaansa?

Muumi
Viestit: 97
Liittynyt: 12 Touko 2009, 14:27
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja Muumi »

^ Pitää paikkansa ainakin 2.0 kohdalla. Vaikka takapenkin selkänojan saa irti, niin sen takana on kiinteä metallinen levy kiinni korissa jota ei saa irti. Tuli viime keväänä todettua asia itse, kun olisi pitänyt päästä korjaamaan takakontin rikkinäistä mekanismia. Kontti ei siis auennut ollenkaan vivusta eikä avaimesta.

Vastaa Viestiin