Etupäästä "kolinaa" Ja iskari vikisee! 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Etupäästä "kolinaa" Ja iskari vikisee! 156

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Moro!

Tässä huollossa oon käytelly alfaa etupään vinkumisista (2x vaihdettu ylätukivarsi, jonka jälkeen vinkuna vaimennut hetkeksi ja tullut taas takaisin! Enään en huollettavaksi viä tästä koska vaihtaisivat vaan uudestaan ne vaikka ehjiä olisivat.) Vinkuna kuuluu Jousen yläpäästä iskarin "kiristin" ruuvin kohdalta, ei tuu mitään muuta kumista siellä mieleen kun iskarin suojus, ja jousen sovitin? Mistähän moinen?

Vika nr2.

Etupää kolisee töyssysellä tiellä, asfaltilla ei ääniä, Kolina tuntuis tulevan vasemmalta puolelta, mutta välillä tuntuis tulevan jopa keskeltä?! :D
Kolina kuulostaisi siltä kun jokin olisi irti ja töyssyissä osuisi johkin, kaikki mahdolliset päältä päin näkyvät härdellit katottu että on kiinni!
Ehdotuksia? vaikka se vika sieltä nyt löytyy joka tapauksessa osa osalta tsekatessa, voisko olla koiranluu?
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vikinä voisi tulla kuivasta ylätukivarren nivelestä, tai iskarin yläpään kumista (tämä voisi aiheuttaa myös kolinan jos on väljä). Voisiko vikinä tulle kojalaudasta? Vai kuuluuko selvästi kajuutan ulkopuolelta?

Väljät kallistuksen vakaajan koiranluuta tai korikiinnityspuslat, yleensä kolisee pieni töyssyissä, jos kolahdus kuuluu vain isommissa kuopissa, vai se myöskin tulla iskarista. Iskarin kolinaa on vaikea todeta.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ehdotuksia:

Vikinä (kumisaappaan narinaa muistuttava) tulee puslista. Jos vaihdettaessa ei käytetty mitään herkistävää ainetta, niin kitisee pian uudelleen. Omasta vaihdettiin kesällä ja on jo täysi kitinä päällä. Itse olen noita voidellut moottoriöljyllä (neste suihkuttimella, joka tulee paineilmasarjassa), MUTTA täällä on varoiteltu kumin heikkenemisestä öljyn takia. Kumille sopiva vaseliini voisi olla ok, käyttiköhän joku kuparitahnaa...

Kolina voi tulla monesta paikasta, mutta yleisin on koiranluu. 23e muistaakseni, ei kannata kuunnella. Sulta oli vaihdettu ylävarret, joten muita mahdollisia kallistuksenvakaajan kiinnitys koriin ja alavarret.

Koiranluu / kallistuksen vakaajan voi testata niin, että ajat vain toisen puolen renkaan töyssyn yli ja vertailuksi kummankin puolen renkaat töyssyn yli. Jos kolisee vain silloin kun vain toinen puoli töyssyllä, = vakaaja.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Epezi kirjoitti:Vikinä voisi tulla kuivasta ylätukivarren nivelestä, tai iskarin yläpään kumista (tämä voisi aiheuttaa myös kolinan jos on väljä). Voisiko vikinä tulle kojalaudasta? Vai kuuluuko selvästi kajuutan ulkopuolelta?

Väljät kallistuksen vakaajan koiranluuta tai korikiinnityspuslat, yleensä kolisee pieni töyssyissä, jos kolahdus kuuluu vain isommissa kuopissa, vai se myöskin tulla iskarista. Iskarin kolinaa on vaikea todeta.
Kuuluu selvästi ulkoa kuskinpuolelta, erittäin ruma rääkäsy kun menee töyssystä alkuun oli vähän hiljempi, välillä ei ollenkaan, nyt joka töyssyssä. olisiko sitten tua yläpään kumi?

Kolahdus kuuluu ihan pienissäkin kuopissa esim piha tietä ajaessa, jossa ihan normi lumen muotoumia meno on "kolikolikolikolijne"
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Omat veikkaukset olis että ylätukivarret kuivat ja kallistuksen vakaajan kiinnitykset tai koiranluut väljät.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

No Niin!

iskarin "vikinä" Olikin ylätukivarsi joka oli korjaamolla juntattu niin lujaan että onneks ei oo pulttikatkennu :o, pistin vähän vaseliinia väliin ja sopivaan tiukkuuteen kiinni. Vikinä katosi!

"kolina"

Vaihdoin koiranluun, kolina hiljentyi, mutta vielä kuuluu hiljaisena jos kunnon rätätätätä töyssyistä ajaa!

Eli mikäs siä viä kolisuttaa? vai normaalia?

Mun mielestä ei pitäis kyllä kuulua mitään kolinaa autosta töyssyillä, mitä nyt sisusta ym pitää..
Pohjapanssari oli ihan p*skana joten sinne tuli tehtyä uus. tämäkään ei tätä pientä kolinaa pois vienyt :( vaikka onneissani luulin jo että äänet ovat tästä :o

Mutta tällästä.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Katoppa tuo toinen kolina -ketju. Siinä arvaillaan, että oisko kolahtelujen lähde kallistuksen vakaajan runkopuslat. Nuo jää helposti vaihtamatta, kun ovat niin työläät. Pelkillä koiranluiden vaihdoilla ei aina selviä, vaikka ne taitaakin ekana noissa antautua.

Eikös ole mukava paikantaa tuota rääkymistä, vikinää ja narinaa...jonka syylliseksi hirviän tutkailun jälkeen ilmenee kuitenkin ylätukivarsi. Se on ihme vempula, kun ääni vielä pahimmassa tapauksessa johtaa sitä haarukkaa pitkin alapalloon jne.

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Päivitys; Kolina palasi? :D JUMALAUTA :(
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Toisen puolen koiranluu?
Ayrton Senna da Silva forever

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

pitääpä vaihdella, tuli ajettua illan aikana ~500km ja kolina vaimentui taas loppua kohti, olisikohan joku paikka niin kylmän herkkä että aiheuttaa tuon ja lämmetessään toimii niin kuin pitää ? :O
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

valle
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Joulu 2009, 19:34

Viesti Kirjoittaja valle »

Janne kirjoitti:Katoppa tuo toinen kolina -ketju. Siinä arvaillaan, että oisko kolahtelujen lähde kallistuksen vakaajan runkopuslat. Nuo jää helposti vaihtamatta, kun ovat niin työläät. Pelkillä koiranluiden vaihdoilla ei aina selviä, vaikka ne taitaakin ekana noissa antautua.

Eikös ole mukava paikantaa tuota rääkymistä, vikinää ja narinaa...jonka syylliseksi hirviän tutkailun jälkeen ilmenee kuitenkin ylätukivarsi. Se on ihme vempula, kun ääni vielä pahimmassa tapauksessa johtaa sitä haarukkaa pitkin alapalloon jne.
alatukivarren puslat kolistaa, helpot vaihtaa tukivarsi käteen noin 7 minuuttia, rässillä vanhat puslat pois ja uudet tilalle noin 10 minuuttia ja tukivarsi takaisin noin 10 min. :crazyeyes: :crazyeyes:

Avatar
eklund
Viestit: 52
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 23:23

Viesti Kirjoittaja eklund »

itellä oli samankaltasia oireita. vikinä kuulu ylätukivarren puslasta kovilla pakkasilla. kolina johtuu itellä siitä etää vasemmalta edestä alapallo väljä ja vakaajatanko väljä...

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Piruvie kirjoitti:pitääpä vaihdella, tuli ajettua illan aikana ~500km ja kolina vaimentui taas loppua kohti, olisikohan joku paikka niin kylmän herkkä että aiheuttaa tuon ja lämmetessään toimii niin kuin pitää ? :O
Mulla GTA kolisee kanssa vasemmalta edestä, ja ihme kyllä esim. tänään ei kolissut taas ollenkaan :shock: ääni on just sellanen mikä tulee väljästä alapallosta tai koiranluusta... mutta 3 leimamiestä, porin delta, eikä carpojat 2x!!! tutkittuaan löydä mistään väljää, ei edes vakaajan puslista... todella mystistä :crazyeyes:
No eipä siinä, vaihdetaan vaikka kaikki osat niin kai se siitä hellittää :roll:

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Yks mahdollinen kolkottaja voi olla myös väljä hammastanko...
siitä ei leimamies ole pukahtanut sanaakaan vaikka on mulla
ollut tiedossa jo kaksi vuotta. Jospa tänä keväänä sais uuden.
Viimeksi muokannut silverine, 21 Maalis 2010, 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Samassa mallissa omakin. Kaikki muu vaihdettu paitsi alavarret. Enään vaimea kumea kolina jäljellä, joka voisi tulla vakaajanpuslista tai alapalloista.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kurko kirjoitti:Mulla GTA kolisee kanssa vasemmalta edestä, ja ihme kyllä esim. tänään ei kolissut taas ollenkaan :shock: ääni on just sellanen mikä tulee väljästä alapallosta tai koiranluusta... mutta 3 leimamiestä, porin delta, eikä carpojat 2x!!! tutkittuaan löydä mistään väljää, ei edes vakaajan puslista... todella mystistä :crazyeyes:
No eipä siinä, vaihdetaan vaikka kaikki osat niin kai se siitä hellittää :roll:
Eipä kolina loppunut vaikka eteen on nyt vaihdettu Bilstein B14 PSS coiloverit, TRW.n valmistamat ala ja ylätukivarret, ja koiranluut, kaikki molemmille puolille :roll:
... mitähän sitä sitten keksis ? sekin tässä kolinassa on mielenkiintoista ettei sitä aina kuulu :?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No, uudella alustalla on hyvä ajaa. Tarkista vakaajan puslat etu-apurungon päältä. Näpyy ainakin toiselta puolelta sivulle. Myös niiden kiinnitys on ollut minulla löysällä eräässä yksilössä. 17mm hylsyllä alustassa olevista reijistä voi kiristää, mutta VARO ETTEI MENE JENGOILTA. Italialainen säilykepurkkimetallista tehty hienokierteinen mutteri tulee kiristettyä helposti piloille.

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Eepe »

silverine kirjoitti:Yks mahdollinen kolkottaja voi olla myös väljä hammastanko...
siitä ei leimamies ole pukahtanut sanaakaan vaikka on mulla
ollut tiedossa jo kaksi vuotta. Jospa tänä keväänä sais uuden.

Kuuluuko toi hammastangon kolina "kojetaulun"sisältä?.
T.L

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

alfista kirjoitti:No, uudella alustalla on hyvä ajaa. Tarkista vakaajan puslat etu-apurungon päältä. Näpyy ainakin toiselta puolelta sivulle. Myös niiden kiinnitys on ollut minulla löysällä eräässä yksilössä. 17mm hylsyllä alustassa olevista reijistä voi kiristää, mutta VARO ETTEI MENE JENGOILTA. Italialainen säilykepurkkimetallista tehty hienokierteinen mutteri tulee kiristettyä helposti piloille.
Niinkuin tuossa mun vanhemmassa kirjoituksessa lukee noi vakaajan puslat on tarkistettu Carpoikien toimesta, jos siihen nyt luottamista on :roll:

Pitää nyt seuraavaksi ottaa pohjamuovi irti ja koittaa kuuluuko vielä... kun on "hieman" epäilyttävästi kiinni... voihan sekin siellä kolahdella jos on sopivasti irti / rikki...

Alkaa melkein epäilykset kohdistua hammastanko / raidetanko osastolle...

Näkyy tuolla alfa156.netissä olevan samoja vaivoja, kaikki alustan osat vaihdettu ja kolina vaan kuuluu.

http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=5&TPN=2
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=5&TPN=1
Viimeksi muokannut Camber, 27 Touko 2010, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

silverine kirjoitti:Yks mahdollinen kolkottaja voi olla myös väljä hammastanko...
siitä ei leimamies ole pukahtanut sanaakaan vaikka on mulla
ollut tiedossa jo kaksi vuotta. Jospa tänä keväänä sais uuden.
Millaista kolkotusta tuo sitten pitää ? ja miten sen väljyyden voi todeta ?

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Moro taasen. Katsastussetä tykkäsi että 156:en etuylätukivarren puslat on sökönä ja vaihdettava. No, katselin nyt sitten ohjeita puslien vaihtoon ja ei näytä miltään ylivoimaiselta urakalta edes minulle, vaikka kokemusta autorempasta ei käytännössä ole yhtään. Se vaan arveluttaa, että kun en tiedä millaiset puslat toisella puolella on? Eli eikös vehkeestä tule toispuoleinen paskalla tuurilla, eli mikäli puslat eivät ole samanmoiset?

Yritin etsiskellä ohjeita puslien vaihtoon, mutten mitään selkeää ohjetta alfabbsista löytänyt.

Mites tuo itse puslien poisotto ja uusien laitto tukivarsiin? Pitääkö ne jotenkin niitata sinne vai saako ne kotikonstein, kun työkalut on rajoitettu tyyliin "vasara ja saha".

Kiitoksia vinkeistä, saa käskeä menemään myös suoraan korjaamolle:D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vaihda ne ylätukivarret (mielellään toki molemmille puolille).

Tekniseltä osiolta löytyy ohjeita

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Samaa mieltä, ei kannata juuri puslia vaihdella, kun pallonivel on kuitenkin kohta väljä. Uusia tukivarsia taitaa saada jotain 80€/kpl.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Heikalla näyttää olevan edelleen tarvikeosia hintaan 59 €. Alkuperäiset 85 €. Mahdollisista laatueroista en osaa sanoa, mulla on ilmeisesti TRW:n osat omassa kärryssäni.

"Vasaralla ja sahalla" ei ihan taida puslat vaihtua, mutta itse olen näiden kanssa kyllä aina "mennyt suoraan korjaamolle" joten ei kannata liikaa meikäläisen jorinoihin luottaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tunti paineilmatyökaluilla ja kunnon nosturilla. En vaihtannut puslia, vaan samantien koko ylätukivarren, samalla sain uuden pallonivelen...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Nojoo, tuolla "vasara ja saha":lla tarkoitin etten omista mitään avaruusteknologian vaatimusten mukaisia vehkeitä, mutta eipä tuo näköjään mikään vaikea homma olekaan. En ole edes huomannut tuota tekniikkaosiota aiemmin:oops: . Ainoa mikä mietityttää on jarrujen ilmaus, niin oudolta kuin se kuulostaakin:D Huonoja kokemuksia kaiketi. Paineilmankin saan käyttöön joten eipä huolia mitiä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jarruja ei tarvitse ilmata jos vaihdat ylätukivarret.

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Mites muuten kun tuossa ohjeessa lukee että yksi mutteri on 15mm kannalla. Mikäs se tommonen on? Joku tuumakoko vai italialainen rahastuspultti "kokoa 9,11mm"? :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllähän 15mm lenkki ja hylsy löytyy aikas monesta työkalusarjasta, ei mikään erityisen harvinainen. En toki muista että missä siellä semmonen olis ollut :roll:

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Joo, eihän nyt 15mm hylsy ole harvinainen. Kysymys kuuluikin että mikä tuo tuollainen pultti on jonka kanta on 15mm? Meinaan jos sattuu olemaan huonokuntoinen niin tiedän ottaa töistä uuden. Tommosia vaan ei ole olemassakaan. No, luotetaan siihen että mutteri on ehjä ja pysyy ehjänä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuon ohjeen perusteella se on koiranluu. Se ei irtoa kuitenkaan ehjänä, joten kannattaa ostaa uudet. Mutteri tulee niiden mukana.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

oli rost-off kukkimassa päivää ennen kuin irrotin koiranluun, sillon lähti laakista paineilmapyssyllä... Miksi ihmeessä koiranluissa sun muissa samantyyppississä nivelissä on se torx- tai kuusiokolopää? ikinään ei ole ollut mitään apua, päin vastoin, rikkoo hylsyjä :?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Camber kirjoitti:
silverine kirjoitti:Yks mahdollinen kolkottaja voi olla myös väljä hammastanko...
siitä ei leimamies ole pukahtanut sanaakaan vaikka on mulla
ollut tiedossa jo kaksi vuotta. Jospa tänä keväänä sais uuden.
Millaista kolkotusta tuo sitten pitää ? ja miten sen väljyyden voi todeta ?
Itselleni vastaten :)

Kaverin kanssa tuota äsken ihmeteltiin, rengas pois ja toinen heiluttaa rattia hieman samalla kun toinen pitää kiinni raidetangon ulkopäästä tuntuu selvää klappia molemmin puolin, kuskin puolella selvästi enemmän mistä kolinakin yleensä kuuluu, kuskin puolella väljän näkee ihan silmälläkin...

Sitä en sitten tiedä selviääkö pelkillä raidetankojen uusimisella vai onko vika sitten siinä hammastangossa :roll:
Kai se pitää seuraavaksi vaihtaa noi raidetangon sisä ja ulkopäät ja jatkaa ihmettelyä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Noita väljiä hammastankojahan pystyy kuulemma kiristämään.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ammastanko

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Mun etutukivarren laitto jäi vähän vaiheeseen kun koiranluun ylempi pultti, tai sen päässä oleva kuusiokolo oli pyöreä. Ilman mitään hitsauslaitteita tms en sille mitään voinut, kun en ollut aivan varma miten sen saa ulostettua. Ilman tukivarren tuen tiputtamista homma ei olisi onnistunut, koska se pitkä pultti oli niin päin että kanta oli iskarin puolella. No, loppuviikosta sitten korjaamolle, ja siellä kaverit osaavat homman ja laitteetkin varmaan löytyy. :P

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Jos koiranluu on menossa vaihtoon niin sitten ottaa koiranluun kumitiivisteen irti ja pihdeillä pitää kiinni paljastuneesta "pallonivelestä" eli jonka toisessa päässä on se kuusiokolo. Siis ikäänkuin pitää pultista kiinni ja sitten normaalisti avaa sen mutterin. Näin sain itse auki samaisessa tilanteessa ja kun oli uusi koiranluun odottamassa.

Vastaa Viestiin