Ääni on melko häiritsevä ja voimistuu vähitellen, että sille pitäisi kai keksiä jotain.

Valvoja: Moderators
Tuossa voisi olla ideaa. Myös ajonopeudesta johtuva ilmanpaine voisi voimistaa tuota niin kuin näyttää tapahtuvan._L_T_V_ kirjoitti:siis jos kerran kuuluu jollotus myös koneen sammuttamisen jälkeen niin voisiko se olla flektin moottori joka alkaa olla tiensä päässä? sehän pysähtyy vasta moottorin sammuttamisen jälkeen jos on vaikkapa ilmastointia käytetty
Minusta se hiukkassuodattimen puhdistus ei tee mitään ylimääräistä ääntä. Tänään juuri auto teki tuon polton enkä havainnut mitään ääntä, nenään tuli vain samanlainen käry kuin olisi ajanut käsijarru päällä. Tosin sen hajun luonnekin vaihtelee, joskus se muistuttaa lähinnä kompostia...Epezi kirjoitti:Tuo jälkimmäinen voisi liittyä hiukkaussuodattimien puhdistukseen.
Ei ole, valitettavasti.Maunu kirjoitti:Onko sun autossa Xenon valot?
Tuollaisesta en ole tietoinen, mahdollisesti.Maunu kirjoitti:Omassa 159:ssä valoihin menee useampi putki, joilla korkeutta säädetään. Voisiko joku näistä vuotaa?
Toinen idea on kaasuläpänmoottori, joka voisi pitää meteliä.
Tuo tuntuisi uskottavalta.Maunu kirjoitti:Kolmas ehdotus on ilmastoinninpuhalluksenläppäohjaus, joka voi auton sammutuksen jälkeen sulkea esimerkiksi ulkoa tulevan ilman pois käytöstä.
Kyllä niitä sähköisiä ääniä kuuluu aina sammutuksen yhteydessä/jälkeen.Maunu kirjoitti: Oma auto ainakin pitää tuon saman sähkömoottorihurinan sammutuksen yhteydessä.
Mulla kuuluu noi mölyt kanssa, mutta kestää vain sekunnin tai kaksi, en edes kerkeä autosta pois.Maunu kirjoitti:Toinen idea on kaasuläpänmoottori, joka voisi pitää meteliä.
Kolmas ehdotus on ilmastoinninpuhalluksenläppäohjaus, joka voi auton sammutuksen jälkeen sulkea esimerkiksi ulkoa tulevan ilman pois käytöstä.
Oma auto ainakin pitää tuon saman sähkömoottorihurinan sammutuksen yhteydessä.
Noup, äänen taajuus on koko ajan täsmälleen sama, vain voimakkuus vaihtelee.pjotrthegreat kirjoitti:Turbon laakerointi?
Tässä ON visiblity pack. Xenonit, hämärävalot (valotunnistin), automaattinen sisäilmakierto (niin kuin 156ssakin)... muista en tiedä. Voiko xenonin säädöt sitten ulista ajossa...Maunu kirjoitti:Exclusive pakettiin taitaa kuulua visibility packin tavarat. Ainakin automaattinen sisäilmankierto, saaste-, sade-,auringonvalo- ja huurretunnistin näyttäisi autossa olevan.
Jep, on tuo A-kirjainHopeinenQ kirjoitti:Täällä Alfa surisee myös, kun auton sammuttaa. Tuo samainen ääni kuulunut ihan uudesta asti ja ilmanohjaimia siellä siirrellään lepoasentoihin / suljetaan ilmaräppänät.
Onkos muuten teillä joilla tuo surina kuuluu, niin Visibility Pack varusteena? Siinähän on esim. toiminto joka haistelee ulkoilmaa ja jos siellä on riittävä määrä hiukkasia niin automaagisesti sulkee ulkoa otettavan ilman ja kierrättää sisällä olevaa ilmaa. Tuon toiminnon tunnistaa sisäilmankierron toimintapainikkeessa keskellä olevasta A-kirjaimesta.
Yksi vaihtoehto voisi olla pyörien laakerit / laakeri? Ei se kyllä kait pölynimuria muistuta, ellei imuri ole sit Dyson..alfista kirjoitti:Mikä on sitten samanlainen, tosin voimakkuudeltaan vaihteleva ääni ajossa? Se muuten muistuttaa vaimeata pölynimuria. Ääni on täsmälleen samanlainen, mutta voimistuu 100, viimeistään 120kmh, jolloin alkaa olemaan jo häiritsevä.
Varmaan sama ilmiö minkä havaitsin pari kuukautta sitten. Mun autossa toi kuulostaa jonkinlaiselta 'suhinalta'.alfista kirjoitti:Haaaaiiissst...pjotrthegreat kirjoitti:Lepakot taitaa viheltää tapulissa
Yritin äänittää kännykällä, mutta tuulen kohina peitti niin ettei erottanut.
Ei oo laakerit, äänen taajuus pysyy vakiona. Laakerivian äänentaajuus muuttuu nopeuden myötä.
Tuulen ulvonnalta tosiaan kuulostaa, checkmotorhead kirjoitti:Varmaan sama ilmiö minkä havaitsin pari kuukautta sitten. Mun autossa toi kuulostaa jonkinlaiselta 'suhinalta'.
Alkaa n. 40-50 vauhissa ja äänenvoimakkuus nousee vauhdin mukaan.
Kääntäminen ja tienpinnan muutokset eivät vaikuta tuohon, ainoastaan ajonopeus.
Ääni kuulostaisi tulevan kabiiniin jostain keskikonsolin tienoilta.
Jos tuon ilmanvaihdon läpän moottorin saisi helposti nypättyä pois päältä, niin sen mahdollinen vaikutus ääneen selviäisi.Onko tuo ohjausmoottori käynnissä ajon aikana? Olisiko jokin ilmanvaihdon läppä jumissa, jolloin moottori yrittää sitä säätää koko ajan...?
Taitaa 159:ssä kuitenkin olla tuo remmivetoinen tehostaja. Ratin heilahdus johtuu sähköisestä rattilukosta.alfista kirjoitti: Tuli mieleeni, että minkälainen ohjaustehostajan pumppu 159:ssä on? Remmivetoinen VAI sähkötoiminen? Ainakin ratti heilahtaa kun työntää tikkarin reikään ja virrat menee päälle.
Päivitystä: Tämän suhinan seuraksi tuli kovaääninen rahina jota kuului 2,5 ja 6 vaihteilla.alfista kirjoitti:Tuulen ulvonnalta tosiaan kuulostaa, checkmotorhead kirjoitti:Varmaan sama ilmiö minkä havaitsin pari kuukautta sitten. Mun autossa toi kuulostaa jonkinlaiselta 'suhinalta'.
Alkaa n. 40-50 vauhissa ja äänenvoimakkuus nousee vauhdin mukaan.
Kääntäminen ja tienpinnan muutokset eivät vaikuta tuohon, ainoastaan ajonopeus.
Ääni kuulostaisi tulevan kabiiniin jostain keskikonsolin tienoilta.
Alkaa 40-50 nopeudessa, check
Voimistuu ajonopeuden mukaan, check
Kääntäminen ja tienpinta ei vaikuta, check
Keskikonsolin tienoilta, check